Stran 1 od 1

kako naj vem da je dobra kuplenga

Objavljeno: So nov 27, 2004 9:29 pm
Napisal/-a drzni
kupojem avto in me zanima kako naj vem da je dobra sklopka.

Objavljeno: So nov 27, 2004 9:30 pm
Napisal/-a dejan84
Zategn ročno pa probi spelat. Če takoj crkne, je kulj.

Objavljeno: So nov 27, 2004 9:36 pm
Napisal/-a Lino
Zategn ročno, pa napol sklopko drž, ko bo prah ven letu in se bo vse smodilo, probej če spejle.. Takrat ko ne bo speljalo, takrat lahko veš, da ni dobra. ;)

Jah drset ti bo tko začela, da bo kr sred pospeševanja obrati bodo šli gor, pospeška pa ne bo. Podobno, kot bi gas stiskal in hkrati pritisnil sklopko tko naizi.

Re: kako naj vem da je dobra kuplenga

Objavljeno: So nov 27, 2004 10:26 pm
Napisal/-a _Jerry_
Matej 19d je napisal/-a:kupojem avto in me zanima kako naj vem da je dobra sklopka.


Povej kateri avto, ker imajo razlicne sklopke (na zajlo, hidravlicne,...), ki se tudi razlicno obnasajo. Nekaterim se recimo da nastavit, kje "primejo", drugim ne...

Splosno pa takole: med voznjo v tretji prestavi pri 3000 obratih sunkovito pritisni plin. Ce obrati motorja na hitro narastejo, avto pa ne pospesi temu sorazmerno, sklopka drsi. Ni pa to edino merilo dotrajanosti. Da je sklopka pri koncu, vcasih pomeni tudi, ker je pedal trd, ali pa se slisi zvok potisnega lezaja. Poleg tega je pri samonastavljivih sklopkah pomembno, kje prime. Ce prime na koncu, je ponavadi izrabljena. Potisni lezaj preizkusis tako, da ko je avto v leru in motor deluje v prostem teku, stisnes sklopko, jo malo drzis in spustis. Ce je lezaj slab, ga bos slisal, medtem ko pritiskas na pedal. Potem je tu se ena stvar. Sklopka lahko deluje cisto normalno, vendar pa cuka pri speljevanju. To je zaradi tega, ker naj bi se pri menjavi sklopke menjale vse tri komponente (potisna plosca, potisni lezaj in lamela), skrti lastniki pa vcasih zamenjajo samo lamelo. Ce je sklpoka pred menjavo lamele ze drsela, so kovice na lameli izrabile drsno povrsino potisne plosce in tako poskodovana potisna plosca nikoli vec ne deluje tako lepo kot nova. Na hitro se en nasvet: ce je sklopka trda, je stara in jo bo verjetno kmalu treba zamenjati. Vec ti takole na hitro ne morem napisat, ti pa predlagam, da ko kupujes avto, preizkusis vec avtomobilov enakega tipa in bos tako najbolje primerjal. Se enkrat: normalno delujoca sklopka mora prijeti spodaj ali na sredini, pedal mora biti lahkoten in speljevanje mora biti enakomerno, brez cukanja. Sicer pa ti o avtomobilu veliko pove tudi psiholoski profil lastnika -ce daje vtis, da nima $$$ in je pri vzdrzevanju avtomobila skrtarl, se mu na dalec ogni... ;)

Objavljeno: Ne nov 28, 2004 11:20 am
Napisal/-a fiat gt
no js bom reku tko :bratranec kupi puntota 1.6 mk1......uni pred njim pa menja....sklopko.......,to vem k ga poznam pa sva skupaj mela na servisu avte.....tko da sem videl kaj so mu delal......Ampak pazi sklopka je nova!!!!,in pride en dan bratranec do mene in pravi....kako je mejnav sklopko in se cuje ko spustis pedal glih tko kot da bi delal traktor.tik,tik potisno plosco.....racun pa 55 jurjov..... :?:

Objavljeno: Po nov 29, 2004 11:28 am
Napisal/-a mbvito
lep dan!

vsed se v avto, zategn ročno zavoro, dej v tretjo prestavo in poizkusi počasi spuščati sklopko ( cca 3-5 sekund ). če bo avto ugasnu je sklopka v redu, če pa bo probal še kr delat seveda s težavo je sklopka potem zanič