Pozdravljeni,
ker mi počasi zmanjkuje idej, se za dodatne nasvete obračam še na vaš forum. Vozim Peugeot 206, 1,4 HDI, SW varianto, letnik 2004 s prevoženimi 310.000 km. Zadnja prema je bila obnovljena leta 2014.
V zadnjih mesecih sem v predelu zadka pričel opažati škripanje in pokanje. To je bilo opazno predvsem ob speljevanju, zaviranju, vožnji čez ležeče policaje ter pri parkiranju na klančini, ko sem zategnil ročno in stopil dol z zavore. Omenjeno je bilo opazno predvsem v suhem vremenu, ob dežju pa ni bilo tako zelo izrazito. Pred kakimi 14 dnevi sem avto odpeljal na servis, kjer mi je serviser demontiral zadnjo premo ter ob tem ni ugotovil zračnosti, je pa opazil zračnost v predelu srednjega dela, kjer sta pričvrščeni obe transverzni železni roki stabilizatorja (ne vem, če sem prav napisal - v angleščini rear axle transverse bar - številka 16 na
https://catalogs.ssg.asia/peugeot/?lang=en#c3Q9PTgwfHxzdHM9PXsiMTAiOiJNb2RlbCIsIjIwIjoiMjA2IiwiNDAiOiJCb2R5OiA1IERPT1IgRVNUQVRFIFwvIEVuZ2luZTogMS40IEhEaSA3MCIsIjUwIjoibWVjaGFuaWNhbCIsIjcwIjoicmVhciBheGxlIiwiODAiOiJUUkFJTElORyBBUk0gUkVBUiBTV0lWRUwgUElOIn18fGNvZGU9PTFQVDF8fGJvZHk9PUIwREM1fHxlbmdpbmU9PUIwRjdQfHxjYXRfaWQ9PUZDVDAwMDF8fHN1YkdycF9pZD09RkNUMDAzMHx8cmVmZG9jcz09VDFCNTUxQTYwQXx8cmVmZG9jPT1UMUI1NTFBNjBBfHxzdWJHcnBOYW1lPT1UUkFJTElORyBBUk0gUkVBUiBTV0lWRUwgUElOfHxzdXBwbGllcj09)
Obenem mi je očistil in nastavil bobnaste zavore zadaj, kar je odpravilo pokanje. Ob pregledu ležajev v predelu preme naj ne bi bilo posebnosti. Povedal je, da počasi odpovedujeta zadnja blažilca, ki bi ju bilo treba v prihodnosti zamenjati. Ker na testni vožnji opisanega škripanja ni bilo prisotnega (je bila napravljena v deževnem vremenu), se za dodatne posege ali popravila nismo odločili. Žal se je škripanje, ki precej podobno tistemu od kakšnega pregonjenega starega jogija zopet pojavilo po deževju v suhem vremenu. Samo škripanje lahko izzovem, če se oprem na zadnji blatnik ter avto malce poguncam.
Prosim vas za vaše mnenje, od kod bi lahko omenjeno škripanje prihajalo. Za drugo mnenje sem prosil še drugega avtomehanika, ki mi je svetoval menjavo omenjenih dveh železnih rok (torej tistih pod številko 16), ki imata na oko že precej nagnite zglobe, vendar bi se rad še dodatno prepričal, preden se odločim za dodatno investicijo.
Zanima me tudi, če bi lahko omenjeno škripanje prihajalo iz zadnjih blažilcev in če mi lahko svetujete, katere blažilce bi si lahko za kolikor tolikor normalen denar omislil za svoj avto, ki ga večinoma uporabljam za vožnjo po avtocesti iz točke A v točko B.
Hvala za odgovore že vnaprej.