Stran 1 od 1

Odpravljanje napak v garancijskem roku, 10 zapovedi

Objavljeno: Če mar 31, 2005 8:52 am
Napisal/-a jurcek
Iz lastnih in na forumih objavljenih izkušenj vam vsem v primeru napak v garancijskem roku svetujem upoštevanje sledečih 10 zapovedi po načelu vse pisno, nič z ustnim dogovorom:

1. Ne odlašati z obiskom servisa! ("saj imam čez 5000km redni servis" ni priporočljiv razlog za odlašanje). Vsak dan se na koncu maščuje.

2. Na servis pridite s čim bolj podrobnim in natančnim pisnim poročilom o napaki v duplikatu z napisanim datumom. Zahtevajte, da vam papir podpišejo in poštempljajo. Če serviser to zavrne, vam pove vse o pripravljenosti/sposobnosti, da napako odpravijo. Eno kopijo obdržite zase. Tako se boste izognili kasnejšim interpretacijam, da ponovna napaka ni ista kot prejšnja. Če gre za napako, ki je zabeležena v računalniku, zahtevajte izpis, kjer bo napaka zabeležena!

3. Shranite delovni nalog ali drug podoben papir, ki govori o tem, da so vam prijavljeno napako odpravljali.

4. Zahtevajte nadomesno vozilo. Dolžni so vam ga ponuditi, ali povrniti stroške, ki so nastali, ker svojega niste mogli uporabljati (taxi/avtobus...). Opazil sem, da jih ta zahteva neverjetno pospeši in se tudi bolj resno lotijo popravila.

5. Če je napaka takoj opazna, pred prevzemom preverite, ali je res odpravljena. Če ni, niti slučajno ne odpeljite avta s servisa, temveč zahtevajte popravilo in se odpeljite z nadomestnim vozilom. Če napaka ni odpravljena v z garancijskimi pogoji določenem roku, so vam dolžni zamenjati vozilo z novim. Ta rok velja tudi za vsoto večih popravil iste napake!

6. Ob prevzemu naj vam izročijo kopijo zapisnika o opravljenih delih ali kak podoben papir, ki govori o odpravi napak.

7. Če napako ponovno opazite, se vrnite na točko 1. Če se to večkrat ponovi, potem poleg celotnega postopka do točke 7., na servisu omenite zahtevo po povračilu stroškov zaradi ponovnega obiska servisa. Ne padajte na finte: "je, veste, elektronika/računalniki.... ne moremo takoj vsega preverit..."

8. Če vam napake do izteka garancijskega roka niso uspeli odpraviti imate kljub temu pravico, da vam jo odpravijo brezplačno.

9. Za vsa popravila in rezervne dele velja (po navadi) 1 letni garancijski rok. Če se vam je torej že odpravljena napaka pred iztekom 1 leta ponovno pojavila, takoj nazaj na točko 1.

10. Če kadarkoli tekom zgronjih 9 točk naletite na prehud odpor, ki ga niste sposobni streti ob pomoči Zakona o varstvu potrošnikov, Obligacijskega zakonika in splošnih garancijskih pogojev, vam je dolžna (in po mojih izkušnjah tudi pripravljena) pomagati tržna inšpekcija ali v skrajnem primeru odvetnik/sodišče, pri čemer pa boste nujno potrebovali čim več zgoraj omenjenih papirjev. Pri razlagi splošnih garancijskih pogojev za določeno znamko vozila velja, da morajo biti ti pogoji enaki ali za uporabnika ugodnejši, kot tisti, ki so napisani o ZVPot ali OZ.

Objavljeno: Če mar 31, 2005 8:59 am
Napisal/-a ice
:clapclap

Objavljeno: Če mar 31, 2005 11:26 am
Napisal/-a Mrcina
V tovarno znanja z njim!!!!!

LP Mrcina

Objavljeno: Če mar 31, 2005 11:35 am
Napisal/-a ban
:bow :bow :bow

Objavljeno: Ne apr 03, 2005 10:09 pm
Napisal/-a jurcek
joj, mi je kar nerodno :oops: :D

Re: Odpravljanje napak v garancijskem roku, 10 zapovedi

Objavljeno: Ne apr 03, 2005 10:21 pm
Napisal/-a DrMr
jurcek je napisal/-a:Iz lastnih in na forumih objavljenih izkušenj vam vsem v primeru napak v garancijskem roku svetujem upoštevanje sledečih 10 zapovedi po načelu vse pisno, nič z ustnim dogovorom:

1. Ne odlašati z obiskom servisa! ("saj imam čez 5000km redni servis" ni priporočljiv razlog za odlašanje). Vsak dan se na koncu maščuje.

2. Na servis pridite s čim bolj podrobnim in natančnim pisnim poročilom o napaki v duplikatu z napisanim datumom. Zahtevajte, da vam papir podpišejo in poštempljajo. Če serviser to zavrne, vam pove vse o pripravljenosti/sposobnosti, da napako odpravijo. Eno kopijo obdržite zase. Tako se boste izognili kasnejšim interpretacijam, da ponovna napaka ni ista kot prejšnja. Če gre za napako, ki je zabeležena v računalniku, zahtevajte izpis, kjer bo napaka zabeležena!

3. Shranite delovni nalog ali drug podoben papir, ki govori o tem, da so vam prijavljeno napako odpravljali.

4. Zahtevajte nadomesno vozilo. Dolžni so vam ga ponuditi, ali povrniti stroške, ki so nastali, ker svojega niste mogli uporabljati (taxi/avtobus...). Opazil sem, da jih ta zahteva neverjetno pospeši in se tudi bolj resno lotijo popravila.

5. Če je napaka takoj opazna, pred prevzemom preverite, ali je res odpravljena. Če ni, niti slučajno ne odpeljite avta s servisa, temveč zahtevajte popravilo in se odpeljite z nadomestnim vozilom. Če napaka ni odpravljena v z garancijskimi pogoji določenem roku, so vam dolžni zamenjati vozilo z novim. Ta rok velja tudi za vsoto večih popravil iste napake!

6. Ob prevzemu naj vam izročijo kopijo zapisnika o opravljenih delih ali kak podoben papir, ki govori o odpravi napak.

7. Če napako ponovno opazite, se vrnite na točko 1. Če se to večkrat ponovi, potem poleg celotnega postopka do točke 7., na servisu omenite zahtevo po povračilu stroškov zaradi ponovnega obiska servisa. Ne padajte na finte: "je, veste, elektronika/računalniki.... ne moremo takoj vsega preverit..."

8. Če vam napake do izteka garancijskega roka niso uspeli odpraviti imate kljub temu pravico, da vam jo odpravijo brezplačno.

9. Za vsa popravila in rezervne dele velja (po navadi) 1 letni garancijski rok. Če se vam je torej že odpravljena napaka pred iztekom 1 leta ponovno pojavila, takoj nazaj na točko 1.

10. Če kadarkoli tekom zgronjih 9 točk naletite na prehud odpor, ki ga niste sposobni streti ob pomoči Zakona o varstvu potrošnikov, Obligacijskega zakonika in splošnih garancijskih pogojev, vam je dolžna (in po mojih izkušnjah tudi pripravljena) pomagati tržna inšpekcija ali v skrajnem primeru odvetnik/sodišče, pri čemer pa boste nujno potrebovali čim več zgoraj omenjenih papirjev. Pri razlagi splošnih garancijskih pogojev za določeno znamko vozila velja, da morajo biti ti pogoji enaki ali za uporabnika ugodnejši, kot tisti, ki so napisani o ZVPot ali OZ.


Točka 9. je sporna! RD, ki je bil reklamacijsko menjan po npr. 3 mesecih ima garancijo v sklopu celotne garancije vozila ( to je npr. še samo 9 mes). Če pa bi ga plačal, pa garancijo kot RD, ki je najmanj 12 mes.

Re: Odpravljanje napak v garancijskem roku, 10 zapovedi

Objavljeno: Po apr 04, 2005 9:39 am
Napisal/-a jurcek
DrMr je napisal/-a:Točka 9. je sporna! RD, ki je bil reklamacijsko menjan po npr. 3 mesecih ima garancijo v sklopu celotne garancije vozila ( to je npr. še samo 9 mes). Če pa bi ga plačal, pa garancijo kot RD, ki je najmanj 12 mes.


:ne
:con
Obligacijski zakonik:
"III. GARANCIJA ZA BREZHIBNO DELOVANJE PRODANE STVARI
Podaljšanje garancijskega roka
483. člen, 3. odstavek
Če je bil zamenjan ali bistveno popravljen le kakšen del stvari, začne garancijski rok znova teči samo za ta del."

Torej, če je bila osnovna garancija na ta del 1 leto, je na nov del spet 1. leto.