Stran 1 od 3
Vonj po zažganem pod haubo...
Objavljeno: Sr avg 16, 2023 10:01 pm
Napisal/-a vammat
Pozdrav. Imam sledeč problem.
Zadnjič mi je po koncani vožnji začelo smrdet pod haubo po zažgani plastiki ozr.po zažganem. Bil sem pri mehaniku, jermenica je ok, olje ne kaplje,vse je suho,kuplinga prime normalno, diski so ok ... Kakšna ideja?
Re: Vonj po zažganem pod haubo...
Objavljeno: Če avg 17, 2023 7:36 am
Napisal/-a boxerbimer
Diesel z DPF filtrom? Med / po regeneraciji DPF filtra se na dolocenih avtih pojavi vonj po zazgani plastiki.
Re: Vonj po zažganem pod haubo...
Objavljeno: Če avg 17, 2023 12:17 pm
Napisal/-a vammat
Ja dizel je 2.0 dci z dpf filtrom. Sam mal čudno je, da vsakič ko se pripeljem z vožnje mi smrdi. To se dogaja že skoraj cel teden...
Re: Vonj po zažganem pod haubo...
Objavljeno: Če avg 17, 2023 12:30 pm
Napisal/-a danci1973
Morda pa se je kakšna na cesto odvržena plastična vreča / folija prilepila na vroč izpuh...
Re: Vonj po zažganem pod haubo...
Objavljeno: Če avg 17, 2023 12:32 pm
Napisal/-a Fan
Vozilo priklopite na spodoben tester, preverite koliko % je zamašen čistilec trdih delcev. Po potrebi opravite regeneracijo čistilca in obvezno po tem zamenjajte olje v motorju.
Več %, ko je zamašen, bolj pogosto hoče delati regeneracijo. Ko se bo ECU naveličal vklapljati regeneracijo, bo samo čiščenje/servisiranje mnogo dražje, kot pa je še v mejah normale.
Praviloma je potrebno vsako leto pri rednem servisu, pred menjavo opraviti regeneracijo in pobrisati števeč regeneracij, nato pa menjati olje in čistilce. Ker pa takšen poseg ni več 20€, se tega ne dela, vsaj ne pri vseh mehanikih.
Re: Vonj po zažganem pod haubo...
Objavljeno: Če avg 17, 2023 10:00 pm
Napisal/-a vammat
Fan hvala za odgovor. Olje ,filtri, naftni filter menjani pred 2.mesci. Je to pomemben podatek? Ni mi jasno zakaj že enkrat ne naredi regeneracije, če je to problem. Koliko ozr.kaj je pa potrebno, da se naredi regeneracija? Vsak dan naredim 2x 15 km... Zadnjič sem naredil 45 km v kosu...
Re: Vonj po zažganem pod haubo...
Objavljeno: Pe avg 18, 2023 12:36 pm
Napisal/-a vammat
Zanimivo, da mi ne sveti nobena lučka za filter...
Re: Vonj po zažganem pod haubo...
Objavljeno: Pe avg 18, 2023 12:40 pm
Napisal/-a D12J12
Za regeneracijo je potrebno izpolniti več pogojev in tistih 15km dnevno je premalo, ker že sama regeneracija traja dlje od 15km. Na avtocesto, obrate na 2500 in tako vsaj 30 min. Kako se pa vozilo vozi? S kakšnimi obrati? Vse kar je pod 1500 je premalo. Ko ugasnete vozilo se slišijo ventilatorji? Preden ugasnete vozilo ali deluje start&stop?
Re: Vonj po zažganem pod haubo...
Objavljeno: Pe avg 18, 2023 1:02 pm
Napisal/-a Fan
vammat je napisal/-a:Koliko ozr.kaj je pa potrebno, da se naredi regeneracija? .
Najbolj pogosti pogoji za regeneracijo čistilca trdih delcev:
- goriva več kot 1/4
- motor na delovni temperaturi
- vrtljaji motorja vsaj 2500 rpm
- nobene zabeležene napake v ECUju
- na števcu manj kot 10 poiskusov
Sicer se pogoji razlikujejo od znamke vozila, nekateri pogoji pa so pri vseh enaki.
Re: Vonj po zažganem pod haubo...
Objavljeno: Pe avg 18, 2023 5:22 pm
Napisal/-a krizkraz
Za Forda mislim, da je pogoj za regeneracijo tudi hitrost nad 70kmh - torej ni druge kot AC. Tudi obrati mislim, da so nad 2700rpm.
Meni je mehanik rekel, da je lepo ohranjen S-max ... pri 215.000km ... in da naj vsake tolko na AC v 4. prestavo in gassss na 4000rpm..
Ja v 5. ali 6. ne gre, ker dosežeš previsoko hitrost. Ker moraš včasih malo tudi zavirati - nepredvidljiv promet, ga jaz teram tam okoli 3500 ...
Pri sebi sicer nisem opazil vonja po zažganem. Opazil sem vonj po smogu, sajah, ampak verjetno kje ni čist diht.
Drugo kar pa bi lahko tudi bil vzrok, pa je kak slab električni stik, preko katerega teče velik tok (na 12V napetostnem nivoju to ni noben problem) ki se posledično greje in počasi stopi izolacijo, bližnjo plastiko itd...
Re: Vonj po zažganem pod haubo...
Objavljeno: So avg 19, 2023 12:09 am
Napisal/-a vammat
Ma ni mi jasno, da se vonj pojavi po vsaki vožnji, vedno je najmočnejši vonj pri voznikovi strani haube.
D12J12 je napisal/-a:Za regeneracijo je potrebno izpolniti več pogojev in tistih 15km dnevno je premalo, ker že sama regeneracija traja dlje od 15km. Na avtocesto, obrate na 2500 in tako vsaj 30 min. Kako se pa vozilo vozi? S kakšnimi obrati? Vse kar je pod 1500 je premalo. Ko ugasnete vozilo se slišijo ventilatorji? Preden ugasnete vozilo ali deluje start&stop?
Vozi se pod normalnimi obrati, 2000- 3000, ne sliši se ventilatorja, start stop pa mal dela mal ne, akumulator je bolj švoh, verjetno zato.
Re: Vonj po zažganem pod haubo...
Objavljeno: Ne avg 20, 2023 10:07 am
Napisal/-a vammat
Zanimivo je , da vonj prihaja ispod haube in ne iz ... A ni normalno, da pride vonj iz izpušnega sistema ?
Re: Vonj po zažganem pod haubo...
Objavljeno: Ne avg 20, 2023 1:40 pm
Napisal/-a krizkraz
Smrdi torej po izpušnih plinih ali zažgani plastiki ? mislim, da je razlika med tem...
Na voznikovi strani je ponavadi škatla z varovalkami in releji - si pogledal not, da ni kaj zažgano, vdor vode itd?
Re: Vonj po zažganem pod haubo...
Objavljeno: Ne avg 20, 2023 2:07 pm
Napisal/-a vammat
Da mogoce je kaj od tega...
Re: Vonj po zažganem pod haubo...
Objavljeno: Ne avg 20, 2023 10:04 pm
Napisal/-a vammat
Danes sem spet malo vohal po haubi. Pri varovalkah ni nič vonja. Najmočnejši vonj po zažganem je pri akumulatorju. Zdej al je kaj narobe z aku al je pa kaj narobe z sklopko, ki se nahaja pod akumulatorjem... Sam med vožnjo mi je vse normalno z sklopko, tako da res nimam pojma. Mehanik je rekel, da naj vozim čim več pa se bo že videlo kaj je?? Pravi, da ne ve kaj bi gledal...
Re: Vonj po zažganem pod haubo...
Objavljeno: Po avg 21, 2023 7:56 am
Napisal/-a boxerbimer
Ne razumem, zakaj je neka splosna teorija da ga je treba v 4. prestavi terat po avtocesti na ne vem kako visokih obratih, da se filter regenerira. Dejstvo je, da je v 6. prestavi kljub nizjim obratom temperatura izpusnih plinov VISJA kot recimo v 4. prestavi, iz tega razloga je to boljse za regeneracijo.
Re: Vonj po zažganem pod haubo...
Objavljeno: Po avg 21, 2023 4:20 pm
Napisal/-a D12J12
Več obratov pomeni več eksplozij in posledično višje temperature izpuha, izpuh ne bo nikoli zažarel pri majhnih obratih... obstajajo 3 regeneracije. Pri prvi se uporablja adbule, druga se sproži z aditivom (fap) ali nafto (dpf) in tretjo se sproži s pomočjo računalnika. Potrebno je ločiti med njimi.
Re: Vonj po zažganem pod haubo...
Objavljeno: Po avg 21, 2023 6:11 pm
Napisal/-a boxerbimer
Naceloma je pri vecji obremenitvi motorja visja temperatura izpusnih plinov. Ce isti motor pri 130 km/h deseze 2200 obratov v 6. prestavi in 3800 v 4., bo praviloma v 6. prestavi EGT (temperatura izpusnih plinov) visja zaradi visje obremenitve motorja (engine load). Visji bo tudi tlak polnilnega zraka in tlak v valjih.
To govorim za navaden rezim delovanja motorja. V primeru da ima avto kaksen poseben rezim regeneracije, kjer je celo zahtevano voziti z visjimi vrtljaji, potem pa seveda mozno da so takrat temperature visje.
Re: Vonj po zažganem pod haubo...
Objavljeno: Po avg 21, 2023 7:32 pm
Napisal/-a krizkraz
Ne vem, ampak če bi bilo tako enostavno, zakaj bi se DPF-ji sploh zapacali? Zakaj imajo težave avtomobili, voženi pri nižjih obratih? saj pr 1500rpm je torej motor še bolj obremenjen kot pri 2200? Če limitramo proti nuli, torej obremeniš motor pri nizkih obratih do daske iiiin ...
crkne.. sploh se več ne greje
Ne vem, ali je dovolj zgolj večja temperatura izpušnih plinov, če pa se izpuh pojavi s polovično frekvenco, kot pri 3000obr/min? Očitno razlika v frekvenci (s katero ima izpuh, kakršne že koli temperature, možnost prevajati toploto naprej ...tukaj je v igri tudi enačba prenosa oz. difuzije toplote...v smislu đabe ti za na pamet 10,20% višja tempereratura izpuha, če se vmes med puhanjem DPF, ki je na neki razdalji od izvora toplote, uspe hitreje ohlajati, kot
pri nižji temperaturi in višji frekvenci puhanja...
Re: Vonj po zažganem pod haubo...
Objavljeno: Po avg 21, 2023 11:02 pm
Napisal/-a Fan
Ufffff ........ res mi ni jasno, zakaj se iz vsake debate naredi kvantno fiziko? Predvidevam, da so inženirji v tovarni že vedeli kakšni pogoji so najboljši za čiščenje čistilca trdih delcev.
Tudi pogoji servisnega vzdrževanja za omenjeni čistilec so jasni. Sama življenska doba čistilca je med 800 in 900 tisoč km. Seveda ob pravilnem vzdrževanju. Torej, 10 regeneracij naredi ECU in 11 ( ali pri letnem servisu ) se sproži s testerjem, ter pobriše števec. Tako se spet štarta iz 0. Ker pa to vsi mehaniki/mojstri/popoldanci ne počnejo ............... nimajo informacij, nimajo spodobnega testerja ali premalo znanja ali enostavno zaradi tega, da so cenejši. Na kraju, pa zmeraj po žepu udari lastnika vozila - torej ni nič prihranil.