Stran 1 od 2

Nerešljiva težava s pregrevanjem zadnjih diskov

Objavljeno: Če mar 16, 2023 10:33 am
Napisal/-a ZZica
Imam kar hude težave z pregrevanjem zadnjih diskov, katere nisem rešil niti po treh obiskih mehanika. Prvi obisk je bil pri mojem mehaniku, druga dva pri zavornemu na lj- viču (ne pri Fan-u).

V sklopu popravil so bili zamenjai zadnji zavorni diski, ploščice ter zavorne obloge ročne zavore (katere pridejo v notranjost zavornega diska), ker so bili tako ali tako zreli za menjavo. Za vse se je uporabil ATE material. Preverjene in obnovljene so bile tudi zadnje zavorne čeljusti (nove gumice, batki ...), torej vodila naj bi bila sedaj bp. Mojster na Viču sicer pravi, da ima avtomobil res hudo zakompliciran sistem ročne zavore (pakne v notranjosti zavorne diske + pedal namesto klasične ročne).

Ampak vseeno po 5km vožnje po regionalki brez zaviranja (razen na koncu nekaj čisto malega), so zavorni diski še vedno vroči, da na njih ni mogoče držati prsta (velja za oba diska na zadnji premi). Brezkontaktni IR termoter pokaže 70+ stopinj, ob tem imajo sprednji diski 20 stopinj in so na dotik mlačni. naj izpostavim, da so zadnje čeljusti in zavorne ploščice tople oz. mlačne, zato sklepam, da je problem v ročni zavori?


ostali opaženi simptomi:
- v kolikor avtomobil stoji en dan in je zunaj deževno oz. vlažno vreme, se ob speljevanju čuti pok ko v smislu da so bile pakne "zarustane" na disk (nevem pa katere, od ročne ali od klasičnih zavor). Zvok pride od zadaj.
- zadnja kolesa mislim, da se oteženo vrtijo, ko je avtomobil na dvigalu. (avtomobil ima pogon spredaj). Za več kot en obrat ni variante da bi se zavrtele.
- zanimivo je tudi to, da sicer med vožnjo ne čuti, da bi karkoli blokiralo oziroma bremzalo. Avtomobil je mogoče na roko premakniti dokaj brez hudega napora (pač primerno kilaži avtomobila ...)
- med vožnjo ni slišati ležajev ...ker tudi to bi lahko bila težava s pregrevanje, kajne?


v kolikor ima kdo kakšno idejo, bi prosil za mnenje (Fan?), sicer nevem več kaj naj storim. Seveda grem še tretjič k mojstru na Vič, ampak nimam nekega upanja :(


Avtomobil Kia Optima, 2013, 1.7 crdi 136km, automatik. Nima el. ročne zavore.

Re: Nerešljiva težava s pregrevanjem zadnjih diskov

Objavljeno: Če mar 16, 2023 12:59 pm
Napisal/-a vipe5s
Zanimiva kombinacija paken (oblog) in klasičnih diskov/ploščic.
Pelji nazaj k majstru na reklamacijo. Če ne zrihta, pa k drugemu majstru. Očitno ne zna nastaviti paken/ročne zavore, da se lepo vrača nazaj. Mogoče ti bo ta naslednjič predlagal še menjavo zajl za ročno.
Če bi bili ležaji, bi se verjetno tudi kaj slišalo.

Re: Nerešljiva težava s pregrevanjem zadnjih diskov

Objavljeno: Če mar 16, 2023 10:59 pm
Napisal/-a limas
Kateri na Viču? Če misliš na Zavorni servis Košir, je po mojih informacijah zelo strokoven, vendar tudi zelo drag.
Fana se raje izogibaj, ker ima preveč nezadovoljnih strank (zapisi strank na forumih) in dvakrat dražji material kot je v trgovinah. Bojda Fan ne opravlja več dejavnosti.
Za izogibat je tudi tisti v bližini Spara. Slabe izkušnje strank.
Nazaj k istemu mehaniku, da uredi zadevo.

Re: Nerešljiva težava s pregrevanjem zadnjih diskov

Objavljeno: Pe mar 17, 2023 7:59 pm
Napisal/-a Mazda2
Menda je dokaj dober tudi Herman Nunar iz Euroservisa. Mlaka pri Kranju.

Re: Nerešljiva težava s pregrevanjem zadnjih diskov

Objavljeno: Pe mar 17, 2023 8:48 pm
Napisal/-a mrtwelvetrees
Ali pa pelji na pooblaščeni servis, da ti sam razdrejo in sestavijo pravilno nazaj. Po moje ne more biti drago.

Re: Nerešljiva težava s pregrevanjem zadnjih diskov

Objavljeno: Po mar 20, 2023 6:15 pm
Napisal/-a 215709
Zdravo

Bom si sposodil temo.
Sam imam tudi probleme z zadnjimi diski - zavorami. Danes sem spet opazil da se mi zadnja desna feltna pregreva in zavore smrdijo po 30 km avtoceste. Naj povem da so mi ze v letu 21 in 22 na pooblasenem servisu čistili vodla in nastavljali zavore. Nazadnje tudi zamenjali ploscice in ponovno čistili. Zdaj ni niti 8 mesecev od tega in spet blokirajo zavore. Ploščice imajo se dosti mesa.

Zanima me če ima kdo se kaksen nasvet kaj se sploh spucat oz kater servis se probat. Preferiram Ljubljana (bezigrad). Na pooblasenem(toyota btc) se do zdaj niso izkazali oz sumim da je vse nekaj na hitro narejeno da takrat funkcionira. Na koliko km ste obnavljali zavorne sisteme(celjust , tesnila) trenutno sem pri 215000?

Re: Nerešljiva težava s pregrevanjem zadnjih diskov

Objavljeno: Po mar 27, 2023 1:15 pm
Napisal/-a vipe5s
Obnova zadnjih čeljusti, še pred 200kkm - starost. VW, ročna na zajlo. Ko razstaviš, vidiš da s časoma koorodira in se ne vrača tako, kot treba (niti ne toliko bat - če so gumice ok, ampak mehanizem za ročno spodaj). Pri VW je bilo nujno menjati semering spodaj, ker niso ustrezni zaščiteni in skoroodirajo - potrebno kupiti ustrezen kit z novim.
Ponavadi se čeljusti kar celotne menjajo, ker zna biti dosti dela z obnovo (in površinskim saniranjem rje na kleščah in v področju bata - idealno jih je speskati). Tvoje pa dajo naprej v obnovo.

Re: Nerešljiva težava s pregrevanjem zadnjih diskov

Objavljeno: To jun 06, 2023 10:38 am
Napisal/-a ZZica
še vedno imam probleme z pregrevanjem diskov. Zaenkrat me zanima samo to, ali je vrtenje kolesa na dvigalu normalno ali bi se moral vrteti za več obratov?


zadnja kolesa:
https://www.dropbox.com/s/mpje8m3o611vbk2/VID_20230601_190057.mp4?dl=0


sprednja kolesa (pogon):
https://www.dropbox.com/s/gxsuaqv097b5yry/VID_20230601_182802.mp4?dl=0



*avtomobil ima sprednji pogon

Re: Nerešljiva težava s pregrevanjem zadnjih diskov

Objavljeno: To jun 06, 2023 11:00 am
Napisal/-a 215709
lahko se javim še jaz z rešitvijo svojega problem. problem so bile zadnje ploščice na notranji strani so bile vse pobrane in neenakomerno znucane. smo zamnjali ploščice na novo namazali pa zdaj gledam kok bodo nove zdrzale. čudno je da so bile po 30kkm fuč - so bili pa pini kar na trdo notri se niso lepo premikali.

čas bo počasi da se sam naučim to menjat ker telim mehanikom več bremz ni več za zaupat da vse lepo spucajo in zamenjajo tako kot je treba.

Re: Nerešljiva težava s pregrevanjem zadnjih diskov

Objavljeno: To jun 06, 2023 11:13 am
Napisal/-a zundapp
Meni se zdi vrtenje koles OK

Re: Nerešljiva težava s pregrevanjem zadnjih diskov

Objavljeno: To jun 06, 2023 11:41 am
Napisal/-a danci1973
Škoda, da ni zvoka...

Meni se zdi, da bi se zadnje kolo moralo bolj prosto vrtet.

Re: Nerešljiva težava s pregrevanjem zadnjih diskov

Objavljeno: To jun 06, 2023 12:14 pm
Napisal/-a Kristjan123
zundapp je napisal/-a:Meni se zdi vrtenje koles OK


Kot vidim uporabi kar nekaj sile naredi pa lih en obrat kolesa in to na zadnjem kolesu kjer ne vrti polosovine pa še kaj v menjalniku samo ležaj in to je tebi OK? Tle se ploščica preveč naslanja na disk ni sicer alarmantno ni pa tudi kot bi moralo bit
Zdej ne, da se mora vrtet kot pri biciklu samo zadaj sigurno bolj prosto...

Re: Nerešljiva težava s pregrevanjem zadnjih diskov

Objavljeno: To jun 06, 2023 12:22 pm
Napisal/-a zundapp
No pa probaj na svojem in napiši...

Re: Nerešljiva težava s pregrevanjem zadnjih diskov

Objavljeno: To jun 06, 2023 12:27 pm
Napisal/-a ZZica
platišče je 18", 225 45 gume ... če to karkoli vpliva na vrtenje? je nekoliko težje kot 15" jeklenka

Re: Nerešljiva težava s pregrevanjem zadnjih diskov

Objavljeno: To jun 06, 2023 12:38 pm
Napisal/-a xsara
pomoje se vrti z preveč upora, kako pa se vrti disk brez plaišča ?

Re: Nerešljiva težava s pregrevanjem zadnjih diskov

Objavljeno: To jun 06, 2023 1:02 pm
Napisal/-a AssKicker
me zanima koliko časa bo še trajal, predn boste zamenjal zadnje čeljusti :) al boste sam bremze skuril, al bo še kšn ležaj začel ropotati :)

Re: Nerešljiva težava s pregrevanjem zadnjih diskov

Objavljeno: To jun 06, 2023 1:03 pm
Napisal/-a Kristjan123
zundapp je napisal/-a:No pa probaj na svojem in napiši...


Poglej še 1X več kot 1 obrat mora naredit sploh "nepogonsko" kolo. Vse ostalo se ploščica preveč naslanja. Lahko pa imaš tako stanje in ne bo nič katastrofalno narobe pač malo večje trenje in obraba ploščic ni pa 100% ok mora se vrtet bolj "na lahko"

Re: Nerešljiva težava s pregrevanjem zadnjih diskov

Objavljeno: To jun 06, 2023 3:43 pm
Napisal/-a berlonso
x2, ko sem pri vulkanizerju vrtel, sem eno zadnjo obrnil z navidez podobno forco in ko sem prišel na drugo stran, se je prva še vrtela... Pri sprednjih pa ni bilo take razlike z videom kot na zadnjih.

Re: Nerešljiva težava s pregrevanjem zadnjih diskov

Objavljeno: Če jun 08, 2023 9:28 am
Napisal/-a DePalmo
O, Kia. Imam Ceeda 2017 in še nimam takih težav, jih pa pričakujem. So pa kie fenomen s telimi zavorami ...

ZZica je napisal/-a:- v kolikor avtomobil stoji en dan in je zunaj deževno oz. vlažno vreme, se ob speljevanju čuti pok ko v smislu da so bile pakne "zarustane" na disk (nevem pa katere, od ročne ali od klasičnih zavor). Zvok pride od zadaj.

Si prepričan da je zvok od zadaj? Kar me preseneča je, da je to pri kiah normalno, drugje tega še nisem porajtal. Pri meni je zvok spredaj in moram včasih speljati z malce sile, sploh če sem večer prej opral avto. In če takoj ustaviš, vidiš sledi na diskih kjer so ploščice prijele.

ZZica je napisal/-a:- zanimivo je tudi to, da sicer med vožnjo ne čuti, da bi karkoli blokiralo oziroma bremzalo. Avtomobil je mogoče na roko premakniti dokaj brez hudega napora (pač primerno kilaži avtomobila ...)

Sem imel avto kjer so mi zadnje zavore kar dobro držale, feltna je bila vroča po 2km vožnje. Avto je bil bencinar in se med vožnjo ni čutilo. Rešitve ni bilo, pa smo menjali vse kar se je dalo ...

Sem pa na svoji kii predčasno menjal diske in ploščice ker so po cca. nekje 70.000 diski začeli opletat ob bolj dinamični vožnji in je bilo slišat kot da se je en disk zvil. Ampak ko se je ohladil (par km normalne vožnje), je nehal opletat in ružit. Sedaj imam 108.000 prevoženih, imajo pa zadnje čeljusti luft in je avto slišat kot stara karjola, rešiti pa tega ne zna nihče.

Re: Nerešljiva težava s pregrevanjem zadnjih diskov

Objavljeno: Če jun 08, 2023 2:49 pm
Napisal/-a Fan
V koliko zavorni cilindri skačejo na slabi cesti, se uredi vodila ( vodila z gumijastimi vodili ) zavornih cilindrov in je spet tišina. Ta problem se je prvič pojavil na RAV 4 pred 20 leti.