@titanious, ja mislim, da je ta Vartin imel celo nekaj več amperov zagonskega toka kot originalni GM. Ni se prigala nobena lučka nikoli. Samo na voznikovem zaslonu mi izpiše LOW BATTERY.
Sem pa sedaj od srede meril napetost akumulatorja v različnih situacijah in obremenitvah.
Takole nekako je bilo:
- v sredo po krajši 20 minutni mestni vožnji je imel akumulator napetost 12.38 V, ko je bil ugasnjen. Ampak sem pozabil na odprte vrata vozila, kar pomeni, da ni šel v "spanje" (ne vem kako se reče temu v svetu avtomobilizma),
- nato je imel akumulator 12.06 V, ko je bil motor ugasnjen (brez kontakta) in prižgane luči,
- ko sem vozilo prižgal, je imel akumulator napetost 14.12 V, nato se je po kakšnih 20 minutah prostega teka spustilo na 13.78 V (na napetost ni vplivalo, če je kdo dal gas)
- prižgal sem nato luči, napetost akumulatorja je bila podobna med 13.78 V in do 13.85 V,
- prižgal sem nato še klimo in je bila napetost med 13.80 V in 13.90 V, kar pomeni, da ni padla,
- nato sem izklopil vse porabnike in je bila napetost 12.45 V,
- ko sem motor ugasnil, je bila napetost akumulatorja 12.62 V, po 15 minutah in nato enako po 30 minutah minutah pa 12.66 V (avto gre v spanje, opazil sem, da vedno malo naraste napetost, po nekaj minutah, ko zapustim vozili ali obratno malenkost pade, ko odprem vrata vozila),
- po eni uri je bila napetost akumulatorja (od odkar sem vozilo ugasnil in zaprl vrat) 12.63 V, po 3,5 ure je bila 12.58 V, po 10 urah 12 .56 V, po 14 urah 12.55 V, po 15 urah sem odprl vrata avta, napetost akumulatorja je bila 12.23, nato sem malo počal in napetost je spet narasla na 12.55,
- nato sem prižgal radio in je bila napetost 12.13 V, kontaktu pa 11.83 V. Seveda se mi je pojavilo opozorilo LOW BATTERY.
Včeraj sem imel vožnjo v Ljubljano, kar pri meni v eno smer pomeni 80 km, tako je bilo po vožnje iz Ljubljane
- v prostem teku ob ugasnjenih lučeh in ostalih porabnikih 12.41 V, takoj, ko sem ga ugasnil 12.62V, nato je avto šel po nekaj minutah v spanje in je bilo 12.72 V,
- to je bila lepa priložnost, da testiram tudi ali imam kje skrite porabnike (to moram še preverjati) ali pa akumulator izgublja sam od sebe napetost, zato sem odklopil obe klemi, obe klemi sem še enkrat "očistil" z najbolj finim smirkovim papirjem, prav tako sem na enak način očistil spoj (+) klema z varovalkami (vozilo ima neke vrste kovinsko ploščico na katero pride pozitivni kabel, tam pa je ena glavna 250A varovalka in nato nekaj manjših 10A, vendar tega raje nisem razdiral),
- po 12 urah je imel akumulator napetost 12.67V,
- po 16 urah je bilo brez pripetih klem 12.66 V, nato 12.57 V, ko sem.priklopil kleme (avto se je zbudil), potem se je "pobralo" do 12.62V in
- sem odprl vrata vozila, je bilo 12.37 V,
- z radijem brez kontakta je bilo 12.21 V,
- z lučmi, radijem in kontaktom je bilo 11.31 V,
- motor sem vžgal, takoj po zagonu je bila napetost 14.90 V, ki je po zelo dobri minuti padla na 14.70 V, nato 14.50 V,
- prižgal sem vse porabniki (radio, klimo), vendar je bila napetost popolnoma enako 14.50 V (ko sem prižgal klimo je bil sicer rahel padec napetosti, vendar se je takoj pobrala nazaj, kar nekako menim, da ni slabo),
- z vsemi ugasnjenimi porabniki je sicer nato napetost narasla do 14.80V, ampak sem nato prižgal vse porabnike nazaj prižgal in je napetost akumulatorja bila konstantna enako pri 14.80 V.
- nato se je po kakšnih 10 minutah prostega teka napetost akumulatorja začela spuščati na 14.00 V,
- po kakšnih okoli 20 minutah prostega teka sem vozilo ugasnil, najprej je bila napetost 12.65, ko je šlo ECU v spanje, pa 12.75, po kakšni uri celo 12.79.
Po dveh urah je bila napetost akumulatorja še vedno 12.74 V, nato ob kontaktu 12.24 V, nato prostem teku 14.88 V (brez dodajanja plina). Šel sem na okoli 10 km vožnjo, kar je bilo okoli slabih 15 minut. Takrat je bila napetost akumulatorja še vedno 14.23 V. Malo sem, ker sem imel možnost počakal še na parkirišču in je bila napetost v prostem teku na 13.90 V. Ko sem vozilo ugasnil in malo počakal, je bila napetost — no tokrat sem pa pozabil zabeležiti — okoli 12.66 V.
Jaz mislim, da sem za laika kar nekaj meritev podal. Nisem s tega področja, imam pa poklicno deformacijo, da ko se nekaj lotim, se lotim dokaj natančno. Ne vem kaj bi pa sklepal iz tega saj:
- se je LOW BATTERY opozorilo pojavilo, ko je bila napetost akumulatorja 11.83 V ob kontaktu (brez luči), medtem pa se opozorilo ni pojavilo ob napetosti 13.31 V (prižgane luči in kontakt),
- alternator je polnil, ko se je prižgalo opozorilo okoli 14.12 V, nato pa vedno takoj po zagonu okoli 14.90 V,
- napetost nikoli ne pade kljub vsem prižganim porabnikom,
- tudi, ko sem ugasnil vozilo po prostem teku (brez vožnje) in ko mi je javilo LOW BATTERY, je bila napetost akumulatorja nato še vedno 12.66 V.
Če mi kdo iz tega lahko kaj razbere bom mu res hvaležen
.