Stran 1 od 1
Po pol ure avto težko vžge
Objavljeno: Sr jun 05, 2024 6:18 am
Napisal/-a bočo
Pozdravljeni,
imam težavo, ki je na treh uradnih servisih ne zanjo rešiti, ter 2 privat mehanika. Res ne vem, kje naj še iščem rešitev. Imam Škodo octavio 1.6 TDI 2019. Ima zelo čudno težavo. Avto ko je topel (torej ne vroč in ne hladen) težko vžge. To se dogaja, ko se vozimo in ga ugasnemo in avto stoji pol ure do uro in se ohladi na 70-80 stopinj. Takrat ima vedno težave z vžigom. Zadnje čase se sicer dogaja, da ima tudi občasno zjutraj težavo. Računalnik ne pokaže nič. Bil je menjan senzor tlaka goriva. Motor lepo teče.
Kakšna ideja? Je kdo imel takšno težavo?
Re: Po pol ure avto težko vžge
Objavljeno: Sr jun 05, 2024 9:14 am
Napisal/-a Kukec
Sigurno nekaj s šobami ali pa pumpo.. Da pa 5 mehanikov tega ne zna diagnosticirat pa nič čudnega, dalje se jim ne da ukvarjat kot priklop na tester ki ne pokaže nobene napake in je vse kao ok.
Re: Po pol ure avto težko vžge
Objavljeno: Sr jun 05, 2024 9:43 am
Napisal/-a enapi
Normalno da ne. Časa vloženega v diagnostiko jim nihče nebi plačal.
Re: Po pol ure avto težko vžge
Objavljeno: Sr jun 05, 2024 9:51 am
Napisal/-a Boco
Ali pa bi šli menjevat kar po vrsti, jaz pa naj plačujem.
Glede šob, je eden od privat mehanikov gledal vrednosti, ki mu jih je kazal računalnik in naj bi bile ok. Ne vem, kam še naj dam avto, da bi se nekdo nekoliko poglobil v to. Porsche Maribor so naredili update softvera, ob naslednjem klicu, da je še vedno težava, so mi rekli, da nimajo ideje, kaj naj še naredijo.
enapi: zakaj ne? Raje plačam 2,3,4 ure iskanja napake (če jo seveda najde) kot pa, da mi menjajo pol avta, kot bi najraje vsi naredili. To znam tudi sam.
Re: Po pol ure avto težko vžge
Objavljeno: Sr jun 05, 2024 10:04 am
Napisal/-a boštjan_01
Kaj točno pomeni "težko Vžge"? Se motor vrti dalj časa (+10s), ali se zavrti samo malo, ali se sploh ne vrti, ... Lahko je tudi zaganjač, akumulator... Ti zaganjač vrti motor normalno, ali so kaj znižani obrati?
Meni se motor tudi po daljši vožnji redko segreje nad 90*C. Ti pa imaš po eni uri še vedno 70-80. Meni to ni normalno.
Re: Po pol ure avto težko vžge
Objavljeno: Sr jun 05, 2024 10:14 am
Napisal/-a Boco
Ko normalno užge, je to obrat ali 2 motorja. Ko užge težko pomeni 5s verglanja. Vergla lepo hitro, med verglanjem včasih celo pospeši. Tako da dvomim da je aku, ker v tem primeru vem, da bi s težavo obračal motor. Tudi na zadnjem servisu sem rekel, naj pregledajo aku in so rekli, da je ok. Ali so res pregledali ali blefirajo ne vem.
Glede temperature pa je tako. Ko se vozim je kazalec stalno na 90 stopinj. Ko težko vžge, se kazalec na skali med "sobno" temp in 90 stopinjami postavi nekje na 70-80 . Kadar vžge lepo, je tudi kazalec med sobno in okoli 70 stopinjami. To je, kadar avto stoji več kot uro ali uro pa pol. To so odčitki (seveda ocena temperature) kazalca na armaturki, kaj je v resnici ne vem.
Re: Po pol ure avto težko vžge
Objavljeno: Sr jun 05, 2024 10:18 am
Napisal/-a Boco
In tudi če vžgem avto v relativno kratkem času, užge lepo in kazalec temp se postavi na 90. To je pač to, kar lahko sam "diagnosticiram" v tričetrt leta sem naštudiral neke vzorce, kdaj se to dogaja. Se je pa edino začelo pojavljati, da tudi zjutraj občasno dlje vergla, kar se čez zimo ni zgodilo.
Re: Po pol ure avto težko vžge
Objavljeno: Sr jun 05, 2024 10:22 am
Napisal/-a danci1973
Ena izmed možnosti je slab kontakt na senzorju, npr. počen lot. Verjetno podobno, a manj očitno kot na tej sliki:

To sem jaz pred leti imel na enem senzorju in simptomi so bili podobni - mrzel ali vroč je avto normalno vžigal, če pa je bil 'nekje vmes' (recimo, da je stal več kot 10 minut pa manj kot 3 ure) pa včasih (in vedno pogosteje) ne. Zaganjač je delal v redu, a iskre preprosto ni bilo.
Seveda ta avto ni bil niti 1/10 tako kompliciran kot 2019 TDI in ne vem, če je imel kaj več kot 3-4 senzorje, tako da je bilo relativno enostavno ugotoviti, kateri je problematičen - pomagalo pa je tudi to, da je na začetku bilo dovolj, da si konektor malo zmigal in je avto vžgal. Sicer OBD-ja ta avto še ni imel, je pa imel vgrajeno diagnostiko in če si povezal določena dva konektorja, je napake javljal z utripanjem CE lučke - in dejansko je tudi s tem javil, kateri senzor mu ni pasal...
Zadevo sem ga popravil tako, da sem ohišje senzorja previdno odpilil, tako da sem prišel do spoja med kontakti konektorja in žičkami od tuljave, spoj na novo zalotal in senzor zalil nazaj (najprej z vročim lepilom, ampak se je to potem v motornem prostoru stalilo, tako da sem ga potem nadomestil z dvokomponentnim epoxi lepilom).
https://www.diagnosedan.com/ - ta mojster ti zadevo zagotovo reši tako, da bo menjal samo res pokvarjen del. Lahko pa si pogledaš njegove
Youtube videe in dobiš kakšno idejo, kako se zadeve lotiti.
Re: Po pol ure avto težko vžge
Objavljeno: Sr jun 05, 2024 2:26 pm
Napisal/-a Fan
V koliko imate možnost priklopa na spodoben tester ( pa da se zna z njim tudi delati ), preverite:
- senzor temperature motorja
- začetne vrtljaje ( mora biti vsaj 450rpm )
- s testerjem lahko spustite vrtljaje v motorni elektroniki
Brez testerja, zjutraj, ko je hladen motor, odklopite senzor temperature motorja in preverite kako prižge. Če je OK, ste našli napako.
Re: Po pol ure avto težko vžge
Objavljeno: Sr jun 05, 2024 5:31 pm
Napisal/-a bočo
boštjan_01 je napisal/-a:Kaj točno pomeni "težko Vžge"? Se motor vrti dalj časa (+10s), ali se zavrti samo malo, ali se sploh ne vrti, ... Lahko je tudi zaganjač, akumulator... Ti zaganjač vrti motor normalno, ali so kaj znižani obrati?
Meni se motor tudi po daljši vožnji redko segreje nad 90*C. Ti pa imaš po eni uri še vedno 70-80. Meni to ni normalno.
Evo sem danes pogledal temperaturo olja ki jo kaže digiralno. Ko je bil avto ugasnjen je imelo olje 98 stopin. Po 2 uri in 10 min je imelo 68 stopinj. Tako da so številke z vodo popolnoma mogoče.
Re: Po pol ure avto težko vžge
Objavljeno: Sr jun 05, 2024 5:35 pm
Napisal/-a bočo
Fan je napisal/-a:V koliko imate možnost priklopa na spodoben tester ( pa da se zna z njim tudi delati ), preverite:
- senzor temperature motorja
- začetne vrtljaje ( mora biti vsaj 450rpm )
- s testerjem lahko spustite vrtljaje v motorni elektroniki
Brez testerja, zjutraj, ko je hladen motor, odklopite senzor temperature motorja in preverite kako prižge. Če je OK, ste našli napako.
Eden mehanik je preverjal te temperature, in bi naj kazalo prave vrednosti. Lahko se probam kje drugje. To z jutranjim zagonom lahko potestiram, vendar ob jutrih nima vedno težav. Ma pa jih sigurno po pol ure do uro ohlajanja.
450rmp? To so vrtljaji med zagonom?
Re: Po pol ure avto težko vžge
Objavljeno: Če jun 06, 2024 12:13 am
Napisal/-a Fan
Ja, to se vrtljaji med zagonom motorja, ki jih motor potrebuje za optimalno delovanje - vžig.