Stran 1 od 1

Vklop ventilatorja hladilne tekočine

Objavljeno: Po nov 20, 2023 6:49 pm
Napisal/-a rajmondo
Zanima me zakaj se mi vklopi ventilator hladilne tekočine ko ugasnem avto.Če prav je zunaj majhna temparatura,Izklopi se po nekaj minutah delovanja,
na plošči ni nobenega opozirala temparatura kaže normalno.Avto je ford ecosport 1.0 motor ecobost.V navodilu piše da se to včasih dogaja.Je mogoče napaka na senzorju za vklop ventilatora.
Hvala za odgovore pa lep pozdrav

Re: Vklop ventilatora hladilne tekočine

Objavljeno: Sr nov 22, 2023 1:40 pm
Napisal/-a dejanb75
Če me spomin ne vara ja TAS Golf 1.3 l. 1981 katerega smo imeli 19 let pri hiši počel isto. Ventilator je delal še nekaj časa po izklopu motorja. Ford 1.0 ecoboost od moje tašče tudi počne isto. Moj diesel pa to počne samo ko ugasnem avto med regeneracijo DPFja. Tako da s tem ni najverjetneje nič narobe, kakšne koristi pa verjetno tudi ne. Mi pa je bilo že kot mulcu čudno pri Golfu zakaj je potrebno hladiti ugasnjen motor, saj temperatura ne narašča več.

Re: Vklop ventilatora hladilne tekočine

Objavljeno: Sr nov 22, 2023 7:12 pm
Napisal/-a Fan
dejanb75 je napisal/-a: Mi pa je bilo že kot mulcu čudno pri Golfu zakaj je potrebno hladiti ugasnjen motor, saj temperatura ne narašča več.


Ko se motor ugasne, se temperatura na glavi motorja poveča ( obstaja možnost loma motorne glave ali poškodba tesnila glave ). Zaradi tega ventilator še vedno deluje pri nekaterih tipih vozil.

Re: Vklop ventilatora hladilne tekočine

Objavljeno: Sr nov 22, 2023 7:49 pm
Napisal/-a boštjan_01
Tudi pri ugasnjenem je motor še vedno bolj vroč kot voda. Samo voda takrat več ne kroži.

Re: Vklop ventilatora hladilne tekočine

Objavljeno: Ne feb 18, 2024 11:32 am
Napisal/-a AssKicker
Ko ugasneš motor, voda neha krožiti, in zaradi vročih valjev ter glave temeperatura vode na tipalu (ki je ponavadi nekje na zgornji strani hladilnega sistema) zaradi termodinamike narašča. Dokler so temperaturne razlike večje, potem tudi ravno zaradi termodinamike voda malenkost še kroži, torej ob ohlajevanju hladilnika (ter delno tudi motorja zaradi pihanja) hladi tudi blok motorja.

Re: Vklop ventilatorja hladilne tekočine

Objavljeno: Ne feb 18, 2024 11:53 am
Napisal/-a D12J12
V spominu mi je ostal podatek profesorja o notranji temperaturi motorja katera presega 1000 stopinj celzija, vsako hlajenje je dobrodošlo.

Re: Vklop ventilatorja hladilne tekočine

Objavljeno: Ne feb 18, 2024 4:52 pm
Napisal/-a HitriZajcek
Aluminijeve zlitine (iz katerih so različni deli motorjev zadnje čase) bi bile že precej pod 1000 stopinjami C tekoče kot pomarančni sok.

Re: Vklop ventilatorja hladilne tekočine

Objavljeno: Ne feb 18, 2024 5:05 pm
Napisal/-a D12J12
Ogenj tudi ne prežge balon poln vode :D.
The temperature of the burning gases in the engine cylinder reaches up to 1500 to 2000°C, which is above the melting point of the material of the cylinder body and head of the engine. (Platinum, a metal which has one of the highest melting points, melts at 1750 °C, iron at 1530 °C and aluminum at 657 °C.)

Znanost je zakon 8) .

Re: Vklop ventilatorja hladilne tekočine

Objavljeno: Ne feb 18, 2024 6:36 pm
Napisal/-a nejc1
Večina novejših motorjev ima dodane električne črpalke za določen del motorja in po potrebi delujejo tudi ko ugasneš motor še nekaj časa... Torej voda kroži, če motorni računalnik določi, da je potreba za to..

Re: Vklop ventilatorja hladilne tekočine

Objavljeno: Po feb 19, 2024 6:28 pm
Napisal/-a HitriZajcek
D12J12 je napisal/-a:Ogenj tudi ne prežge balon poln vode :D.
The temperature of the burning gases in the engine cylinder reaches up to 1500 to 2000°C, which is above the melting point of the material of the cylinder body and head of the engine. (Platinum, a metal which has one of the highest melting points, melts at 1750 °C, iron at 1530 °C and aluminum at 657 °C.)

Znanost je zakon 8) .

Seveda je :) Ampak je dejstvo da motor ni segret na 1000 stopinj, sicer bi se takoj deformiral. Majčen volumen plina v njem je segret, motor je na bistveno nižji temperaturi.

Re: Vklop ventilatorja hladilne tekočine

Objavljeno: To feb 20, 2024 12:01 pm
Napisal/-a D12J12
Logično da ne govorimo o temperaturi materiala, ampak o temperaturi v zgorevalni komori. Temperaturo materiala uravnava olje in voda, brez katerih dveh bi se motor stopil.

Re: Vklop ventilatorja hladilne tekočine

Objavljeno: To feb 20, 2024 7:23 pm
Napisal/-a sašo5
niste poštudirali, da mogoče isto kot pri dizlu, dpf delal regeneracijo? Od 2020 majo tud bencinci....

Re: Vklop ventilatorja hladilne tekočine

Objavljeno: To feb 20, 2024 7:46 pm
Napisal/-a nejc1
Dpf-ja nimajo, GPF pa res, že nekje od 2018 se je začelo...

Re: Vklop ventilatorja hladilne tekočine

Objavljeno: To feb 20, 2024 10:28 pm
Napisal/-a rajmondo
Danes bil na servisu ker je avto v garanciji ,zamenjali komplet termostat z tipalom in sedaj dela.tako da voda kroži.Ventilator pa se samo prižge pri res visoki temparaturi naprimer poleti če stojiš v koloni ali pa po vožnji avtocesti.