Ventil bencinskih hlapov dela kot mora in ne pušča. Sem se pogovarjal tudi z mehanikom, ki je rekel, da ga Opel čisto vedno zazna, če vleče zrak.
Kisikove sonde nisem menjal. Prvič, ker je fajn zapečena gor in bi njena odstranitev terjala lušten napor, drugič pa, ker jo je preko testerja gledal in testiral tako mehanik kot jaz in sva bila enotnega mnenja, da deluje tako kot mora, saj takoj reagira na vsako dodajanje plina, enako pa STFT.
Mehanik je sicer še očistil kontakt ECU-ja, ker je imel eno podobno izkušnjo. Sicer pa neke ideje več ni.
Danes sem avto v garaži (v leru pri okoli 2.500 obratih) provociral tako dolgo, da mi je končno prižgal MIL zato, da sem lahko dobil vsaj neke podatke, ki jih zabeleži motorni računalnik ob napaki. Ti so takšni:
Fuel Status = 0 byte
Engine Load = 18,039 %
Engine Coolant Temperature = 100 °C
Fuel Trim Bank 1 Short Term = 2,344 %
Fuel Trim Bank 1 Long Term = 0,781 %
Fuel pressure = 57,87 psi
Intake Manifold Pressure = 3,481 psi
Engine RPM = 2.537 rpm
Speed = 0 km/h
Timing Advance = 26,5 °
Intake Air Temperature = 21 °C
Mass Air Flow Rate = 6,09 g/s
Throttle Position(Manifold) = 20,784 %
Run time since engine start = 48 s
Fuel Level = 78,824 %
Distance travelled since codes cleared = 62 km
Barometric pressure (from vehicle) = 14,359 psi
Catalyst Temperature (Bank 1,Sensor 1) = 386 °C
Voltage (Control Module) = 14,559 V
Engine Load(Absolute) = 15,294 %
Commanded Equivalence Ratio(lambda) = 1
Relative Throttle Position = 7,843 %
Ambient air temp = 4 °C
Absolute Throttle Position B = 20,392 %
Accelerator PedalPosition D = 23,529 %
Accelerator PedalPosition E = 11,765 %
Vedno se to dogaja samo, ko motor ni obremenjen (v leru, ravna cesta...). Vem da senzor klenkanja sliši kar naša ušesa ne, ampak že rahlo do srednje klenkanje bi v garaži moral tudi jaz slišati, ker to slišiš sredi vožnje. Tako pa motor niti malo ne spremeni zvoka. Prižge se sicer ventilator, ampak to naredi Opel prevetivno, da motor čimbolj shladi, če grozi okvara. Tudi sicer, ko mi izklopi pomagala in zazna napako ter jo vrže pod pending, jaz normalno vozim.
Kaj naj rečem. Avto odlično pospešuje. Živim v hribih in se v hrib vozim po večkrat na dan. Gor gre odlično. In pod obremenitvijo nikoli ne bo javil napake. Kakor je ne bo javil, če se v prestavi spuščam s hriba.
Sem sicer sumil tudi tudi okvaro senzorja klenkanja, ampak mehanik pravi, da njegovo okvaro Opel skoraj vedno prepozna. Oziroma, povedal je, da Opel večino mehanskih okvar brez problema posortira pod posamezne napake iz katerih razbereš v katero smer gledati. Mehanik, ki ga obiskujem, je sicer odličen mehanik za Ople z ogromno izkušenj, a gre verjetno tukaj za eno redkih situacij, ko tudi njega bega.
Jaz sicer mislim, da sploh ni problem v motorju kot takem, ampak da nekaj na motorju ali v motornem prostoru zavibrira in zazna klenkanje. Zanimivo je, da zazna praktično res ogromno klenkanja na 2. in 3. cilindru (šobi na teh dveh cilindrih sem zamenjal, ker sem jih osebno sam sumil, da bi lahko bili problem). Na cilindru 1 in 4 pa niti ne toliko.
Zaenkrat neke ideje kaj narediti nimam. Zagotovo bom šel dalje, a naslednja 2 tedna za to ne bo časa in avto bo pač moral opraviti dopust kot je bilo planirano, pa čeprav je pred njim dolga pot