šmeks je napisal/-a:zarad tega ker je zapeljal v lužo skrivilo ojnico....bravo izbrani ste za mehankarja leta 2005
Smeks, raje se ugrizni v jezik ker si v tej temi prav TI tisti, ki govori neumnosti

Za ostale ne recem, ker ne vem kaj so po poklicu, ampak da mehanik ne pozna tega (dokaj enostavno razlozljivega) pojava, je pa res precej zalostno
Pripetljaj, ki ga je opisal User 562 (in potrdil Imilet1) je ne samo teoreticno mogoc, ampak tudi v praksi bolj pogost kot bi si kdo utegnil misliti. Voda, ki pride v motor lahko res zvije ojnico. Razlog za to pa je drugje in ne v preveliki temperaturni razliki. Pravi razlog je v tem, da je voda veliko MANJ STISLJIVA kot zrak. Verjetno vsi vemo, kako deluje motor, mislim predvsem tisti del ko bat v fazi kompresije stisne pripravljeno mesanico goriva in zraka. Pri komprimiranju je najbolj obremenjeni del motorja ravno ojnica, katere relativno majhen prerez ob tem prenasa zelo velike tlacne obremenitve. Vendar je ojnica tako preracunana oz. dimenzionirana, da predvidene tlake zdrzi brez posledic. Predvidene ze, ne pa nepredvidenih

Zamislite si sledec primer: voznik z veliko hitrostjo zapelje v luzo. Voda zalije motor in pljuskne tudi v zracni filter. Podtlak v zracnem filtru (namesto zraka) posesa vodo, ki mimo odprtih loput (za to morajo biti potrebni dovolj visoki obrati motorja) pride direktno v izgorevalni prostor. Bat kot ponavadi preide iz sesalnega v kompresijski takt in -konec veselja. Ojnica se zvije. Zakaj se zvije

Kot sem povedal ze na zacetku, voda prakticno ni stisljiva (to lahko na preprost nacin preizkusite tako, da napolnite plastenko najprej z vodo in poskusite stisniti, potem pa stisnete se prazno -torej z zrakom napolnjeno- plastenko). Posledica vode v izgorevalnem prostoru je torej previsok tlak in nekaj mora popustiti. Neposredno obremenjeni elementi motorja so v tem primeru blok, glava, ventili, bat in ojnica, popusti pa ravno ojnica ker je tam obremenitev (gledano na enoto prereza) najvecja. Seveda pa so deformacije ojnice lahko razlicne in so vedno premo sorazmerne kolicini vode, ki je v izgorevalni prostor zasla namesto zraka. Tako se kaksna kapljica preprosto upari in ne povzroci skode, vecja kolicina vode pa ima lahko usodne posledice za motor. Ojnica je lahko po takem "tretmaju" le malo ukrivljena, kar ima lahko razlicne posledice (od premajhne kompresije do dokaj hitre prekomerne obrabe ojnicnega lezaja), lahko pa se toliko skrivi da udarja ob blok motorja ali celo poci -v najslabsem scenariju (velika kolicina vsesane vode pri visokih vrtljajih) lahko dobesedno "raznese" motor in kosi ojnice prebijejo blok motorja ali karter. Vsekakor precej neprijetna zadeva...
In kaj je lahko neposredni vzrok taksni vsesplosni katastrofi? Cisto nedolzen "sporten" zracni filter! Poleg tega da sportni filtri ne zadrzijo dovolj necistoc, ki v zelo kratkem casu unicijo merilnik pretoka zraka (LMM), so tudi fizicno premalo zaprti da bi preprecili dostop vodi. Zato nikakor ni odvec ce napisem sledece: Sportni filter je dalec NAJBOLJ SKODLJIVA stvar, ki jo lahko navesite na svoj motor

Ce hocete vecjo moc motorja, si kupite mocnejsi motor, ne pa potem javkat in mijavkat, ko je ze prepozno...
Se na nekaj bi ob tej priloznosti opozoril: moderatorji se neznansko pritozujete, da so debate na tem forumu na prenizki ravni. Saj ne recem da morate biti vsi doktorji strojnistva, ampak lepo vas prosim, ZAKLEPAJTE RAJE TISTE TEME, KJER SE LJUDJE NEARGUMENTIRANO KREGAJO, KATERI AVTO JE BOLJSI

Zapomnite si: forum lahko pade le na tisto raven, ki jo omogocajo moderatorji! Ta forum je s svojo konstrukcijo, kjer je "styling in tuning" dalec v ospredju pred resnimi tehnicnimi debatami pisan na kozo prav tistim, ki se jih "kao" najbolj branite: mladoletnim sanjacem z dolgim jezikom in malo ali nic izkusnjami! Teh je zal verjetno cez 70%... Preimenujte forum iz Avtomobilizem.com v Spojlerjiinneonke.com ali pa se sprijaznite z obstojecim stanjem! Ne morem (in ne mislim) vas k izboljsanju prisiliti, ker ste prevec kratkovidni, povem vam pa vseeno! Na zalost je to pac edini tovrstni forum pri nas (pa ne mi prosim omenjat ZUP-racinga, ki je isto sranje/drugo pakovanje)...
P.S.: Sem ze skoraj obupal, pa me je dregnilo prav POSMEHOVANJE dolocenih posameznikov foruma, ki so, takole mimogrede, tudi moderatorji

Lahko me brisete, banate, karkoli, odnehal pa ne bom, ker SO AVTOMOBILI MOJE ZIVLJENJE! Pille in ostali, vi pa se raje se naprej zabavatjte na racun drugih, ki se trudijo, da bi s pomocjo svojega ZNANJA nekaj spremenili...
