Stran 1 od 1

polo ( obrati)

Objavljeno: Pe avg 18, 2023 2:17 pm
Napisal/-a Fsdx
pozdravljeni!

Imam dva identicčna avta,
polo 1.9 SDI, letnik oba 2004, 47kw, oba cca 220.000km. Oba 5 vratna!

Zanima me razlika v obratih in hitrosti:
polo1 : 130KM/h v 5 prestavi ima 4 tisoč obratov.
polo2: 130km/h v 5 prestavi ima 2,8 tisoč obratov.

Zanima me kako je to mogoče in zakaj, prav tako a se da zadevo rešit, saj je polo 2 majn poskočen kot polo1 čeprav vem da sta oba sdija in tu ni nekih pospeškov ampak vendarle se tudi tam pozna.
upam da ni preveč smesna tema ampak me res zanima če ima kdo izkušnje

Re: polo ( obrati)

Objavljeno: Pe avg 18, 2023 2:19 pm
Napisal/-a Fan
Najprej je potrebno vedeti, tip motorja in tip menjalnika ( za oba vozila ), šele od tu naprej se lahko ugotavlja, ali je lahko kaj bolje.

Re: polo ( obrati)

Objavljeno: Pe avg 18, 2023 3:05 pm
Napisal/-a Blinder
Imam občutek, da vsaj eden od njiju ima neoriginal menjlanik. Mislim menjalnik je VW, ampak od drugega modela.
Ali so te generacije VW Polo / Seat Ibiza / Škoda Fabia imele probleme z slabo zanesljivostjo menjalnikov? Pri prejšnji generaciji napram temu Polo 2004 so menda pogosto šli menjalniki v fališke in jih je bilo treba zamenjat.

Ta tukaj gre 130 km/h pri 400 rpm:
https://www.youtube.com/watch?v=8CXWlLkjhrE
... ampak v četrti prestavi

Re: polo ( obrati)

Objavljeno: Pe avg 18, 2023 4:00 pm
Napisal/-a Ruska_Luc
Glede na drugačne pospeške in obrate imata očitno različne menjalnike. Po občutku je 2800 rpm pri 130 km bolj "pravilno" kot 4000 pri polo 2

Re: polo ( obrati)

Objavljeno: Pe avg 18, 2023 7:23 pm
Napisal/-a Fsdx
hvala za odgovore, še vedno mi nekak ne gre v glavo da je eden ful poskočen ( ta ki bi do blokade šel max 150km/h) drugi pa bi verjetno dosegel 180 km/h ampak res ima enkrat slabše pospeške, glede na to a je Sdi in nima turbine verjetno pri pospeških ne morem kaj dosti napravit ali pač? smešna mi je res razlika v pospeških v enem kot skoraj tdi drugi pa kot kolo z motorjem :lol:

Re: polo ( obrati)

Objavljeno: So avg 19, 2023 12:15 am
Napisal/-a Fan
Zelo je važen prenos v menjalniku.

Re: polo ( obrati)

Objavljeno: So avg 19, 2023 8:12 am
Napisal/-a Blinder
+1
dolžina prenosov dosti vpliva na občutek med vožnjo

Re: polo ( obrati)

Objavljeno: So avg 19, 2023 12:10 pm
Napisal/-a Firediver
Ne pozabiti še na prenos v diferencialu.

Re: polo ( obrati)

Objavljeno: So avg 19, 2023 12:35 pm
Napisal/-a danci1973
Pri teh mlinčkih je diferencial itak del menjalnika.

Re: polo ( obrati)

Objavljeno: So avg 19, 2023 1:07 pm
Napisal/-a Firediver
Če se dela "doktorat" iz tega, so podatki o prestavnih razmerjih ločeni po prestavah in za diferencial posebej.

Re: polo ( obrati)

Objavljeno: Ne avg 20, 2023 1:38 pm
Napisal/-a krizkraz
Meni se je pred davnimi leti v stari fiesti z 60km občutila razlika med velikostjo gum... Pač nekoliko večji premer, manjši pospeški na račun večje končne hitrosti. Male razlike, a opazne.

Tako da, seveda. Poenostavljeno .. Moč = Navor × kotna hitrost .. Torej pri enaki moči lahko pridobiš hitrost, a izgubiš navor in obratno ...
Navor pa je tista sila preko ročice, ki pospešuje maso ane..

Re: polo ( obrati)

Objavljeno: Ne avg 20, 2023 3:45 pm
Napisal/-a Blinder
Firediver je napisal/-a:Če se dela "doktorat" iz tega, so podatki o prestavnih razmerjih ločeni po prestavah in za diferencial posebej.

to bi moral nam avtor teme povedat. Preračunano hitrost pri 1000 rpm za vsako prestavo posebej.


krizkraz je napisal/-a: Pač nekoliko večji premer, manjši pospeški na račun večje končne hitrosti


ja kaj, je imela tvoja original fiesta prenose za rally, da je z daljšimi imela večjo končno hitrost? Nekateri še niste prerasli dvanajstega leta starosti, ko ste vozili tomosa, kateri je imel s prestavami omejeno končno hitrost (tako je imel narejeno ne ker bi bila edina možnost za omejit hitrost ampak ker je bila najcenejša).[/quote]