Opozorilo LOW BATTERY - Opel Insignia
Objavljeno: To avg 13, 2019 1:08 pm
Pozdravljeni,
zgodba gre nekako takole. Novembra 2017 sem zamenjal akumulator v svojem vozilu (bencinska Insignia z 1.8 motorjem). Notri je bil namreč 6 let star originalni GM akumulator. Takrat mi je na voznikovem zaslonu javljalo opozorilo LOW BATTERY. Ker sem opazil, da avto v hladnih dneh tudi malce težje vžge (zagon je trajal malenkost več kot običajno), sem takoj vedel, da gre akumulator proti koncu in nisem hotel čakati dneva, ko me bo dokončno pustil na cedilu.
Kupil sem Vartin akumulator Blue Dynamic D59 z enako kapaciteto kot jo je imel originalni (60 Ah) in z 540 A zagonskega toka. Akumulator zamenjal in se mi opozorilo ni pojavilo vse do zime 2018/2019, torej 1 leto. Med zimo se mi je to opozorilo na voznikovem zaslonu večkrat pojavilo in je vedno po nekaj dneh izginilo. Avto je v tem času vedno vžgal tako kot vedno, močno in hitro, takoj ob zasuku ključa ali kako naj bolje opišem. Ker je avto zunaj ves čas na mrzlem 24/7 in ker res delam veliko kratkih razdalj, pri tem pa je avto ves čas lepo vžigal oziroma ni bilo nobenih problemov, sem vse skupaj pustil, misleč, da mogoče res rahlo napetost akumulatorja zaradi vsega navedenega.
Prišla je pomlad in s tem višje temperature, opozorilo se ni več pojavljalo. Sedaj pa se mi je začelo ponovno pojavljati. Pojavlja se mi kakšne dva dni, nato pa izgine. Običajno po daljši vožnji za nekaj časa izgine. Pred nazadnje pa je je recimo izginilo opozorilo po dveh dneh, kljub kratkim vožnjam.
Šel sem v eno izmed delavnic, ki so navedene v garancijskih pogojih za Vartine akumulatorje, da mi ga preverijo. Bil sem tam 2-krat, ker prvič se mi opozorilo ni več pojavljalo. Prvič so z njihovim testerjem testirali akumulator pri ugasnjenem vozilu, pri ugasnjenem vozilu in z prižganimi lučmi, nato pa še pri prižganem vozilu. Vedno jim je pokazalo, da je akumulator OK in je prestal test (nimam zabeleženih vrednosti).
Nato sem se prejšnji teden odpravil še do njih, ko se mi je pojavljalo opozorilo. Takrat so sicer naredili test zgolj z ugasnjenim vozilom. Rezultati pa so bili takšni: SOC: 12.59 V (100%), SOH 88%, measured 476 EN (rated je: 540). To je bilo sicer merjeno, ko sem zaporedoma naredil tri kratke ture mestne vožnje v trajanju manj kot 10 minut.
Avto ves čas vžiga brez problemov oziroma težav, praktično ne opazim nič takega.Opozorilo mi izpiše samo na voznikovem zaslonu in se ne prižge nobena lučka oziroma ne javi nobene napake. Če je napetost akumulatorja kritično nizka, se na teh avtih vklopi Battery Saver in ti ECU sam izklopi porabnike, da imaš dovolj napetosti za zagon motorja.
Ko prebiram na internetu o tem opozorilu na Oplih, piše, da se to opozorilo pojavi, ko je sicer prišlo do padca napetosti akumulatorja, vendar ta ni kritičen in bo pri tem opozorilu avto vedno vžgal, je pa vseeno priporočljiva daljša vožnja, da se akumulator napolni in da so v teh avtih že "pametni" alternatorji, ki polnilo baterijo toliko kot morajo. Včasih posledično akumulator polnijo z 14V, ali pa z 13V oziroma še manj, odvisno od pogojev (število porabnikov, temperatura zunaj, temperatura baterije). Več tukaj: https://www.driving.co.uk/car-clinic/car-clinic-what-is-an-error-174-message-displayed-in-my-five-year-old-vauxhall-astra/.
Jaz sicer mislim, da lahko spremljam s kolikšno močjo polni alertnator preko CM-la (ne bom trdil, da je to to), če kaj pomaga in opažam sedaj, ko gledal loge za nazaj, kar zgoraj piše. Recimo sedaj poleti mi zvečer ob prižganih lučeh kaže napetost med 13.8V in 14V ob prižigu avta in se nato po nekaj vožnje spusti na 13.6V. Če ugasnem luči, se spusti na okoli 12.2V. Pozimi, pa je recimo ob prižiga avta kazalo tudi 14.6V in se nato po nekaj vožnje spustilo med 13.6V in 13.8V ter ob ugasnjenih lučeh na 12.2V kot poleti. Vem, da neposredno ne pomaga, ampak mogoče se pa lahko razbere iz tega kolikor alternator polni ali pač ne?
Sicer bom verjetno tako šel do kakšnega avtoelektričarja kot mi je bilo svetovano, da mi vse skupaj ornk preveri, ampak v kateri smeri naj gledam? Je mogoče enostavno sistem v vozilu občutljiv na vsak majhen padec napetosti? Ali pa senzor napetosti mogoče malce heca? Sprašujem, če ima kdo kaj izkušenj s tem in tudi zato, ker če je akumulator, je še v garanciji do novembra 2019.
Mogoče še dodam, da sem očistil kleme in pole, vendar je enako, namazal sem kleme po priklopu tudi z battery pol fettom. Delam pa med tednom sicer res ogromno kratkih razdalj, ampak moje vožnje se ne razlikujejo kaj bistveno od časa po menjavi akumulatorja, ko se mi opozorilo ni pojavljalo.
Malo sem se razpisal, ampak v upanju, da bo pomagalo. Hvala vnaprej za pomoč!
zgodba gre nekako takole. Novembra 2017 sem zamenjal akumulator v svojem vozilu (bencinska Insignia z 1.8 motorjem). Notri je bil namreč 6 let star originalni GM akumulator. Takrat mi je na voznikovem zaslonu javljalo opozorilo LOW BATTERY. Ker sem opazil, da avto v hladnih dneh tudi malce težje vžge (zagon je trajal malenkost več kot običajno), sem takoj vedel, da gre akumulator proti koncu in nisem hotel čakati dneva, ko me bo dokončno pustil na cedilu.
Kupil sem Vartin akumulator Blue Dynamic D59 z enako kapaciteto kot jo je imel originalni (60 Ah) in z 540 A zagonskega toka. Akumulator zamenjal in se mi opozorilo ni pojavilo vse do zime 2018/2019, torej 1 leto. Med zimo se mi je to opozorilo na voznikovem zaslonu večkrat pojavilo in je vedno po nekaj dneh izginilo. Avto je v tem času vedno vžgal tako kot vedno, močno in hitro, takoj ob zasuku ključa ali kako naj bolje opišem. Ker je avto zunaj ves čas na mrzlem 24/7 in ker res delam veliko kratkih razdalj, pri tem pa je avto ves čas lepo vžigal oziroma ni bilo nobenih problemov, sem vse skupaj pustil, misleč, da mogoče res rahlo napetost akumulatorja zaradi vsega navedenega.
Prišla je pomlad in s tem višje temperature, opozorilo se ni več pojavljalo. Sedaj pa se mi je začelo ponovno pojavljati. Pojavlja se mi kakšne dva dni, nato pa izgine. Običajno po daljši vožnji za nekaj časa izgine. Pred nazadnje pa je je recimo izginilo opozorilo po dveh dneh, kljub kratkim vožnjam.
Šel sem v eno izmed delavnic, ki so navedene v garancijskih pogojih za Vartine akumulatorje, da mi ga preverijo. Bil sem tam 2-krat, ker prvič se mi opozorilo ni več pojavljalo. Prvič so z njihovim testerjem testirali akumulator pri ugasnjenem vozilu, pri ugasnjenem vozilu in z prižganimi lučmi, nato pa še pri prižganem vozilu. Vedno jim je pokazalo, da je akumulator OK in je prestal test (nimam zabeleženih vrednosti).
Nato sem se prejšnji teden odpravil še do njih, ko se mi je pojavljalo opozorilo. Takrat so sicer naredili test zgolj z ugasnjenim vozilom. Rezultati pa so bili takšni: SOC: 12.59 V (100%), SOH 88%, measured 476 EN (rated je: 540). To je bilo sicer merjeno, ko sem zaporedoma naredil tri kratke ture mestne vožnje v trajanju manj kot 10 minut.
Avto ves čas vžiga brez problemov oziroma težav, praktično ne opazim nič takega.Opozorilo mi izpiše samo na voznikovem zaslonu in se ne prižge nobena lučka oziroma ne javi nobene napake. Če je napetost akumulatorja kritično nizka, se na teh avtih vklopi Battery Saver in ti ECU sam izklopi porabnike, da imaš dovolj napetosti za zagon motorja.
Ko prebiram na internetu o tem opozorilu na Oplih, piše, da se to opozorilo pojavi, ko je sicer prišlo do padca napetosti akumulatorja, vendar ta ni kritičen in bo pri tem opozorilu avto vedno vžgal, je pa vseeno priporočljiva daljša vožnja, da se akumulator napolni in da so v teh avtih že "pametni" alternatorji, ki polnilo baterijo toliko kot morajo. Včasih posledično akumulator polnijo z 14V, ali pa z 13V oziroma še manj, odvisno od pogojev (število porabnikov, temperatura zunaj, temperatura baterije). Več tukaj: https://www.driving.co.uk/car-clinic/car-clinic-what-is-an-error-174-message-displayed-in-my-five-year-old-vauxhall-astra/.
Jaz sicer mislim, da lahko spremljam s kolikšno močjo polni alertnator preko CM-la (ne bom trdil, da je to to), če kaj pomaga in opažam sedaj, ko gledal loge za nazaj, kar zgoraj piše. Recimo sedaj poleti mi zvečer ob prižganih lučeh kaže napetost med 13.8V in 14V ob prižigu avta in se nato po nekaj vožnje spusti na 13.6V. Če ugasnem luči, se spusti na okoli 12.2V. Pozimi, pa je recimo ob prižiga avta kazalo tudi 14.6V in se nato po nekaj vožnje spustilo med 13.6V in 13.8V ter ob ugasnjenih lučeh na 12.2V kot poleti. Vem, da neposredno ne pomaga, ampak mogoče se pa lahko razbere iz tega kolikor alternator polni ali pač ne?
Sicer bom verjetno tako šel do kakšnega avtoelektričarja kot mi je bilo svetovano, da mi vse skupaj ornk preveri, ampak v kateri smeri naj gledam? Je mogoče enostavno sistem v vozilu občutljiv na vsak majhen padec napetosti? Ali pa senzor napetosti mogoče malce heca? Sprašujem, če ima kdo kaj izkušenj s tem in tudi zato, ker če je akumulator, je še v garanciji do novembra 2019.
Mogoče še dodam, da sem očistil kleme in pole, vendar je enako, namazal sem kleme po priklopu tudi z battery pol fettom. Delam pa med tednom sicer res ogromno kratkih razdalj, ampak moje vožnje se ne razlikujejo kaj bistveno od časa po menjavi akumulatorja, ko se mi opozorilo ni pojavljalo.
Malo sem se razpisal, ampak v upanju, da bo pomagalo. Hvala vnaprej za pomoč!