Stran 1 od 2

Peugeot 3008 - zobati jermen

Objavljeno: Po apr 24, 2023 8:36 am
Napisal/-a Dipling02
Zdravo.

Eno vprašanje oz. nasvet.

Imam Peugeota 3008, 2016. Sedaj bo star 6 let.
V januarju je bil odpoklic za preverjanje zobatega jermena. Kot so m takrat na servisu rekli, so izmerili njegovo širino po navodili odpoklica.

Včeraj se je pojavila napaka (engine fault), avto ni več imel moči. Odpovedale so tudi zavore. Danes mi iz istega servisa sporočajo, da je šel zobati jermen. Strošek vsaj 800-900€.
Pravijo, da so na odpoklicu naredili vse, kar so morali.

Jamstva je bilo 5 let. Lani servis pri nepooblaščenem serviserju. Kar po uredbi (Uredba (EU) št. 461/2010), ne vpliva na trajanje garancije. Ki je itak potekla. A so sami na servisu rekli, da zaradi servisiranja pri nepooblaščenem servisu, ne morejo delno kriti iz garancije.

Nasvet? Imam kakšne možnosti, da vsaj delno krijejo strošek? Ali, da so pri vpoklicu naredili napako?
Ni toliko problem plačati 1000€. Gre se bolj za princip in pa okoliščine, da je kljub vpoklicu zaradi jermena, sedaj ta odpovedal.

Hvala.

Re: Peugeot 3008 - zobati jermen

Objavljeno: Po apr 24, 2023 9:53 am
Napisal/-a motom
Ker še vedno laufa in strošek ni velik, je zgleda jermen le preskočil. Pelji k nepooblaščencu in bo račun pol manjši

Re: Peugeot 3008 - zobati jermen

Objavljeno: Po apr 24, 2023 2:02 pm
Napisal/-a xxl
1,2 TB? Koliko imaš prevoženih?

Re: Peugeot 3008 - zobati jermen

Objavljeno: Po apr 24, 2023 9:16 pm
Napisal/-a janma
Še eden izmed mnogih 1.2 puretech :(

Re: Peugeot 3008 - zobati jermen

Objavljeno: To apr 25, 2023 12:28 am
Napisal/-a metor
Nažalost ja, osebno v tem motorju jermen zamenjam nekje na polovici intervala, enako tudi olje. Torej max 50kkm ali 4 leta, olje pa na max 6kkm.

Tisti vpoklic je malo tako, oni merijo koliko je jermen "nabrekel", koliko se tekstura oz. delci luščijo pač ne. Zato je treba karter dol, da se pogleda sito oljne pumpe.

Pri tebi je tipičen pojav, zabilo ali delno zabilo sito oljne črpalke, sita selenoidov krmiljenja ventilov in vakum pumpo servo ojacevalca zavor. Potrebno čiščenje demontaža in po potrebi menjava katerega od teh delov. Ter upat, da je bilo mazanje še zadostno in ni povzročene dodatne večje škode.

Motor za tiste, ki (radi) sami šraufajo, ker je potrebno najmanj razpolovit intervale. Če delaš sam ni tak strošek, tudi preveč zahtevno ni, če delajo drugi je pa druga zgodba.

Mislim, da brez odvetnika in tožarjenja, še potem uprašanje, ne boš dosegel nič. Žal je tega s temi motorji ogromno.

Re: Peugeot 3008 - zobati jermen

Objavljeno: To apr 25, 2023 7:23 am
Napisal/-a xxl
Neverjetno, da ta motor kar naprej ponujajo v vseh njihovih, tudi najnovejših modelih. Kolega se je rešil 2008 pri 40 000 km zaradi tega. Ko pomislim, da bo ta motor prišel v kakšno Alfo, Fiat, Lancia, iz dežja pod kap.

Re: Peugeot 3008 - zobati jermen

Objavljeno: To apr 25, 2023 4:09 pm
Napisal/-a pleomax
Ne vem zakaj avtomatsko ne zamenjajo jermenov vsaj v teh avtomobilih, ki imajo tisto 1.verzijo jermena kot so ga recimo meni po 80.000km. Na 208-ki pa pa po 110.000. Oba sta 2014 in 2015 letnik.

Re: Peugeot 3008 - zobati jermen

Objavljeno: To apr 25, 2023 7:30 pm
Napisal/-a Dipling02
Prevoženih 75k.
Zamenjali bodo vodno črpalko, čistili sito, dvakrat zamenjali olje.

Sicer imam zavarovanje pravne zaščite, samo ne vem, če se imam voljo s tem ukvarjati, da vsaj prepolovim plačilo.

Moti me to, da so tri mesece pred tem imeli možnost odpraviti težavo, plačal bi Peugeot. Čeprav je bil avto pol leta iz jamstva. Sedaj se izgovarjajo, da ni več v jamstvu.
Imeli smo srečo v nesreči, da se je to zgodilo ravno, ki smo zavili iz avtoceste. Do servisa je bilo še par 100 metrov in so nam pri semaforjih odpovedale bremze. Z otroki v avtu. Na srečo sem zaustavil z avtomatsko. Če bi se to zgodilo na avtocesti, bi se lahko zelo slabo končalo.

Re: Peugeot 3008 - zobati jermen

Objavljeno: To apr 25, 2023 7:46 pm
Napisal/-a berlonso
Eno je, da je zaradi okvare seveda slaba volja, drugo pa je dejstvo, da ste bili vsi v avtu zaradi te napake očitno ogroženi. Jaz bi na servisu to izpostavil ter tudi to da imaš pravno zaščito. Sicer ne vem koliko posluha imajo. Zadevo bi bilo potrebno po pravni poti rešiti (če ne gre drugače), ampak je ponavadi tako, da noben nima volje se s tem ukvarjati in se raje odkarta recimo 500€ v tem primeru (verjetno bi jaz tudi tako naredil). Po drugi strani pa me jezi, da avtohiše in sploh dilerčki računajo prav na take "pravno lene" stranke in na račun tega lupijo dalje.
Ima njihov 1.2 motor brez turbine tudi to težavo?

Re: Peugeot 3008 - zobati jermen

Objavljeno: To apr 25, 2023 8:54 pm
Napisal/-a janma
Tudi brez turbine je 1.2 puretech motor poln problemov.

Re: Peugeot 3008 - zobati jermen

Objavljeno: To apr 25, 2023 9:33 pm
Napisal/-a xxl
Stellantis si zasluži skupinsko tožbo.

Re: Peugeot 3008 - zobati jermen

Objavljeno: Sr apr 26, 2023 6:41 am
Napisal/-a Dipling02
Ja, tako je. Ne vem, če imam voljo se pravdat z njimi. Čeprav bi to bilo prav. Sem upam na človeški odnos z njihove strani, če so bila v avtu ogrožena življenja.

Kolikor sem opazil se zbirajo podpisi za tožbo proti Stellanstisu. Vprašanje, kdaj bo. Tudi v vodstvu Stellantisa bi naj bila zaradi teh okvar slaba volja. Ampak preden to pride v Slovenijo...

Re: Peugeot 3008 - zobati jermen

Objavljeno: Sr apr 26, 2023 12:49 pm
Napisal/-a zidnidvojnik
A je to isti motor kot v novi Corsi? Zanima se pa za verzijo z 75 konji

Re: Peugeot 3008 - zobati jermen

Objavljeno: Sr apr 26, 2023 1:13 pm
Napisal/-a metor
Isti motor, samo brez turbine.
So pa neturbinski malo v prednosti, ker ne pride do mešanja goriva in olja, kar pospeši razgradnjo jermena posebej pri kratkih vožnjah. Atmosferski nimajo direktnega vbrizga zato.

Re: Peugeot 3008 - zobati jermen

Objavljeno: Sr apr 26, 2023 4:35 pm
Napisal/-a Dipling02
Peugeot Slovenije se tudi dela francoza in ne odgovarja na noben zahtevek. Po praznikih jih pokličem.

Re: Peugeot 3008 - zobati jermen

Objavljeno: Pe maj 12, 2023 8:03 am
Napisal/-a Matko37
Številne izboljšave so bile v 10 letih, odkar izdelujejo ta 1.2 puretech mlinček, 2017 je bila večja prenova (motor EB2A, pred tem EB2), vseskozi pa so nekaj spremninjali, popravljali, zobati jermen je v 2023 verzijah menda že 5. generacije, spremenili so glavo motorja menda v 2021, spremenjeni tlak vbrizga, posebej na novo razvite vžigalne svečke (zaradi loma svečk in posledično uničenja motorja). Tudi program motorja je bil zamenjan, da te opozori, da ostajaš brez zavor, a očitno to niso rešili, zato je že drugi vpoklic za zobati jermen ravno zaradi tega, ker zavore še vedno odpovedo brez opozorila. In zavore so edini razlog, zakaj odpoklic, odpoklic ni zaradi zadovoljstva in zaščite strank.

Na vpoklicu preverijo zgolj širino jermena, takšna so navodila Peugeota/Citroena, če pa jermen razpada pa jih ne zanima. Kolega imel tak primer, jermen ustrezne širine, čez 14 dni pa zabita oljna črpalka.

Spremenili so tudi servisni interval iz 20.000 ali 1 leto na 15.000 ali 1 leto, ter zobati jermen menjavo iz 180.000 na 90.000, kar je še vedno preveč optimistično.

Kljub vsemu temu ne vem, kaj to pomeni za motorje novejšega letnika. Sam imam (na žalost) letnik 2022 v 3008, sedaj s 25.000km brez težav, a v avtu nikoli nisi sproščen, saj sem prebral ogromno in ne samo prebral, v živo govoril s kolegi, znanci, ki so dejansko imeli težave. Osebno delam servise na nekje 10.000 do 12.000km, kupil sem pa tudi endoskopsko kamero, s katero bom sam spremljal jermen (vidim ga tudi iz spodnje strani) in ga po lastni presoji predčasno menjal, ne bom čakal na opozorilo o nizkem tlaku. Seveda se bo tudi mrežica takrat očistila v karterju.

Težava teh motorjev so menda tudi batni obročki, kar mi je peugeotov serviser povedal, pri okoli 100.000 se zrabijo in poraba olja zelo naraste. Če imajo zadnje verzije motorjev boljše obročke, mi ni znal povedati. Upajmo, da mi uspe narediti 200.000km, sicer ne kupim več nobenega francoza.

Re: Peugeot 3008 - zobati jermen

Objavljeno: Pe maj 12, 2023 8:55 am
Napisal/-a void
Mislim da bilo najbolje da enostavno nataknejo gor ketno in bo mir. Te mokri jermeni se niso nikjer izkazali za dobre, niti v fordu ne.

Re: Peugeot 3008 - zobati jermen

Objavljeno: Pe maj 12, 2023 8:57 am
Napisal/-a Matko37
Imajo že razvit EB3 1.2 motor z verigo, ki bo pa na voljo samo v hibridni različici in bo kmalu vgrajen v nove PSA avtomobile. Bil je napovedan za 2022, verjetno pa bo zaživel v začetku 2024.

Re: Peugeot 3008 - zobati jermen

Objavljeno: Pe maj 12, 2023 11:41 am
Napisal/-a void
Good for them, če je solidna ketna bo zdržala teh 150k in bo veliko bolje kot je sedaj, pa še možnosti nesreče zaradi oluščkov ni.

Re: Peugeot 3008 - zobati jermen

Objavljeno: Pe maj 12, 2023 2:51 pm
Napisal/-a Kristjan123
void je napisal/-a:Mislim da bilo najbolje da enostavno nataknejo gor ketno in bo mir. Te mokri jermeni se niso nikjer izkazali za dobre, niti v fordu ne.


Mene ne prepriča ... Ketne v pravilu "razteguje" vem ne vse ampak večino strošek menjave pa ni par 100 eur kot pri "suhem jermenu"
Mokri jermeni pa razpadajo in ostanki delajo štalo v motorju in nič od tega ni poceni popravljat.. Preventivno se na 10k menjuje olje s kamero spremlja stanje jermena čisti mrežico v karterju... pa še interval so mu znižali na 90k km in še zmeraj ni to to

Po drugi strani "suh jermen" po "tastarem" Ford ima celo 10 let ali 220k kilometrov vzameš nekaj zadovoljive kvalitete ter, da menja nekdo, ki zna pa je mir za naslednjih 10 let. strošek je pa cca 500 eur s vodno skupaj