Stran 1 od 2
Prižgani opozorilni lučki na amaturni plošči
Objavljeno: Pe nov 22, 2024 9:30 pm
Napisal/-a P307BlueLION
Pozdravljeni,
Ima morda kdo od vas podobno izkušnjo,da se mu je na amaturni plošči prižgala opozorilna lučka za motor - oranžne barve - napaka in potem ugasnila in se ob vsakem novem zagonu motorja ponovno prižgala in ugasnila medtem,ko opozorilna lučka za kontrolo tlaka v pneumatikah se prižge in ostane ves čas vožnje prižgana.
Vozilo je Peugeot 508 SW 2.0. - diesel - 2016 z 286.000.km.
Pri sami vožnji ni opaziti nobene razlike ali spremembe.
Avto bo šel v naslednjem tednu k mehaniku a kljub temu me zanimajo vaše izkušnje in mnenja.
Lp, M.
Re: Prižgani opozorilni lučki na amaturni plošči
Objavljeno: Pe nov 22, 2024 9:32 pm
Napisal/-a limas
Preveri stanje akumulatorja.
Re: Prižgani opozorilni lučki na amaturni plošči
Objavljeno: Pe nov 22, 2024 10:03 pm
Napisal/-a P307BlueLION
Akumulator -
Bom preveril njegovo stanje in upam,da po uporabi po prvih 12.mesecih še ni kje že pri koncu.
Namreč ta je bil lani zamenjan z novim tem močnejšim za STOP / START - način vožnje.
To je bila prva stvar ob nakupu avtomobila kar pri menjavi olja in vseh filtrov.
Re: Prižgani opozorilni lučki na amaturni plošči
Objavljeno: So nov 23, 2024 7:58 pm
Napisal/-a soso
Na sredinskem ekranu, ki je med števci nic ne izpiše, ko daš kontakt?
Re: Prižgani opozorilni lučki na amaturni plošči
Objavljeno: Ne nov 24, 2024 4:46 pm
Napisal/-a P307BlueLION
Po nekaj kilometrih vožnje skozi mesto in nekaj po avtocesti.
Opozorilna lučka za motor napaka se ne prižge več ob zagonu in tudi na gumbu check sredinski zaslon med števci tudi ne več.
Kaj bo pokazal tester pa bomo videli?
Tale za nadzor tlaka v pneumatikah ta pa gori skozi še zmeraj.
Re: Prižgani opozorilni lučki na amaturni plošči
Objavljeno: To nov 26, 2024 9:22 pm
Napisal/-a svadreb
Ja pa dej gume napumpej kot je treba.
Re: Prižgani opozorilni lučki na amaturni plošči
Objavljeno: To nov 26, 2024 10:34 pm
Napisal/-a nejc1
Ko padejo temperature pade tudi tlak v pnevmatikah.. Cca 0.1 bar vsakih 10 stopinj.. Torej napolnit nekaj več od predpisanega in opravit reset vrednosti v vozilu..
Re: Prižgani opozorilni lučki na amaturni plošči
Objavljeno: Sr nov 27, 2024 6:43 am
Napisal/-a boštjan_01
Kolikor je meni znano nadzor tlaka kontrolira razliko med posameznimi gumami. Če se tlak spreminja enakomerno v vseh gumah, ne javlja napake.
Re: Prižgani opozorilni lučki na amaturni plošči
Objavljeno: Sr nov 27, 2024 7:11 am
Napisal/-a Firediver
Kako pa izpisuje podatek za vsako gumo posebej, če gleda samo diferenco med vsemi štirimi?
Re: Prižgani opozorilni lučki na amaturni plošči
Objavljeno: Sr nov 27, 2024 8:18 am
Napisal/-a boštjan_01
Kaj sem pa jaz drugače napisal?
Re: Prižgani opozorilni lučki na amaturni plošči
Objavljeno: Sr nov 27, 2024 8:35 am
Napisal/-a Firediver
boštjan_01 je napisal/-a:Kolikor je meni znano nadzor tlaka kontrolira razliko med posameznimi gumami. Če se tlak spreminja enakomerno v vseh gumah, ne javlja napake.
Torej, ta sistem kontrolira (jaz bi temu rekel: meri) razlike med tlaki in ne meri absolutne vrednosti tlaka v vsaki gumi, ki se potem izpisuje na zaslončku?
boštjan_01 je napisal/-a:Kolikor je meni znano nadzor tlaka kontrolira razliko med posameznimi gumami. Če se tlak spreminja enakomerno v vseh gumah, ne javlja napake.
Torej, če vsem štirim pade pod mejo hkrati (ko pade temperatura to vpliva na vse štiri gume), sistem tega ne bo opazil?
Obrazloži, kako naj bi jaz to razumel drugače.
Re: Prižgani opozorilni lučki na amaturni plošči
Objavljeno: Sr nov 27, 2024 8:57 am
Napisal/-a nejc1
Kot prvo je treba vedet ali gre za nadzor preko senzorjev tlaka ali 2. opcija preko ABS-a z merjenjem vrtljajev koles. In tudi drugi sistem je zelo napredoval, vsaj v zadnjih letih na določenih vozilih izpiše tudi ko enakomerno pade tlak v vseh pnevmatikah.. Pač obrati vseh koles narastejo več kot bi lahko bila obraba gum ali kakšen drug faktor in to lahko samo pomeni, da je padel tlak..
Re: Prižgani opozorilni lučki na amaturni plošči
Objavljeno: Sr nov 27, 2024 9:10 am
Napisal/-a danci1973
boštjan_01 je napisal/-a:Kolikor je meni znano nadzor tlaka kontrolira razliko med posameznimi gumami. Če se tlak spreminja enakomerno v vseh gumah, ne javlja napake.
Ne vem, kako ima to izvedeno ta konkreten Peđo, ampak v grobem obstajata dve izvedbi TPMS-a.
Ena nima senzorjev za tlak in zaznava (samo?) razlike med tlakom v kolesih na podlagi signalov ABS senzorjev. Kar pomeni, da če bi vse 4 pnevmatike imele enak, a napačen (prenizek ali previsok) tlak, tega ta sistem najbrž ne bi opazil.
Druga izvedba pa uporablja senzorje in lahko opozori tudi na 'absolutno' prenizek ali previsok tlak. Tlak pa se glede na okoliščine lahko samo od vožnje in dviga zunanje temperature poveča tudi za več kot pol bara.
Re: Prižgani opozorilni lučki na amaturni plošči
Objavljeno: Sr nov 27, 2024 5:47 pm
Napisal/-a boštjan_01
Firediver je napisal/-a:boštjan_01 je napisal/-a:Kolikor je meni znano nadzor tlaka kontrolira razliko med posameznimi gumami. Če se tlak spreminja enakomerno v vseh gumah, ne javlja napake.
Torej, ta sistem kontrolira (jaz bi temu rekel: meri) razlike med tlaki in ne meri absolutne vrednosti tlaka v vsaki gumi, ki se potem izpisuje na zaslončku?
boštjan_01 je napisal/-a:Kolikor je meni znano nadzor tlaka kontrolira razliko med posameznimi gumami. Če se tlak spreminja enakomerno v vseh gumah, ne javlja napake.
Torej, če vsem štirim pade pod mejo hkrati (ko pade temperatura to vpliva na vse štiri gume), sistem tega ne bo opazil?
Obrazloži, kako naj bi jaz to razumel drugače.
Kot voznik je dobro vedeti, da sistem opozarja, če se tlak v gumah
neenakomerno spreminja. Če se v vseh gumah spreminja enakomerno , ne bo nič piskalo.
Kot voznik je dobro vedeti, da se po vsakem pumpanju sistem ponovno kalibrira (običajno z tipko).
Kot voznik je dobro vedeti, da je potrebno redno preverjati tlak v gumah. Čisto nič ni drugače kot pred 30 leti.
Ostalega sploh ne bom komentiral.
Re: Prižgani opozorilni lučki na amaturni plošči
Objavljeno: Sr nov 27, 2024 5:55 pm
Napisal/-a boštjan_01
danci1973 je napisal/-a: ...
Druga izvedba pa uporablja senzorje in lahko opozori tudi na 'absolutno' prenizek ali previsok tlak. Tlak pa se glede na okoliščine lahko samo od vožnje in dviga zunanje temperature poveča tudi za več kot pol bara.
Res te lahko opozori v takšnem scenariju, samo je to že zelo nizek pritisk. Ne javlja za vsako malenkost. Prej boš že čutil na volanu in v ovinku.
Ne zanašaj se na tehniko, kompresor v roke.
Re: Prižgani opozorilni lučki na amaturni plošči
Objavljeno: Sr nov 27, 2024 6:21 pm
Napisal/-a Firediver
Meni lepo pokaže koliko je katera guma polna. To je bistvo TPMS-ja. Na podlagi meritve redno preverjam - za firbec celo med vožnjo. Polnim samo tisto gumo, ki rabi dofilanje, ne pa recimo, preverjati vse štiri pred vsako daljšo vožnjo, kot so bila navodila za uporabo vozila 40 let nazaj. Takrat še ni bilo TPMS-ja.
To je vse, kar moram jaz vedeti.
Najbrž sem slab in neveden voznik, ker ne skačem redno okoli vozila s kompresorsko pištolo in umazano cevjo (na bencinski) ter resetiram s tipko, pa naslednji dan, ko je zjutraj 15 stopinj manj kot prejšnji dan popoldne, niti ne vem, koliko so gume res polne.
Ampak važno, da ni odstopanj med tlaki v gumah. Tudi ko so napol prazne.
Re: Prižgani opozorilni lučki na amaturni plošči
Objavljeno: Sr nov 27, 2024 7:33 pm
Napisal/-a MacTron
viewtopic.php?f=6&t=115464 |
viewtopic.php?f=6&t=115527 P307BlueLION: Glede na to, da se ta napaka s strani TPMS ponavlja le na senzorjih, menjanih in preverjanih večkrat (skozi vire) tudi ob pravilnem tlaku napaka ne izgine iz zaslona, bi se v tem primeru usmeril v preverjanje sprejemnega dela sistema, namreč napaka je lahko okvarjena visokofrekvenčna (433MHz) antena skupaj z glavno enoto, ki sprejema te podatke ter nenazadnje napeljava do enote.
Lokacija vseh elementov TPMS-ja:

Re: Prižgani opozorilni lučki na amaturni plošči
Objavljeno: So nov 30, 2024 7:08 pm
Napisal/-a P307BlueLION
Napaka na senzorjih tlaka v pneumatikah na zimskih platiščih odpravljena.
Po obisku pri mehaniku je sedaj napaka z senzorji tlaka v pneumatikah odpravljena.
Amarturna plošča oziroma oba števca nimata več nadležne ikone pneumatike z klicajem in napisa service v oranžni barvi in pri vsakem pritisku gumba na START motorja ni več opozorilnega zvočnega signala,kateri je bil od vklopa napake pri vsakem prižigu motorja vedno prisoten...
Vzrok je po besedah mehanika je v tem,da v sistemu avtu je na razpolago samo za en set 4.platišč programirati in če imaš dva seta platišč bi moral ob menjavi koles oziroma platišč poletje / zima vedno sistem nastaviti na vozilu montiran set koles oziroma platišč.
Tale Peugeot 508 - 2016. - nima možnosti dveh setov platišč kot vozila nekaterih drugih znamk.
In postavi se vprašanje kaj storiti v primeru dveh setov koles ali vedno znova 2X - leto nastavljati s testerjem na omenjen set koles senzorje v sistemu avtomobila ali na enem setu voziti celotno obdobje na primer zime z prižagani napako nezaznavanja senzorjev...
Sam ne vem kaj od tega se splača ali morda tretja možnost na en set zmontirati celoletne pneumatike.
kaj menite vi...
P.S. Hvala za vaša mnenja in odgovore.
P.S. Pri tem vozilu senzorji TPMS - niso tako natančni,kot na primer pri nekaterih drugih vozilih recimo Renault Megane - kjer je točno za vsako pneumatiko naveden točen tlak.
Tukaj je samo ob slikici avtomobila pri vsakem kolesu 4X napisan z zaleno OK in zraven napis Tyre pressures OK.
Pravtako sem vozil celo poletje z letnmi brez,da bi se kdaj pojavila napaka ali padec tlaka ali karkoli ni bilo - ves čas poletja vse OK.
Lp, Matjaž
Re: Prižgani opozorilni lučki na amaturni plošči
Objavljeno: Ne dec 01, 2024 2:11 pm
Napisal/-a MacTron
Dobra novica je to, da ni odpovedala kakšna komponenta iz dražjega sprejemnega dela TPMS-ja. Slabša ali pa realna pa ta, da ima TPMS enota EEPROM 512bit = 64 bajtov kapacitete, ki lahko zapiše do 64 znakov, kar se popolnoma ujema z ugotovitvijo mehanika, le da imaš tukaj še kratko razlago iz osnove informatike.
Senzorji za tvoj model 508 (SW) imajo ID št. dolgo 10 znakov, ker pomeni, da tvoj EEPROM v enoti sprejme x 4 ID + 1 ID v rezervni pnevmatiki. ID je viden tudi na vsakem senzorju posebej. Vsi ti zapisi ID pa se lahko, ko so nameščeni preberejo s Peugeot Planet 2000 programsko opremo in v primeru, da eden od senzorjev odpove, se mora prepisati v EEPROM nov ID, ki ga ECU nato prebere kot check OK.
Nekatere druge znamke in modeli imajo senzorje z 8 znaki ID (hexdecimalno) x 5 = 40 bajtov, oz. 8 znakov x 4 = 32 bajtov x 2 = 64 bajtov kar pomeni 2 seta (brez rezerve). Vendar pa imajo nekateri v enoti tudi EEPROM 1024bit = 128 bajtov kapacitete = 128 znakov možnost shranjevanja 2 setov + rezerva = 80 bajtov = 640 bitov v tem primeru lahko shrani še tretji set z rezervo
Povzetek:
1 bajt = 8 bitov = 1 znak (ASCII)
EEPROM v enoti: 512bit = 64 bajtov = 64 znakov (ASCII)
Senzor ID vsebuje 10 znakov oz. številk = 10 bajtov x 5 pnevmatik = 50 bajtov
Re: Prižgani opozorilni lučki na amaturni plošči
Objavljeno: Ne dec 01, 2024 2:27 pm
Napisal/-a matejxx
P307BlueLION je napisal/-a:
kaj menite vi...
Kupi avto, ki nima teh neumnih TPMS senzorjev (da ima preko ABS) in nimaš več teh težav. Najbolj enostavno in najceneje. To še je samo ena nepotrebna tehnologija, ki jo silijo v avte, tako kot še mnogo drugih. In smo lahko več 10 let vozili brez teh, ni razloga, da nebi mogli še dalje.