igor33 je napisal/-a:Ali altenator deluje, je enostavno preizkusiti z meritvijo napetosti na sponkah akumulatorja. Napetost mora znašati okoli 14V.
Pri starejših avtih je bila napetost ob praznem teku motorja nižja, pri novejših avtih pa v primeru prenizke napetosti krmilna elektronika poveča število vrtljajev motorja ob praznem teku na takšno vrednost, da izhodna napetost na spnkah altenatorja doseže okoli 14V.
Kasneje pa mora ostati napetost, kljub višjim vrtljajem motorja nespremenjena. Za nastavitev ustrezne napetosti skrbi regulator na altenatorju in nastavlja ustrezni vzbujevalni tok za altenator. Potrebni bzbujevalni tok se dobi s pomočjo treh manjših usmerniških diod (trifazno polvalno usmerjanje), za glavni tokokrog skrbi šest večjih usmerniških diod (trifazno polnovalno usmerjanje).
Altenatorju je vseeno kakšen porabnik ima priključen, vedno bo daval enako napetost okoli 14V do nazivnega toka. Večje potrebe po toku pa prevzame akumulator.
Napetost altenatorja je nastavljena tako, da se akumulator polni s približno 1/10 toka njegove nazivne kapacitivnosti. (45Ah - polnjenje 4.5A, 110Ah - polnjenje 11A).
Igor
Teoretično prcej blizu ... v praksi pa nekaj teh stvari ni res!
- krmilna elektronika nikoli ne poveča obratov motorja zaradi alternatorja ... pri novejših avtih to naredi zaradi vklopa klime!
- polnjenje Pb akumulatorjev je res z 1/10 nazivne kapacitete ... samo v avtu to ne drži, ker alternator ne more vedet kolikšen tok rabi akumulator koliko pa ostali porabniki ... zato vedno daje tolk toka, da vzdržuje napetost 14v v celem sistemu!
Gricko je napisal/-a:lej po kmečko!
...
upam da zdej zastopiš razliko med alternatorjem in akumolatorjem...
lp
... ponavad je res najboljš razložit po domače ...