Stran 1 od 1

Stopljena svečka :/

Objavljeno: Pe mar 15, 2024 8:47 pm
Napisal/-a poltergeist
Pozdravljeni, rabil bi en nasvet, če ima kdo s tem kakšne izkušnje. Pred kratkim me je avto pustil na cesti, gre se za 7 let star avto znamke peugeot 3008, 1,2 motor z 95.000 prevoženimi. Avto je bil vsako leto redno servisiran pri pooblaščenem serviserju. Za okvaro vozila oz. motorja mi je bilo rečeno, da se je stopila svečka, pri tem so ostanki te prišli v notranjost cilindra, bata in mi naredili za 4.000EUR škode, z delom vred. Vozilo je že 2 leti brez garancije. Koliko so mi ljudje naokrog povedali, da so baje obnovljeni motorji cenejši od prej napisane cifre, ampak na to me na servisu sploh niso upozorili. Prosil bi nekoga, če ve kaj je v tem primeru najbolje narediti. Se posvetovati z kakšnim odvetnikom,..... Za odgovore se vam že v naprej zahvaljujem.

Re: Stopljena svečka :/

Objavljeno: Pe mar 15, 2024 9:23 pm
Napisal/-a xxl

Re: Stopljena svečka :/

Objavljeno: So mar 16, 2024 8:31 am
Napisal/-a boštjan_01
Za kateri del bi se rad posvetoval:
- da si obstal na cesti
- da ti je potekla garancija
- da se je stopila svečka
- da ti nekdo ni predstavil vseh možnosti popravila

Avto je že popravljen in se voziš z njim, ali kaj je sploh problem?

Re: Stopljena svečka :/

Objavljeno: So mar 16, 2024 11:23 am
Napisal/-a Al_Capone
Predlagam, da se avta znebiš.

Re: Stopljena svečka :/

Objavljeno: So mar 16, 2024 1:02 pm
Napisal/-a mrtwelvetrees
Če dobiš razbitega (ne preveč) in menjaš mašino.

Re: Stopljena svečka :/

Objavljeno: So mar 16, 2024 7:01 pm
Napisal/-a xxl
In potem prosiš, da ne bo prehitro crknila.

Re: Stopljena svečka :/

Objavljeno: Ne mar 17, 2024 7:23 am
Napisal/-a Matko37
Tako sem srečen, da sem se tega purecrap sranja rešil še preden se je karkoli pokazalo... Naredil sem si izgubo, a nikakor tako veliko, kot bi si, če bi ta avto vozil do 250.000 km, kot je bil moj namen pri nakupu.

Žal z novim (obnovljenim) motorjem ne boš rešil veliko. Avto popravi in vozi toliko, kot ti dajo garancije na motor, potem pa prodat, če bi rad mirno spal. Kar nekaj primerov je bilo s stopljeno svečko, kot vzrok se navaja običajno nabran garež v motorju, natančneje na vrhu bata in vrhu cilindra in s tem se zmanjša delovna prostornina, nastanejo večji pritiski, višja temperatura in svečka odleti. Velikokrat je to povezano še z LSPI, do katerega pride ravno zaradi nabiranja svinjarije.
Svinjarija povzroči tudi, da se zataknejo batni obročki - žre olje kot nor, informacija s Peugeotove garaže je, da je običajna kilometrina za ta pojav okrog 120.000km, imaš seveda primere pri 60.000km in take, ki pri 200.000km požrejo minimalno. Ne želim motorja, na katerem bi moral na 120.000 delati generalko.
Potem imaš tu še zobati jermen, sedaj so se okvare začele pojavljati na zelo izboljšanih letnikih 2021 in tudi 2022. Redko kdo menja jermen pri predpisanih 90.000km, ker je potreba po menjavi običajno prej. Tako pogosto še jermena za alternator nisem menjeval na nobenem avtu.

Pa da se ne pogovarjamo o tem da, ko kupiš, plačaš cel motor, dobiš ga pa 3/4... Joj, kako sovražim trivaljnike, njihov zvok in obnašanje. Kar živčen sem ob tem zvoku, pa naj se piše o nevem kakšni glajenosti in brez tresljajev in ne vem kaj še vse. Med 3 in 4 valji je razlika kot noč in dan. Pika :)

Drugače pa ima Peugeot opcijo, da vzameš tovarniško obnovljeno zadevo in svojo okvarjeno njim pustiš, da gre nazaj v tovarno in obnovijo. Cena je potem precej nižja. Vprašaj, če za motor to velja.

Z odvetnikom ne boš niče rešil, ker:
- avto nima več garancije
- avto nima več jamstva
- motor ima znane konstrukcijske napake, od zobatega jermena, do pitja olja, zlomljenih svečk... in ga še vedno vgrajujejo po 10 letih v določene avtomobile in je videti, da se nič kaj več ne sekirajo
- za zlom svečke ni vpoklica, ker očitno ne predstavlja varnostnega tveganja, motor je verjetno še delal po dveh cilindrih, zato so zavore še ostale aktivne...
- je pa vpoklic za zobati jermen, ki predstavlja varnostno tveganje (odpoved zavor), ki ga pa opravljajo po navodilih, ki so jih v vrtcu spisali. Izmerijo širino jermena in jih briga, če jermen razpada. Važno je, da je ustrezno širok. Nešteto je primerov, ko se je po opravljenem vpoklicu čez nekaj dni, tednov, mesecev prižgala lučka za tlak olja in ljudje so ostali brez zavor.

In če se v zadnji točki pravno ni nič spremenilo, kjer lahko gre za življenja, sam žal ne boš nič rešil, razen da si dodatno olajšaš denarnico.

Re: Stopljena svečka :/

Objavljeno: Ne mar 17, 2024 7:00 pm
Napisal/-a joztom
Poiščeš ustrezen motor in ga daš zamenjat, kaj hočeš. Se zgodi vsakemu. Stopljena svečka je posledica delne odpovedi dize na dotičnem cilindru, kar da prevroče eksplozije in stopi keramiko. Pri dizeljnih ta napaka prevrta bat, pošlje kompresijo v karter in motor gre samodejno v visoke obrate, dokler blajerca ne pogleda pri strani ven. Poznamo.
Jaz sem lani poizkušal najti za Hyundai i20 novo glavo, ker jih rado zvije, potem sem iz Hrvaške našel zelo dober cel motor za razumen denar (1000€). Je pa to loterija.
Se najde za Peugeot kaj podobnega:
https://www.njuskalo.hr/motor-pogonski- ... s-37668174

Re: Stopljena svečka :/

Objavljeno: Ne mar 17, 2024 7:09 pm
Napisal/-a limas
Ne bi smetil teme, ampak jaz za vsako ceno ostajam pri atmosferskem motorju.
Problem tega PSA-Stellantis motorja je delno v konstrukcijski napaki, delno pa v direktnem vbruzgu (nabiranje ogljika)
Mislim, da bojo z leti klasični atmosferski motorji v rabljenih avtih postali telo iskano blago.

Re: Stopljena svečka :/

Objavljeno: Ne mar 17, 2024 8:37 pm
Napisal/-a srcnik
Saj atmosferc ima lahko isto direkten vbrizg, ni za to zdaj turbina kriva...

Re: Stopljena svečka :/

Objavljeno: Po mar 18, 2024 10:53 am
Napisal/-a Matko37
Če je nakup rabljenega motorja katerekoli znamke loterija, potem je nakup rabljenega puretecha ruska ruleta. Puretechi imajo toliko težav, od jermena, nabrani ogljik, sprijeti obročki in enormna poraba olja, veliko se jih je srečalo že z nizkim tlakom olja (motor obračal na suho).

Ti motorji že konstrukcijsko niso v zavidljivem stanju, ko so novi, kaj šele, ko imajo neko kilometrino za seboj. Podobno, kot če bi iskal rabljenega renaulta 1.2 TCE...

Pred nekaj časa sem naletel na komentar zaposlenega v Stellantisu (žal nimam linka), ki je komentiral, da so z masovno proizvodnjo pričeli z zavedanjem, da je 160.000 km življenjska doba tega motorja, za katero je bil konstruiran.

Moj nasvet je še vedno - popravi, na popravilo dobiš vsaj garancijo - vozi kolikor ima garancije - običajno 1 leto - nato prodaj. Računaj pa na to, da ti bodo zelo zbijali ceno, vsaj tisti, ki poznajo hibe tega motorja.

Re: Stopljena svečka :/

Objavljeno: Po mar 18, 2024 11:42 am
Napisal/-a Blinder
poltergeist je napisal/-a:...Avto je bil vsako leto redno servisiran pri pooblaščenem serviserju. ... Vozilo je že 2 leti brez garancije. ...ampak na to me na servisu sploh niso upozorili.


Kaj vam sploh hodi po glavi, da nosite avte na uradni servis? Vam je všeč, ko vas nategnejo?

Re: Stopljena svečka :/

Objavljeno: Če mar 21, 2024 7:47 pm
Napisal/-a Goodfellas
srcnik je napisal/-a:Saj atmosferc ima lahko isto direkten vbrizg, ni za to zdaj turbina kriva...


Imaš prav. Mazdin 2.0 atmosferec(Mazda 3, CX30...) ima direkten vbrizg. Prav tako novi Toyotin 1.5 atmosferec, ki je v limuzinski Corolli.

Re: Stopljena svečka :/

Objavljeno: Pe mar 22, 2024 6:39 pm
Napisal/-a Klamzi
Sem davno nazaj bral da imajo nekateri dodaten, nek minimalni brizg pred ventili, toliko da čisti ventile. Se ne spomnim več dobro... Ve kdo več o tem oziroma kdo ima to sploh implementirano?

Re: Stopljena svečka :/

Objavljeno: Pe mar 22, 2024 7:06 pm
Napisal/-a Matko37
Drži, to ima toyota v dynamic force motorju, D-4S se imenuje ta način. Vozim tak avto - hibrida - z 2.0 motorjem in dejansko se sliši, kdaj ima direkten vbrizg in kdaj posredni. Seveda to pri prostem teku in nizki hitrosti, sicer ne - sliši se visokotlačna črpalka, takrat direktno brizga, običajno pol minute takoj po vklopu.

Enako bi naj imela tudi ostala dva motorja dynamic force, torej 2,5 in trivaljni 1,5.

To je bil razlog, zakaj sem se odločil za toyoto. Želel sem verigo in vbrizg, ki preprečuje nabiranje ogljika. Dobil sem pa avto, ki popoje liter do dva manj od puretecha, pa se mi je puretech zdel varčen. Slabosti se bodo pokazale s časom, kot pri vsakem motorju, upam da pri 200.000+ km

Re: Stopljena svečka :/

Objavljeno: Pe mar 22, 2024 9:10 pm
Napisal/-a nasamorpheus
Toyota ima celo vrsto odličnih in manj odličnih motorjev.. Dynamic force 3 cilinder je manj odličen.. ocene od same Toyote so da je 250k max kar lahko pričakujemo. Če primerjamo Prius gen 2 (1 nz fe) ali Yaris gen 3 z istim, malo nadgrajenimi motorjem..1nz fxe . Ti 1.5 4 valjni motorji delajo 500.000 šala mala, mnogo priusov gen2 ima več kot 500k, lahko pa je to samo gostilniška bla bla kaj pa vem.. nekaj vprašljivih konstrukcijskih rešitev je opisanih tule..https://carkiller.com/scottykilmer/qa/t ... -trust-it/

Re: Stopljena svečka :/

Objavljeno: So mar 23, 2024 5:32 am
Napisal/-a Zodd
tudi toyotin 1ZR-FAE 1.6 valvematic atmosferc ni od muh, ima 132 konjev in ker ni turbo je manj težav na dolgi rok, občasno se lahko pojavijo
težave valvematic sistema ampak niso pogoste, je pa motor dokaj anemičen in skriva 132 konjev, običajno je v corollah in aurisih...
veliko toyotinih motorjev s časoma začne piti olje, razlog je da so motorji občutljivi na kvaliteto olja, in se zapacajo obročki, tudi zato ker folk
nikoli ne pritisne motorja, sem ter tja je fino da se vse skupaj pelje na 6k nekaj minut, ne pa da motorji živijo na 2k... kdor ima rad svoj avto itak ne bo puščal olja notri več kot 10k...