Stran 1 od 1
pregosto olje menjalnik,posledice?
Objavljeno: Pe okt 15, 2004 10:16 pm
Napisal/-a Ruff_RydeRR
ali lahko pride do kkšnih posledic če daš v menjalnik gostejše olje kakor ga predpisujejo
Re: pregosto olje menjalnik,posledice?
Objavljeno: Pe okt 15, 2004 10:22 pm
Napisal/-a _Jerry_
Ruff_RydeRR je napisal/-a:ali lahko pride do kkšnih posledic če daš v menjalnik gostejše olje kakor ga predpisujejo
Poleti ne (ce res ne pretiravas), pozimi pa lahko
Gostejse olje ima slabse mazalne lastnosti, kar menjalniku nikakor ne prija, v praksi pa bos to opazil predvsem zjutraj, ko bo avto mrzel in bo rocica menjalnika trsa kot ponavadi

Takoj zamenjaj olje, ker je ta strosek v primerjavi s skodo, ki jo lahko naredis na menjalniku, zanemarljiv...

Objavljeno: Pe okt 15, 2004 10:25 pm
Napisal/-a Ruff_RydeRR
aha se pravi pregosto ne kaj pa preredko

Objavljeno: Pe okt 15, 2004 10:58 pm
Napisal/-a shusuglao
Ruff_RydeRR je napisal/-a:aha se pravi pregosto ne kaj pa preredko

ja, ravno tako ne bo dobro
zakaj pa nebni dal ravno prav gostega notri?
Objavljeno: Pe okt 15, 2004 11:11 pm
Napisal/-a GorazdO
odvisno od avta; npr. subaruji 4wd so blazno občutljivi (visko sklopka)...
Objavljeno: Pe okt 15, 2004 11:37 pm
Napisal/-a Ruff_RydeRR
ker me zanima kako se menjalnik obnaša če bi blo bolš gostejše ali redkejše olje
Objavljeno: Pe okt 15, 2004 11:57 pm
Napisal/-a klemen
Pred kratkim sem menjal olje na nepooblaščenem servisu in namesto 75W80, kot je predpisano so mi dali 80W90 ali nekaj takega. Zadeva se je zelo slabo obnesla, menjalnik se je zatikal prvih nekaj 10km. Olje sem še enkrat zamenjal, tokrat sem na pooblaščenem servisu dal notri original olje in je kot dan in noč.
In sem imel še eno slabo izkušnjo z nepooblaščenimi serviserji (kamor praktično ne vozim avto, ta menjava olja je bila čisto slučajna), ki se jim niti ne sanja kaj paše v avto, niti ne vprašajo kaj je predpisano in niti ne vedo kako vplivajo različna olja

.
Moj nasvet je verjetno že viden iz izkušnje

, olje za menjalnik je poceni (cca 6kSIT dobre 2 litra kot ga je šlo v menjalnik). Ne vem pa koliko bi računali na nepooblaščenem ker so ga dali zastonj.
Objavljeno: So okt 16, 2004 12:34 am
Napisal/-a Ruff_RydeRR
Ja res je kkšni luftarji hočjo tko tud mal zaslužt slabo olje-> gre menjalnik -> on pa pol 30k u žep k ti ga zamenja
ma kdo izkušnje z preredkim oljem
Objavljeno: So okt 16, 2004 9:20 am
Napisal/-a GorazdO
Ruff_RydeRR - in zakaj ne bi vlil olja predpisane gostote? Eksperimenti se navadno slabo končajo

Objavljeno: So okt 16, 2004 9:30 am
Napisal/-a Ruff_RydeRR
ja to vem

(izkušnje) sej ne da bom šu to delat sam zanimal me je če je to že kdo probu in kako se je obneslo
Objavljeno: So okt 16, 2004 10:23 am
Napisal/-a vazman
Na kulk cajta je pa kaj priporočljivo menjat olje v menjalniku?
Objavljeno: So okt 16, 2004 1:24 pm
Napisal/-a _Jerry_
Olje v menjalniku se praviloma menja zelo redko, ponavadi takrat, ko postane temnejse barve in je ze na pogled izrabljeno, ali pa zaradi starosti, ker noter pride (se kondenzira) vlaga -priporocljivih casovnih intervalov ne poznam, najbolje to vedo mehaniki z izkusnjami na posameznemu tipu avtomobila...
Preredko olje v menjalniku naceloma ne skoduje toliko kot pregosto, ker se menjalnik med delovanjem ne segreva toliko kot naprimer motor, kateremu preredko olje lahko zelo skoduje. Je pa treba pri izbiri olja za menjalnik strogo upostevati tovarniska navodila in priporoceno olje, ce se ga ne da dobiti, zamenjati s cimbolj identicnim oz. taksnim z enakimi lastnostmi, ker samo na ta nacin dosezemo predvideno zivljenjsko dobo menjalnika. Avtomatski menjalniki in sistemi 4 kolesnega pogona pa so za izbiro olja se posebej obcutljivi.
Morda bi dodal se to: nekateri avtomobili imajo merilno palicico za kontrolo gladine olja v menjalniku, drugi ne. V primeru, da v menjalniku zmanjka olja (ponavadi spusti semering), tako ne vemo, da se je to zgodilo, zato mora mehanik avto vsake toliko casa dvigniti na dvigalo (ali pa zapeljati na kanal) in si ga ogledati od spodaj. Ce je spodaj vse suho (to velja tudi za diferencial), neposredna kontrola ponavadi niti ni potrebna.
Najbolje bi bilo, da vsak kupljen rabljen avto takoj zapeljete na dvigalo in po moznosti preverite olje. To bi bilo priblizno vse iz vidika kontrole olja. Previdnost velja

Objavljeno: So okt 16, 2004 5:52 pm
Napisal/-a Nu-NRG
Pri nakaterih avtih, se olja v menjalniku, ne menja. Ford je edn takih.
LP, Klemen
Objavljeno: So okt 16, 2004 7:24 pm
Napisal/-a _Jerry_
Nu-NRG je napisal/-a:Pri nakaterih avtih, se olja v menjalniku, ne menja. Ford je edn takih.
LP, Klemen
Tezko verjamem

Nekateri proizvajalci se sicer res "hvalijo" s taksnimi nesmisli in trdijo, da olje zdrzi zivljenjsko dobo avtomobila. Vendar je tu kljucnega pomena vprasanje, KOLIKSNA pa je ta predvidena zivljenjska doba

Kakih 200-300.000 km ze zdrzi, potem pa rabi menjavo. V tujini je to seveda drugace kot pri nas oz. na Balkanu -pri njih gre avto v odpis ze pri 150.000 km, pri nas pa so se vcasih (zdaj je to ze redko in tudi tu se pocasi blizamo bolj razviti Evropi

) avtomobili vozili noc in dan, dokler iz njih niso iztisnili se zadnje kapljice zivljenja

Generalne na mororju so vcasih delali tudi po 3x ali 4x in tisti avtomobili so imeli krepko cez 1.000.000 km...
Menjava olja je vcasih bolj dobrodosla, drugic manj. Nekateri avtomobili imajo dokaj obcutljive menjalnike, ki jim pogostejse menjave prijajo, drugi so bolj robustni. Ford je verjetno res med slednjimi, vendar ce bi z njim rad naredil VELIKO kilometrov, ga je bolje zamenjati -vecnost ima v tem primeru prav tako omejen rok trajanja...

Objavljeno: Ne okt 17, 2004 12:58 pm
Napisal/-a mitja320
Že kar nekaj časa ima večina znamk "lifetime" olje v menjalnikih. Nekateri imajo celo zaprte, tako da niti nimaš vijakov za dolivanje. Olje je priporočljivo menjati na 100.000 KM. To je pa nujno, če je avto vožen športno. Lep primer so tudi športni avtomobili, ki imajo enake menjalnike, kot serijski in je pri serijskih "lifetime", pri športnih pa predvidena menjava. Olje je v obeh primerih enako. Menjava olja ni priporočljiva samo pri avtomatskih menjalnikih, v katerih je pri veliko kilometrih še vedno prvo olje. Takrat novo olje raztopi umazanijo in zabaše šobe. To ne pomeni, da ni treba menjati olja, treba ga je samo redno menjati. Pri ročnem tega problema ni, tako da ni razloga, da ne bi menjali. Sam sem na Yugotu menjal olje v menjalniku in je bila razlika kot dan in noč. Sicer obrabljenih sinhronov ni popravilo, ampak se pa občutno lepše menja. Približno tako, kot pri novejšem avtomobilu z 200.000 in prvim oljem.