Stran 1 od 2

OJNICA 2!

Objavljeno: To feb 08, 2005 1:41 pm
Napisal/-a imilet1
Ja, sigurno se je ojnica skrivila, namreč tudi meni se je ko je moj stari zapeljal v lužo ki je imela skoraj 0 stopinj, kar je pomenilo da se je zvila zaradi spremembe temperatue(vroč motor=> mrzla voda= ZVITA OJNICA)
Za ojnico smo dali 35000 sit ker je nikjer nismo mogli dobiti...
LP

Objavljeno: To feb 08, 2005 5:10 pm
Napisal/-a _Jerry_
šmeks je napisal/-a:zarad tega ker je zapeljal v lužo skrivilo ojnico....bravo izbrani ste za mehankarja leta 2005 :D :D


Smeks, raje se ugrizni v jezik ker si v tej temi prav TI tisti, ki govori neumnosti :? Za ostale ne recem, ker ne vem kaj so po poklicu, ampak da mehanik ne pozna tega (dokaj enostavno razlozljivega) pojava, je pa res precej zalostno :roll:

Pripetljaj, ki ga je opisal User 562 (in potrdil Imilet1) je ne samo teoreticno mogoc, ampak tudi v praksi bolj pogost kot bi si kdo utegnil misliti. Voda, ki pride v motor lahko res zvije ojnico. Razlog za to pa je drugje in ne v preveliki temperaturni razliki. Pravi razlog je v tem, da je voda veliko MANJ STISLJIVA kot zrak. Verjetno vsi vemo, kako deluje motor, mislim predvsem tisti del ko bat v fazi kompresije stisne pripravljeno mesanico goriva in zraka. Pri komprimiranju je najbolj obremenjeni del motorja ravno ojnica, katere relativno majhen prerez ob tem prenasa zelo velike tlacne obremenitve. Vendar je ojnica tako preracunana oz. dimenzionirana, da predvidene tlake zdrzi brez posledic. Predvidene ze, ne pa nepredvidenih :!: Zamislite si sledec primer: voznik z veliko hitrostjo zapelje v luzo. Voda zalije motor in pljuskne tudi v zracni filter. Podtlak v zracnem filtru (namesto zraka) posesa vodo, ki mimo odprtih loput (za to morajo biti potrebni dovolj visoki obrati motorja) pride direktno v izgorevalni prostor. Bat kot ponavadi preide iz sesalnega v kompresijski takt in -konec veselja. Ojnica se zvije. Zakaj se zvije :?: Kot sem povedal ze na zacetku, voda prakticno ni stisljiva (to lahko na preprost nacin preizkusite tako, da napolnite plastenko najprej z vodo in poskusite stisniti, potem pa stisnete se prazno -torej z zrakom napolnjeno- plastenko). Posledica vode v izgorevalnem prostoru je torej previsok tlak in nekaj mora popustiti. Neposredno obremenjeni elementi motorja so v tem primeru blok, glava, ventili, bat in ojnica, popusti pa ravno ojnica ker je tam obremenitev (gledano na enoto prereza) najvecja. Seveda pa so deformacije ojnice lahko razlicne in so vedno premo sorazmerne kolicini vode, ki je v izgorevalni prostor zasla namesto zraka. Tako se kaksna kapljica preprosto upari in ne povzroci skode, vecja kolicina vode pa ima lahko usodne posledice za motor. Ojnica je lahko po takem "tretmaju" le malo ukrivljena, kar ima lahko razlicne posledice (od premajhne kompresije do dokaj hitre prekomerne obrabe ojnicnega lezaja), lahko pa se toliko skrivi da udarja ob blok motorja ali celo poci -v najslabsem scenariju (velika kolicina vsesane vode pri visokih vrtljajih) lahko dobesedno "raznese" motor in kosi ojnice prebijejo blok motorja ali karter. Vsekakor precej neprijetna zadeva...

In kaj je lahko neposredni vzrok taksni vsesplosni katastrofi? Cisto nedolzen "sporten" zracni filter! Poleg tega da sportni filtri ne zadrzijo dovolj necistoc, ki v zelo kratkem casu unicijo merilnik pretoka zraka (LMM), so tudi fizicno premalo zaprti da bi preprecili dostop vodi. Zato nikakor ni odvec ce napisem sledece: Sportni filter je dalec NAJBOLJ SKODLJIVA stvar, ki jo lahko navesite na svoj motor :!: Ce hocete vecjo moc motorja, si kupite mocnejsi motor, ne pa potem javkat in mijavkat, ko je ze prepozno... :roll:

Se na nekaj bi ob tej priloznosti opozoril: moderatorji se neznansko pritozujete, da so debate na tem forumu na prenizki ravni. Saj ne recem da morate biti vsi doktorji strojnistva, ampak lepo vas prosim, ZAKLEPAJTE RAJE TISTE TEME, KJER SE LJUDJE NEARGUMENTIRANO KREGAJO, KATERI AVTO JE BOLJSI :!: Zapomnite si: forum lahko pade le na tisto raven, ki jo omogocajo moderatorji! Ta forum je s svojo konstrukcijo, kjer je "styling in tuning" dalec v ospredju pred resnimi tehnicnimi debatami pisan na kozo prav tistim, ki se jih "kao" najbolj branite: mladoletnim sanjacem z dolgim jezikom in malo ali nic izkusnjami! Teh je zal verjetno cez 70%... Preimenujte forum iz Avtomobilizem.com v Spojlerjiinneonke.com ali pa se sprijaznite z obstojecim stanjem! Ne morem (in ne mislim) vas k izboljsanju prisiliti, ker ste prevec kratkovidni, povem vam pa vseeno! Na zalost je to pac edini tovrstni forum pri nas (pa ne mi prosim omenjat ZUP-racinga, ki je isto sranje/drugo pakovanje)...

P.S.: Sem ze skoraj obupal, pa me je dregnilo prav POSMEHOVANJE dolocenih posameznikov foruma, ki so, takole mimogrede, tudi moderatorji :roll: Lahko me brisete, banate, karkoli, odnehal pa ne bom, ker SO AVTOMOBILI MOJE ZIVLJENJE! Pille in ostali, vi pa se raje se naprej zabavatjte na racun drugih, ki se trudijo, da bi s pomocjo svojega ZNANJA nekaj spremenili... :(

Objavljeno: To feb 08, 2005 5:13 pm
Napisal/-a _Jerry_
PiLLLe je napisal/-a:Komi cakam nadaljevanje :D :pop: :mrgreen:


DOCAKAL SI GA :wink:

Samo glej da se ti ne bo v grlu zataknila kaksna kost iz tistele vrecke kokic, ki jih jes med gledanjem zabavne oddaje, imenovane "Avtomobilizem.com"... :EE

Objavljeno: To feb 08, 2005 5:20 pm
Napisal/-a vepar
to sem čakal!
bravo! :clapclap

Objavljeno: To feb 08, 2005 5:37 pm
Napisal/-a RedBull™
jerry za moje pojme si malo zašel v extreme....glej kolk folka ima zračne filtre izven ohišja pa se ne dogodijo takšni primeri...pa da bi se to pri avtu višjega ranga zgodilo...

ok če je ojnica zvita,se potem zihr tud zaveda da se ne sme vozit okol...kajti PREDEN SE NE VIDI NE MOREŠ GOVORITI tko da upam da mu mehankar ni rekel,kar vozi se še malo naokoli...

me pa prav zanima kaj je v resnici narobe,mogoče user562 celo potem ko bo mel popravljeno pove.

ampak še vedno sem mnenja da je tole bolj misija nemogoče

Objavljeno: To feb 08, 2005 6:04 pm
Napisal/-a _BANDIT_
No ja, kar je rekel Jerry je sicer precej res. Če pride voda v sesalni del motorja, mimo filtra in v cilinder, kjer bat te vode ne more stisnit, potem res gre nekaj v k....

Ampak pomoje bi morala bit pa že kr precej VEEEEEEEEEELIKA luža, da bi en tak avto potegnil vodo skozi vse tiste cevi, sesalni kolektor itd do cilindra. Pomoje da je to možno edino tako, da se z visokimi obrati zapelješ v vsaj pol metra globoko vodo in potunkaš zračni filter vanjo.

Ne strinjam pa se z Jerryjem, ki pravi, da če hočeš met več moči, da sikupi močnejši motor. Če bi blo tako, potem nihče nebi tunal motorjev ampak bi vsi kupovali močnejše motorje. Res pa je, da med tuning motorja težko štejemo vgradnjo "športnega" zračnega filtra. ;)

Objavljeno: To feb 08, 2005 6:05 pm
Napisal/-a imilet1
ja kako se je pa potem men ojnica zvila ko sem zapeljal v lužo a?
Avto se je ugasnil in niti prdnil ni več....
Jerry ima prav in se strinjam z njegovo strokovno razlago(mislim da ni zašel v extreme).

LP

Objavljeno: To feb 08, 2005 6:15 pm
Napisal/-a monster_d
Mogoce je ze prej bla zvita? :roll:

Objavljeno: To feb 08, 2005 6:37 pm
Napisal/-a _Jerry_
_BANDIT_ je napisal/-a:Ne strinjam pa se z Jerryjem, ki pravi, da če hočeš met več moči, da sikupi močnejši motor. Če bi blo tako, potem nihče nebi tunal motorjev ampak bi vsi kupovali močnejše motorje.


Nikakor nisem proti tuningu, sem pa proti "tuningu". Vcasih, ko so motorji imeli se vplinjace, je bilo tunanje veliko bolj smiselno (in efektivno) kot danes. Poglej primer tuning "meke", Amerike. Prvo kar oni naredijo ce hocejo motor napilit je, da snamejo direct injection in namestijo dobrega starega "four barrel" Hollya. Ajnspric motorjev nimas kaj navijat, ker so zaradi same izvedbe za to veliko prevec obcutljivi in sprememba enega samega parametra (v nasem primeru: povecanje pretoka zraka) pokvari celotno nastavitev! Tak motor bi potreboval spet cisto svojo nastavitev elektronike (cip), pa ustrezen izpusni sistem in vse ostalo, PREIZKUSENO IN OPTIMIRANO V ZA TO NAMENJENEM LABORATORIJU :!: Ne pa mulc ko kupuje lonec s cimvecjim premerom cevi, cip od ene firme, pa filter od druge (konstrukterji -ce si sploh zasluzijo to ime- pa sluzijo na OVCAH) :roll: Mi nismo v USA ampak smo v Evropi, avtomobili so danes narejeni industrijsko in tega se moramo zavedat ;)

Objavljeno: To feb 08, 2005 6:43 pm
Napisal/-a killah bee
_Jerry_ je napisal/-a:
_BANDIT_ je napisal/-a:Ne strinjam pa se z Jerryjem, ki pravi, da če hočeš met več moči, da sikupi močnejši motor. Če bi blo tako, potem nihče nebi tunal motorjev ampak bi vsi kupovali močnejše motorje.


Nikakor nisem proti tuningu, sem pa proti "tuningu". Vcasih, ko so motorji imeli se vplinjace, je bilo tunanje veliko bolj smiselno (in efektivno) kot danes. Poglej primer tuning "meke", Amerike. Prvo kar oni naredijo ce hocejo motor napilit je, da snamejo direct injection in namestijo dobrega starega "four barrel" Hollya. Ajnspric motorjev nimas kaj navijat, ker so zaradi same izvedbe za to veliko prevec obcutljivi in sprememba enega samega parametra (v nasem primeru: povecanje pretoka zraka) pokvari celotno nastavitev! Tak motor bi potreboval spet cisto svojo nastavitev elektronike (cip), pa ustrezen izpusni sistem in vse ostalo, PREIZKUSENO IN OPTIMIRANO V ZA TO NAMENJENEM LABORATORIJU :!: Ne pa mulc ko kupuje lonec s cimvecjim premerom cevi, cip od ene firme, pa filter od druge (konstrukterji -ce si sploh zasluzijo to ime- pa sluzijo na OVCAH) :roll: Mi nismo v USA ampak smo v Evropi, avtomobili so danes narejeni industrijsko in tega se moramo zavedat ;)


Jerry , lahko rečem da res obvladaš zadevo,kar te po eni strani kar občudujem,:bow

in če bom rabil nasvet upam da se bom tudi nate lahko obrnil :roll:

lep primer slo tuninga je pa Hemy, je lepo pokazu kaj se da narest iz N/A motorja ;)

LP Killah bee

Objavljeno: To feb 08, 2005 7:15 pm
Napisal/-a PiLLLe
imilet1 je napisal/-a:ja kako se je pa potem men ojnica zvila ko sem zapeljal v lužo a?
Avto se je ugasnil in niti prdnil ni več....
Jerry ima prav in se strinjam z njegovo strokovno razlago(mislim da ni zašel v extreme).

LP


Bencinar: zalil strom pa ni delala iskrca ali je pa prsla voda do fergija in se benz ni hotu v komori uzgat
Dizel: zalil bos pumpo in je ribnla, al pa isto kt zgoraj ni hotl uzgat zarad vode.

Lp PiLLLe
suck on that succker

Objavljeno: To feb 08, 2005 8:45 pm
Napisal/-a _Jerry_
killah bee je napisal/-a: če bom rabil nasvet upam da se bom tudi nate lahko obrnil :roll:

lep primer slo tuninga je pa Hemy, je lepo pokazu kaj se da narest iz N/A motorja ;)


Jasno, zato sem tukaj ;)

Hemija pa tudi jaz obcudujem ker se je zadeve lotil na pravi nacin in sem vesel, da mu je uspelo z relativno malo vlozenega denarja (zato pa verjetno veliko truda oz. izkusenj) doseci pravi efekt :D

Objavljeno: To feb 08, 2005 10:43 pm
Napisal/-a torstorm
da bi zaradi vode se ukrivila ojnica, kje živite no. :D zaradi podtlaka pri sesanju ni mogoče potegniti notri toliko vode da bi v cilindru bila voda v tekočem stanju.To ojnico je imel že prej zvito pa je zdaj komaj opazil.
Pri tuningu za drag race eni celo vodo pod pritiskom špricajo v cilindre ,pa jim nič ne ukrivi ojanic.
Da pa bi vodo potegnilo skozi športni filter gor, mogoče par kaplic več pa tudi ne.Edini problem je lahko samo če ga imaš montiranega v blatniku da ti zaradi vode lahko pozimi zmrzne in ti ne prepušča zraka.
Koliko avtov je že crknilo zaradi športnega filtra, v praksi ne poznam nikogar.

Objavljeno: To feb 08, 2005 11:34 pm
Napisal/-a Spyker
torstorm je napisal/-a:da bi zaradi vode se ukrivila ojnica, kje živite no. :D zaradi podtlaka pri sesanju ni mogoče potegniti notri toliko vode da bi v cilindru bila voda v tekočem stanju.To ojnico je imel že prej zvito pa je zdaj komaj opazil.
Pri tuningu za drag race eni celo vodo pod pritiskom špricajo v cilindre ,pa jim nič ne ukrivi ojanic.
Da pa bi vodo potegnilo skozi športni filter gor, mogoče par kaplic več pa tudi ne.Edini problem je lahko samo če ga imaš montiranega v blatniku da ti zaradi vode lahko pozimi zmrzne in ti ne prepušča zraka.
Koliko avtov je že crknilo zaradi športnega filtra, v praksi ne poznam nikogar.


:shock: Zakaj je pa to dobro?

Objavljeno: To feb 08, 2005 11:59 pm
Napisal/-a Misak
Demo je napisal/-a:
torstorm je napisal/-a:da bi zaradi vode se ukrivila ojnica, kje živite no. :D zaradi podtlaka pri sesanju ni mogoče potegniti notri toliko vode da bi v cilindru bila voda v tekočem stanju.To ojnico je imel že prej zvito pa je zdaj komaj opazil.
Pri tuningu za drag race eni celo vodo pod pritiskom špricajo v cilindre ,pa jim nič ne ukrivi ojanic.
Da pa bi vodo potegnilo skozi športni filter gor, mogoče par kaplic več pa tudi ne.Edini problem je lahko samo če ga imaš montiranega v blatniku da ti zaradi vode lahko pozimi zmrzne in ti ne prepušča zraka.
Koliko avtov je že crknilo zaradi športnega filtra, v praksi ne poznam nikogar.


:shock: Zakaj je pa to dobro?


Zato ker se voda pri visji temperaturi upari, razmerje med tekocim in plinastim stanjem pa je 1:1700, oz. z drugimi besedami ce bi uspel vbrizgati liter vode in bi se v celoti uparil bi voda hotela zavzeti 1700 litrov. Seveda noter nikol ne vbrizgajo liter vode ampak veliko manj, se vedno pa dovolj, da se upari in doda nekaj moci, zraven pa se hladi motor (ki je na dragih mocno mocno obremenjen).

LP :hi

Objavljeno: Sr feb 09, 2005 12:02 am
Napisal/-a super98
Če voda pride v motor čez sesalni sistem je to druga zgodba...da bi se pa ojnica skrivila zaradi tega ker mrzla voda zalije karter in je prevelika temperaturna razlika je pa po domače povedano buča in absolutni nesmisel!


Če šopaš vodo v cilindre se zaradi velikega pritiska in temperatur voda cepi na vodik in kisik...dobiš veliko energijo...močne eksplozije. Upaoraba predvsem pri tractor pullingu v diesel motorjih.

Objavljeno: Sr feb 09, 2005 4:00 am
Napisal/-a Voith
_Jerry_ :bow :clapclap :tomidelej:

Objavljeno: Sr feb 09, 2005 4:13 am
Napisal/-a Voith
torstorm je napisal/-a:da bi zaradi vode se ukrivila ojnica, kje živite no. :D zaradi podtlaka pri sesanju ni mogoče potegniti notri toliko vode da bi v cilindru bila voda v tekočem stanju.To ojnico je imel že prej zvito pa je zdaj komaj opazil.
Pri tuningu za drag race eni celo vodo pod pritiskom špricajo v cilindre ,pa jim nič ne ukrivi ojanic.
Da pa bi vodo potegnilo skozi športni filter gor, mogoče par kaplic več pa tudi ne.Edini problem je lahko samo če ga imaš montiranega v blatniku da ti zaradi vode lahko pozimi zmrzne in ti ne prepušča zraka.
Koliko avtov je že crknilo zaradi športnega filtra, v praksi ne poznam nikogar.


zakaj nakladas?

pa tud ce se enmu dejansko na ta nacin unic masina kot je opisal jerry, ta clovek ki se mu je to zgodil verjetno sploh tega nebo pripisal filtru in na splosno temu pojavu, ampak si bo pac mislu prekleta j***a kako so to naredl da se je vse sfukal. voda bo izhlapela in z njo tud dokaz kaj je to povzrocl. mogoce pa zarad tega se nikol nisi slisu da bi se to komu naredl, kar ce sm odkrit tud js se nism slisu.

v cilindre se vbrizgava zelo majhna kolicina vode, ki se razprsi na minilalne delce ze ob brizganu iz sobe. kar je povedu jerry je cista logika. probej ti v motor ki dela natankat vodo iz slaufa za zalivat roze, potem se bo pa sigurn neki zvil/zjebal in to na moc.

do neke mere bi voda ki bi bila not v masino vbrizgavana v vecjih kolicinah samo vecala kompresijsko razmerje, po doloceni meji pa bi se zgodil kolaps, kajti stiskat vode se bolj ko bolj ne da ! voda lahko na 1000 nacinov unici motor in to je sigurno eden izmed njih.

kar se tice pa verjetnosti da ti voda uleti v kolektor, to je res na prvi pogled prakticno nemogoce. sam zanc sm ene 5m stran vrgu moji mami en kemicni svincnik, in ga ni ujela, ampak sem z njim zadel njeno verizico, na katero se je zataknil z tistim delom ki temu sluzi. kok verjetnosti je blo pri temu metu da bom to zadel?

drgac pa jerry hvala za razlago, sploh nism pomislu na kej tacga. :)

Objavljeno: Sr feb 09, 2005 10:23 am
Napisal/-a Pero
super98 je napisal/-a:

Če šopaš vodo v cilindre se zaradi velikega pritiska in temperatur voda cepi na vodik in kisik...dobiš veliko energijo...močne eksplozije. Upaoraba predvsem pri tractor pullingu v diesel motorjih.


Slika

Objavljeno: Sr feb 09, 2005 10:27 am
Napisal/-a Pero
Jerry ima prav,

Primer

Za 1 litrski motor z kompresijo 10-1 se rabi 0,025 litra vode v enem cilindru, morda celo malo manj. Voda se ne stiska ;)