nihanje napetosti, utripanje luči,servo. fiat punto 1.3
Objavljeno: To dec 29, 2020 10:29 am
Pozdravljeni,
Imam en problem, pa sem rekel da ga delim še na forumu. Mogoče ima kdo kakšno idejo ali nasvet, ker meni že zmanjkuje idej.
Imam fiat punto 1.3 multijet 2014 in že od kar ga imam (2-3 leta) imam problem nihanja napetosti, naj obrazložim simptome:
ko avtomobil laufa je napetost 14.5 v in tudi če obrate nabijem ostaja stabilna. vendar če dam na hitro gas in spustim ter to večkrat ponovim prav kmalu ob padcu obratov pade tudi napetost (ne vedno ampak v 1/3 poskusov recimo) na 13.5 pribljižno. nato, če pustiš avto v prostem teku se v roku nekaj sekund pobere nazaj na 14.5
Če pa nabiješ gas, se pobere takoj.
ko se to zgodi, seveda tudi luči izgubijo moč in se to takoj vidi tudi med vožnjo.
med vožnjo se zgodi v primerih, ko se vozim po ovinkasti cesti in pred ovinkom spustim gas ter stisnem sklopko da menjam nižje. takrat luči izgubijo moč ter nazaj zasvetijo močneje ko sklopko spustim in se motorju povečajo vrtljaji.
samo zaradi luči še ne bi bil tak problem, bolj je to, da občasno ampak vedno v hladnejših mesecih pozimi odpove tudi servo (poleti ne odpove, samo luči utripajo) med vožnjo zaradi padca napetosti. nato moram avto ugasniti in znova prižgati in deluje spet brez problema. odpove ne samo pred ovinkom, lahko tudi na mestu, ko se avto ogreva ali v vožnji po ravnini z višjimi vrtljaji.
Poskusi odprave težave;
-seveda najprej sem zamenjal baterijo z novo še močnejšo kot original - brez spremembe.
-nato dal obnoviti alternator kar tudi ni naredilo nobene spremembe. je pa mojster rekel da so bile krtačke precej obrabljene.
ker nisem bil prepričan v delovanje obnovljenega alternatorja sem ga nato zamenjal iz prijateljevega puntota kateri je enak, da sem se prepričal da ni to problem, in seveda težava je bila popolnoma ista.
- nato sem vse glavne mase vsako posebej odšraufau očistil, malo pobrusil ležišče in se prepričal da imajo res dober stik. kar tudi ni naredilo nobene spremembe.
- vsi glavni kabli iz alternatorja do baterije so ok. stiki so v redu.
-če odklopim servo volan napetost ravno tako niha.
-odstranil sem tudi vse varovalke sistemov, zaradi katerih motor še vžge. če bi mogoče kateri vlekel preveč toka ampak razlike ni.
prav tako upornost porabnikov merjena na varovalkah žez nasprotni pol na bateriji ni nikjer previsoka.
-ker ima vlogo krmiljenja alternatorja tudi motorni ECU je bil zamenjan v kompletu z notranjim računalnikom, kar ni naredilo popolnoma nobene razlike. zato je bil nameščen nazaj stari original.
noben mojster v radiju 50km ni ugotovil napake, da ne boste rekli pelji k mehaniku.
verjetno sem še kaj pozabil omeniti glede poskusov popravila, v roku od kar ga imam je bilo poskušanega že marsikaj.
Vsako mnenje in predlog sta dobrodošla in se že v naprej zahvaljujem.
lep pozdrav.
Imam en problem, pa sem rekel da ga delim še na forumu. Mogoče ima kdo kakšno idejo ali nasvet, ker meni že zmanjkuje idej.
Imam fiat punto 1.3 multijet 2014 in že od kar ga imam (2-3 leta) imam problem nihanja napetosti, naj obrazložim simptome:
ko avtomobil laufa je napetost 14.5 v in tudi če obrate nabijem ostaja stabilna. vendar če dam na hitro gas in spustim ter to večkrat ponovim prav kmalu ob padcu obratov pade tudi napetost (ne vedno ampak v 1/3 poskusov recimo) na 13.5 pribljižno. nato, če pustiš avto v prostem teku se v roku nekaj sekund pobere nazaj na 14.5
Če pa nabiješ gas, se pobere takoj.
ko se to zgodi, seveda tudi luči izgubijo moč in se to takoj vidi tudi med vožnjo.
med vožnjo se zgodi v primerih, ko se vozim po ovinkasti cesti in pred ovinkom spustim gas ter stisnem sklopko da menjam nižje. takrat luči izgubijo moč ter nazaj zasvetijo močneje ko sklopko spustim in se motorju povečajo vrtljaji.
samo zaradi luči še ne bi bil tak problem, bolj je to, da občasno ampak vedno v hladnejših mesecih pozimi odpove tudi servo (poleti ne odpove, samo luči utripajo) med vožnjo zaradi padca napetosti. nato moram avto ugasniti in znova prižgati in deluje spet brez problema. odpove ne samo pred ovinkom, lahko tudi na mestu, ko se avto ogreva ali v vožnji po ravnini z višjimi vrtljaji.
Poskusi odprave težave;
-seveda najprej sem zamenjal baterijo z novo še močnejšo kot original - brez spremembe.
-nato dal obnoviti alternator kar tudi ni naredilo nobene spremembe. je pa mojster rekel da so bile krtačke precej obrabljene.
ker nisem bil prepričan v delovanje obnovljenega alternatorja sem ga nato zamenjal iz prijateljevega puntota kateri je enak, da sem se prepričal da ni to problem, in seveda težava je bila popolnoma ista.
- nato sem vse glavne mase vsako posebej odšraufau očistil, malo pobrusil ležišče in se prepričal da imajo res dober stik. kar tudi ni naredilo nobene spremembe.
- vsi glavni kabli iz alternatorja do baterije so ok. stiki so v redu.
-če odklopim servo volan napetost ravno tako niha.
-odstranil sem tudi vse varovalke sistemov, zaradi katerih motor še vžge. če bi mogoče kateri vlekel preveč toka ampak razlike ni.
prav tako upornost porabnikov merjena na varovalkah žez nasprotni pol na bateriji ni nikjer previsoka.
-ker ima vlogo krmiljenja alternatorja tudi motorni ECU je bil zamenjan v kompletu z notranjim računalnikom, kar ni naredilo popolnoma nobene razlike. zato je bil nameščen nazaj stari original.
noben mojster v radiju 50km ni ugotovil napake, da ne boste rekli pelji k mehaniku.
verjetno sem še kaj pozabil omeniti glede poskusov popravila, v roku od kar ga imam je bilo poskušanega že marsikaj.
Vsako mnenje in predlog sta dobrodošla in se že v naprej zahvaljujem.
lep pozdrav.