Napisal/-a Matko37 Pe maj 12, 2023 8:03 am
Številne izboljšave so bile v 10 letih, odkar izdelujejo ta 1.2 puretech mlinček, 2017 je bila večja prenova (motor EB2A, pred tem EB2), vseskozi pa so nekaj spremninjali, popravljali, zobati jermen je v 2023 verzijah menda že 5. generacije, spremenili so glavo motorja menda v 2021, spremenjeni tlak vbrizga, posebej na novo razvite vžigalne svečke (zaradi loma svečk in posledično uničenja motorja). Tudi program motorja je bil zamenjan, da te opozori, da ostajaš brez zavor, a očitno to niso rešili, zato je že drugi vpoklic za zobati jermen ravno zaradi tega, ker zavore še vedno odpovedo brez opozorila. In zavore so edini razlog, zakaj odpoklic, odpoklic ni zaradi zadovoljstva in zaščite strank.
Na vpoklicu preverijo zgolj širino jermena, takšna so navodila Peugeota/Citroena, če pa jermen razpada pa jih ne zanima. Kolega imel tak primer, jermen ustrezne širine, čez 14 dni pa zabita oljna črpalka.
Spremenili so tudi servisni interval iz 20.000 ali 1 leto na 15.000 ali 1 leto, ter zobati jermen menjavo iz 180.000 na 90.000, kar je še vedno preveč optimistično.
Kljub vsemu temu ne vem, kaj to pomeni za motorje novejšega letnika. Sam imam (na žalost) letnik 2022 v 3008, sedaj s 25.000km brez težav, a v avtu nikoli nisi sproščen, saj sem prebral ogromno in ne samo prebral, v živo govoril s kolegi, znanci, ki so dejansko imeli težave. Osebno delam servise na nekje 10.000 do 12.000km, kupil sem pa tudi endoskopsko kamero, s katero bom sam spremljal jermen (vidim ga tudi iz spodnje strani) in ga po lastni presoji predčasno menjal, ne bom čakal na opozorilo o nizkem tlaku. Seveda se bo tudi mrežica takrat očistila v karterju.
Težava teh motorjev so menda tudi batni obročki, kar mi je peugeotov serviser povedal, pri okoli 100.000 se zrabijo in poraba olja zelo naraste. Če imajo zadnje verzije motorjev boljše obročke, mi ni znal povedati. Upajmo, da mi uspe narediti 200.000km, sicer ne kupim več nobenega francoza.