Stran 1 od 2

Zavore, podvozje

Objavljeno: Po jun 08, 2020 6:56 pm
Napisal/-a tommy80
Pozdrav.

Imam eno vprašanje.
Pred kratkim sem zamenjal zadnje ploščice. Obenem sem serviserju (pooblaščeni) omenil naj pregleda komplet zavore in podvozje.
Po pregledu me je poklical naj si pridem pod dvigalko pogledat stanje prednjih diskov.
Prednji diski so po obrabi še več kot dobri.
Problem pa je, da so na notranji strani popolnoma zarjaveli. Posledično potrebni menjave. Baje ni druge kot menjava.
Ok bom menjal. Problem je, ker je cena original diskov verjetno precej visoka.
Po vprašanju ali lahko vozim dalje je rekel, da komot. Da brezveze sedaj menjat in naj počakam na obrabo prednjih ploščic in se bi takrat menjalo oboje.

Sedaj pa vprašanje:
A lahko nabavim kopijo prednjih diskov in pustim zadaj original? Na primer kupim ATE prednje diske in ploščice. Zadaj pa pustim original gor?
Ali raje ne in nabavim tudi prednje original?
Kako je s tem?

Drugo vprašanje pa gre na samo podvozje.
Avto nima nobenga nastavljivega podvozja. Klasične plinske vzmeti.
Je pa en problem.
Avto je en dan udoben oziroma se ne čuti slabe ceste. Spet drugi dan je kot, da bi vozil čisto drugi avto. Totalno trd in se čuti vsak kamenček.
Posledično mi pretrese vso kabino in vse ropoče znotraj. Ko je udoben oziroma se vozi normalno ni tudi najmanjšega ropota plastik v kabini.
Kako je lahko taka razlika v trdoti iz dneva na drugi dan? Tlak v gumah je vedno enak oziroma približno isti.
Sem pa opazil, da je udobje oziroma normalno predvsem v vlažnem vremenu/dežju.
Čim je suho in vroče je avto nenormlano trd in se čusti vsak kamenček na cesti.

Kaj je tukaj narobe?
Avto je star 3.5 let in ima cca 75.000 prevoženih. Torej ni star.

Na servisu me malo čudno gledajo ko jim to omenim in pravjo, da imam navadne plinske vzmeti in ne more biti taka razlika.
Itak se jim ne da tudi pogledat tega.
Zato sem jaz malo čudno izpadel ko sem to omenil.
Ampak definitivno je ogromna razlika. Imam pričo vsak dan. Se ne vozim sam.
Kaj bi to lahko bilo narobe?

Hvala.

Re: Zavore, podvozje

Objavljeno: Po jun 08, 2020 8:15 pm
Napisal/-a Fan
1. Lahko. Dobro je, če so na eni osi, zavorni diski in ploščice, od istega proizvajalca.
2. Menjava amortizerjev bo rešilo problem. Blokira batnica, kratkoročna rešitev, namažete zunanji del batnice s silikonsko mastjo.

Re: Zavore, podvozje

Objavljeno: Po jun 08, 2020 8:52 pm
Napisal/-a void
x2, to pritožbo nad različno trdoto glede na vremenske pogoje sem že velikokrat slišal. Na vsakem servisu pomazat, pa bo nekj časa boljše, ni pa to realno dolgoročna rešitev. V skrajnih primerih pač je treba menjat, pa čeprav so amortizerji drugače čisto ok. Najbolj pogosto se to dogaja na Monroe po mojih izkušnjah.

Re: Zavore, podvozje

Objavljeno: Po jun 08, 2020 9:07 pm
Napisal/-a tommy80
@Fan

1. Ja itak bi dal zaenkrat samo spredaj ATE diske in ploščice. Torej bo ok če so spredaj ATE in zadaj zaenkrat še original.
2. Se mi je zdelo, da bodo amortizerji. Čudno.

@void
potem nisem edini. Na pooblaščencu so me pa malo čudno gledali.
Ok potem bodo pa tudi amortizerji za zamenjat.
Drugače so itak še original. Saj je avto komaj 3.5 let star.
Kaj pa kakšne gumice?
Se ne spoznam najbolje zato vprašam.
Kateri so pa aftermarket dobri? Za original ne mislim plačevat duplo.

Hvala vama.
Bom ukrepal naprej.

Re: Zavore, podvozje

Objavljeno: Po jun 08, 2020 9:23 pm
Napisal/-a sašo5
ATE zadnje čase cvili kot tramvaj v zagrebu, zavira bp da ne bo kdo mislil, da ne velajo, če te ne moti so za svoj denar najboljša izbira....Osebno pa mi je Texstar bolj pri srcu, neredis pa manj kilometrov z njim...

Re: Zavore, podvozje

Objavljeno: Po jun 08, 2020 9:57 pm
Napisal/-a Fan
tommy80 je napisal/-a:Kaj pa kakšne gumice?
Kateri so pa aftermarket dobri? Za original ne mislim plačevat duplo.


Predvidevam, da so še OK, glede na starost vozila in prevožene Km. Sicer pa se vidi, ko se podira in takrat dodatna kupi/vgradi.
Kayaba so cenovno sprejemljivi in kvalitetni amortizerji. Je edina znamka, ki ima serijsko vgrajen shock absorbers. Drugje je to za doplačilo.

Re: Zavore, podvozje

Objavljeno: To jun 09, 2020 2:39 pm
Napisal/-a tommy80
@sašo
ATE sem vgradil na prejšnjem avtomobilu in sem bil zelo zadovoljen.
Je pa res, da je bilo to nekaj let nazaj. Nobenga cviljenja.

@Fan
Hvala ti. Ja saj za gumice se itak potem vidi, pregleda.
Kayaba praviš? Sem zapisal.
A pa se lahko kako testira amortizerje, da si potem to 100% predno greš v nabavo?
Kot pravim se v vlažnem/dežju povsem normalno obnaša podvozje.
Ko je pa bolj toplo pa se vsaka razpoka čuti na cesti. Kljub temu, da je tlak v gumah nespremenjen.
Oziroma je malenkostno odstopanje zaradi toplote. Imam tpms tako, da redno spremljam tlak v gumah in sem to kot možnost izključil.
Je pa zanimivo, da je na zimskih jeklenih eno colo manjših isto. Tako, da sem tudi gume izključil kot morebiten vzrok.

Menjava prednjih amortizerjev verjetno vzame nekaj časa. Potem pa verjetno tudi optika a ne?

Pa še eno vprašanje glede diskov.
Kaj bi bil vzrok, da so na notranji strani totalno zarjaveli in potrebni menjave?
Slab material/kvaliteta prve vgradnje?
Kupiš nov avto in misliš, da bo vsaj za par let mir. Potem pa "šok" ko ti mehanik pove, da bodo prvi diski za menjati pri nekaj čez 70.000. :roll:

Edit:

problem je tudi, ker v naših trgovinah ne najdem drugega kot Bilstein, Monroe ali Optimal amortizerjev.
Euroton pa sploh nič nima za moj avto.

Re: Zavore, podvozje

Objavljeno: To jun 09, 2020 6:08 pm
Napisal/-a golfabimu
ATE da cvili kot tramvaj? Ja, če montirajo takozvani "majstri". Na obeh Golfih imam ATE ploščice pa nič ne cvili. Na 6ki so tud vsi diski ATE, na 7ki pa samo zadnji, ker prednji so še taprvi(original). Textar se mi je zasral, ker sem jih po eni mal bolj hudi vožnji pregrel do te mere, da se je pošteno kadilo iz prednjega konca. Po 20.000km so bli za v smeti.
S Kayaba ( KYB- tako povečini piše na kayabah, pač okrajšava) imam tudi jaz dobre izkušnje. Jih imam na 6ki že 150.000km pa so še vedno ok. Edino opazno bolj trdi so od npr Sachs, ki so bili prva vgradnja.
Z Bilstein tud nimaš kaj faliti.

Lp,

Re: Zavore, podvozje

Objavljeno: To jun 09, 2020 6:39 pm
Napisal/-a tommy80
Ja verjetno bodo kar ATE diski in ploščice.
Torej z Bilstein nimam kaj falit? Saj kolikor berem tuje (nemške) forume za moj avto folk montira kar Bilstein.
Iz takšnih ali drugačnih razlogov.
Samo baje je avto potem res mehkejši. Če je google prav prevedel.
Očitno je določena serija teh avtomobilov kateri so trši oz na trenutke. Očitno nisem edini.
A je potem dobro zamenjat tudi zadnje z enako znamko/lastnostmi?

Pa če bi menjal amortizerje... A kupim samo amortizer ali moram še tisto oporo in vodilo amortizerja ali lahko uporabim original?

Kaj je razlika med Bilstein B4 in B6 Performance?
B6 Performance je občutno dražji.
B4 OE je recimo 64€ in B6 Performance je recimo cca 190€. :o
Verjetno ne rabim performance a ne? :mrgreen:

Re: Zavore, podvozje

Objavljeno: To jun 09, 2020 6:52 pm
Napisal/-a golfabimu
Jaz ti priporočam, če že menjaš, menjaj vse 4 amortizerje. Sproti zamenjaš še ležaj amortizerja, udarne gumice in protiprašne zaščite. In to je to.
Sam imam tudi Bilstein doma za 7ko, samo zmontiral jih še nisem.
B6 so bolj športno usmerjeni, se pravi bolj trdi kot B4 oz. OEM...

Lp,

Re: Zavore, podvozje

Objavljeno: To jun 09, 2020 8:41 pm
Napisal/-a Fan
tommy80 je napisal/-a:ATE sem vgradil na prejšnjem avtomobilu in sem bil zelo zadovoljen.
Je pa res, da je bilo to nekaj let nazaj. Nobenga cviljenja.

Osebno imam z ATE materiali zelo dobre izkušnje.

tommy80 je napisal/-a:A pa se lahko kako testira amortizerje, da si potem to 100% predno greš v nabavo?
Menjava prednjih amortizerjev verjetno vzame nekaj časa. Potem pa verjetno tudi optika a ne?
Pa še eno vprašanje glede diskov.
Kaj bi bil vzrok, da so na notranji strani totalno zarjaveli in potrebni menjave?
Slab material/kvaliteta prve vgradnje?
problem je tudi, ker v naših trgovinah ne najdem drugega kot Bilstein, Monroe ali Optimal amortizerjev.
Euroton pa sploh nič nima za moj avto.


Nekatere firme imajo testno stezo za preverjanje amortizerjev: https://www.amortizer.si/kontakt/ Vidi se pa tudi na sami batnici, da blokira.
Pri vsakem posegu v kretni mehanizem ali njegov sestavni del je pametno po posegu opraviti optiko vozila.
Lahko je zablokirala ploščica v vodilu ali rahlo blokira zavorni batek. Posledično zavorna ploščica manj pritiska na delovno površino zavornega diska in oksidi imajo prosto pot. V koliko bi bilo kaj narobe z materialom, bi rjavelo/bilo poškodovano/prekomerno obrabljeno na obeh straneh zavornega diska.
In katero vozilo je to? :D

Re: Zavore, podvozje

Objavljeno: To jun 09, 2020 9:04 pm
Napisal/-a tommy80
golfabimu je napisal/-a:Jaz ti priporočam, če že menjaš, menjaj vse 4 amortizerje. Sproti zamenjaš še ležaj amortizerja, udarne gumice in protiprašne zaščite. In to je to.
Sam imam tudi Bilstein doma za 7ko, samo zmontiral jih še nisem.
B6 so bolj športno usmerjeni, se pravi bolj trdi kot B4 oz. OEM...

Lp,


Hvala ti! Lepo razloženo. Vse jasno. ;)

@Fan

Tudi tebi hvala!
Torej čudno glede diskov, da so samo na notranji strani popolnoma zarjaveli.
Opel Astra K.

Re: Zavore, podvozje

Objavljeno: Sr jun 10, 2020 4:58 am
Napisal/-a Firediver
Da ni kaj z zavornimi kleščami narobe, da notranja stran ne zavira?

Re: Zavore, podvozje

Objavljeno: Sr jun 10, 2020 6:57 am
Napisal/-a RedBaron
Prej bi rekel, da je blokirana notranja ploscica

Re: Zavore, podvozje

Objavljeno: Sr jun 10, 2020 7:05 am
Napisal/-a Firediver
Nekaj je povzročilo, da zavorna ploščica ni pritiskala na kolut z notranje strani.

Re: Zavore, podvozje

Objavljeno: Sr jun 10, 2020 9:13 am
Napisal/-a danci1973
A se samo meni zdi to nemogoče? Oz. če že, bi avto moral tako zanič bremzat, da to ne bi bilo za vozit...

Re: Zavore, podvozje

Objavljeno: Sr jun 10, 2020 10:05 am
Napisal/-a Firediver
No, pa obrazloži tvojo teorijo, kako do tega pride.

Re: Zavore, podvozje

Objavljeno: Sr jun 10, 2020 10:41 am
Napisal/-a danci1973
Po moje avtor prvega prispevka ni dobro opisal, kaj je rjavo - najbrž ne površina, na katero nalega ploščica, ampak pač vse ostalo - kar pa je tako ali tako 'normalno'.

Še posebej, če je na obeh straneh enako in če je serviser dejal, da se brez problema še naprej vozi s tem - po moje ga ni junaka, ki bi avto , na katerem notranja zavorna ploščica diska ne naleže na disk, spustil na cesto.

Re: Zavore, podvozje

Objavljeno: Sr jun 10, 2020 2:47 pm
Napisal/-a tommy80
Blokirana ni nobena ploščica.
Avto normalno zavira. Je pa ob jutrih ko sem zalaufal in po par metrih prvih zaviranj bilo kar slišat tisto "ruženje" kot, da drgne po hrapavem.
Kot če so na primer diski rjavi od kakšnega dežja, pranja in se potem oglašajo.
Le da bolj.
Baje sta oba prednja na notranji strani zanič in potrebna menjave. Zato pa nisem menjal nič spredaj saj imajo ploščice še nekaj mesa.

Sem pa še posebej vprašal mehanika če je to varno vozit do obrabe ploščic in je rekel, da ja.
Pooblaščen servis.
Saj če bi prišel zraven oziroma imel dvigalko bi poslikal. Na robovih diskov vem, da je normalno, da je rja. To se spuca.
Bom probal naredit kakšno fotko če mi bo ratalo. Dvomim.

@danci1973
ravno zaradi tega mi ni priporočal menjavo prednjih ploščic (sem vseeno mislil vse ploščice mejat), ker bi se nove na teh diskih oblikovale po tem disku in je brezvezen strošek dokler se ne menjajo tudi diski.

Tega si tudi jaz ne znam razložit.
No nima veze.

Glavno, da vem da lahko menjam samo prednje za ATE in pustim zadaj original.
Bom pa peljal še na drug servis na pregled in mnenje. Saj ni nujno, da je pooblaščenc. Itak ni več v garanciji.

Re: Zavore, podvozje

Objavljeno: Sr jun 10, 2020 3:38 pm
Napisal/-a nejc1
En del problema je verjetno slaba kvaliteta diskov, napaka v materialu,...

Drug del problema je pa verjetno prerahlo zaviranje. Glede na to da ima avto 75 kkm in je še mesa na ploščicah predvidevam da se ne zavira pogosto močneje, ali se motim? Zavorni disk je ena takih stvari, ki se mora vsaj občasno pregret na neko dovolj visoko temperaturo, da se odstranijo razne nečistoče itd.. Sicer pri sprednjih diskih ponavadi ni težav, se pa najdejo posamezni primeri. Pri zadnjih diskih je več težav in mnogo voznikov, ki vedno rahlo zavira ima hitro motne in risaste zadnje diske, medtem ko tistim bolj dinamičnim pa se skoraj da svetijo kot ogledalo...