Napisal/-a rafunc Pe dec 11, 2020 12:01 am
Zavorna tekočina je najbolj zanemarjena tekočina v naših avtomobilih, pri ATE namreč ocenjujejo da je 66% zavorne tekočine v avtomobilih nezadostne. Zavorna tekočina je namreč higroskopska kapljevina, ki v stiku z atmosfero nase veže vlago. Taka tekočina ima nižje vrelišče in posledično nam lahko zavore v skrajnih primerih odpovejo. (NA HITRO IN ČISTA OSNOVA ZA TISTE KI NE VEJO).
Moderni avtomobili imajo razne asistenčne sisteme, ki pripomorejo k večji varnosti v prometu . ESP je eden takih sistemov, ki potrebuje čim nižjo viskoznost zavorne tekočine, da se sistem na zdrse lahko odzove čim hitreje (sploh v zimskem času)
Tako je. ATE za večino potreb ponuja ponuja več različnih tekočin (vem da obstajajo tudi racing itd. - pri večini ne pride v poštev) - G DOT 3, SL DOT 4, DOT 4 SL.6, Super DOT 5.1 (najnovejša zadeva)
G DOT 3 ___Evo ena zanimivost glede vlivanja DOT 4 v sistem DOT 3, ki naj bi bili kompatibilni. ATE vlivanja DOT 4 v sistem ki ima oznako USE ONLY DOT 3 tega ne priporoča, saj DOT 4 tekočine vsebujejo ester borove kisline, ki lahko napadejo gumice v zav. sistemu.
SL DOT 4___ nek standard zavorne tekočine, priporočljivo za vozila brez ESP (v primerjavi z DOT 3 15 °C višje vrelišče) 1400 cSt viskoznost pri -40°C
SL.6 DOT 4___ nizka viskoznost, višje vrelišče, daljši interval menjave 2 leti (v primerjavi z DOT4 10°C višje vrelišče) najbolj pomemben podatek je kinematična viskoznost, saj je tu 700 cSt - torej pol manjša - torej v avto ki ima ESP jaz nebi točil navadne DOT 4
Super DOT 5.1__ Predstavili so jo letos, zaenkrat je še nisem videl da bi jo prodajali. Po marketinško jo hvalijo oh in sploh. Bo zanimivo koliko je dražja. Interval menjave 3 leta ( v primerjavi z SL.6 5°C višje vrelišče) viskoznost 750 cSt. je kompatibilna z DOT 4
Torej po mojem neke velike razlike med Super 5.1 in SL.6 ni. oziroma SL.6 zmaga pri kinematični viskoznosti. Torej letos gre pri meni v sistem SL.6.
Lp
- Priponke
-