Hanzi je napisal/-a:baje bo jerry mojster pri teh odgovorih, pa drugih se tudi ne branim.
Kupil Nissan prairie 2.0 avtomatik letnik 92- Kam naj menjalnik odpeljem na preventivni servis? Prosim za kake garažne mojstre v okolici LJ.Pooblaščene poznam. Dela vse v redu samo mislim da mu servis ne bi skodoval.
Kaj za vraga pomeni tisti famozni gumb OVERDRIVE (OFF ON). Kako je s premikanjem ročice med vožnjo? jo lahko premikaš iz D v 2 oz.1 in N, ali se z ročico dela strogo v mirovanju.
Če mi kdo lahko zrihta kak RTFM za klasični avtomatski menjalnik dobi za pivo. Če se da na papirju in v slovenščini (lahko kaka kopija navodil za uporaba avta z avtomatskim menjalnikom), če pa tega ne bo se bom pa zadovoljil tudi s kakim PDF.
tnx
Hm, hvala za ze vnaprejsnji kompliment
Ce ne drugega, mi je taksna eksotika res zelo vsec

Glej, za tvoj stroj bi ti priporocil enega pridnega in strokovnega fanta, ki ima delavnico v Sostrem pri Ljubljani. Njegovo ime je Matej, dobis pa ga na stevilki 041/693-957. Kar se tice kontrole menjalnika, previdnost res nikoli ni odvec. Ce mislis imeti avto dalj casa (mislim dlje kot eno leto), bi ti svetoval, da v vsakem primeru zamenjas olje in filter v menjalniku (tako, kot je ze Smeks napisal). Drugace naj ti mehanik samo preveri gladino olja in starost ter izrabljenost (prezganost) le-tega. Manuala nimam, ti bom pa pojasnil par osnovnih pojmov. Overdrive je v bistvu dodatna prestava, nekaksen "podaljsek" menjalnika, ki ga lahko vklopis ali izklopis na elektriko, s stikalom ON/OFF. V bistvu je to cisto navaden reduktor, ki ti podaljsa prestavno razmerje in je namenjen predvsem za vecje hitrosti na avtocestah. Overdrive je bil vcasih precej pogost v avtomobilih, danes pa ga je preprosto nadomestila dodatna (peta) prestava v menjalniku. Zakaj se tega niso spomnili ze v osnovi, v bistvu sploh ne vem

Sicer se pa ne obremenjuj prevec, ampak ga kar ves cas imej na 'ON", pa bo. Avtomatika bo ze sama izbrala primeren prenos, saj to je tudi temeljna naloga avtomatike -da voznik uziva

Zdaj pa se o premikanju rocice med voznjo. Kot predvidevam, imas na voljo polozaje P,R,N,D,2 in 1 (ni nujno, da so v tem vrstnem redu). Torej imas menjalnik na 3 prestave (+ overdrive, ki nadomesca cetrto, kot sem ze povedal). Polozaj P je namenjen izkljucno parkiranju. To je mehanska zapora, ki blokira kolesa in onemogoci premikanje avtomobila, v bistvu nadomesca rocno zavoro. Vendar kadar parkiras na klancu, vseeno se dodatno zategni rocno. Na ravnem je dovolj, ce das v P. V tem polozaju avto tudi vedno vzgi, pa tudi ugasni ga sele, ko je v P. R je polozaj za vzvratno voznjo, to verjetno poznas. N je "neutral" ali po domace "ler", uporabljas ga pri rocnem porivanju vozila, v avtomatski avtopralnici ali pa takrat, ko te nekdo slepa, ker ti je odpovedal motor. D pomeni "drive", torej polozaj za voznjo naprej. Menjalnik se tu sam odloca, v kateri prestavi bo, spodbudis ga lahko edino z odlocnim pritiskom na pedal za plin do konca. Temu se rece "kick down" ali po domace "brcni dol". Menjalnik takrat prestavi navzdol in avto se temu primerno odzove. Uporabno predvsem za prehitevanje. Potem sta tu se polozaja 2 in 1. To sta v bistvu blokadi, da menjalnik ne prestavi v 3. oz. 2. brzino, priblizno tako, kot ti ne prestavi v 4., ce imas Overdrive na "OFF". Cemu to sluzi? Vleki prikolice ali speljevanju v klanec (tudi v snegu pride prav), skratka povsod takrat, ko bi rad obdrzal malo visje obrate motorja. S temi polozaji lahko tudi zaviras z motorjem pri voznji po klancu navzdol. Se nasvet: med voznjo rocico menjalnika cimmanj premikaj. Tudi ko stojis na semaforju, imej raje v D in nogo na pedalu za zavoro. Zakaj to? Zato, ker vsak premik rocice ponavadi povzroci obremenitev ali razbremenitev prenosa moci od motorja do koles in pri tem trpijo vsi vmesni sklopi, se najbolj pa diferencial. Ne skrbi, avtomatik deluje drugace kot klasicni menjalnik (ni neposrednega stika zobnikov, ampak se vrtilni moment prenasa preko viskoznosti (po domace: gostote) olja) in se v polozaju D prav nic ne obrablja.
Veliko uzitkov z avtomatiko ti zelim
