Stran 1 od 4

TSI motorji in ogljik na ventilih

Objavljeno: To jul 16, 2024 6:31 pm
Napisal/-a lada2103
Pozdravljeni

Zanima me koliko kilometrov ste prevozili s tsi motorji brez težav z oblogami na ventilih. Kako so se na servisu lotili teh težav in kdaj je motor sploh javil napako, pri kakšni količini oblog?
Te težave sem se lotil pri 105 kkm cjz motor 1.2 tsi.
Po čiščenju je motor brez oklevanja tudi pri blagem pospeševanju. Pred čiščenjem je od 1400 do 1900 obratov ob nežnem pospeševanju rahlo pocukal. Morda tega večina voznikov ne opazi, zato me zanima kilometrina teh vozil. Lep pozdrav.

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Objavljeno: To jul 16, 2024 8:27 pm
Napisal/-a first1
Sam imam na 1.2 tsi 140k km in zaenkrat se zdi da ok vleče, poraba super - po BC 4,9L/100km povprečje zadnjih 4500km. Imam pa novejšo verzija EA211, mislim da 110 konjev in jermen. Kdaj si opazil rahlo cukanje - mogoče pri vožnji v hrib pod obremenitvijo? Aha vidim da si napisal nežno pospeševanje.... Se da na kak enostaven način videti preveriti nabiranje oglika - mogoče kamera skozi luknjo kjer je svečka + majhno ogledalo?

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Objavljeno: To jul 16, 2024 9:14 pm
Napisal/-a lada2103
first1 je napisal/-a:Sam imam na 1.2 tsi 140k km in zaenkrat se zdi da ok vleče, poraba super - po BC 4,9L/100km povprečje zadnjih 4500km. Imam pa novejšo verzija EA211, mislim da 110 konjev in jermen. Kdaj si opazil rahlo cukanje - mogoče pri vožnji v hrib pod obremenitvijo? Aha vidim da si napisal nežno pospeševanje.... Se da na kak enostaven način videti preveriti nabiranje oglika - mogoče kamera skozi luknjo kjer je svečka + majhno ogledalo?


Če bi imel drobno kamero, bi lahko pogledal tudi skozi odprtino za svečko. Lahko pa preveriš režim delovanja pri nežnem pospeševanju. Eden od načinov je tudi tester povezan z elm327. Tam ti šteje misfires za vsak valj.

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Objavljeno: To jul 16, 2024 9:31 pm
Napisal/-a lada2103

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Objavljeno: Sr jul 17, 2024 5:24 pm
Napisal/-a sašo5
kdo od vas s temi motorji tanka "stotko"? Noben.....potem se ne čudit oblogam, cukanju, trešenju, nemirnem ler gasu ipd....

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Objavljeno: Sr jul 17, 2024 5:32 pm
Napisal/-a lada2103
Višje oktansko število tu ne igra nobene vloge. Ogljik se nabira zaradi zasnove motorja, ki nima nobene potrebe po drazjem bencinu.

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Objavljeno: Sr jul 17, 2024 6:15 pm
Napisal/-a RedBaron
sašo5 je napisal/-a:kdo od vas s temi motorji tanka "stotko"? Noben.....potem se ne čudit oblogam, cukanju, trešenju, nemirnem ler gasu ipd....


Zakaj bi tankal (dražjo) stotko?? Motor je narejen za 95.



Drugače pa, avtor objave: Pred časom smo kupili alteo 1.2 TSI, še "stari" motor 8V s ketno in 105 KM (jermenski so menda 16V).

Avto je bil kupljen v avtohiši (SEAT) pred nakupom je bil motor "porihtan", se pravi menjava verige, čiščenje ventilov in menjava 2 injektorjev. Prevoženih je bilo takrat 172 kkm.

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Objavljeno: Če jul 18, 2024 4:43 am
Napisal/-a Zodd
lada2103 je napisal/-a:Višje oktansko število tu ne igra nobene vloge. Ogljik se nabira zaradi zasnove motorja, ki nima nobene potrebe po drazjem bencinu.



hehe :) ima vezo in to ne majhno

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Objavljeno: Če jul 18, 2024 7:07 am
Napisal/-a Firediver
RedBaron je napisal/-a:
Zakaj bi tankal (dražjo) stotko?? Motor je narejen za 95.



Si prepričan, da je na bencinski tudi realnih 95 oktanov?
BTW: Smo na forumu že ugotavljali, da so nekateri motorji bolj občutljivi na to kot drugi. Pa najbrž (moje ugibanje) ima pri tem nekaj tudi verzija (letnik) motorja.

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Objavljeno: Če jul 18, 2024 7:18 am
Napisal/-a lada2103
Ok, prosim razlago, zakaj bi več oktanov zmanjšalo nabiranje ogljikovih oblog na ventilih. Morda česa ne vemo??

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Objavljeno: Če jul 18, 2024 8:37 am
Napisal/-a danci1973
Zodd je napisal/-a:hehe :) ima vezo in to ne majhno

Slika

Firediver je napisal/-a:Si prepričan, da je na bencinski tudi realnih 95 oktanov?
BTW: Smo na forumu že ugotavljali, da so nekateri motorji bolj občutljivi na to kot drugi. Pa najbrž (moje ugibanje) ima pri tem nekaj tudi verzija (letnik) motorja.

Seveda so nekateri motorji bolj občutljivi na (pre)nizko oktansko število kot drugi - ampak to še vedno nima nobene veze z nabiranjem gareža na ventilih.

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Objavljeno: Če jul 18, 2024 8:43 am
Napisal/-a Firediver
Blagodejno tudi ni.

Je kakšna izkušnja uporabnikov 100 oktanca, je tega ogljika kaj manj?

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Objavljeno: Če jul 18, 2024 9:06 am
Napisal/-a danci1973
Firediver je napisal/-a:Blagodejno tudi ni.

Tankat 100-ko v avto, ki je ne rabi, res ni blagodejno... Niti za denarnico, niti za motor... :lol:

Je kakšna izkušnja uporabnikov 100 oktanca, je tega ogljika kaj manj?

:roll: Seveda ni, saj ta garež ni od goriva...

Pravljice, da ima 100-ka a.k.a. dražje gorivo več in/ali boljše detergente pa tudi ne pijejo vode, ker pri direktnem vbrizgu gorivo ne pride v stik z ventili - vsaj ne na tisti strani, kjer se garež nabira.

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Objavljeno: Če jul 18, 2024 9:29 am
Napisal/-a Firediver
Hvala za odgovore iz prve roke.

Če gorivo ne pride v stik z ventili...odkod ogljik, od kje pride?

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Objavljeno: Če jul 18, 2024 10:09 am
Napisal/-a danci1973
To so predvsem oljni hlapi, ki nastajajo v spodnjem delu motorja (tam, ko se vrti glavna gred) in se od ne vem katerega davnega leta naprej ne smejo spuščati v zrak, ampak se morajo usmerijo v zrak, ki gre v motor, da zgorijo.

V angleščini se temu reče 'Crankcase Ventilation System'.

Del teh hlapov se nabere na loputi, na stenah sesalnega kolektorja in kanalov ter na ventilih. Najbolj problematično je seveda na ventilih in v samih sesalnih kanalih, ker je tam vročina in se to olje potem zapeče in se nabira.

Pri 'staromodnem' posrednem vbrizgu, kjer se gorivo vbrizgava še v sesalnem delu pred ventili, to gorivo v drobnih kapljicah gre preko ventilov in jih sproti čisti.

Nekaj malega lahko doda tudi EGR, ampak mislim, da pri bencinskih motorjih to ni prav velik problem.

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Objavljeno: Če jul 18, 2024 10:30 am
Napisal/-a lada2103
Hvala danci1973, tako kot si napisal, drži. Mi je pa hecno, da nekateri še vedno stresejo iz rokava neke čudežne rešitve in razlage, ne da bi se pozanimali o mehanizmih delovanja.
Zanima me, koliko je tega čiščenja in kdaj v praksi ti motorji nujno potrebujejo odstranjevanje oblog.
Lep pozdrav.

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Objavljeno: Če jul 18, 2024 11:03 am
Napisal/-a xxl
Hm, verjetno zato mi na vsakem servisu pri Toyoti predlagajo nek aditiv za čiščenje sistema.

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Objavljeno: Če jul 18, 2024 1:48 pm
Napisal/-a Firediver
Ta aditiv se da v bencin?

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Objavljeno: Če jul 18, 2024 2:22 pm
Napisal/-a xxl
Ne vem, predlagajo mi ga pred servisom kot storitev.

Re: TSI motorji in ogljik na ventilih

Objavljeno: Če jul 18, 2024 3:44 pm
Napisal/-a tomzzi
Saj tej aditivi, čistila verjetno tudi kaj pomagajo pri čiščenju.
Sigurno ne tako kot če bi ročno očistil a nekaj pa verjetno naredijo.
Bolje kot nič.