Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1919
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Ford-S-max pregrevanje zadnjih zavor

Napisal/-a Gricko Sr dec 28, 2022 5:14 pm

Kot omenjeno, v lasti s-max, ki pa se mu po menjavi zavor zadaj pregrevajo diski.
Avto ima električno ročno.
Ko sem avto kupil ( dooolgo nazaj) je imel povečano obrabo zadnjih ploščic ( so se obrabile hitreje kot prednje- kar je čudno ), vendar se je to po menjavi drugega kompleta umirilo in ni bilo zaznati težav.

Sedaj pri 200kKM je bila potrebna menjava tudi diskov.
menjal sem diske in ploščice- oboje ATE

Sedaj pa se mi zadaj vse skupaj pregreva. Stanje ni grozno, ni pa normalno
Torej najprej kaj sem naredil:
Menjava diskov + ploščic - čeljusti očiščene-naležne površine in namazane z "bakrom"
Vodila čeljusti očiščena in namazana na novo- ne blokirajo
Zavorni bat izgleda ok- in se lepo potopi v cilinder, ko se ga stisne
Bremze zo bile z računalnikom postavljene v "service mode", menjane in po menjavi izklopljen "service mode", torej so se nastavile kot je potrebno.

Ko kolo zavrtiš (kolo v zraku, bremza spuščena) se kolo zavrti cca za 2 obrata, torej ne blokirajo, mogoče pa malenkost premalo popustijo.
Tudi če bremzo na minimalnem klancu spustiš, se avto premakne.
Ko pa se voziš nekaj časa ( recimo 50Km ali več), pa se na cilju malo voha bremze, zadnje platišče je mlačno ( v bližini diska), diski so vroči ( zelo verjetno čez 100C , prednji diski pa le mlačni).

Danes sem še enkrat vse razkopal, pregledal, nekega očitnega problema ne najdem, ko je bremza popuščena, lahko disk vrtim z roko, je pa nekaj upora, bi rekel da več, kot bi bilo normalno.
Če malo "porukam" oz potisnem čeljust narazen (dokaj nežno, z roko), je ohlapnost na disku takoj večja

Ima kdo idejo, kaj bi lahko hecalo?
 
boštjan_01
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 708
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

Re: Ford-S-max pregrevanje zadnjih zavor

Napisal/-a boštjan_01 Sr dec 28, 2022 5:48 pm

Saj to ni neka znanost, vodila ti blokirajo. Menjaj vse komplet. Lahko je tudi problem z pretokom olja.
Kot razumem je problem samo na enem kolesu?
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1919
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Re: Ford-S-max pregrevanje zadnjih zavor

Napisal/-a Gricko Sr dec 28, 2022 6:01 pm

saj ravno to, ni neka znanost, ampak je problem!

ne, blokirajo sigurno ne!!
Oba vodila sta lepa, brez rje, dobro namazana, na roko lepo tečeta
Problem je na zadnji osi, leva in desna stran imata "enake" probleme, se enako grejeta, pred menjavo diskov/ ploščic tega ni bilo, takoj po menjavi pa.

Kot sem omenil, ko je bilo še vse skupaj dokaj novo ( original diski) je bila tudi povečana obraba.

Meni deluje, kot da je vse skupaj "predebelo" in se batek ne umakne zadosti.... ko so komponente nekoliko obrabljene pa je bilo ok - je, vem, da se butasto sliši...

Še to, ob menjavi je bilo menjano tudi olje, menjano je bilo na "star" način z "vakum-om" na vsaki čeljusti posebaj.
Pedal je OK, ni "spužva", bremze primejo OK.

Edino, če bi mogel narediti "bleeding" v računalniku, če bi se kaj spremenilo v ABS/ojačevalc enoti
 
yeo
Novinec
 
Prispevkov: 260
Pridružen: Pe maj 24, 2013 5:40 pm

Re: Ford-S-max pregrevanje zadnjih zavor

Napisal/-a yeo Če dec 29, 2022 8:37 am

za S-max / mondeo, se zadnje ploscice ne mazejo z mastjo. Samo dobro ocistijo in sestavijo. Mazanje velikokrat povzroči težave...
 
Uporabniški avatar
mrtwelvetrees
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2856
Pridružen: To apr 26, 2005 6:33 pm

Re: Ford-S-max pregrevanje zadnjih zavor

Napisal/-a mrtwelvetrees Če dec 29, 2022 8:55 am

Skrivljena zavorna čeljust ?

Ne vem, če ti ni škoda ploščič in poberi par mm na brusilnem tekočem traku.
Si vedel, da so semaforje Iznašli pri naftnih podjetjih za zapravljanje goriva in večanje dobičkov?
 
Uporabniški avatar
D12J12
Uporabnik
 
Prispevkov: 1068
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: Ford-S-max pregrevanje zadnjih zavor

Napisal/-a D12J12 Če dec 29, 2022 9:50 am

Kako pa ploščice nalegajo v vodila čeljusti? Se lahko nemoteno premikajo?
 
AssKicker
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 566
Pridružen: Po jan 20, 2014 6:08 pm

Re: Ford-S-max pregrevanje zadnjih zavor

Napisal/-a AssKicker Če dec 29, 2022 10:06 am

Vrjetn bodo kmal čeljusti za zamenjat, med električnim motorčkom za ročno ter čeljustjo je oring, ki prepari, in pride voda vmes, pa začne ribat.
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1919
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Re: Ford-S-max pregrevanje zadnjih zavor

Napisal/-a Gricko Če dec 29, 2022 1:09 pm

@mrtwelvetrees
kot omenjeno, pred menjavo ni bilo problema, po menjavi pa takoj in na obeh čeljustih....nič zvito

@D12J12
ob menjavi ploščic se je menjal tudi "plehek", po katerem ploščice potujejo, sama čeljust pa je bila dobro očiščena, predno se je ta pleh zamenjal/ vstavil
same ploščice namazane in lepo potujejo levo desno

@yeo
hm....ker?? namaže se itak le repke ploščic, po katerih se premikajo ploščice po že omenjenem "plehku"

@AssKicker
dvomim tudi v to, ker kot rečeno, pred menjavo tega ni bilo, takoj po menjavi pa se je pojavil ta problem, tudi motorček lepo deluje, se ne zatika, ko ga priključiš na elektriko.
O ring verjamem, da če bi se ga dodtaknil, bi začel puščati, ampak tega o ringa se ne dotikaš, ker motorčka ne demontiraš. Da bi pa začel kar tako puščati :huh:

----------------------------------------------------

Kot že omenjeno, to bremzanje je res minimalno, ploščice ne držijo skupaj, niti se ne zatikajo, le ko popustijo izgleda, kot da bi malenkost premalo se odprle.
Dejansko je to minimalna sila ampak ker je stalni kontakt, se po določeni dolžini poti segrejejo.
Ko probaš vrteti disk na roko, se ga komot zavrti, če s prsti z malo moči stisneš ploščice skupaj, pa diska ne boš več zavrtel.
Torej gre res za malo sila ampak očitno dovolj, da se segreva.
------
Ali je možno, da ta problem povzroča "vakum" na gumi zaščiti od vodil čeljusti??

Ko vodila očistiš, namažeš, natakneš gumico čez in sestaviš v čeljust, se zrak, ki je ujet med med tesnilo ( vodilo še dokaj odprto) vseeno lahko stisne in ujide med gumico in ležiščem ob stiskanju, ko pa hočeš vodilo razširiti, pa se pod gumico od vodil naredi "vakum" in vodilo (čeljust) kar samo potegne nazaj skupaj ....se mi zdi da ravno toliko vleče skupaj da ustvarja preveč trenja med diskom/ploščico, da se vse segreva :?:
Je to možno ali je to "strel" v prazno, sicer pa ne vem, kaj bi v tem primeru sploh lahko naredil :huh:
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2184
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: Ford-S-max pregrevanje zadnjih zavor

Napisal/-a RedBaron Če dec 29, 2022 2:52 pm

A je govora o S-maxu MK1 ali MK2??

Imel sem oba, sicer MK1 z navadno ročno in tam je problem, če ne očistiš in namažeš vodil čeljusti in če ploščica nima malenkost lufta, bo blokiralo. Jaz sem ponavadi še ploščice malenkost s pilo potegnil, ravno toliko, da je čisto narahlo sedela v sedlu, malenkost lufta če ima, je idealno.
Ali pa če čeljust blokira. Pri klasični ročni to takoj opaziš, ker dobi mrtvi hod, pri elektro pa tega ni...
Sem menjal čeljust in je bilo OK.

MK2 pa ima že serijsko el. ročno in je podobno, sicer so malenkosti večje zavore, ampak ploščica mora biti čisto rahla. Vodilo čeljusti pa tudi. Če pa čeljust blokira, je pa menjava. Klasična je poceni, el. pa niti ne :(
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1919
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Re: Ford-S-max pregrevanje zadnjih zavor

Napisal/-a Gricko Če dec 29, 2022 3:05 pm

MK1....ploščica pa nalega "u nulo"......mogoče pa je kaj na tem, da je vse skupaj "pretesno"

ker kot sem rekel, prejšne ploščice niso imele problemov, predprejšne pa so se tudi grele ampak ne toliko kot te sedaj
mogoče pa je res vsaka desetinka razlike odražena v težjem odmiku in posledično "držanju", ker kot pravim je to minimalno držanje
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2184
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: Ford-S-max pregrevanje zadnjih zavor

Napisal/-a RedBaron Če dec 29, 2022 4:24 pm

Težko rečem, če je pretesno... jaz sem vedno pobral tiste "plehe" dol in očistil sedlo (vodilo ploščice) ampak res oreng očistil in potem dal nove plehe (ponavadi pridejo zraven ploščic). Ampak je bilo (pre)tesno, zato sem še malo popilil ploščico, da ni bilo praktično nobenega upora pri premikanju le-te po vodilu.

Dokler nisem počel na tak način, je vedno pobiralo eno izmed ploščic.
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1919
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Re: Ford-S-max pregrevanje zadnjih zavor

Napisal/-a Gricko Po jan 02, 2023 11:39 pm

srečnega pa zdravega vsem

problem..... se nadaljuje :huh:

Še enkrat vse razkopal, odstranil vodila čeljusti, jih spoliral, namazal, ravnotako gumice

"ušesa" na ploščici na eni strani sem malo pobral, da se prosto giblje (dejansko ima celo malo prostora - .5mm)
na drugi strani sem ugotovil, da imajo "plehki" itak prostor in sem samo plehke malo manj nakrivil, tako da ploščice ne stiskajo in ploščica lepo drsi po vodilu-plehku. seveda sem vse namazal z bakreno mastjo
Zopet service mode ON-OFF za EPB.
Na koncu tudi odzračil obe zadnji zavori na klasični način- držanje bremze in izpust olja

Po 8km so prednji diski mlačni (cca 28 C), zadnji pa cca 40-45 C, tako da jih ne moreš držati dlje časa - oba zadaj zelo podobno

Torej je problem še vedno prisoten :huh: :huh:

Ročna lepo zagrabi in tudi lepo popusti ( govorim o motorčku), edina stvar je lahko še batek, da ko je skrajno notri, ga nekaj malo drži, ko pa sta bila diska in ploščice izrabljene, pa je bil ravno toliko zunaj, da se ni zatikal??

Batka nisem fizično jemal ven, je pa tesnilo okoli OK, tudi ko sem ga na elektriko potisnil ven (do neke mere), je vse izgledalo OK, nisem pa gledal pod tesnilo.

Še kakšna ideja, kaj bi lahko hecalo?
 
jereb007
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 23
Pridružen: Sr maj 30, 2018 5:54 am

Re: Ford-S-max pregrevanje zadnjih zavor

Napisal/-a jereb007 To jan 03, 2023 1:06 pm

Pozdravljen.

Verjetno je problem ravno tam, ko nisi pogledal. Pri Fordu ravno nevem, ali je ista težava, ampak pri ostalih "strojih" z aluminjasto čeljustjo se nabere oksid pod gumicami. Bodisi zunanja, ali notranja tesnilna. Razdri čeljust in poberi vse gumice ven pa boš videl kakšno je stanje. Drugo izgleda, da že skoraj ne more biti.
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6396
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Ford-S-max pregrevanje zadnjih zavor

Napisal/-a Fan To jan 03, 2023 5:02 pm

X2
Rob na zavornem cilindru ima okside, ko se je zavorni batek stisnil notri, pa je zmanjkalo prostora.
Se je kdo vprašal kako kvalitetno delujejo sprednje zavore? Je res razmerje 70/30%, da niso zadnje zavorne ploščice bolj kvalitetne kot sprednje? To kar avtor teme opisuje, se bi lepo videlo na valerjih, ali zavorni cilinder spusti ali rahlo drži.
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1919
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Re: Ford-S-max pregrevanje zadnjih zavor

Napisal/-a Gricko To jan 03, 2023 8:32 pm

Dobro, potem bom za vikend še to podrl in očistil, mi je pa hecno, kje bi prišlo kaj zadaj, ker na motorju batek dejansko pogleda ven iz cilindra in se lahko naredi oksidacija/rja....

tukaj pa je tesnilo/manšeta "pripeta" na vrh batka in ko batek leze ven, se tudi tesnilo pomika z njim, tako da se pod tesnilo ne vidi, če ne razstaviš. Manšeta je lepa, nobenih mastnih madežev ( preluknjana ali kaj podobnega)

@FAN
bremze so vedno do sedaj prijele enakomerno in ustrezno, na valjerjih še nikoli ni bilo "težav" ali odstopanj na tehničnih, pa je avto že dolgo v moji lasti.
Avto se tudi "vozi" tako , da kakšne rje na diskih ni nikoli po površini kjer bremza ne spredaj ne zadaj

material je komplet ATE
Sprednji diski in ploščice stari eno leto, zadnji pa oboje novo
Edina razlika zadaj je , da so bili prej original diski, sedaj ATE, ploščice pa so ostale "identične" prejšnim in so enake, od kar sem jih prvič menjal, vedno ATE, sedaj že ene 4 par

Da bi pa odstopanje videl na valjerjih, pa dvomi, ker dejansko tako malo drži, da se kolo zavrti 2 obrata, če ga zavrtiš, torej drži res minimalno, pa vseeno dovolj, da se stvar začne greti po nekaj časa vožnje.

Če ne bi šel dejansko gledati, kako se stvar obnaša po menjavi (tipanje diska podaljši vožnji), sploh ne bi ugotovil, da se greje in marsi kdo tega ne bi niti opazil, tako pa me vedno po menjavi zanima, kako se je stvar "usedla" in če je ok
 
boštjan_01
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 708
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

Re: Ford-S-max pregrevanje zadnjih zavor

Napisal/-a boštjan_01 To jan 03, 2023 11:27 pm

Aluminij oksidira in je najboljše menjat komplet. Nove ploščice, bat potrebuje večji hod.
To sem mislil ko sem prvič komentiral. Nisem mehanik in se včasih zmotim pri izrazih.
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1919
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Re: Ford-S-max pregrevanje zadnjih zavor

Napisal/-a Gricko To jan 03, 2023 11:36 pm

kaj bi ti menjal??
bat je železen, obdelan, prevlečen, čeljust pa tudi ni aluminij ampak ulitek, ploščice SO nove, torej, kaj bi ti menjal :idea:

Malo pa sem že prešravfal v tem življenju in prebližno vem kaj in kako, tako da nasvetov iz YT ne potrebujem, mi pa pridejo zelo prav nasveti ljudi, ki dejansko poznajo sistem oz popravljajo take zadeve in govorijo iz "prve roke", torej vedo kako izgleda in kje bi lahko bili problemi iz izkušenj.

lp
 
boštjan_01
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 708
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

Re: Ford-S-max pregrevanje zadnjih zavor

Napisal/-a boštjan_01 Sr jan 04, 2023 12:39 am

Saj ne rabiš nič menjat.
Se lahko voziš tako kot je in vsak dan meri tepareturo in obrabljenost.
Malo pa sem že prešravfal v tem življenju in prebližno vem kaj in kako, ...

Zelo očitno si še premalo prešraufal v življenju.
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1919
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Re: Ford-S-max pregrevanje zadnjih zavor

Napisal/-a Gricko Sr jan 04, 2023 9:37 am

Se vedno stoji vprašanje,kaj bi ti menjal iz tvojih izkusenj?? Kaj aluminijastega??
Daj pokazi se malo tvojga "znanja"
...........

@Fan
Glede na izkusnje, bi narocil komplet kit za pretesnitev z batkom ali le tesila?
Katerega dobavitelja se splaca gledat ali tu ni neke razlike?
Autodoc ma te svoje firme, pri nas nisem se gledal kaj se dobi
 
boštjan_01
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 708
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

Re: Ford-S-max pregrevanje zadnjih zavor

Napisal/-a boštjan_01 Sr jan 04, 2023 12:34 pm

Ne rabim se nikomur dokazovat, se nič ne hvalim koliko sem že prešraufal v življenju.
Če ti že vsi govorijo da je problem v notranjosti. Še vedno ne razumeš, pa takšen izkušeni majster kot si.
Jaz nisem majster in sem na svojem menjal komplet, naredil sem super za amaterja. Nimam volje, časa še manj, da bi se zajebaval z vsakim delom posebej.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 108 gostov