Stran 1 od 7

Življenska doba turbin

Objavljeno: To nov 23, 2004 5:52 pm
Napisal/-a INFINITI
Skoraj pri vsaki debati opažam da se govori o nakupu bencinarja vs. turbodizla. Pa je vedno nekakšen strah glede cene vzdrževanja, kajti ko odpove turbina so stroški kr visoki. Zdej, veliko je bilo že napisanega o temu kako se je treba obnašat z turbinami, če hočeš da ti dolgo služijo. Ampak dejansko me zanima na konkretnih primerih kakšna je življenska doba teh turbin na določenih tipih motorja - glede na proizvajalčevo specifikacijo in kakšni so kej stroški.
Torej lastniki turbakov javite se, da malo podebatiramo o temu, če je to res takšen bav-bav, ali bolj kliše (stroški itd...)

Objavljeno: To nov 23, 2004 6:02 pm
Napisal/-a {Grega}
Mene zanimajo tudi izkušnje pri bencinskih motorijh s turbinami (poleg turbo dizlov).

LP G.

Objavljeno: To nov 23, 2004 8:08 pm
Napisal/-a matcho
Meni že turbina dela 6 let, in sem do sedaj mogo na turbini zamenjat samo eno sponko, da je cev lepo spet nazaj držala gor (cena: 1000 SIT, sponka in delo).

Gre pa se za turbo dizla.

Objavljeno: To nov 23, 2004 8:12 pm
Napisal/-a ToniTic
Sicer ni avto ampak kombi Citroen Jumper 2.5TD, star 7 let in ima preko 300.000 km. Z motorjem je že blo marsikaj (prijelo bat, tesnilo glave 2x, počena glava,...), turbina pa še vedno dela normalno.

Objavljeno: To nov 23, 2004 8:18 pm
Napisal/-a RedBull™
če delaš lepo z turbino oz motorjem (da ga ne priganjaš pa potem takoj ugasneš) mora turbina zdržat dobo motorja. se zgodi kljub primerni vožnji da dobi luft ampak redko.

Objavljeno: To nov 23, 2004 8:48 pm
Napisal/-a monster_d
Pri turbinah na dizlih ni panike tolko, ker ne dosegajo takih obratov, manjse so pa se manj druka dajejo.

Rade so crkovale pri starejsih vozlih kot so r5 turbo, fiat uno turbo itd...
Zivljenska doba pa je odvisna od tega kak se dela z njo.
Isto kot da sprasujes za motor kolko km bo laufal, lahko da nebo dosego 100k km ali pa bo sel 300k km

Objavljeno: To nov 23, 2004 8:54 pm
Napisal/-a mito155
šmeks je napisal/-a:če delaš lepo z turbino oz motorjem (da ga ne priganjaš pa potem takoj ugasneš) mora turbina zdržat dobo motorja. se zgodi kljub primerni vožnji da dobi luft ampak redko.


Že res sam je vprašanje za kaksen avto. Moj avto ima overboosta 1,6 bara, kar pomeni da pri rednem pritiskanju sigurno ne bo zdržala 300k km.
Luft bo pa dobila vsaka, ker moras vedeti da se vrti ležaj na puši parkat hitreje od obratov motorja. Zato se tudi obrablja veliko hitreje. Ko bodo pa znali narediti puše in pa ležaje neuničljive, takrat bodo pa turbine tudi neuničljive.

lp

Objavljeno: To nov 23, 2004 9:02 pm
Napisal/-a iKst
Turbina načeloma zdrži dost kilometrov, ampak je pa očutljiva na nepravilno ravnanje. To je problem pri rabljenih avtomobilih, nikoli ne veš kako je prejšnji lastnik delal z avtomobilom.

Drugač pri mojem nissanu je življenjska doba turbine po izkušnjah lastnikov tam med 150 in 300kkm. Je pač malo bolj športen avto in se turbina več suče. Ampak tudi če vsakih 150kkm (če voziš res hitro) menjaš turbino za 150k sit to ni tak hud strošek kot se nekaterim zdi.

Objavljeno: To nov 23, 2004 9:12 pm
Napisal/-a iLLoGiC
iKst je napisal/-a:Drugač pri mojem nissanu je življenjska doba turbine po izkušnjah lastnikov tam med 150 in 300kkm. Je pač malo bolj športen avto in se turbina več suče. Ampak tudi če vsakih 150kkm (če voziš res hitro) menjaš turbino za 150k sit to ni tak hud strošek kot se nekaterim zdi.


Torej te po tvoji teoriji stane en kilometer vožnje s turbino 1 SIT...
Tak gledano ni to nič, pri 150k km se pa že pozna :lol:

Kaj se pa zgodi če turbina ne dela, ti se pa vseeno voziš? Mislim, če je sploh mogoče...
Po moji logiki bi šlo, če se turbina nebi sukala bi pač wastegate bil nonstop odprt :P
No, kak je s tem? Sprašujem ker me zanima če moraš to pol takoj obvezno menjat, al lahko počakaš, da našparaš recimo... S tem da vzameš v zakup da bo mel motor 1/3 al pa 1/2 manjšo moč. Še enkrat ponavljam, če je sploh mogoče, da me nebo pol kiri že za jajce obeso pa se drl da se sploh ne moreš vozit... Zadne čase se sploh nebi čudo :roll:

Objavljeno: To nov 23, 2004 9:16 pm
Napisal/-a iKst
Dodaj ta 1 tolar na km ostalim stroškom pa boš videl da ni tako hudo. Poleg tega govorim za dost hitro vožnjo pri športnem avtomobilu. Pri kakšnem TDIju je življenjska doba še 2x daljša lahko.

Če pa turbina ne dela se pa lahko voziš ponavad, sam avto ne gre nikamor. Pa če ti kje olje pušča ni ravno najboljše, ampak načeloma ni težav.

Objavljeno: To nov 23, 2004 11:12 pm
Napisal/-a lisko
Načeloma ni blema če turbina crkne....Moj kolega se je vozu s turbo petko menda več ko pol leta..... šla je neki podobnega kot pač 1.4 navadna petka. Fora (kok se men zdi je u nečem drugem) da se materiali nekak navadijo na nižji pristisk delovanja.... ne vem kak bi reku temu ampak ne dela kot bi moral...... in pol daš turbino nazaj.... in bum. nem trdil da je tko ampak poznam kaj se je zgodlo pol s tisto petko ko model turbino porihtu..... od vtrgane dihtunge na glavi do počene glave...... do pregrevanja..... model je nazadnje menju motor z navadnim 1.4 pa se še zdej vozi.

Objavljeno: To nov 23, 2004 11:50 pm
Napisal/-a Skull23
garretova turbina tukaj na 1.9 tdi, 310.000 km and running...

Objavljeno: Sr nov 24, 2004 6:29 am
Napisal/-a fiat gt
no tako kot jih je reklo ze dosti.....ce ravnas prav z turbino.......bi mogla zdrzat dobo motorja.....sicer so pa.....izjeme...............prijatelj ki ima tudi puntota turbo........tud predelanega.....za drage je se ni menjal do sedaj pa ma tm okol 200.tisoc km,zase pa tega se nemorm trdit ceprav je punto ze predelan.......ma pa sam 54.000 km.....tko da bomo vidli v nadaljevanju!! :roll:

Objavljeno: Sr nov 24, 2004 7:19 am
Napisal/-a mistral1
na golfu TDI 90 KS, kupljen nov, vedno paženo kako se vozi in je šla pri 40.000 km. to je samo moja izkušnja in ne splošno mnenje.

Objavljeno: Sr nov 24, 2004 8:22 am
Napisal/-a Nixxon
Podobno, Megane 1.9dCi, šla po kakih dveh letih (če!), pa je bil vedno vožen dokaj počasi na relaciji Logatc-Kranj.

Objavljeno: Sr nov 24, 2004 8:30 am
Napisal/-a VW freak
Jz mam Passata 1.9 TDI 90 KM ( 115 KM s čipom, ki ga sicer bolj redko vklaplam ), pa mam 350.000 km, turbina in motor še vedno tečeta ko ura :P

Objavljeno: Sr nov 24, 2004 8:54 am
Napisal/-a andrej777
Neoplan 316 shd B 380KM... bitrbo... 450.000km prve trbine. :lol: :lol: :lol: :lol: Sm mal heca. Kre tuki samo turbine tolk koštajo kot en cel clio tako da morjo tolk zdržat.

V sosednji vasi je mel en ko je pošiljke zarvažal transporterja 2.5 TDI z 600.000km in še z prvo turbino in brez velikih posegov v motor. Samo je pa avto res delal dolge relacije iz ene strani slo na drugo. Če se ga je vžgalo se ni ugasnu prej ko po nekaj 100km. Tut to pove nekaj da je mel tolk kilometrov star je bil pa 4-5 let

Objavljeno: Sr nov 24, 2004 9:21 am
Napisal/-a peters
Poleg pravilne uporabe je pomembno tudi vzdrževanje.
Dosti lastnikov menjava olje pogosteje, kot to zahteva servisna knjiga.
Novi megani in clioti (recimo 1.5 dci) imajo menjavo olja predvideno na 30 kkm, kar je po mojem mnenju absolutno predolga doba, predvsem zaradi turbine. Imamo Cliota 1.5 dci 80 KM in pri 50kkm že slišim, da se turbina nenormalno oglaša. Le upam lahko, da bo še šla en čas.

Objavljeno: Sr nov 24, 2004 11:03 am
Napisal/-a sector
fiat za svoje nove 1.3l dizle zagotavlja vsaj 300.000km zivljenske dobe brez vecjih popravil. vstet je tudi tisti polzek :lol:
ob primerni uporabi seveda.
turbina R5GTT je brez tezav zdrzala vse obremenitve do 160k km. imam izkusnje z novim avtomobilom. seveda je bila vseskozi cuvana in gnana samo z ogretim oljem..

Objavljeno: Sr nov 24, 2004 11:40 am
Napisal/-a mbvito
načeloma turbine z normalno uporabo in vzdrževanjem avta ne boš kar tako uničil.
važna je redna menjava olja in to takega ,ki ne pušča usedlin saj se v nasprotnem primeru zamaši tlačna cev za mazanje turbine.
zelo pomemben je tudi zračni filter, da ni predolgo zamašen saj v tem primeru pride umazanija mimo filtra in načne turbino.