Napisal/-a yashica So avg 03, 2019 8:45 pm
Tefloni so izdelani iz različnih materialov najlona, PTFE, gume, sintetične gume ali kombinacije teh. Osnovni sovražnik materialov je temperatura, nezadostna odpornost povzroči prezgodnjo otrdelost, posledično razpoke, posledično povečano porabo olja.. Najboljši material je verjetno sintetični viton, ki ima sicer odlično temperaturno obstojnost in odpornost na obrabo, ampak leta in kilometri pa ravno tako naredijo svoje.
Eno stvar moraš vedeti. Tesnilo ventila ni narejeno, da povsem tesni, nasprotno, njegov namen je, da na jezičku prepušča ravno dovolj olja, da to olje podmazuje steblo in vodilo ventila. V primeru, da je količina olja premajhna, pride do povečane, hitre obrabe stebla ventila in vodila. Druga skrajnost je, če tesnilo prepušča preveč olja, takrat so težave s povečano porabo olja, nabiranjem ogljika na sedežih ventilov, zmanjša se volumetrična učinkovitost, povečajo se emisije. Se pravi, imaš pri novem tesnilu dve skrajnosti, ki ju mora pri zasnovi tesnila upoštevati proizvajalec teflonov, da doseže maksimalno kontrolirano podmazovanje.
Če si ne bi rad delal dodatnih stroškov in avta ne misliš dolgo vozit je to, to. Drugače je morda bolje sneti glavo, ob tem preverit še stanje ventilov in vodil, če so slednja obrabljena izven dopustnih toleranc, potem tudi menjava teflonov ne bo za dolgo. Če bo slučajno potreben poseg menjave vodil, imaš na Lesnem Brdu - Vrhnika Kovino Trade.
Na svojih dveh sem enemu podiral glavo in jo komplet urejal, drugemu pomenjal samo tesnila, brez odstranjevanja glave. Tretji je pravo presenečenje. Je PSA 1.6I, letnik 1991, vsega skupaj nima niti 30.000 prevoženih, zadnjih 10 let je stal v garaži, kjer ga vsa leta ni nihče niti enkrat vžgal. Do sedaj sem naredi okrog 3.500 km in ni niti malo sledu o porabi olja, še izpuh je popolnoma čist, avto pa brez katalizatorja.
1992 Fiat Uno 60 SX
1988 Peugeot 205 1.1 GR - Starodobnik
1991 Citroen ZX 1,6i Aura