Pozdravljeni,
imam Opel Insignio A z bencinskim 1.8 16v motorjem (oznaka: A18XER).
Včeraj se mi je ponovno prižgala kontrolna lučka izpušnega sistema. Lučka je samo gorela in ni utripala.
Priklopil sem ELM 327 testerček in pogledal napako. Napaka, ki mi jo javi je P0420 – Catalytic converter system, bank 1 -efficiency below threshold. Za opis napake sem gledal tukaj:
https://www.troublecodes.net/pcodes/p0420/?from=torque. Torej, če prav razumem, gre za to, da senzorja zaznata slabše delovanje katalizatorja.
Lučka se mi je enkrat že prižgala in testerček je takrat odčital popolnoma enako napako (nobene druge dodatne napake ni). In sicer je bilo to dober mesec dni nazaj, od takrat pa sem naredil dobrih 2.000 km. Takrat sem napako pobrisal in se lučka torej do včeraj ni prižgala. Včeraj pa se je ta kontrolna lučka ponovno prižgala in ponovno sem pobrisal napako, od takrat naredil 20 km, vendar se napaka ne pojavlja.
Kar mi je zanimivo je, da se mi je lučka pojavila na točno istem mestu. In sicer sem po vožnji v breg (motor je bil prej ogret na delovno temperaturo, prej pa naredil kakšnih 12 km) parkiral pred našo hišo in čakal, da mi ventilator motor malo ohladi, nato pa se je ta lučka prižgala.
Po navodilih na spletni strani sem malo spremljal napetost obeh senzorjev. Kolikor pač lahko to spremljam z Torqueom. Jasno, da ni tako kot s profesionalnim testerjem, a vseeno nekaj je. Napetost pri prvem senzorju je tako skakala od 0,1 do 0,7 V; napetost pri drugem senzorju pa od je bila dokaj stabilna, nekje med 0,7 in 0,8 V. Mislim, da je to, glede na to kaj pravi video, ki je v povezavi, ok.
Vseeno vprašam, če ima kdo kaj izkušenj s tem? Na tisti strani sicer piše, da se najprej pobriše napako in če se spet pojavi, se ugotavlja njen vzrok. Je to znak, da se kateri senzor poslavlja ali pa da je zapacan? Predvidevam, da če bi bilo kaj resno narobe, bi mi ves čas javljalo napako. Kot drugo pa, bi mi avto metalo v rezervni program? Drugače pa tudi, ko je lučka gorela, nisem zaznal čisto nič neobičajnega.
Hvala za pomoč.