Napisal/-a nirm Sr okt 28, 2020 5:42 pm
Malce daljša štorija:
Avto ima že nekaj časa težave z alternatorjem. Pred več kot dvema letoma dni sem po nekaj dneh prišel do zjutraj avta in mrk. Nekako sem ga vžgal na kable pri sosedu in odpeljal en krog. Potem sem ga odpeljal na test akumulatorja na amzs - "ja akumulator je fuč, tipično". Sem vrgel tistih 100e in smo zamenjali akumulator.
Potem se je isto zgodilo spet čez kakšne tri mesece. Tokrat sem se lotil raziskave po internetu in šel prevejati, ali alternator v redu polni. Ok, 14.3V. Toka je žrlo cca 0.3A, ko je bil ugasnjen in nobena povlečena varovalka ni tega zbila dol. Sprijaznil sem se, da je očitno nekaj narobe ali z žicami ali pa računalnikom na avtu.
Potem sem nekaj časa živel s tem, ker sem ga pač redno vozil, da ni stal več kot dva dni na kupu. Nekajkrat se je še sploh pozimi izpraznil in sem ga vžigal na kable ali pa vzel akumulator ven in napolnil doma. Največ da se je izpraznil je šlo do 7.5V
Med karanteno spomladi sem se odločil, da temu naredim konec in sem šel sprobati še z odklaplanjem alternatorja. In ugotovil, da je očitno alternator krivec. Na forumih pravijo, da je treba zamenjati diodni most. Ker smo sredi karanetene, pošte slabo delajo, moral bi naročiti iz tujine in čakati 3 tedne, pa stalo bi 50e se odločim, da raje vzamem rabljen sestavljen alternator z odpada za 25e. Zamenjam, sicer sem se malo namatral, ker se je stari zaradi rje prišvasal na nosilc al hajd.
To je rešil problem in avto ni več crkval. Za tri mesece. Šel sem ven z ljubljane in med vožnjo se je dvakrat bežno prižgala in ugasnila lučka za akumulator. Avto potem na parkingu ni več vžgal. Prižgal mi ga je prijatelj in potem se je zgleda nafilal nazaj. Domov sem uspel normalno priti in naslednje jutro je normalno vžgal. Vseeno sem šel preverjati z multimetrom in uvidim, da je očitno na tem z odpada šel regulator (filat začne na 12.5v in potem hitro pade na 11v med delovanjem). Ker sem imel še star alternator v kleti, sem iz tistega vzel regulator in ga zmontiral na alternator iz odpada, kateremu je vidno falilo pol ene ščetke (gre za boscheve vag alternatorje). In potem je spet filal normalno - 14.3V.
Dokler nisem po približno 2h tednih spet avto pustil stati par dni in spet mrk.
Sedaj pa mi ni jasno kaj bi od tega bilo:
- za parasitic draw je bil ves čas kriv regulator napetosti (čeprav ta po multimetru polni normalno) in ne diodni most
- ker sem vzel regulator iz 90a alternatorja in ga prestavil na 70a z odpada sem sedaj z njim tudi na novem uničil diodni most (regulatorja sta kljub različni after market znamki zgledala povsem enako, sicer alternatorja tudi, sem pa na hitro preveril na spletu in na hitro ne kaže, da bi imela različen regulator)
- med menjavo sem uničil tudi drug diodni most z vibracijami, ker sem moral en šrauf zvrtat z bor mašino ker je toliko zarustal
- slučajno je sedaj crknil nov akumulator, ker je prišla zima neodvisno od tega popravila in je bil že nekajrat precej hudo izpraznjen
- pol do enourna vožnja na 11v je sesula akumulator
avto je vreden 300e v voznem stanju in morda 100e na odpadu, ne pa bi ga rad prodajal z okvaro pa rad bi ga imel še kake tri mesece. Nekako se zavedam, da bo večina mehanikov hotela menjati tako akumulator kot alternator z obnovljenim, ker pa ne mislim dajati 250e, poleg tega sem že bil na zeleni veji glede rezultata. med akumulatorjem in alternatorjem bom probal razločiti sicer ta teden, naprej pa čisto ne bi vedel, kako naj ugotovim.
vseeno bi prosil za kakšen nasvet ali mnenje, hvala