Stran 1 od 2

Izpušni plini

Objavljeno: Po dec 06, 2004 11:09 am
Napisal/-a Planetek
Hi!

Ravno sem prišel že drugič iz teh. pregleda, kjer so ugotovili previsoko vsebnost monoksida.

Ob prvem pregledu so ugotovili, da je preveč kisika (bila je luknja na zadnjem loncu, kar sem potem zavaril), sedaj je ta v mejah normale, se pa je dvignila raven monoksida za 100x.

Tip na tehničnem mi je svetoval, da zamenjam zračni filter.

Kaj pa mi svetujete vi? Naj še zamenjam zadnji lonec (ki tudi že malo šklopoče :) )?
Al je še kaj takšnega kar moram zamenjati?

Hvala za prijazen odgovor.

Avto: Subaru justy 1.0, letnik 92, 93.000 km prevoženih. Mislim, da na poštenem servisu že ni bil 3.-4. leta (40.000 km), razen seveda olje, svečke, filtri... :oops: (Študentski žep)

Objavljeno: Po dec 06, 2004 11:21 am
Napisal/-a Planetek
Če bi bil katalizator, a potem se ne bi že na prvem pregledu to pokazalo na preveliki dozi monoksida, ne pa da je bila vrednost skoraj na nuli (tak kot mora biti)?

Objavljeno: Po dec 06, 2004 11:43 am
Napisal/-a mitja320
Referenčne vrednosti za avtomobile z bencinskim motorjem in katalizatorjem:

CO: do 0,1 %
CO2: nad 13,5 %
HC: pod 100 ppm
O2: pod 1 %
Lambda (se izračunava v testerju iz prvih štirih komponent - formula po Brettschnedierju): med 0,97 in 1,03


Napake:

CO povišan (npr. nad 1 %) - prebogata zmes, preveč goriva
CO2 prenizek (pod 13,5 %) - katalizator ne deluje
HC povišan (npr. nad 500 ppm) - slabo zgorevanje, napaka vžiga
O2 povišan (npr. nad 2 %) - vdor zraka na sesalni ali izpušni strani ("falš luft")
Lambda pod 0,97 - prebogata zmes, nad 1,03 - prerevna zmes
Pri Lambda sondi je še pomembna frekvenca regulacije - potrebna je vsaj ena sprememba iz področja bogate zmesi v revno področje ali obratno - nujna meritev z osciloskopom - če vrednost ni dosežena je sonda postarana.

Obstajajo še druge, manj pogoste napake, ki vplivajo na več vrednosti plinov.

Vse meritve je potrebno vršiti pri toplem motorju (T>80 st. Celzija).

Motorji brez KATa imajo nasl. vrednosti:

CO: nastaviti po priročniku (npr. 1,5 %)
CO2: od 8 ali več % (običajno se ne meri)
HC: do 300 ppm
O2: pod 2 %
Lamda se ne izračunava, ob dobri nastavitvi se mora gibati v področju motorjev s katalizatorjem

Motronic



Citat Motronica iz Mobisuxa. Če ima avto frgazer se samo nastavlja, če je "i" bo pa treba malo pogledati.

Objavljeno: Po dec 06, 2004 12:37 pm
Napisal/-a Pugi
Mešanca te j**e - kako je sz lambdo, a dela normal?

Mislm, da maš prerevno mešanco, da ti neki lambda j**e. A ti kej slabše gre avto? Morš pazit, ker revna mešanca ti lahk poškoduje motor.

Js osebno mam nastavlen na mal bol bogato, da se še bati hladijo, je pa res, da pol poka vzade ven in bi skurilo kat če bi ga imel gor.

Objavljeno: Po dec 06, 2004 1:08 pm
Napisal/-a Planetek
Hmm. Kakšna mešanica? Kaj, kje? Prosim, da mi pa to malo bolj razložiš.

Avto, čeprav je letnik 92, ima katalizator. Pije pa normalen neosvinčen 95okt. bencin. Kje je sedaj tukaj mešanica? In kaj za vraga počne ta lambda sonda? Če jo moram zamenjati koliko sploh stane nova?

Avto mogoče res zadnje čase porabi malo več goriva.

Hvala.

Objavljeno: Po dec 06, 2004 1:25 pm
Napisal/-a Pugi
hja... tole rab mal več razlage, kokr se men da pisat. Lambde stanejo od 11 jurjev naprej.

Mešanca je razmerje med kisikom in bencinom - taprava more bit, da je ql zgorevanje, če je prebogata (preveč benza), boš mal bol onesnaževal, mal kat frderbov, mal bo pokal vzadj, k se bodo hlapi vnel... Sam to ni panike. Bl panika je če maš prerevno, ker so temperature višje in ti lahko tud kak bat poškoduje, pa tudi več CO se tvori, ki je strupen, oziroma se na hemoglobin veže veliko raje kot kisik, tako da ti mal zjebe sistem.

Lambda sonda je sonda, ki meri pline oziroma prisotnost kisika v izpušnih plinih. To zadevo nardi s kemično reakcijo, ki jo naprej pošle kot ilektrični sihnal, ki ga rač. prebere in ustrezno ukrepa (zmeša tapravo mešanco)....


Ufff upam da tole kej pomaga, js se morm naprej it učit... zobarijo :? :D

Objavljeno: Po dec 06, 2004 1:33 pm
Napisal/-a daewoo_rugby
Če ti žre več je lahko lambda sonda, to ti pač nepravilno mešanco benza dela. Jst sm jo mel v kurcu, pelal se je uredu, pol se nad 4k obrati kr mal zamoril avto pol je pa spet potegnu. To ti tud na sesrvisu na računalnik prklopjo in ti pokaže če je lambda. Če se dlje časa s pokvarjeno lambdo vozš, si lahko čist uničš katalizator. Zdj za moj avto pride lambda 34 k sit, katalizator neoriginal pa z montažo vred okol36 k sit.
Zdj najbol, da zamenjaš svečke, pa da peleš na servis, da ti prklopjo, bo najbl zihr.

Drgač jst sm mel zdj tehničnga, pa sm mislu, da naum naredu, ker če katalizator mal porukaš se sliš osovina, kako leži na tleh. No brez problemov je pršu čez pline.
tko da...

velik sreče

lpb :D

Objavljeno: Po dec 06, 2004 1:44 pm
Napisal/-a Pugi
Misliš satje?

BTW kje ti dobiš kat za 36 z montažo?????

Pa lambde se da tud cenej dobit ko za 34, je pa res, da so originalne kar drage.

Objavljeno: Po dec 06, 2004 1:48 pm
Napisal/-a daewoo_rugby
Pug! je napisal/-a:Misliš satje?

BTW kje ti dobiš kat za 36 z montažo?????

Pa lambde se da tud cenej dobit ko za 34, je pa res, da so originalne kar drage.
ja ups satje. pri galantu sm uprašu kolk bi me pršl za moj avto, pa so rekl da okol 32k sit pol je pa še montaža 3600 sit. Ja dal sm pa originalno lambdo, tko da mogoče zarad tega tako drago.

lpb

Objavljeno: Po dec 06, 2004 1:55 pm
Napisal/-a Planetek
No kaj mi sedaj svetujete?

Avto na Subaru servis in zahtevam:
- zamenjavo zračnega filtra
- nastavitev vžiga
- preverba lambde sonde in katalizatirja

Še kaj? Cena pa ? (se kar ne upam vprašat) :)

lp

Objavljeno: Po dec 06, 2004 2:00 pm
Napisal/-a daewoo_rugby
Planetek je napisal/-a:No kaj mi sedaj svetujete?

Avto na Subaru servis in zahtevam:
- zamenjavo zračnega filtra
- nastavitev vžiga
- preverba lambde sonde in katalizatirja

Še kaj? Cena pa ? (se kar ne upam vprašat) :)

lp
zdj zračn filtr ni drag okol 5jurjev pomoje ali manj, Nastavitev vžiga ne vem. Mogoče menjava svečk če že dolg niso ble menane. Preverba ne vem men so zaston prklopl na računalnik, tko da ne vem kolk bi to pršl.

Zdj glede cene, torej 5k sit zračni filtr, katalizator)če je potrebno menat) okol 35,000sit, (se razlikuje od avta) drgač to je cena za neoriginal, sonda pa kokr je pugi reku od 11k navzgor.

lpb
To je to, pomoje drugo ni nč krivo.

Objavljeno: Po dec 06, 2004 2:04 pm
Napisal/-a Planetek
Kaj pa zadnji lonec na izpuhu? Ko so mi ga fantje na servisu za izpuhe zakrpali so mi rekli, da je tudi že precej načet in da že malo ruži v njem. Kaj moram potem sedaj tudi njega nujno zamenjat? Vpliva to kaj na koncentracijo izpušnih plinov?

Svečke sem pred enim mesecem menjal, pravtako olje in olnji filter.
Zračni filter pa sem ravno klical v trgovino in ga imajo za 1.800 (no, vsaj nekaj nima pretirane cene)

hvala

Objavljeno: Po dec 06, 2004 2:09 pm
Napisal/-a daewoo_rugby
Planetek je napisal/-a:Kaj pa zadnji lonec na izpuhu? Ko so mi ga fantje na servisu za izpuhe zakrpali so mi rekli, da je tudi že precej načet in da že malo ruži v njem. Kaj moram potem sedaj tudi njega nujno zamenjat? Vpliva to koja na koncentracijo plinov?

hvala
pomoje ni nujno, ker če je vseostalo ql se to porazgubi. Jst mam katalizator u kurcu, kar je bl pomembn kokr zadn lonc, pa sm nareedu bp. Tko da, če ti kje puša gaa pel da ti zašvasajo, drgač pa ga ne rabiš menjat, razn če maš dnar. To hočm rečt, da ga ne rabiš menjat zarad tehničnga, če je pa tko u kurcu, ga pa počas zameni, u roku enga leta oz, ko ti bo ratu glasn :D

lpb

Objavljeno: Po dec 06, 2004 2:18 pm
Napisal/-a Planetek
Glasen še ni. Lukenj pa tudi več nima. So mi fantje "zašvasali", ker je cev v in iz njega že bila fajn načeta. Drugače pa je še ok.

Ja v načrtu pa imam menjavo le-tega.

Objavljeno: Po dec 06, 2004 2:51 pm
Napisal/-a mitja320
Najbolje bi bilo, da bi prepisal vse podatke iz izpiska meritve, ki si ga dobil tam.
(še stotič: VZEMITE ZMERAJ LISTEK OD MERITVE) :D

Če je mešanica prerevna bi jaz najprej iskal puščanje vakuuma pri sesalnem kolektorju. Lahko se je samo snela kaka cevka, ali pa je preperela in ti notri vleče zrak. Snami eno po eno in jih preglej. V glavnem, zna biti, da ti prihaja zrak v motor mimo merilca pretoka zraka in zaradi tega laže računalniku. Lahko tudi, da je šlo tesnilo na sesalnem kolektorju.

To bi bil eden od vzrokov, da se je malo dvignila poraba. Možno, da si ostalo razliko opazil zaradi hladnega vremena. Je pa ponavadi oslabljena lambda sonda kriva za dvig porabe. Lambda izgleda da vsaj približno dela, tako da ti je s testerjem ne bo zaznal, kot napako. Ali avto drugače dela normalno?

Filter lahko kupiš v vsaki trgovini z avtodeli (v Lj. Gama Center v BTC) in menjaš sam, ker ni težko. Če ga nisi menjal že 40.000 km je to itak že nujno.

Objavljeno: To dec 07, 2004 4:13 am
Napisal/-a daewoo_rugby
Stratus_ je napisal/-a:
daewoo_rugby je napisal/-a:[. Jst mam katalizator u kurcu, kar je bl pomembn kokr zadn lonc, pa sm nareedu bp.
lpb


Kako veš, da maš katalizator u kurcu?
vem, ker mi je serviser reku, pa že ropota. pa ko ga porukaš se sliš na dnu, kako se satovje prekucava po dnu. :) tko vem, da je u kurcu. Je pa verjetno zarad lambde sonde,ker je bla v kurcu, zdj je nova. :D