Stran 1 od 6
Zakaj klima zmanjša moč motorja
Objavljeno: Ne jan 02, 2005 6:32 pm
Napisal/-a fastfury
Zanima me me če ve kdo točno (tehnična razlaga) zakaj klima pobira konje. Ok, vem da rabi eletriko in jo pač more od nekje dobit in to pol prispeva motor, ampak zakaj točno?
Objavljeno: Ne jan 02, 2005 6:35 pm
Napisal/-a INFINITI
Zato ker motor vrti kompresor od klime. klima pobere cca 5% moči motorja
Objavljeno: Ne jan 02, 2005 6:36 pm
Napisal/-a zlabon
Kompresor klime je furan preko jermena in ko ti pritisniš na gumb se vklopi elektromagnetna sklopka v klimi (pri švohnejših avtih se lahko opazi tako da avto malo cukne...) in potem se ti kompresor poganja s pomočjo motorja in pobira konje
Vsa umetnost.
Re: Zakaj klima zmanjša moč motorja
Objavljeno: Ne jan 02, 2005 6:36 pm
Napisal/-a lublancan
fastfury je napisal/-a:Zanima me me če ve kdo točno (tehnična razlaga) zakaj klima pobira konje. Ok, vem da rabi eletriko in jo pač more od nekje dobit in to pol prispeva motor, ampak zakaj točno?
motor mora poganajt klimo, klima pokur kšn kilowat moči
ka pa mislš da poganja kompresor?
Objavljeno: Ne jan 02, 2005 6:38 pm
Napisal/-a fastfury
se mi je zdelo, da mora bit še kašn jermen vmes

ops:
Objavljeno: Ne jan 02, 2005 7:00 pm
Napisal/-a _Jerry_
fastfury je napisal/-a:se mi je zdelo, da mora bit še kašn jermen vmes

ops:
Ti bom na hitro in na cim bolj "poljudnoznanstven" nacin poskusil razlozit delovanje klime
Klima v avtomobilu deluje v osnovi na popolnoma enak nacin, kot nas domaci -hladilnik

In sicer tako, da zraku odvzema toploto. In kako to dosezemo? Preprosto. Potrebujemo le vakuum, torej podtlak. Kot smo se ucili ze v osnovni soli pri fiziki, se zrak pri stiskanju segreva, pri razpenjanju pa ohlaja. Segrevanje lahko pripisemo povecanemu trenju med molekulami zraka, deluje pa tudi obratno -ce tlak zmanjsamo pod vrednost zracnega tlaka okolice (zrak iz nekega prostora izsesamo), se ta zrak ohladi pod temperaturo okolice. Pri klimi torej iz nekega prostora izcrpamo zrak (namesto zraka je v klimah plin, ki ima bolj zazeljene lastnosti kot zrak), mimo speljemo zrak, ki ga zelimo ohladiti, in to je v osnovi vec ali manj vse. Za izcrpanje plina potrebujemo kompresor, ta pa je pri klimi tudi najvecji porabnik energije. V bistvu je princip cisto enostaven...

Objavljeno: Ne jan 02, 2005 7:29 pm
Napisal/-a dunker
Ampak vseeno naj bi ta kompresor trošil nekje 2kW. Zakaj potem klima baje zmanjša moč motorja za nekje 8 - 12kW?
Objavljeno: Ne jan 02, 2005 7:33 pm
Napisal/-a zlabon
Uf pa ne toliko...
Po mojih informacijah pobere 5-10 KM.
Moraš računat še elektromagnetno sklopko...
Objavljeno: Ne jan 02, 2005 7:34 pm
Napisal/-a lublancan
dunker je napisal/-a:Ampak vseeno naj bi ta kompresor trošil nekje 2kW. Zakaj potem klima baje zmanjša moč motorja za nekje 8 - 12kW?
10-16 konjeu?????????????????????????? ka maš to klimo za bajto hladit?
be real
1-2 kilowata, to je use
sam če maš švoh auto, se ti to zlo pozna, če maš močnejšga pa zlo mau
če maš pa dobr auto, ti pa sam izklop klimo med pospešvanjem
Objavljeno: Ne jan 02, 2005 7:35 pm
Napisal/-a zlabon
Ja pa še to je tistih 5-10 konjev bl mišlen 5..., če je pa kompresor že slab se zna pa poraba povečat
Objavljeno: Ne jan 02, 2005 7:38 pm
Napisal/-a _Jerry_
zlabon je napisal/-a:Uf pa ne toliko...
Po mojih informacijah pobere 5-10 KM.
Moraš računat še elektromagnetno sklopko...
Sklopka sicer pobere nekaj elektrike, ampak to skoraj ni omembe vredno. Sicer pa vklop oziroma izklop traja v najslabsem primeru nekaj sekund. Kompresorji pa z razvojem tehnologije pobirajo vedno manj moci, ceprav tocnih podatkov nimam. Porabi pa danes sigurno le se tretjino tistega, kar je porabil leta 1960...

Objavljeno: Ne jan 02, 2005 8:04 pm
Napisal/-a Bor
Klime v avtih so močnejše kot v hiši. V hiši ti ohlajaš zrak v sobi. Isti zrak kroži skozi klimo. Pri avtomobilski klimi pa ohlajamo zunanji zrak. Zato pa poberejo nekaj kW.
Objavljeno: Ne jan 02, 2005 8:11 pm
Napisal/-a _Jerry_
Bor je napisal/-a:Klime v avtih so močnejše kot v hiši. V hiši ti ohlajaš zrak v sobi. Isti zrak kroži skozi klimo. Pri avtomobilski klimi pa ohlajamo zunanji zrak. Zato pa poberejo nekaj kW.
Ni nujno. Ponavadi imas tudi funkcijo notranjega krozenja zraka

Objavljeno: Ne jan 02, 2005 8:19 pm
Napisal/-a Bor
To maš prov sam roko na srce kolkrat jo uporabiš.
Konstruirana je pa klima tako da zunanji zrak dobro hladi.
Objavljeno: Ne jan 02, 2005 8:21 pm
Napisal/-a PureTNT
Bor je napisal/-a:To maš prov sam roko na srce kolkrat jo uporabiš.
Konstruirana je pa klima tako da zunanji zrak dobro hladi.
V Ljubljani? Stalno

vse se pozna
Objavljeno: Ne jan 02, 2005 9:21 pm
Napisal/-a E.D-35
Ni samo klima porabnik in s tem obremenitev motorja. Tudi električni porabniki so. Alternator ( dinamo ) v avtu se prilagaja obremenitvi. Več, ko je porabnikov več elektrike proizvaja, seveda se pa sorazmerno tudi težje vrti. To se pozna na porabi bencina in KW. Na primer, ko sneži. Imamo luči, meglenke, brisalce, gretje zadnje šipe, ventilator za gretje prednje šipe, pa še radio. V tem primeru mora motor dajati enegijo še za vse te porabnike in se že kar opazi. Če ne drugače, pa sigurno pri prostem teku motorja.

Objavljeno: Ne jan 02, 2005 9:36 pm
Napisal/-a _Jerry_
Bor je napisal/-a:To maš prov sam roko na srce kolkrat jo uporabiš.
Konstruirana je pa klima tako da zunanji zrak dobro hladi.
Ja, v nasi beli, pardon, crni Ljubljani je tako, kot je napisal TNT...

Sicer pa je notranje krozenje zelo uporabna zadeva tudi zato, ker pojaca ucinek klime IN gretja

Zrak, ki je ze tako ohlajen (notranji), je lazje se malo ohladit, kot pa vroc zunanji zrak. In ravno tako je topel notranji zrak pozimi lazje se malo pogret. Jaz imam notranje krozenje prakticno stalno vklopljeno in efekt je vedno opazno vecji kot brez tega

Objavljeno: Po jan 03, 2005 9:01 am
Napisal/-a reber
Kompresor klime v avtu lahko vzame tudi 5kW in to z lahkoto.
Sama elektromagnetna sklopka vzame ene 20-30W, potem je pomemben in dokaj velik porabnik ventilator ki žre vsaj nekaj 10W pri minimum in do nekje 300W pri maximum (večji avtomobili, manjši do nekje 150W ali manj)
Vsemu temu prištejemo še izgube .... in končna poraba klime lahko z lahkoto doseže tudi 7kW pri majhnih avtih manj, pri večjih pa več, razlika je lahko tudi 3kW v + ali -
Pri večjih avtih se poraba klime % manj pozna, ker imajo običajno močne motorje, pri malčkih pa se to kar pozna.
Poleti v segretem avtu, je smiselno hladiti z zunanjim zrakom vsaj toliko časa, kolikor je notranji zrak toplejši od zunanjega, to pa traja kar nekaj časa, sicer se pa vidi na displayu kakšna je temperatura zunanjega in notranjega zraka, seveda le pri avtomatskih klimah ...
Loputo za zajemanje notranjega zraka je smiselno uporabljati, sploh pa tam, kjer je umazan in onesnažen zrak: tuneli, makadam, kolona vozil, .... s tem se filter kasneje umaže, kot pa če stalno črpamo zunanji zrak, še vedno pa je dobro, če vsaj tam, kjer je zrak čist črpamo zunanji zrak, saj je dihat tut treba.
Objavljeno: Po jan 03, 2005 4:21 pm
Napisal/-a lucky
sej dejansko klima ima dve vrednosti moči....lahko ima res dva kilovata, samo da dela na tej moči vzame motorju vsaj 4 kilovate, to pa zaradi izgub (trenja, toplotne izgube, prenosi,.....).
Objavljeno: Po jan 03, 2005 5:10 pm
Napisal/-a marsal_tito
Zakaj pa je pozimi tudi potrebno na mesec vsaj pol ure uporabljati klimo?