Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2351
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Avto po daljšem zaviranju v dolino trese

Napisal/-a DePalmo Pe nov 15, 2019 8:06 am

Avto je Kia Ceed 2015, 1.4 bencinar, LX Champion, prevoženih cca. 75.000 na relacijah (Grosuplje - Jesenice), avto vidi zelo malo mesta.

Problem je malce težko opisat in ni konstanten, zato ga je dokaj težko ponoviti. Ponavadi začnejo zavore tresti ob spustu v dolino in ni tisto tipično tresenje ki se dogaja če so ceneni diski ki so se pregreli, bolj vibriranje in ruženje hkrati. To se naredi ob pustu v dolino in ko malce močneje zaviraš, takrat začne vibrirat in ružit hkrati. Vendar nikoli na ravnem. Sem avto peljal tudi jaz (nisem lastnik) in ko zaviješ iz AC in zaviraš iz naprimer 150 na 60, se to ne zgodi. Do nedavnega je bilo to to, ko si speljal se je zadeva umirila, sedaj se pa to tresenje dogaja tudi nekaj km potem ko ponovno spelješ in sčasoma izzveni.

Diski in ploščice so še original in imajo dovolj mesa. Servisi ne vedo kaj bi lahko bilo, tako da je tudi uveljavljanje garancije oteženo.

Avto je od sestre, jaz imam malce novejšo Kio in dizla, a tega problem (še) ni.

Ima kdo kakšno idejo kaj bi lahko bilo?
 
Kohec
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 703
Pridružen: So jun 13, 2009 2:03 pm

Re: Avto po daljšem zaviranju v dolino trese

Napisal/-a Kohec Pe nov 15, 2019 9:34 am

Če niso zavore, je pa mogoče kakšna majhna zračnost v obesah, zglobih ali kaj podobnega. Na ravnini se to še ne opazi, po klancu navzdol pa se težišče prenese naprej in so sile drugačne.
To samo predvidevam, vsekakor pa boš moral zadeve podrobneje pregledati.
 
Uporabniški avatar
mrtwelvetrees
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2854
Pridružen: To apr 26, 2005 6:33 pm

Re: Avto po daljšem zaviranju v dolino trese

Napisal/-a mrtwelvetrees Pe nov 15, 2019 10:26 am

Preveri po daljšem zaviranju koliko se zagrejejo diski (potipaj vijake vseh 4 platišč, če je na kakšni gumi večje odstopanje, da je bolj vroče).
Si vedel, da so semaforje Iznašli pri naftnih podjetjih za zapravljanje goriva in večanje dobičkov?
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: Avto po daljšem zaviranju v dolino trese

Napisal/-a zlica22 Pe nov 15, 2019 5:03 pm

DePalmo je napisal/-a:Avto je Kia Ceed 2015, 1.4 bencinar, LX Champion, prevoženih cca. 75.000 na relacijah (Grosuplje - Jesenice), avto vidi zelo malo mesta.


Diski in ploščice so še original in imajo dovolj mesa. Servisi ne vedo kaj bi lahko bilo, tako da je tudi uveljavljanje garancije oteženo.


Ima kdo kakšno idejo kaj bi lahko bilo?


Pa ste preverjali samo "od oka" t.i. meso, ali ste zadevo podrli, preverili oplet diskov, gibljivost vodil čeljusti in zavornega bata? Ste preverili ostale zračnosti na podvozju in kako? Zgolj s sprehodom pod avtom to ne gre :)

O tem, da servisi ne vedo, pa sploh ni za zgubljati besed. Če je avto v garanciji, se pusti na servisu, dokler napaka ni odpravljena. Zgolj za info pa...v povprečju zav. ploščice zdržijo cca 50-60000km....
 
Uporabniški avatar
Novinec1968
Novinec
 
Prispevkov: 210
Pridružen: To jul 10, 2012 11:35 am

Re: Avto po daljšem zaviranju v dolino trese

Napisal/-a Novinec1968 So nov 16, 2019 3:42 pm

Ali je bila zavorna tekočina menjana po dveh letih, oziroma bi sedaj morala biti menjana že drugič, glede na to da je avto star 4 leta?
Koliko procentov vode vsebuje zavorna tekočina če jo izmerite sedaj? Več kot dva procenta naj ne bi bilo, sicer je potrebno menjati.
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2351
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: Avto po daljšem zaviranju v dolino trese

Napisal/-a DePalmo Po nov 18, 2019 5:05 pm

Hvala za vaša mnenja. Da podam odgovore.

Avto je že bil pri mehanikih (in vulkanizerju ki med drugim tudi šraufa avte), a še nihče ni ugotovil kaj bi bilo narobe. Predvsem zato ker ponavadi avto pri njih dela, tudi če ga mi peljemo. Zato sedaj sprašujem še tukaj če je kdo že imel podoben problem in ve rešitev.

Merilo se ni nič, ampak se je količina "mesa" zmerila na uč. Nebom trdil da sem strokovnjak, ampak lahko vidiš ali ima disk oz. ploščica še dovolj mesa ali je že proti koncu. Opletanja se ni merilo ker če bi bil disk zvit oz. bi opletal, potem sklepam da bi bilo tresenje prisotno ob vsakem zaviranju in ne samo ob specifičnih pogojih. Ali se motim?

Feltne sem preveril, nič niso pregrete oz. pretirano vroče da bi nakazovalo da čeljust preveč grabi oz. ne spusti.

Zavorna tekočina je načeloma menjana vsaj polovično na vsaki servis na 15.000. Nevem če jo dejansko menjajo, naj bi jo na vsak servis potegnili ven 1l in nadomestili z novo. Vsaj račun tako trdi. Žal je tako zaradi garancije, o nesmislu le-tega sem že debatiral s servisom in nič dosegel. Je predpisano in ne gre drugače.
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: Avto po daljšem zaviranju v dolino trese

Napisal/-a zlica22 Po nov 18, 2019 10:36 pm

Disk lahko opleta do cca 0.05mm, potem začne tresti. Lahko samo hladen, samo segret ali pač ves čas. Ampak takole je zgolj ugibanje. Pa so te mehaniki samo od daleč gledali, ali so se stvari tudi preverile? Se pravi vsaj razstavile in očistile zavorne čeljusti, preverilo vodila, ploščice itd.?

Po drugi strani pa je možno, da napaka ni mehanska, ampak je težava na ABS. Je bil avto priklopljen na tester? Kako pravzaprav izgleda to ruženje in tresenje? Ruži kot kovina ob kovino ali bolj enakomerno in dokaj hitro ropota? Trese avto, volan ali le zavorno pedalo? V kolikor bi bilo to ruženje in tresenje, vklapljanje ABS, bi poznal razliko? Brez zamere, vse živo se vidi :)

Zgolj mimogrede.... Mehaniki ki so to preverjali, so slučajno z Gorenjske strani?
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2351
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: Avto po daljšem zaviranju v dolino trese

Napisal/-a DePalmo To nov 19, 2019 8:29 am

Ne, Ljubljana in okolica in avto se je tudi preverjal oz. se je nekaj tudi razkopavalo a ker ni moj, nevem točno kaj se je že delalo. Avto bo šel na redni servis v roku meseca ali dveh in je v planu naročit da se razkoplje in sčisti vse, torej da se preveri in po potrebi postruži diske (je malo roba, ampak sem ga na prejšnjem avtu imel več pa nikoli problema zaradi tega), sčistilo se bo vodila in čeljusti. Naslednja opcija je predčasna menjava diskov in ploščic in upanje da bo to opravilo težavo.

Osebno bi poznal razliko med ABS, pregretimi diski in ruženjem ko so ploščice že skoraj pobrane in gre železo na železo in ni nič od naštetega. Kot sem omenil je težko opisat, nekako gre tako da najprej začne trest in nato ružit, hkrati je pa slišat kot da ima nekje luft in zadeva preskakuje. Trese cel avto ni pa izrazito, ampak po občutku (kateri vem da lahko laže in lahko prihaja iz drugega kolesa) je krivec sprednje desno kolo. Še večja cvetka pa je da ko spelješ, je to preskakovanje (brez ruženja in tresenja) še vedno prisotno in izzveni čez recimo da 2-3 km. In zavore ne blokirajo, vem kako to zgleda a sem vseeno preveril feltno če je prevroča. Ni.

Res da nisem mehanik in nimam veliko izkušenj (in ni zamer ;)), nekaj le vem in tole mi ni nič jasno kaj bi lahko bilo. Sploh pa ker se dogaja samo (in še to ne vedno) ob spustu v dolino. Sem enkrat za foro testiral zaviranje na AC iz 160 in na izvoz na 40, je malenkost začenjalo tresti tam od 60 dalje, ni pa bilo to to. In tudi če po ravnem zaviram dlje časa se to ne zgodi, izključno samo v dolino.

Tako da ja, zanimiva težava.
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: Avto po daljšem zaviranju v dolino trese

Napisal/-a zlica22 Pe nov 22, 2019 1:08 pm

To preskakovanje je slišati, kot kovina ob kovino in se povečuje s hitrostjo? Najbrž ne veste, če so se polosi podrobno pregledale? Zadeva je ista v vsaki prestavi oz v leru?
 
nirod
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 2
Pridružen: Pe nov 22, 2019 7:09 pm

Re: Avto po daljšem zaviranju v dolino trese

Napisal/-a nirod Pe nov 22, 2019 10:35 pm

Mogoče ti jaz lahko pomagam.Imel sem podoben primer,ko mi je vsakič po daljšem in močnejšem zaviranju po klancu navzdol
začelo nekaj udarjati,pri manjši hitrosti počasneje,pri večji hitreje.
Ko sem prišel na ravnino je po nekaj sto metrih prenehalo.Nisem mogel ugotoviti vzroka, pa sem na koncu pobrusil še robove na
diskih in od takrat je mir.
l.p.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3148
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Avto po daljšem zaviranju v dolino trese

Napisal/-a joztom So nov 23, 2019 12:51 pm

Daljše in močnejše zaviranje po klancu navzdol kaže na nepoznavanje razumne vožnje in konstrukcije zavor. Hitrost po klancu se mora prilagoditi taktnemu zaviranju, da se lahko zavore ohlajajo in z rahlo pomočjo zaviranja z motorjem. Drugače vse skuriš in uničiš. Mogoče kakšna keramika, pa 360mm ali večji ventilirani diski, pa še tam je hitro preveč, kljub profesionalni izvedbi.
 
nejc1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1907
Pridružen: Ne maj 30, 2010 9:39 am

Re: Avto po daljšem zaviranju v dolino trese

Napisal/-a nejc1 So nov 23, 2019 2:22 pm

nirod je napisal/-a:Mogoče ti jaz lahko pomagam.Imel sem podoben primer,ko mi je vsakič po daljšem in močnejšem zaviranju po klancu navzdol
začelo nekaj udarjati,pri manjši hitrosti počasneje,pri večji hitreje.
Ko sem prišel na ravnino je po nekaj sto metrih prenehalo.Nisem mogel ugotoviti vzroka, pa sem na koncu pobrusil še robove na
diskih in od takrat je mir.
l.p.



Jaz lahko dam podoben primer za i30 2011, znajo biti iste zavore kot na zgoraj opisanem avtomobilu. Od časa do časa je začelo ružit (čisto odvisno, včasih je bilo 2000 km mir, včasih se je dogajalo na vsakih 20 km) ali samo od sebe, ali ob zaviranju, sicer nekaj resno treslo ni nikoli. Sem zbrusil tistega malo roba kar ga je bilo na diskih in je bilo rešeno. Kilometrov isto cca 80 kkm in imajo vse ploščice še polovico mesa, s tem da se zavira popolnoma normalno, brez šparanja. Zgleda imajo ti korejci tako vzdržljive oz. trde ploščice... Ob menjavi ploščic bo pa itak obvezna menjava vseh diskov, ker bodo verjetno že pod minimalno debelino...
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2351
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: Avto po daljšem zaviranju v dolino trese

Napisal/-a DePalmo To nov 26, 2019 10:18 am

zlica22 je napisal/-a:To preskakovanje je slišati, kot kovina ob kovino in se povečuje s hitrostjo? Najbrž ne veste, če so se polosi podrobno pregledale? Zadeva je ista v vsaki prestavi oz v leru?

Tako kot si napisal, kovina ob kovino. In s hitrostjo se zvok spreminja, torej mora biti povezano nekaj v sklopu diskov, ležajev ali polosi.

@nirod & @nejc1: Hvala za tole. Se je sumilo da zna biti nekaj na tem, ampak na prejšnjih avtih rob na disku ni bil problematičen, zato se mi je zdelo čudno da bi bilo to tukaj krivo. Se jih bo podrejalo in videlo če je to rešitev.

@joztom: Ni govora o Vršiču ali prelazu Korensko Sedlo, tam itak moraš imeti nekaj pameti drugače grejo zavore in še kaj drugega. Samo enkrat sva s punco šla čez Korensko Sedlo in sva videla 5 avtov ki so stali ob strani, iz vseh se je kadilo kot da so zahukali, pred nama je pa enemu terencu očitno prebilo dihtngo na glavi in vrglo ven olje (glede na moder dim in smrad). Pa avti niso bile stare gajbe, tega sem takrat imel jaz, 18 let star avto. Tam sem punco naučil pomena zaviranja z motorjem in ne konstantnega zaviranja z zavorami.
Govora je o naših, "mestnih" klancih katere bi pa še stari fičo moral prevozit brez problema.
 
errhec
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 57
Pridružen: So jun 24, 2006 2:17 pm

Re: Avto po daljšem zaviranju v dolino trese

Napisal/-a errhec To nov 26, 2019 3:44 pm

Kaj terencu je prebilo tesnilo glave ker ni zaviral z motorjem ali ker je zaviral z motorjem??
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: Avto po daljšem zaviranju v dolino trese

Napisal/-a zlica22 To nov 26, 2019 8:25 pm

Hmm... Na samem forumu je težko biti še pametnejši, kot smo bili do zdaj. Lahko samo še rečem, da se diskov v teh časih ne struži(!), ker so že v originalu narejeni na minimumu. Pa tudi garancija postane vprašljiva. Če bi se že kaj stružilo, bi se se morda edino le rob, ki je nastal, kot posledica obrabe. Pa vseeno...sicer je to ena izmed možnosti, zaradi katere bi se to pojavilo, ampak v praksi to ni kaj pogosto....
Mogoče lahko na YouTubu poiščeš zvok okvare polosi/homokinetičnega zgloba in preveriš, če je zvok identičen?
https://youtu.be/2c1nxR7aq1o
Zadnjič spremenil zlica22, dne To nov 26, 2019 9:11 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
mrtwelvetrees
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2854
Pridružen: To apr 26, 2005 6:33 pm

Re: Avto po daljšem zaviranju v dolino trese

Napisal/-a mrtwelvetrees To nov 26, 2019 8:35 pm

To bi bilo fino če bi imel tisto napravo, da bi vedel od kje prihaja ta zvok:
https://www.youtube.com/watch?v=Wy5nqh3LSs4
Si vedel, da so semaforje Iznašli pri naftnih podjetjih za zapravljanje goriva in večanje dobičkov?
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2351
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: Avto po daljšem zaviranju v dolino trese

Napisal/-a DePalmo Sr nov 27, 2019 8:31 am

Ta naprava bi bila super, bi nato lahko točno določil iz kje zvok prihaja. Se mi je že zgodilo da sem mislil da prihaja iz enega konca, a v realnosti je čisto iz drugega.

Po pravici povedano se mi ne da iskati na YT, sploh pa ker mi tile izrazi v angleščini ne grejo ravno najbolje. Diske se bo podrejalo (samo rob in ne celih) in bomo videli.

Terencu je prebilo tesnilo ob vzponu in ne ob spustu.

Če in ko bo epilog, objavim, bo mogoče še komu v prihodnosti prav prišlo. Se pa zaenkrat vsem lepo zahvaljujem za pomoč in nasvete!
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2351
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: Avto po daljšem zaviranju v dolino trese

Napisal/-a DePalmo Ne jul 12, 2020 9:16 pm

Prejšnji teden sva s punco šla na Pag in je najin Ceed letnik 2017, 1.6 CRDi dal prvič skozi toliko kilometrov naenkrat. Do sedaj ni bilo težav z zavorami, na tej relaciji so se pa pojavile. Problem je v tem da se ta napaka pojavi samo ko se res dolgo spuščaš v dolino in moraš večkrat zavirati, drugače se to ne zgodi. Je pa zvok bil isti kot pri sestrinem Ceedu, kovina ob kovino.

Sem seveda ustavil in preveril če so feltne vroče in niso bile, bile so tople. Zvok je ponehal po nekaj km. Roba na diskih ni, kljub 57.000 prevoženih.

Sklepam da so prva vgradnja ploščic oz. predvsem diskov eno sranje katero zdrži "normalno" mestno zaviranje, ko pa avto malce obremeniš (tokrat bolj dinamičen vzpon in spust po Črnomeljski obvoznici), pa pač material ne sfolga. In ker imava večino "normalnega" mestnega zaviranja, se ta napaka še ni pokazala in jo je presneto težko ponovit (nazaj grede sem še več zaviral in izzival da se bi ponovilo ... se ni), tako da ne bo garancijskega popravila.

Pri sestrinem avtu so se podrejali diski in ni bilo bolje. Nato se je menjalo komplet za Brembo in do sedaj je mir.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 32 gostov