Stran 1 od 1
Se en ventilator na radiatorju?!?
Objavljeno: Po dec 13, 2004 7:37 pm
Napisal/-a pusko
Trenutno imam en ventilator na hladilniku. Lahko bi pa dal zraven se enega za vroce poletne dni. In sicer tako, da bi delal na nizjih obratih (z nekaksnim uporom bi znizal obrate; je to mozno?), po moznosti bi imel vklop in izklop preko stikala v kabini (je to mozno?). na kaj bi ga lahko vezal? Lahko na akumulator?
Hvala.
Objavljeno: Po dec 13, 2004 7:47 pm
Napisal/-a RedBull™
hmm kaj pa ti bosta dva?? glej npr. kombiji imajo tud upor umes da ma normalno pa še hudo brzino ko vklopi tadrug ventilator....če si pa mogoče gledal osebni avto z dvema ventilatorjema,pa sta dva zato,ker ima avto še klimo.
sam res ne razumem zakwa ti bo še eden...saj ni potrebe ali pač?
Objavljeno: Po dec 13, 2004 8:09 pm
Napisal/-a mitja320
Če ti temperatura še nikoli ni zlezla preko polovice, oziroma je bil sedanji ventilator dovolj ne vidim smisla za to. Avtomobili imajo večinoma že v osnovi dovolj dovolj dobro narejen hladilni sistem. Razna kuhanja se zgodijo zaradi neprezračenih sistemov, zabasanosti in umazanije, pokvarjenih pump in termostatov....
Objavljeno: Po dec 13, 2004 8:13 pm
Napisal/-a PiLLLe
ja sam jst tut nestekam tega ? zakaj bi daju dva ?!?! a to ti hocs da ti temperatura motorja pol stoji na 60 stopin ko ga bos stisku al kaj ?
LP PiLLLe
Objavljeno: Po dec 13, 2004 8:20 pm
Napisal/-a tristan01
Pozdravček!
Predvidevam, da voziš serijski avto in ne kakšne hudo navite zverine. Zato bi bilo verjetno boljše, da preveriš ali je tvoj hladilni sistem takšen kot je treba. Preveri ali termostat odpira na pravi temperaturi, ali je termostikalo za vklop venitlatorja pravo in če deluje, preveri če imaš dovolj hladilne tekočine, če ni slučajno hladilnik zamašen z listjem in ostalo nesnago, ki se nabira v satovju....
Če vse deluje kot je potrebno in bi vseeno rad imel dva ventilatorja, pa tudi ni problema. Na odpadu poišči ohišje z dvema ventilatorjema in ga namesti v avto. Če pa ne dobiš takšnega ohišja, lahko namestiš en ventilator pred hladilnik, serijski pa bo ostal za hladilnikom. Pri tem moraš paziti, da bo novi ventilator POTISKAL zrak v hladilnik, sicer boš zadevo samo še poslabšal. Kako priklopiti drugi ventilator je poljubno. Lahko ga priklopiš na isto termo stikalo kot je serijski, kar je verjetno še najboljša rešitev. Lahko pa ga priklopiš povsem neodvisno preko stikala v kabini. Elektriko pa si napelji z vira napetosti, ki se izključi s klučem, da ne boš kdaj pozabil izklopiti stikala in izpraznil akumolatorja. Veskakor ne smeš pozabiti na varovalko, da nebi zaradi kakšne napake prišlo do preobremenitve.
Za konec pa še kratko opozorilo: Če se odločiš da vežeš dodatni ventilator preko stikala v kabini, bodi pozoren kdaj ga vklopiš, saj lahko motor ohladiš na temperaturo nižjo od delovne. Če se ti začne to dogajati, bo motor deloval izven optimalnega delovnega območja, posledično bo poraba nekoliko višja, za malenkost se lahko zmanjšajo zmogljivosti (kot pri hladnem motorju), v skarjnem primeru pa lahko motorju skrajšaš življenjsko dobo.
Lp Tristan01
Objavljeno: Po dec 13, 2004 8:42 pm
Napisal/-a pusko
Moj avto je serijski. In ima serijsko en ventilator. Ampak (to je sicer dokaj normalno za mojega saaba) v vrocem poletju 30C se mi v mestu (kolonah) ventilator prizge dela par minut (1-3), nato ugasne. Ce se naprej stojim v koloni, se mi v zelo kratkem casu spet prizge (cez 2-4 minute). In da se bi temu ognil, bi lepo drug ventilator delal na zmanjsanih obratih in se glavni spoh nebi prizigal. Dodatni ventilator bi itak uporabljal samo v toplih (vrocih meseci (maj-september), cez zimo bi ga pa izkjucil.
@tristan01:
Kako zakomplicirano pa je vezati ventilator v kabino na stikalo. In kaksne strosek bi bil to (cca.)?
Hvala za odgovore.
Objavljeno: Po dec 13, 2004 8:48 pm
Napisal/-a keylone
brez veze delat dva ventilatorja:))
Objavljeno: Po dec 13, 2004 8:49 pm
Napisal/-a RedBull™
pusko je napisal/-a:Moj avto je serijski. In ima serijsko en ventilator. Ampak (to je sicer dokaj normalno za mojega saaba) v vrocem poletju 30C se mi v mestu (kolonah) ventilator prizge dela par minut (1-3), nato ugasne. Ce se naprej stojim v koloni, se mi v zelo kratkem casu spet prizge (cez 2-4 minute). In da se bi temu ognil, bi lepo drug ventilator delal na zmanjsanih obratih in se glavni spoh nebi prizigal. Dodatni ventilator bi itak uporabljal samo v toplih (vrocih meseci (maj-september), cez zimo bi ga pa izkjucil.
@tristan01:
Kako zakomplicirano pa je vezati ventilator v kabino na stikalo. In kaksne strosek bi bil to (cca.)?
Hvala za odgovore.
glej to se ne dogaja samo tebi ampak vsem...tko da bo najboljš da pustiš tako kot je pa bo.
Objavljeno: Po dec 13, 2004 11:43 pm
Napisal/-a lisko
Hehe en tle bliz men ma na ladi nivi montirana spred na kilerju dva ventilatorja.... Sam njemu se je avtu pregreval (staln vožnja u breg + tega vedn s prikolico) In si je model zmontiral zunaj pred kiler ( za rolbarom) dva ventilatorja od jugilča. Baje da mu dost korist..... pa še carsko zgleda ko se pripelje prot pa se oba ventilatorja sučeta.
Sam to je za stock avto popolnoma brezveze.... sploh pa za običnega potniškega.
Mojga če pustim na mestu ( al pa v koloni) se vklaplja skoraj na manj kot minuto.... pa laufa kako minuto pa ugasne in spet in spet..... ampak pregreje se pa ne.... in če se ne pregreva pol pust tko kot je.
Objavljeno: To dec 14, 2004 12:45 am
Napisal/-a AgitatoR
Sej ko termostat spusti čez se ti vent vklop in ko ohladi se izklop in tako se ponovlja. in ohranja temperaturo recmo pri max 85 stopinjah.
Zakaj imajo nekateri avti samo en, sicer ogromen ventilator ? ker ko je klima vžgana se skoz vrti.
Objavljeno: To dec 14, 2004 8:29 am
Napisal/-a nebivedu
Saab ima kr dobr to poštiman in se ne pregreva, če se ti pa prevečkrat uklopi potem pa v poletnih mesecih malo razdalje drži od avtomobila spredaj, da ti ne bo njegov izpuh dodatno ogreval tvoje mašine, pa bo avto manjkrat vžgal ventilator. Nikakor ne rabiš drugega. Če ga pa že res želiš dodati pa vzemi komplet oba ventilatorja of fiat croma ali od lancia tempra avtomobila, ker oni so imeli dvojne in pašejo vijak na vijak s saabovimi.
Objavljeno: To dec 14, 2004 8:12 pm
Napisal/-a merdzo
Živjo!
Za začetek je dodaten ventilator brezveze. Če se izklaplja, to pomeni, da dobro opravi svoje delo in ohladi hladilno tekočino že v parih minutah. Ko se ne bo več izklopil, temperatura pa bo še kar naraščala, bo pa treba začet resno razmišljat o vzrokih.
Če že hočeš, da se ti ventilator stalno vrti, je dodaten ventilator nesmiselen, saj lahko obstoječega povežeš tako, da ga bosta vkljaplala tako termostat kot ti iz kabine. Torej, brezveze imeti še en ventilator zato, da se bo le-ta vrtel, originalnemu se pa zato ne bo treba.
lp
Objavljeno: To dec 14, 2004 9:05 pm
Napisal/-a tristan01
Pozdravček!
Če si se vseeno odločil za montažo drugega ventilatorja, strošek ne bo velik, saj rabiš (poleg ventilatorja) cca 3 ali 4 m kabla, da ga lahko lepo napelješ ob ostali inštalaciji v vozilu, ploščato varovalko z grlom in eno stikalo. Vse skupaj v Baumaxu dobiš za prešerna ali dva. Več časa in denarja ti bo vzela montaža ventilatorja, saj moraš imeti med masko in hladilnikom dovolj prostora za ventilator z nosilci. Po vsej verjetnosti bo potrebno nekoliko predelati usmernike zraka v hladilnik (Sreča da voziš velik avto, saj v večini manjših, predvsem japonskih ni dovolj prostora).
Predvsem dobro premisli kam boš namestil stikalo za dodatni ventilator (predvsem zaradi estetskega učinka), najlepša in najboljša rešitev je, če je kje predvideno mesto za dodatna stikala (meglenke ali kaj podobnega). Potem poiščeš nekje v inštalaciji vir napetosti, ki je izklopljiv s ključem (da ne boš kdaj izpraznil akumolatorja). Najprej priključiš varovalko, potem stikalo, na koncu pa še ventilator. Varovalka naj bo toliko amperska, kot je predvidena za drugi ventilator (preveri kakšna je avtu kjer si dobil ventialtor).
Lp Tristan01