Opel Astra J ,1.6 - pending P0300 in historic U0100
Objavljeno: Po nov 01, 2021 12:26 pm
Zdravo,
že dlje časa se na Astri J, (1.6 bencin, motor A16XER) rešujem problem z domnevno rahlim klenkanjem motorja. Klenkanje na uho ni zaznavo (niti v garaži ob stenah), vsaj jaz ga ne slišim, tako da domnevam, da gre za rahlo klenkanje, ker nekako vem kako je, ko je hudo in se mi zdi, da tistega ne moreš zgrešiti.
Kaj se zgodi.
V prostem teku ali z vožnjo po ravni cesti z lahko obremenitvijo motorja (pod tempomatom ali brez) in kjer je motor v zaprtem krogu, se pojavlja klenkanje na vseh cilindrih, kar lepo izpiše na testerju. Na cilindru 2 in 3 klenka več, na cilindru 1 in 4 manj, ampak tudi. Lahko se zadeva pojavi tudi pri čisto hladnem motorju, če mu takrat dajem obrate (zmerne, ne da ga hladnega tišim...). Opel gre sicer zelo hitro v zaprti krog, že prej kot minuto po hladnem zagonu motorja.
Ko zazna večje število klenkanja, mi bo mi bo izklopilo ESP, (opozorilo na voznikovem zaslonu: SERVICE STABILI TRAK), občasno se bo pojavila utripajoča MIL (recimo 1/4 primerov), ki pa vedno sama v celoti ugasne po okoli 30 sekundah. Kar se tiče izklopa ESP in napake U0100, ki se pojavi v modulu za bremze pod historic, je ta posledica klenkanja. Opel namreč ob vsaki taki motnji izklopi pomagala, tako da ta napaka je čisto postranskega pomena.
Ob tem klenkanju, ko torej izklopi ESP, pa se pod pending vedno pojavi P0300 (Random or Multiple Cylinder Misfire Detected). Nikoli pa se ne pojavi kot aktivna napaka. Pogostokrat tudi izgine že po nekaj vžigih.
Svečke imam notri original Bosch za ta motor, stare komaj 10.000 km. Takrat sem dal tudi novo vžigalno tuljavo, ki je original Delphi (sem poskusil tudi s staro, ki jo imam v rezervi, je isto). Ker je največ klenkanja zaznalo na cilindru 2 in 3, sem preventivno zamenjal tudi šobi na teh dveh cilindrih. Ampak so podatki po menjavi čisto enaki. Očiščena je bila tudi dušilna loputa, v rezervar dodano čistilo vbrizga.
Avto drugače zelo lepo pospešuje, tako ko ga ornk pritisneš, ali pa rahlo. Domov se vozim po 3-krat na dan v fajn "brek", kjer grem gor vedno v prvi. Kaže mi sicer, da je takrat v zaprtem krogu, a tudi takrat nikoli ne zazna klenkanja, čeprav se vzpenjam in je avto rahlo do srednje obremenjen. Motor ne pije olja. Je isto ob tankanju 100-oktanskega bencina, sem tudi to poskusil.
Mogoče še dodam, da LTFT in STFT vežinoma kažeta, da avto teče na malenkost na bogato mešanico, a govorimo o + 2 %, kar se mi zdi čisto ok. Redko bo STFT šel preko +3% (ta tako malo skače, kot je običajno), kar je običajno ob pospeševanju, kar pa je tako normalno. Hočem povedati, ob kostantni umirjeni vožnji je do 2%.
Sam sumim še MAF, MAP ali kisikovo sondo, in sicer da eden od teh pošilja za malenkost napačne podatke, ki rezultirajo v rahlem klenkanju motorja. MAF in MAP senzor bom si sposodil od prijatelja, ki ima isti avto v tem tednu in videl, če je kaj boljše. Če ne bo druge bom poskusil še z kisikovo sondo (ta se sicer, ko spremljam podatke v prostem teku ob 2.500 obratih več čas hitro preklaplja kot sem bil navajen pri ostalih avtih, ogreje pa se tudi takoj, ker gre avto že kmalu po zagonu v "closed loop").
Mogoče ima kdo glede vsega napisanega še tudi kakšno izkušnjo?
Takšne napake me zelo jezijo, ker praktično ne veš kje začeti iskati. Sploh, ker tudi avto sicer deluje v večini časa super. Le to napako mi veš čas ven meče.
Edino na ameriškem Chevrolet forumu (gledal pa sem tudi tam, ker gre za GM in si delita z Oplom ogromno delov in tehnologije) sem našel enega reveža, ki mu je isto kot meni delalo 1 leto (klenkal mu je sicer celo huje) oziroma metalo ven identični napaki. (ta malo skače, kot je običajno) Vmes je zamenjal pol avta. Na koncu mu je po 1 letu končno vrglo ven napako na MAF senzorju. In od takrat mu zadeva deluje super. Nekako ne bi rad zamenjal zamenjal pol avta. Po drugi strani pa grem izjemoma največ do menjave kisikove sonde, sicer mi bo pa vseeno.
že dlje časa se na Astri J, (1.6 bencin, motor A16XER) rešujem problem z domnevno rahlim klenkanjem motorja. Klenkanje na uho ni zaznavo (niti v garaži ob stenah), vsaj jaz ga ne slišim, tako da domnevam, da gre za rahlo klenkanje, ker nekako vem kako je, ko je hudo in se mi zdi, da tistega ne moreš zgrešiti.
Kaj se zgodi.
V prostem teku ali z vožnjo po ravni cesti z lahko obremenitvijo motorja (pod tempomatom ali brez) in kjer je motor v zaprtem krogu, se pojavlja klenkanje na vseh cilindrih, kar lepo izpiše na testerju. Na cilindru 2 in 3 klenka več, na cilindru 1 in 4 manj, ampak tudi. Lahko se zadeva pojavi tudi pri čisto hladnem motorju, če mu takrat dajem obrate (zmerne, ne da ga hladnega tišim...). Opel gre sicer zelo hitro v zaprti krog, že prej kot minuto po hladnem zagonu motorja.
Ko zazna večje število klenkanja, mi bo mi bo izklopilo ESP, (opozorilo na voznikovem zaslonu: SERVICE STABILI TRAK), občasno se bo pojavila utripajoča MIL (recimo 1/4 primerov), ki pa vedno sama v celoti ugasne po okoli 30 sekundah. Kar se tiče izklopa ESP in napake U0100, ki se pojavi v modulu za bremze pod historic, je ta posledica klenkanja. Opel namreč ob vsaki taki motnji izklopi pomagala, tako da ta napaka je čisto postranskega pomena.
Ob tem klenkanju, ko torej izklopi ESP, pa se pod pending vedno pojavi P0300 (Random or Multiple Cylinder Misfire Detected). Nikoli pa se ne pojavi kot aktivna napaka. Pogostokrat tudi izgine že po nekaj vžigih.
Svečke imam notri original Bosch za ta motor, stare komaj 10.000 km. Takrat sem dal tudi novo vžigalno tuljavo, ki je original Delphi (sem poskusil tudi s staro, ki jo imam v rezervi, je isto). Ker je največ klenkanja zaznalo na cilindru 2 in 3, sem preventivno zamenjal tudi šobi na teh dveh cilindrih. Ampak so podatki po menjavi čisto enaki. Očiščena je bila tudi dušilna loputa, v rezervar dodano čistilo vbrizga.
Avto drugače zelo lepo pospešuje, tako ko ga ornk pritisneš, ali pa rahlo. Domov se vozim po 3-krat na dan v fajn "brek", kjer grem gor vedno v prvi. Kaže mi sicer, da je takrat v zaprtem krogu, a tudi takrat nikoli ne zazna klenkanja, čeprav se vzpenjam in je avto rahlo do srednje obremenjen. Motor ne pije olja. Je isto ob tankanju 100-oktanskega bencina, sem tudi to poskusil.
Mogoče še dodam, da LTFT in STFT vežinoma kažeta, da avto teče na malenkost na bogato mešanico, a govorimo o + 2 %, kar se mi zdi čisto ok. Redko bo STFT šel preko +3% (ta tako malo skače, kot je običajno), kar je običajno ob pospeševanju, kar pa je tako normalno. Hočem povedati, ob kostantni umirjeni vožnji je do 2%.
Sam sumim še MAF, MAP ali kisikovo sondo, in sicer da eden od teh pošilja za malenkost napačne podatke, ki rezultirajo v rahlem klenkanju motorja. MAF in MAP senzor bom si sposodil od prijatelja, ki ima isti avto v tem tednu in videl, če je kaj boljše. Če ne bo druge bom poskusil še z kisikovo sondo (ta se sicer, ko spremljam podatke v prostem teku ob 2.500 obratih več čas hitro preklaplja kot sem bil navajen pri ostalih avtih, ogreje pa se tudi takoj, ker gre avto že kmalu po zagonu v "closed loop").
Mogoče ima kdo glede vsega napisanega še tudi kakšno izkušnjo?
Takšne napake me zelo jezijo, ker praktično ne veš kje začeti iskati. Sploh, ker tudi avto sicer deluje v večini časa super. Le to napako mi veš čas ven meče.
Edino na ameriškem Chevrolet forumu (gledal pa sem tudi tam, ker gre za GM in si delita z Oplom ogromno delov in tehnologije) sem našel enega reveža, ki mu je isto kot meni delalo 1 leto (klenkal mu je sicer celo huje) oziroma metalo ven identični napaki. (ta malo skače, kot je običajno) Vmes je zamenjal pol avta. Na koncu mu je po 1 letu končno vrglo ven napako na MAF senzorju. In od takrat mu zadeva deluje super. Nekako ne bi rad zamenjal zamenjal pol avta. Po drugi strani pa grem izjemoma največ do menjave kisikove sonde, sicer mi bo pa vseeno.