Stran 1 od 1

Napetost alternatorja

Objavljeno: To jul 29, 2025 9:03 am
Napisal/-a RedBaron
Pozdravljeni!

Na octaviji mk3 (2017) 1.6 TDI, mi je crknil alternator. Nabavil sem novega BOSCH (dejansko nov - ni obnovljen), po original kataloški številki, vgradnjo so izvedli na pooblaščenem servisu. Zadeva je sedaj OK - ni več lučke, zaenkrat je vse BP, tudi servis je zagotovil, da je vse kot mora biti.

Vendar me muči detajl in sicer napetost... Pred menjavo je bila napetost v prostem teku okoli 12,3V, sedaj je okoli 13,3V. ALi je to OK? Po navadi sem vedno nameril okoli 14V pri drugih avtih.

Hvala za odgovore!

Re: Napetost alternatorja

Objavljeno: To jul 29, 2025 12:02 pm
Napisal/-a danci1973
Meni se zdi napetost malo nizka, načeloma bi naj bila vsaj 13,8V.

Bi bilo možno, da je akumulator slab, (pre)obremenjuje alternator in je to tudi vzrok za okvaro prejšnjega?

Re: Napetost alternatorja

Objavljeno: To jul 29, 2025 12:05 pm
Napisal/-a MacTron
13.3V v prostem teku je sicer spodnja meja, vendar pa je že 13.5V vse ok. Ob tem pa je treba tudi upoštevati, kaj vse se že poganja v prostem teku. Svetujem kratek test in sicer pomerite v prostem teku z izklopljeno klimo itd. (to bo dodalo nekaj mV) ter vsaj 2000 obratov, če se tu in po spustu obratov doseže blizu 14V ali preseže je vse uredu z novim alternatorjem ter regulatorjem. Druga zgodba pa je, če so na pooblaščencu preverili tudi akumulator, slab lahko pokvari celoten sistem preverjanja.