Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
zk_eu
Novinec
 
Prispevkov: 271
Pridružen: To nov 03, 2015 9:46 pm

Opel Astra J ,1.6 - pending P0300 in historic U0100

Napisal/-a zk_eu Po nov 01, 2021 12:26 pm

Zdravo,

že dlje časa se na Astri J, (1.6 bencin, motor A16XER) rešujem problem z domnevno rahlim klenkanjem motorja. Klenkanje na uho ni zaznavo (niti v garaži ob stenah), vsaj jaz ga ne slišim, tako da domnevam, da gre za rahlo klenkanje, ker nekako vem kako je, ko je hudo in se mi zdi, da tistega ne moreš zgrešiti.

Kaj se zgodi.

V prostem teku ali z vožnjo po ravni cesti z lahko obremenitvijo motorja (pod tempomatom ali brez) in kjer je motor v zaprtem krogu, se pojavlja klenkanje na vseh cilindrih, kar lepo izpiše na testerju. Na cilindru 2 in 3 klenka več, na cilindru 1 in 4 manj, ampak tudi. Lahko se zadeva pojavi tudi pri čisto hladnem motorju, če mu takrat dajem obrate (zmerne, ne da ga hladnega tišim...). Opel gre sicer zelo hitro v zaprti krog, že prej kot minuto po hladnem zagonu motorja.

Ko zazna večje število klenkanja, mi bo mi bo izklopilo ESP, (opozorilo na voznikovem zaslonu: SERVICE STABILI TRAK), občasno se bo pojavila utripajoča MIL (recimo 1/4 primerov), ki pa vedno sama v celoti ugasne po okoli 30 sekundah. Kar se tiče izklopa ESP in napake U0100, ki se pojavi v modulu za bremze pod historic, je ta posledica klenkanja. Opel namreč ob vsaki taki motnji izklopi pomagala, tako da ta napaka je čisto postranskega pomena.

Ob tem klenkanju, ko torej izklopi ESP, pa se pod pending vedno pojavi P0300 (Random or Multiple Cylinder Misfire Detected). Nikoli pa se ne pojavi kot aktivna napaka. Pogostokrat tudi izgine že po nekaj vžigih.

Svečke imam notri original Bosch za ta motor, stare komaj 10.000 km. Takrat sem dal tudi novo vžigalno tuljavo, ki je original Delphi (sem poskusil tudi s staro, ki jo imam v rezervi, je isto). Ker je največ klenkanja zaznalo na cilindru 2 in 3, sem preventivno zamenjal tudi šobi na teh dveh cilindrih. Ampak so podatki po menjavi čisto enaki. Očiščena je bila tudi dušilna loputa, v rezervar dodano čistilo vbrizga.

Avto drugače zelo lepo pospešuje, tako ko ga ornk pritisneš, ali pa rahlo. Domov se vozim po 3-krat na dan v fajn "brek", kjer grem gor vedno v prvi. Kaže mi sicer, da je takrat v zaprtem krogu, a tudi takrat nikoli ne zazna klenkanja, čeprav se vzpenjam in je avto rahlo do srednje obremenjen. Motor ne pije olja. Je isto ob tankanju 100-oktanskega bencina, sem tudi to poskusil.

Mogoče še dodam, da LTFT in STFT vežinoma kažeta, da avto teče na malenkost na bogato mešanico, a govorimo o + 2 %, kar se mi zdi čisto ok. Redko bo STFT šel preko +3% (ta tako malo skače, kot je običajno), kar je običajno ob pospeševanju, kar pa je tako normalno. Hočem povedati, ob kostantni umirjeni vožnji je do 2%.

Sam sumim še MAF, MAP ali kisikovo sondo, in sicer da eden od teh pošilja za malenkost napačne podatke, ki rezultirajo v rahlem klenkanju motorja. MAF in MAP senzor bom si sposodil od prijatelja, ki ima isti avto v tem tednu in videl, če je kaj boljše. Če ne bo druge bom poskusil še z kisikovo sondo (ta se sicer, ko spremljam podatke v prostem teku ob 2.500 obratih več čas hitro preklaplja kot sem bil navajen pri ostalih avtih, ogreje pa se tudi takoj, ker gre avto že kmalu po zagonu v "closed loop").

Mogoče ima kdo glede vsega napisanega še tudi kakšno izkušnjo?

Takšne napake me zelo jezijo, ker praktično ne veš kje začeti iskati. Sploh, ker tudi avto sicer deluje v večini časa super. Le to napako mi veš čas ven meče.

Edino na ameriškem Chevrolet forumu (gledal pa sem tudi tam, ker gre za GM in si delita z Oplom ogromno delov in tehnologije) sem našel enega reveža, ki mu je isto kot meni delalo 1 leto (klenkal mu je sicer celo huje) oziroma metalo ven identični napaki. (ta malo skače, kot je običajno) Vmes je zamenjal pol avta. Na koncu mu je po 1 letu končno vrglo ven napako na MAF senzorju. In od takrat mu zadeva deluje super. Nekako ne bi rad zamenjal zamenjal pol avta. Po drugi strani pa grem izjemoma največ do menjave kisikove sonde, sicer mi bo pa vseeno.
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6389
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Opel Astra J ,1.6 - pending P0300 in historic U0100

Napisal/-a Fan Po nov 01, 2021 12:50 pm

Ima čistilec goriva dovolj pretoka? S testerjem preverite kakšne podatke pošiljata senzorja odmične in glavne gredi. Preverite podtlačne cevi - puščanje. Očistite in ponovno nastavite EGR.
V koliko imate možnost priklopa čitalca in snemanje protokolov, se lahko po vožnji primerja tovarniške podatke in tudi vidi se kaj je motorno elektroniko zmotilo med delovanjem.
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
zk_eu
Novinec
 
Prispevkov: 271
Pridružen: To nov 03, 2015 9:46 pm

Re: Opel Astra J ,1.6 - pending P0300 in historic U0100

Napisal/-a zk_eu Po nov 01, 2021 1:37 pm

Filtra goriva nisem sumil. Bom pa preveril. Se pa na tem avtu filter goriva načeloma ne servisira. Tako, da če hočem prideti do njega, Moram zadnje zice razdreti po spominu.

EGR ventila ta avto na srečo nima.

Avto ima samo sesalno cev od filtra zraka na dušilno loputo, nato pa se dušilna loputa stika že s sesalnim kolektorjem. Za puščanje sem sicer dobro vse pregledal. Po manjši izkušnji s prejšnjim Oplom pa načeloma kar hitro zazna, če kaj pušča od MAF senzorja naprej.

Kar se tiče preverjanja senzorja odmične in glavne gredi, pa bo to nad mano (parametre sicer spremljam lahko, a jih ne bi znal tolmačiti). Nimam sicer čisto osnovnega, a ni dovolj dober, da bi se dalo vzporedno tovarniške vrednosti gledati.

Bom dal avto sicer še kateremu mehaniku, čeprav sta ga gledala že dva. Tako, da moram še premisliti kako naprej.
 
Uporabniški avatar
zk_eu
Novinec
 
Prispevkov: 271
Pridružen: To nov 03, 2015 9:46 pm

Re: Opel Astra J ,1.6 - pending P0300 in historic U0100

Napisal/-a zk_eu Po nov 01, 2021 7:14 pm

Mogoče zgolj še ena zanimivost.

Danes dve popolnoma isti vožnji, po isti cesti v isti prestavi s tempomatom ob isti hitrosti. Le ob različnih urah, prvič ob 11.uri, drugič ob pol 17. uri. Obakrat motor ogret popolnoma.

Pri prvi je javilo napako (ni bila pa prva vožnja ta dan, zgolj takrat sem spremljal podatke). Zaznalo je klenkanje na vseh cilindrih. Tudi v prostem teku ob držanju obratov.

Pri drugi, nič klekanja tudi ob spremljanju podatkov na testerju, tudi ko sem poskušal v prostem teku dodajat obrate, nič.

Razumi kdor more...

Zato sem nekako prvo začel sumiti na MAP in MAF senzor, ker vse kar je bila razlika verjetno je iz okolja. Okolje oziroma vreme pa verjetno težko vpliva na kaj druga kot na podatke iz MAP ali MAF, ker kisikova sonda je itak za motorjem in prejme vedno z vidika okolja enako oziroma nanjo okolje ne more vplivati.

Ali je to, bom pa videl. Vsekakor je nekaj kar zlahka in brez stroškov še poskusim.
 
jereb007
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 23
Pridružen: Sr maj 30, 2018 5:54 am

Re: Opel Astra J ,1.6 - pending P0300 in historic U0100

Napisal/-a jereb007 To nov 02, 2021 6:59 am

Pozdravljen.

Kot prvo poglej parameter FUEL TRIMM LEVEL, in boš videl, v katero smer imaš problem, ali je preveč ali premalo goriva.

- poglej še ventil bencinskih hlapov, lahko je le ta prebit (gre iz tanka goriva na sesalni kolektor)
- mislim, da ima tudi na pokrovu ventilov, PCV ventil, tam bi znal bit tud enak simptom

To je kar mi pade na pamet :D

LP
 
Uporabniški avatar
zk_eu
Novinec
 
Prispevkov: 271
Pridružen: To nov 03, 2015 9:46 pm

Re: Opel Astra J ,1.6 - pending P0300 in historic U0100

Napisal/-a zk_eu To nov 02, 2021 7:59 am

Hvala.

Za FUEL TRIMM LEVEL sem opisal že v prvem postu:

Mogoče še dodam, da LTFT in STFT vežinoma kažeta, da avto teče na malenkost na bogato mešanico, a govorimo o + 2 %, kar se mi zdi čisto ok. Redko bo STFT šel preko +3% (ta tako malo skače, kot je običajno), kar je običajno ob pospeševanju, kar pa je tako normalno. Hočem povedati, ob kostantni umirjeni vožnji je do 2%.


PCV ventil oziroma celotni pokrov ventilov z ventili pa je bil očiščen kakšnih 10.000 km nazaj. Mislim, da ne bi smel hecati.

Ventil bencinskih hlapov. Čeprav, če bi bil prebit, bi verjetno kaj vonjal po bencinskhi hlapih?
 
Uporabniški avatar
zk_eu
Novinec
 
Prispevkov: 271
Pridružen: To nov 03, 2015 9:46 pm

Re: Opel Astra J ,1.6 - pending P0300 in historic U0100

Napisal/-a zk_eu So nov 06, 2021 10:43 pm

Ventil bencinskih hlapov dela kot mora in ne pušča. Sem se pogovarjal tudi z mehanikom, ki je rekel, da ga Opel čisto vedno zazna, če vleče zrak.

Kisikove sonde nisem menjal. Prvič, ker je fajn zapečena gor in bi njena odstranitev terjala lušten napor, drugič pa, ker jo je preko testerja gledal in testiral tako mehanik kot jaz in sva bila enotnega mnenja, da deluje tako kot mora, saj takoj reagira na vsako dodajanje plina, enako pa STFT.

Mehanik je sicer še očistil kontakt ECU-ja, ker je imel eno podobno izkušnjo. Sicer pa neke ideje več ni.

Danes sem avto v garaži (v leru pri okoli 2.500 obratih) provociral tako dolgo, da mi je končno prižgal MIL zato, da sem lahko dobil vsaj neke podatke, ki jih zabeleži motorni računalnik ob napaki. Ti so takšni:

Fuel Status = 0 byte
Engine Load = 18,039 %
Engine Coolant Temperature = 100 °C
Fuel Trim Bank 1 Short Term = 2,344 %
Fuel Trim Bank 1 Long Term = 0,781 %
Fuel pressure = 57,87 psi
Intake Manifold Pressure = 3,481 psi
Engine RPM = 2.537 rpm
Speed = 0 km/h
Timing Advance = 26,5 °
Intake Air Temperature = 21 °C
Mass Air Flow Rate = 6,09 g/s
Throttle Position(Manifold) = 20,784 %
Run time since engine start = 48 s
Fuel Level = 78,824 %
Distance travelled since codes cleared = 62 km
Barometric pressure (from vehicle) = 14,359 psi
Catalyst Temperature (Bank 1,Sensor 1) = 386 °C
Voltage (Control Module) = 14,559 V
Engine Load(Absolute) = 15,294 %
Commanded Equivalence Ratio(lambda) = 1
Relative Throttle Position = 7,843 %
Ambient air temp = 4 °C
Absolute Throttle Position B = 20,392 %
Accelerator PedalPosition D = 23,529 %
Accelerator PedalPosition E = 11,765 %

Vedno se to dogaja samo, ko motor ni obremenjen (v leru, ravna cesta...). Vem da senzor klenkanja sliši kar naša ušesa ne, ampak že rahlo do srednje klenkanje bi v garaži moral tudi jaz slišati, ker to slišiš sredi vožnje. Tako pa motor niti malo ne spremeni zvoka. Prižge se sicer ventilator, ampak to naredi Opel prevetivno, da motor čimbolj shladi, če grozi okvara. Tudi sicer, ko mi izklopi pomagala in zazna napako ter jo vrže pod pending, jaz normalno vozim.

Kaj naj rečem. Avto odlično pospešuje. Živim v hribih in se v hrib vozim po večkrat na dan. Gor gre odlično. In pod obremenitvijo nikoli ne bo javil napake. Kakor je ne bo javil, če se v prestavi spuščam s hriba.

Sem sicer sumil tudi tudi okvaro senzorja klenkanja, ampak mehanik pravi, da njegovo okvaro Opel skoraj vedno prepozna. Oziroma, povedal je, da Opel večino mehanskih okvar brez problema posortira pod posamezne napake iz katerih razbereš v katero smer gledati. Mehanik, ki ga obiskujem, je sicer odličen mehanik za Ople z ogromno izkušenj, a gre verjetno tukaj za eno redkih situacij, ko tudi njega bega.

Jaz sicer mislim, da sploh ni problem v motorju kot takem, ampak da nekaj na motorju ali v motornem prostoru zavibrira in zazna klenkanje. Zanimivo je, da zazna praktično res ogromno klenkanja na 2. in 3. cilindru (šobi na teh dveh cilindrih sem zamenjal, ker sem jih osebno sam sumil, da bi lahko bili problem). Na cilindru 1 in 4 pa niti ne toliko.

Zaenkrat neke ideje kaj narediti nimam. Zagotovo bom šel dalje, a naslednja 2 tedna za to ne bo časa in avto bo pač moral opraviti dopust kot je bilo planirano, pa čeprav je pred njim dolga pot :)
 
Uporabniški avatar
zk_eu
Novinec
 
Prispevkov: 271
Pridružen: To nov 03, 2015 9:46 pm

Re: Opel Astra J ,1.6 - pending P0300 in historic U0100

Napisal/-a zk_eu Ne nov 07, 2021 8:15 pm

No, danes je bil pa avto res čisto "razštelan". Kdo bi si mislil.

Cukal ob pospeševanju na regionalki. Ko sem se vozil domov v hrib 2-krat fajn zaklenkal, prav tako pa ene 2 ali 3-krat pri pospeševanju, in to celo v drugi ko sem prestavil. S tem da ga nobenkrat nisem pritisnil do konca, da bi pohodil pedalko do podna, ker tega enostavno ne počnem. Sicer je senzor takoj zaznal in zamaknil vžig, tako da je hitro nehalo. A ni bilo prijetno. Napake pa tokrat nobene, niti pod pending.

Mi sicer povzroča glavobole, a zajetno pot, upam da bo dal še čez. Nato pa do ornk mojstra. Sam pa idej več nimam.
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4332
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Opel Astra J ,1.6 - pending P0300 in historic U0100

Napisal/-a Firediver Po nov 08, 2021 7:02 am

Imam občutek, da bo napaka (kot vedno, ko prideš do konca seznama možnih napak) tam, kjer si ocenil, da 100% ne more biti.
Če ti sedaj računalnik ne javlja napake, je lahko vzrok čisto mehanska hiba, ki nima svojega "živca" za javiti napako.
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
zk_eu
Novinec
 
Prispevkov: 271
Pridružen: To nov 03, 2015 9:46 pm

Re: Opel Astra J ,1.6 - pending P0300 in historic U0100

Napisal/-a zk_eu Po nov 08, 2021 9:12 am

Ma saj to. To mora biti nekaj bolanega. Je pa nerodno, ko si prepričan, da je nekaj, ker vse kaže na to, potem pa to ni. Ni mi pa na pamet menjati.

Jezi me:
1. ker ni nekega pravila kdaj dela ali ne - enostavno kakor se mu zaljubi.
2. se to začne dogajati pred zelo dolgo potjo...

Upal sem, da bo to uredil pred dopustom. Sicer si rečem, da zaradi tega obstal ne bom, ker ta motor prenese marsikaj, po drugi strani pa nisi 100% v avto.

Vsekakor grem nadalje do kakšnega tretjega mehanika. Upajmo, da bo kdo lahko kaj videl iz grafov.
 
Uporabniški avatar
zk_eu
Novinec
 
Prispevkov: 271
Pridružen: To nov 03, 2015 9:46 pm

Re: Opel Astra J ,1.6 - pending P0300 in historic U0100

Napisal/-a zk_eu To jan 04, 2022 1:32 pm

Fantje zdravo.

Ni se mi pretirano dalo ukvarjati s to napako od zadnje objave, me pa nekaj zgolj zanima.

Po novem letu sem po dolgem času pogledal koliko je kaj zaznalo klenkanja na vseh cilindrih od kar sem nazadnje gledal. In je bilo kar veliko, na cilindrih 2 in 3 je na vsakem posameznem od teh dveh bilo okoli 45.000 (cilindru 1 in 4 okoli 5.000). V nedeljo sem opravil tudi vožnjo na obalo in nazaj in je k temu dodalo še 1.500 zaznanega klenkanja na cilindru 2 in 3, kar je v bistvu kar lepa št. za tako pot :D, na preostalih dveh cilindrih dodatno nič.

Moje vprašnje gre bolj oziroma zgolj v smeri, če bilo res toliko klenkanja kot je zabeleženega, a bi to moral nekak čutiiti na pospeševanju, tresenju motorja itd? Ker razen to, da mi javi ESP in vrže pending P0300 vsake toliko časa, avto dela odlično. Pospešuje super, konstantna vožnja super, vleče v hrib super, vse avtocestne klance dal čez brez opaznih težav.

Sem pa sicer ugotovil, a nisem posebej pisal tukaj gor, da klenkanje zazna zgolj, ko minimalno pritiskam na gas in je motor zelo lahko obremenjen. Recimo cesta se rahlo spušča in moraš na gas tišati zgolj toliko, da takrat ne bremzaš z motorjem itd. Ko je motor obremenjen malo bolj od tega kar sem napisal, klenkanja ne zazna.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: danci1973, Matko37 in 40 gostov