Stran 1 od 1

dvotaktni enovalni dieselski motor.

Objavljeno: Po feb 14, 2005 12:14 pm
Napisal/-a suzukinm
Doma generalno obnavljam star traktor znamke Agrostroj.Ima en celinder, 600 ccm in je dvotakten (nič ventilov, odmičnih gredi...).Enostavno izgleda kod povečan motor kakega APN-a.A ima kdo izkušnje z tem? Dele imam vse nove ¨originalne¨ (bat, obročke, ojnico,ležaje, dizo in tesnila).Zanimame predvsem pravilno nastavitev kompresijskega prostora.Pred demontažo valja sem izmeril kompresijski prostor, vendar mu povsem ne zaupam, saj je bila že opravljena ena generalka, katera pa po moje ni bila precej profesionalna.. Iz originalnih navodil, ki so v češkem jeziku, sem nekaj razbral o 0.8-1 mm prostora med glavo in vrhom bara. Glava je popolnoma ravna, ima samo komoro kjer pride diza... Ma kdo kak nasvet kako to nastavt, saj je škoda da nebi delalo kot treba, saj bo motor takorekoč nov.
Hvala

Objavljeno: Po feb 14, 2005 3:25 pm
Napisal/-a Pero
V čem je sploh problem ???

motor sestaviš brez glave, zmeriš do kje pride bat in predvidevam da obstajajo različno debela tesnila da prilagodiš višino glave. Vstaviš primerno tesnilo in sestaviš motor.

Objavljeno: Po feb 14, 2005 4:19 pm
Napisal/-a suzukinm
Moti me to z ravno glavi!a je res sam 0.8-1 mm placa vmes med batom in glavo?? Tesnila pa mam debela 0.2 in 0.1 mm in to štiri nova, tko da ni problem nastavt pravo razmerje.Sam ugotovit ga!upam da je to v knjigi OK napisano!

Objavljeno: Po feb 14, 2005 10:14 pm
Napisal/-a TrijoAdijo
suzukinm je napisal/-a:a je res sam 0.8-1 mm placa vmes med batom in glavo??


Ja če tko piše v navodilih...pol tko tut mora bit.
LP!

Objavljeno: To feb 15, 2005 1:56 am
Napisal/-a lisko
Mislim da je tole u knjigi kr prav.... tko da kr tko lepo nared.
Aja pa lahk ti tole mal poslikaš? Ker tole zna bit zanimivo..... prvo sem mislu ok pač 2takten dizl..... sam kak ma pa mazanje narjeno? Ker kok jaz poznam motorje je lahk 2takten sam kompresijsko polnjen da lahk ma mazanje posebej.....
Posliki mal u glavnem :)

Objavljeno: To feb 15, 2005 11:18 am
Napisal/-a suzukinm
Mazanje ma čist enostavno tako, da je na spodnji strani valja (pod izpušnim kanalom) nameščena šobica do katere je napeljana cevka iz črpalke.Ko je bar popolnoma gor prši olje po valju, ko gre bat dol ga posname na ojnico..., nekej pa ga gre skupaj z zrakom po pretočnih kanalih na vrhnji del, kjer pol zgori. V navodilih tud piše, da se olje ne menja, ampak samo doliva, ker je motor tako narjen, da ga samo troši in ne tako kot 4 taktni. Glede slik pa lahk skeniram iz knjige komplet skice... so razvidne fajn!!Lahk pa tud kaj pofotkam .

Objavljeno: To feb 15, 2005 11:39 am
Napisal/-a Zorqon
Zanimivo zanimivo...imamo doma tudi en stacionaren motor...tudi dvo takten eno valjni diesel :D
Ampak na žalost ni v uporabi že več kot 20 let...ampak ga imamo namen letos obnovit..gre pa se za češki motor lorenc, leto izdelave pa je 1938 8)
Mislim da sta si motorja verjetno kar precej podobna, glede taga kar si napisal o mazanju in...
Bilo bi lepo če bi lahko skeniral slike in mi jih poslal na mail, ker me res zanima kak je narejen tisti tvoj motor :D
če bi bil pripravljen to naredit bi ti lahko poslal moj e-mail naslov na pm :)
Aja..kje si dobil rezervne del, in še to orginal??? Kateri letnik pa je ta motor??

Objavljeno: To feb 15, 2005 12:48 pm
Napisal/-a suzukinm
Znamke je Agrostroj tz4k14.letnik je 75, tehnologija pa najbrž leta nazaj razvita.Narjen je na Češkem. Deli so se pa na češkem dobli še originalni, ker jih je tam zgleda še nekej takih in jih majo.Slike pa dobiš brez blema, sam meil napiš!Skeniram jih jutr al pa ta tedn enkrat!

Objavljeno: Če feb 17, 2005 3:57 pm
Napisal/-a peters
To so pa res zanimivosti za sladokusce :-)

Slikce bi zanimale tudi nas ostale, zato jih, prosim, še tukaj objavi.

Objavljeno: So feb 19, 2005 8:23 am
Napisal/-a din
Pravilno se zračnost komp. prostora izmeri z svincem. Daš ga na bat, montiraš glavo in obrneš motor. Demontiraš glavo in izmeriš debelino svinca - bolj točno ne gre. Je pa lažja varijanta z merilnimi lističi i eno 100% ravno železno palico ali čim podobnim - meri na delu bata nad batnim sornikom.

Domnevam da gre cilinder posebej dol, tako da višino nastavljaj z podlaganjem tesnil med cilindrom in blokom motorja, če ne pač z različno debelino tesna glave. Varianta je tudi z struženjem bata - ampak to je zelo poredko in verjetno ni primeren za ta tip motorja.

Bodi pozoren na mazanje z oljem katerega si opisoval (je še največji problem pri 2taktnih diesel motorjih) in na tesnenje glavne gredi.

Sam sem popravljal par primerkov 2taktnih diesel motorjev 3cil in 1cil firme HOLDER. So res zelo zanimivi motorji, saj malogdo sploh ve da obstajajo. Še najbolj zanimiv mi je bil 1cil motor na motokultivatorju, katerega si vžigal s "čikom" :lol:
Slika

Objavljeno: So feb 19, 2005 8:33 am
Napisal/-a suzukinm
Izmeril sem z svincem, samo nisem prepričan, da je bilo po zadnji generalni tud prav skup dano!Razmah se nastavlja z tesnili v glavi!so aluminijasti!Za mazanje pa bom sam preveru delovanje črpalke, drugega ne vem kaj bi še?

Objavljeno: So feb 19, 2005 8:58 am
Napisal/-a din
No če se ti tista mera katero si dobil pri tvoji meritvi ujema z mero 0.8-1 mm katera je v navodilih, pol je ok.

Ali ima zgorevalni prostor slučajno v batu?

Nastaviti se da verjetno še količina olja - to tak vidiš po plavem dimu.

Objavljeno: So feb 26, 2005 10:47 pm
Napisal/-a suzukinm
prostor za izgorevanje ima v glavi motorja.sedaj mam motor čist na prafaktorje razstavljen.Olja se ne da nastavljat, kar ga bat posname ga gre na dno motorja, kjer ga črpalka posesa nazaj v posodo,nekej pa ga gre z zrakom po kanalih v kompresijo in zgori.saj delam sprot ko šreufam slike in jih bom objavu