V bistvu sem ugotovil, za kaj gre. Gre za okvarjen recirkulacijski ventil (bypass valve), ki komprimiranega zraka po odvzemu plina ne izpusti nazaj v vhod turbinskega kompresorja, kot bi ga moral. Zrak nima kam iti, zato butne nazaj v kompresor, ko zadane rezila kompresorja, ki se še vedno vrti, pride do t. i. flutter noise (pigeon noise), ki je odraz t. i. compressor surge. To je za turbino seveda škodljivo.
To torej ni zvok delujočega blow-off ventila (v resnici bi šlo za bypass ventil, ker blow-off ventil komprimiran zrak izpusti v atmosfero, kar proizvede čisto drugačen zvok, bypass ventil pa ga vrne v vhod turbinskega kompresorja, in za ta slednji ventil gre pri TCE motorjih), temveč zvok okvarjenega bypass ventila. Enak zvok se po mojem pojavi, ko je okvarjen blow-off ventil.
Razlika med turbo flutterjem in zvokom DELUJOČEGA blow-off ventila je razvidna na tem posnetku:
https://www.youtube.com/watch?v=V5hILCD32jk prvi zvok je flutter, drugi je blow-off ventil. In kakšen je zvok bypass ventila? ga ni, ker je tih. Če je okvarjen, dobimo turbo flutter.
Razloženo tudi tukaj -
https://www.youtube.com/watch?v=vuyJ5jD3r0o