Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
Bosko001
Novinec
 
Prispevkov: 376
Pridružen: So mar 27, 2004 11:03 am
Kraj: Krško

Pritisk olja

Napisal/-a Bosko001 Ne jun 27, 2004 9:15 pm

Živjo! Punci se je pojavil problemček, da ko avto (tipo 1.9TD) vžge, ji včasih lučka za olje ne vgasne takoj. Včasih vgasne po parih sekundah, včasih še kasneje, včasih pa mora motor zavrteti na 2000rpm, da vgasne. Se komu sanja kaj bi lahko bilo narobe? Se mudi popravit? V nobenem primeru pa ne premakne avta dokler lučka ne vgasne. Med delovanjem se to ne dogaja, pa tudi če motor "zadušiš" na 350-400rpm se lučka le na pol prižge in vgasne takoj ko motor doseže 500rpm. Olja je dovolj!

Hvala! :?
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Napisal/-a tristan01 Ne jun 27, 2004 9:46 pm

Pozdravček!

Lučka za olje je namenjena kontroli oljnega tlaka v motorju. Prižge se ko ta pade pod določeno mejo (ponavadi kritično za delovanje motorja). Ko gori lučka za oljni pritisk, je tlak olja precej nižji od normalnega, posledično pa tudi mazanje vrtečih delov ni takšno kot bi moralo biti.
Vzroki za prižiganje lučke za olje so lahko sledeči:
- premalo olja v motorju, zato oljna črpalka ne more zagotoviti dovolj velikega tlaka
- slaba oljna črpalka, ki ne ustvarja dovolj oljnega tlaka
- zelo izrabljeni ležaji na glavni gredi, vendar je to zelo malo verjetno, ker bi motor prej obstal (beri zaribal)
- oljno stikalo je pokvarjeno

Dokler ne odkrijeta vzroka za ni priporočljivo da se preveč vozita naokrog. Mislim, da je vzrok za takšno prižiganje lučke slabo oljno stikalo, ki ga lahko zamenjaš kar sam (cena okrog prešerna ali dveh).Če to ne pomaga pa TAKOJ poišči mehanika, ki bo poiskal vzrok. Za vsak primer pa dokler lučka gori ne pritiskaj plina, saj lahko povzročiš precej škoda na motorju. Če je slučajno oljni pritisk prenizek, motor pa priganjaš v vrtljaje, deluje praktično brez mazanja, posledično pa boš uničil ali resno poškodoval ležaje na glavni in odmični gredi in stene valjev (generalka).

Lp Tristan01
 
hermand
Novinec
 
Prispevkov: 416
Pridružen: Po dec 23, 2002 3:50 pm
Kraj: Rogaška Slatina

Napisal/-a hermand Po jun 28, 2004 8:46 pm

Kako dolgo se že to dogaja?

Meni zjutraj vedno gori kakih 8 sekund in potem ugasne in potem ni problema in
se že vozim eno leto tako.

Imel sem pra problem s karterjem, ker je bil s spodnje strani potolčen in med pumpo in karterjem ni bilo dovolj prostora za olje in takrat
mi dolgo lučka ni ugasnila, potem sem pa zamenjal karter in je bilo veliko boljše.
 
Uporabniški avatar
Bosko001
Novinec
 
Prispevkov: 376
Pridružen: So mar 27, 2004 11:03 am
Kraj: Krško

Napisal/-a Bosko001 Po jun 28, 2004 9:23 pm

Baje že kr nekaj časa:-) Tudi sam sumim stikalo, ga moram zamenjat, saj ko vgasne je pol vse OK. Lahko bi pa bla tudi pumpa že malo slabša. Se bo treba prepričat!

Če ima kdo še kakšno idejo oz nasvet, le na plan z njim!
:wink:
L.p.
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Napisal/-a iKst Po jun 28, 2004 9:42 pm

Pomoje pumpa. Ko je avto hladen je olje gostejše, in pumpa ne more ustvariti dovolj pritiska. Poleg tega pumpa pri štantgasu še ne deluje tako kot je treba, njena učinkovitost se poveča z obrati. Verjetno zaradi tega lučka ugasne ko mal obrate nabiješ.
 
Uporabniški avatar
Bosko001
Novinec
 
Prispevkov: 376
Pridružen: So mar 27, 2004 11:03 am
Kraj: Krško

Napisal/-a Bosko001 To jun 29, 2004 5:37 am

Temperatura motorja (olja) ne vpliva na problem.

L.p.
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Napisal/-a tristan01 To jun 29, 2004 1:56 pm

Pozdravček!
Kot sem ti napisal že v prvič, najprej zamenjaj oljno stikalo, potem pa naprej preskušaj kaj je narobe, če bo še potrebno, saj so vsa popravila nenormalno draga v primerjavi s stikalom.

LP Tristan01
 
hannibal
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 17
Pridružen: Sr jun 02, 2004 4:09 pm

Napisal/-a hannibal Sr jun 30, 2004 9:12 pm

Pozdravljen
Najprej gremo k najcenejši stvari!
Če lučka ugasne po parih sekundah najprej preveri kako je nameščen filter olja,Za ta tip tipota ne vem ali je obrnjen navzgor ali je vodoravno ali je obrnjen navzdol. Zadeva je enostavna ; sam okol mašine poglej pa boš videl.V primeru da je filter obrnjen navzdol ali vidoravno ga odvij in poglej če ima filter vgrajen ventil-nepovratni ki preprečuje da iz njega odteče olje pri mirovanju vozila. Ponavadi ljudje kupijo najcenejši filter ki nima tega ventila zato pa črpalka rabi določen čas da požene olje po motorju, če je to to ga čimprej zamenjaj ker v nasprotnem primeru bo mašin zaribal!v Motorja pa nikar ne navijajte pri zagonu v višje obrate-Smrt za motorje.Drugače pa prever količino olja, kajti tipo je fijatova pijavka olja. Vse drugo so ti povedali že pred mano.
 
Uporabniški avatar
Nu-NRG
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2344
Pridružen: Pe okt 03, 2003 11:56 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Nu-NRG Pe jul 02, 2004 8:24 am

iKst je napisal/-a:Pomoje pumpa. Ko je avto hladen je olje gostejše, in pumpa ne more ustvariti dovolj pritiska. Poleg tega pumpa pri štantgasu še ne deluje tako kot je treba, njena učinkovitost se poveča z obrati. Verjetno zaradi tega lučka ugasne ko mal obrate nabiješ.

Jaz se bolj nagibam h temu .. pa se oljni filter zamenjas pa je .. ;)
Prosim, naredite mi ta forum spet normalen!
 
janbercic
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 23
Pridružen: Ne mar 26, 2006 1:04 pm

Napisal/-a janbercic Sr dec 13, 2006 10:06 pm

da nebom še ene teme odpiru bom kr tle napisu.
Pri meni je isti problem s tlakom olja v motorju in sicer se mi prižge vsake toliko časa, ampak samo takrat ko dam kontakt (nikoli med vožnjo). In če hočem zalavfati avto mi pač noče. Če poskusim zakleniti in nazaj odkleniti avto (tako kot nekateri priporočajo) je včasih dobro včasih pa ne. potem pa moram počakati kakšno minutko in potem mi uspe. Zdi se mi pa da se to dogodi samo takrat ko prevozim približno 50 km in potem ugasnem avto in ga čez par minut spet hočem prižgati. Imam pa Cliota 1.2 16V. Olja imam dovolj ker sem imel ravno servis ki mi je zamenjal olje in filter olja. No če ima kdo kakšen predlog naj prosim pove kaj in kako.
 
Uporabniški avatar
dr.otkar
Novinec
 
Prispevkov: 388
Pridružen: So sep 09, 2006 7:30 am
Kraj: nihče ne ve

Napisal/-a dr.otkar Če dec 14, 2006 8:21 am

Janberčič poglej koliko je že napisanega o okvari renojev, ki ne vžigajo !!!

Še enkrat očistiti in našpricati kontakte senzorja vrtljajev (na menjalniku) z kontakt sprejem, ali pa ga zamenjaj.

Glede pritiska olja v motorjih, če je pumpa zanič pri hladnem motorju lučka ugasne in se ne prižiga (pogoj da so tudi ležaji in motor O.K.), pri razgretem pa lučka pri štandgasu utripa ali gori ker je olje preredko za znucano pumpo - spet je lahko tudi motor znucan.

Če se motim naj me kdo od mehanikov popravi.
mislim, da imaš zamašeno žico ............
 
Mazda2
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 703
Pridružen: To sep 02, 2014 5:11 pm

Re: Pritisk olja

Napisal/-a Mazda2 Ne apr 07, 2019 3:33 pm

Mene pa zanima, če je to res. Recimo, jaz imam za avto priporočene naslednje viskoznosti: 5W-20, 5W-30 in 10W-40. Zdaj ali je res bolje 10W-40 od 5W-30? Ok, zadnja cifra zastopim za poleti, da je boljša 40 kot 30, kaj pa prva? Tudi pozimi, ko nimamo ekstremnega mraza naj bi 10W... povsem zadostovalo, tudi, če malce kasneje zaokroži, je pa bolj gosto in bolj obstane na površini in ustvarja nekoliko večji pritisk, zato maže bolj kakovostno. Ta teorija drži vodo?
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3148
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Pritisk olja

Napisal/-a joztom Ne apr 07, 2019 3:37 pm

Jaz bi dal 5W40, ki je običajna bencinska gradacija za naše kraje
 
nejc1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1909
Pridružen: Ne maj 30, 2010 9:39 am

Re: Pritisk olja

Napisal/-a nejc1 Ne apr 07, 2019 3:53 pm

Se strinjam, ali pa 10W40 tudi lahko brez problema za tega atmosferca...
 
Mazda2
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 703
Pridružen: To sep 02, 2014 5:11 pm

Re: Pritisk olja

Napisal/-a Mazda2 Ne apr 07, 2019 4:06 pm

joztom je napisal/-a:Jaz bi dal 5W40, ki je običajna bencinska gradacija za naše kraje

Mi je pa čudno, ko na YT na kanalu Piotr tester testira kok se kovinska palčka kj obrabi pri Total Quartz 7000 10W-40 in pa pri Total Quartz 9000 5W-40, oba segreta na 100 C° in se pri 5W-40 obrabi mnogo bolj, 0.19, kot pa pri 10W-40, 0.02 ali 00.3. To mi je čudno, ker zadnja cifra je ista in obakrat olje segreto na 100 C°.
Recimo ta Castrol Magnatec Professional A5 5W-30, ki ga imam tudi sam v avtu, pa segret obrabi manj, 00.7, kot Total Quartz 5W-40, 0.19
 
Uporabniški avatar
firebird
Novinec
 
Prispevkov: 228
Pridružen: To nov 11, 2003 5:00 pm
Kraj: Ljubljana-Šiška

Re: Pritisk olja

Napisal/-a firebird Po apr 08, 2019 11:33 am

Ne kompiciraj, ker taka home made testiranja so kar nekaj. če hočeš biti ziher, nalij noter 0-40 W in fertik. :twisted:
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: Pritisk olja

Napisal/-a abbe Po apr 08, 2019 2:43 pm

sj ni vse v sami viskoznosti olja.
pozabljamo da se že zelo dolgo v olaj dodaja aditive in ravno ti so zadolženi za različne specifikacije pri isti viskoznosti olja.
tko da ni vse v viskoznosti kar se tiče obrabe..
Ni vse res kar napišem
 
titanius
Uporabnik
 
Prispevkov: 876
Pridružen: Ne jan 17, 2016 9:16 pm

Re: Pritisk olja

Napisal/-a titanius To feb 14, 2023 1:29 pm

Zivjo.

Edino to temo sem nasel pa bom tu napisal.
Gre se za audi a6 2.0tdi 177hp. Ko se olje dobro segreje se ob zaustavljanju na semafor,stop itd.. prizge rdeca lucka za olje in izpis switch engine off and check oil level. MMI pokaze olje level ok, ce se v prostem teku malo drzi gas se lucka ugasne, prav tako ugasne takoj ko se spelje, naslednje ustavljanje se zadeva ponavlja..

Zamenjani deli:
- senzor pritiska olja,
- reprogramiranje,
- oljna crpalka,
- sito karterja ter ociscen karter.
Pritisk se je meril z manometrom in ga je dovolj, crpalka je bila pred montazo na pregledu in naj bi bila ok, ko se olje pomeri s palicko pri mehaniku ga je dovolj.

Kljub tem posegom se spet priziga lucka, obcasno celo veckrat dnevno in pa po menjavi oljne crpalke obcasno posveti ze pri 50 kmh a nato isto sekundo ugasne. Ima kdo kaksno idejo preden gre avto spet na servis?

P.S. prvic je vcds pokazal senzor pritiska, ki se je zamenjal, naslednjic napako oljne crpalke, ki pa je tudi zamenjana, tretjic se ni bil priklopljen ker je avto bil v tujini 10dni.
Naj omenim se, da se avto lepo vozi, ni cudnih zvokov, ni dima, ne pregreva se, hladilna je na max, cep olja je spodaj masten in ni smetane, torej motor se podmazuje kot je treba.. Od tega prevozenih 5k km.

Kaj storiti?

Se oproscam za dolg post,
lp.
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6389
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Pritisk olja

Napisal/-a Fan To feb 14, 2023 6:48 pm

Se je z manometrom pomerilo, kakšen pritisk ima dejansko olje ali se samo zaupa elektroniki?
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
titanius
Uporabnik
 
Prispevkov: 876
Pridružen: Ne jan 17, 2016 9:16 pm

Re: Pritisk olja

Napisal/-a titanius To feb 14, 2023 7:29 pm

Je pomerjen z manometrom in mehanik je rekel da je ok.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 36 gostov