Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
powerDm
Novinec
 
Prispevkov: 233
Pridružen: Po maj 17, 2004 3:50 pm

Alternator

Napisal/-a powerDm Po apr 04, 2005 2:11 pm

Ali mi lahko kdo pomaga in pove kakšen alternator paše na F3N mašino,originalni je preslab in mi ne fila zadost akumolarotja? :(
Ma mogoče doma kdo kaj takega ;)
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4159
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: Alternator

Napisal/-a TrijoAdijo Po apr 04, 2005 4:23 pm

powerDm je napisal/-a:na F3N mašino,o:(
Ma mogoče doma kdo kaj takega ;)




Kaj to maš FEN mašino :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :P

Ja fen mašino ma vsak doma.Pa vsaka frizerka tut :lol: :lol: :lol: :lol: :P :P :P :P
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
powerDm
Novinec
 
Prispevkov: 233
Pridružen: Po maj 17, 2004 3:50 pm

Napisal/-a powerDm Po apr 04, 2005 6:19 pm

Ja to je dober fen :D
Renault 5 GTE 1.7i, 70 kw, svoj fen pa pazi da ne skuriš ;) lol
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Po apr 04, 2005 7:58 pm

Čak mal zaj...... originalni je preslab in ne fila dost akumulatorja...... tole se mi zdi zeeeeelllllloooooooo čudn......
Zakaj ne bi polno dovolj? če maš večji akku not pol ti ga sam dlje polni..... če maš original pa ne polni... pol je alternator zanič.....

Druga pesem pa je če maš not akustiko ( kaj hudga... prek 1000 W pa še to bi mogu pognat... Ker mam jaz not 400W sinusa na basu pa 2X60W sinusa na 3 sistemcih pa še radio požere svoje... pa mi polni kot mora oziroma do zdej še ni spraznilo akumolatorja med vožnjo.

Drugač pa kok jaz vem ma 1.7 petka gnan altenator z mikrojermenom a ne?
vvvvvv <- taka izvedba.
Tko ma dizl petka...... in po vsej verjetnosti paše... ker ne verjamem da je blo lih 1000 različnih alternatorjev tok kot je blo petk :)
Ma pa 55A se mi zdi.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
powerDm
Novinec
 
Prispevkov: 233
Pridružen: Po maj 17, 2004 3:50 pm

Napisal/-a powerDm To apr 05, 2005 1:54 pm

Na mojmu alternatorju piše 45kw! Akumolator mam pa 63kw! Nevem al je kaj narobe ali ni,sam neki je. Ko je avto užgan in luči tut pa da radio in muziko nabijem mi začnejo spredne luči utripat po basih,radio in armaturka pa nič. A je lahka kaj z maso narobe?
Če se vozim z ugasnjenimi lučmi in brez radia pol pa normalno užge.
En mehanik mi je reku da mi alternator ne fila zadost akuja in ga nemore zadost nafilat in naj dam noter od (lagune ali megana) sem že pozabu kerga ja reku da majo močnejše :roll:
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko To apr 05, 2005 2:05 pm

powerDm je napisal/-a:Na mojmu alternatorju piše 45kw! Akumolator mam pa 63kw! Nevem al je kaj narobe ali ni,sam neki je. Ko je avto užgan in luči tut pa da radio in muziko nabijem mi začnejo spredne luči utripat po basih,radio in armaturka pa nič. A je lahka kaj z maso narobe?
Če se vozim z ugasnjenimi lučmi in brez radia pol pa normalno užge.
En mehanik mi je reku da mi alternator ne fila zadost akuja in ga nemore zadost nafilat in naj dam noter od (lagune ali megana) sem že pozabu kerga ja reku da majo močnejše :roll:

Ok LOL veš kaj si zdej napisu? Da maš na alternatorju tako moč da lahk napajaš pol maribora...... 45kw...... to je 45 KILO WATOV ( za primerjavo maš verjetn u avto zvočnik ki zmore 1 kw (kilowat..... pa še to ne prave moči ampak pustmo to ) ........ nemogoče :)
Prvo kot prvo zamenji mehanika ker kotali buče! Ker avtek ma že od novega tak alternator..... torej že nov ne bi vžigal se ti ne zdi? Poleg tega bi vsi u original avte tiščal močnejše alternatorje.... pa še do zdej ( vsaj na petkah) nisem vidu tega....
No lahk pa da si spregledu in je namest kw oznaka A ( za to oznako morš gledat-> A )
akku pa maš 63 Ah. Torej čist ql.....
Dve opciji..... al je alternator podlegu oziroma bo podlegu..... ali pa je akku že švohn..... kok je akku star?
Tist za luči pa..... če maš močno feršterkerijo pol je logičn da utripajo( po fori da močnejša žarnica rabi več moči... torej je bolj občutljiva na nihanje napetosti... med tem ko mala žarnica ( v armaturki) tega sploh ne občuti... radio ma pa tko al tko ledice in pa stabilizator napajanja) ..... lahk so pa tud mase slabe.Nič ne boš zgubu če boš preveru.....
Prvo pa lepo prever kok je akku star.... pa kak je s stanjem krtačk na alternatorju.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
H2SO4
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 24
Pridružen: Ne maj 16, 2004 6:51 pm

Napisal/-a H2SO4 To apr 05, 2005 6:09 pm

lisko je napisal/-a:če maš večji akku not pol ti ga sam dlje polni.....


to pa sploh ni res, ker npr. če je orginalni alternator narejen da polni akku kapacitete npr. 55Ah, potem akku-ja kapac. npr. 75Ah nikoli ne bo napolnil, ker orginalni akku kapac. 55Ah polni z določenim konstantnim tokom, medtem ko bi moral npr. akku kapac. 75Ah polniti z večjim tokom, zatorej večji akku od orginalnega nikoli ne bo napolnjen kot bi moral biti.

lp, boštjan
Hitrost šele spoznaš ko se ne moreš pravočasno zaustaviti.
 
Uporabniški avatar
ziga24
Novinec
 
Prispevkov: 443
Pridružen: To dec 28, 2004 1:33 pm
Kraj: Robanov kot - Ljubljana

Napisal/-a ziga24 To apr 05, 2005 6:23 pm

Alternator maš verjetno pokvarjen... Pri mojem avtu so utripale luči in sem šel pol do avtoelektrika in mi ga je popravu. Če ti ne dela dobro ti ne napolni dovolj akumulatorja. Meni je najbolj nagajalo pri vžigu motorja...
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1916
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko To apr 05, 2005 6:24 pm

H2SO4 je napisal/-a:
lisko je napisal/-a:če maš večji akku not pol ti ga sam dlje polni.....


to pa sploh ni res, ker npr. če je orginalni alternator narejen da polni akku kapacitete npr. 55Ah, potem akku-ja kapac. npr. 75Ah nikoli ne bo napolnil, ker orginalni akku kapac. 55Ah polni z določenim konstantnim tokom, medtem ko bi moral npr. akku kapac. 75Ah polniti z večjim tokom, zatorej večji akku od orginalnega nikoli ne bo napolnjen kot bi moral biti.

lp, boštjan

DEJ NE GOVORI NEUMNOSTI!!!!

Alternator tudi če je 45A ti BO napolnil 200Ah akumolator, vendar bo to zelo dOOOlgo trajalo!!!
Zakaj ga nebi???
Na alternatorju (45A) to samo pomeni da je to njegov MAX izhodni tok!!! S tem tokon nikoli (zelo redko) fila!!!!Ponavadi fila z par Amperi!!!
Če je aku prazen pa začne bolj filat!!!

Oznaka na Akumolatorju ti pa le pove koliko ima kapacitete, oz kolko časa ga lahko obremenjuješ da teče tok 1 ampera in ti bo zdržal pač tistih 65 Ur.
Pa še to ni res, ker še predno je aku čist prazen, ti ne vžgeš več avta!

-------------------------
zdej pa tko ko je LISKO reku!
običan alternator je ponavadi dovolj!!!
Če imaš pokvarjenega, oz željo po zamenjavi pa tudi ni problema druzga kupit!!
Aku naj bo močnejši od alternatorja (sploh če imaš muziko), zato da pokriva tokovne špice, ki jih alternator ne more!!!
Več Ah ima aku, večji je kratkostični tok, in to ti rabiš, da ti luči ne utripajo!!

luči pa ti bodo vedno utripale!!! (če imaš močnejš muziko) in ti močnejš alternator ne bo pomagal!kvečjemu bolši akumolator!!
lp
 
H2SO4
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 24
Pridružen: Ne maj 16, 2004 6:51 pm

Napisal/-a H2SO4 To apr 05, 2005 6:32 pm

powerDm je napisal/-a:Ko je avto užgan in luči tut pa da radio in muziko nabijem mi začnejo spredne luči utripat po basih,radio in armaturka pa nič.


po tem kar si napisal, bi rekel, da ti alternator ne more polniti tvojega 63Ah akk-ja to pa zato, ker je izdelan da lahko polni akku, ki je bil v orginalu vgrajen v avto, 45Ah si napisal če se ne motim.
v akku-ju preveri koliko kisline imaš not (seveda, če akku ni zaprtega tipa -> pomeni, da ne moreš šariti po notranjosti). pazi, da ti kislina ne pride v oči, če pride spiraj z vodo.
da je kisline premalo boš videl po tem, da svinčene plošče gledajo iz kisline, v tem primeru nalij destilirane vode tako, da bo nato nivo vsaj cm do 2 cm nad ploščami.

če mene vprašaš bo najboljša rešitev, da si priskrbiš močnejši alternator in sicer tak, ki bo zmožen polniti akku-je cca 75Ah ali več in nov akku kapacitete 75Ah ali več. tako bo imel akku dovolj toka, ki ga potrebuje tvoja feršterkerija + luči spredaj in zadaj + ostale lučke in ostali porabniki toka.
Hitrost šele spoznaš ko se ne moreš pravočasno zaustaviti.
 
H2SO4
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 24
Pridružen: Ne maj 16, 2004 6:51 pm

Napisal/-a H2SO4 To apr 05, 2005 6:33 pm

powerDm je napisal/-a:Ko je avto užgan in luči tut pa da radio in muziko nabijem mi začnejo spredne luči utripat po basih,radio in armaturka pa nič.


po tem kar si napisal, bi rekel, da ti alternator ne more polniti tvojega 63Ah akk-ja to pa zato, ker je izdelan da lahko polni akku, ki je bil v orginalu vgrajen v avto, 45Ah si napisal če se ne motim.
v akku-ju preveri koliko kisline imaš not (seveda, če akku ni zaprtega tipa -> pomeni, da ne moreš šariti po notranjosti). pazi, da ti kislina ne pride v oči, če pride spiraj z vodo.
da je kisline premalo boš videl po tem, da svinčene plošče gledajo iz kisline, v tem primeru nalij destilirane vode tako, da bo nato nivo vsaj cm do 2 cm nad ploščami.

če mene vprašaš bo najboljša rešitev, da si priskrbiš močnejši alternator in sicer tak, ki bo zmožen polniti akku-je cca 75Ah ali več in nov akku kapacitete 75Ah ali več. tako bo imel akku dovolj toka, ki ga potrebuje tvoja feršterkerija + luči spredaj in zadaj + ostale lučke in ostali porabniki toka.
Hitrost šele spoznaš ko se ne moreš pravočasno zaustaviti.
 
H2SO4
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 24
Pridružen: Ne maj 16, 2004 6:51 pm

Napisal/-a H2SO4 To apr 05, 2005 6:47 pm

Gricko je napisal/-a:[
DEJ NE GOVORI NEUMNOSTI!!!!

Alternator tudi če je 45A ti BO napolnil 200Ah akumolator, vendar bo to zelo dOOOlgo trajalo!!!
Zakaj ga nebi???
Na alternatorju (45A) to samo pomeni da je to njegov MAX izhodni tok!!! S tem tokon nikoli (zelo redko) fila!!!!Ponavadi fila z par Amperi!!!


a se ti ne zdi da alternator deluje na sledeč način : če gre iz akumulatorja tok npr. 10A ali kolikor je pač že potrebno da avto funkcionira, potem alternator polni akumulator z istim tokom, kot pa gre iz akumulatorja, torej z 10A.

zdaj pa vprašanje :
dmPower je dal namesto 45Ah akumulatorja 63 Ah, zdaj mi pa povej kako ga bo napolnil, če pa fila akumulator z istim tokom, kot pa gre iz akumulatorja ??????
Hitrost šele spoznaš ko se ne moreš pravočasno zaustaviti.
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1916
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko To apr 05, 2005 6:54 pm

H2SO4 je napisal/-a:
Gricko je napisal/-a:[
DEJ NE GOVORI NEUMNOSTI!!!!

Alternator tudi če je 45A ti BO napolnil 200Ah akumolator, vendar bo to zelo dOOOlgo trajalo!!!
Zakaj ga nebi???
Na alternatorju (45A) to samo pomeni da je to njegov MAX izhodni tok!!! S tem tokon nikoli (zelo redko) fila!!!!Ponavadi fila z par Amperi!!!


a se ti ne zdi da alternator deluje na sledeč način : če gre iz akumulatorja tok npr. 10A ali kolikor je pač že potrebno da avto funkcionira, potem alternator polni akumulator z istim tokom, kot pa gre iz akumulatorja, torej z 10A.

zdaj pa vprašanje :
dmPower je dal namesto 45Ah akumulatorja 63 Ah, zdaj mi pa povej kako ga bo napolnil, če pa fila akumulator z istim tokom, kot pa gre iz akumulatorja ??????

še enkrat NE GOVORI NEUMNOSTI!!!
Kot sem rekel an akuju cifra ti pove KOLIKO ZALOGE IMA AKU, brez da ga filaš!!!
Če avto rabi 10A, bo alternator polnil z 10 A, neglede na velikost AKUja!!!

Aku je fora, da če naenkrat rabiš 100A, ti jih alternator ne more dati, zato imaš AKU!!Da ti pokriva ŠPICE (in seveda za zagon avta)!
drugače pa lahko alternator komot pokriva porabo avtomobila + še kej zraven!!!
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1916
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko To apr 05, 2005 7:06 pm

H2SO4 je napisal/-a:zdaj pa vprašanje :
dmPower je dal namesto 45Ah akumulatorja 63 Ah, zdaj mi pa povej kako ga bo napolnil, če pa fila akumulator z istim tokom, kot pa gre iz akumulatorja ??????

lej po kmečko!

to je tko kot bi hotel napolniti 5 l kanto z vodo, ki bi tekla z majhnim curkom!
a jo bo napolnilo -BO!!
kaj pa če daš 10 l kanto in jo probaš z istim curkom napolniti!A jo bo al ne??
seveda da jo bo napolnilo, le dlje bo trajalo!!

Če pa rabiš naenkrat recimo 7 l vode ven vzet, iz kje jo boš lažje vzel iz 5 ali 10 l kante???

upam da zdej zastopiš razliko med alternatorjem in akumolatorjem...
lp
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko To apr 05, 2005 7:50 pm

Gricko je napisal/-a:
H2SO4 je napisal/-a:zdaj pa vprašanje :
dmPower je dal namesto 45Ah akumulatorja 63 Ah, zdaj mi pa povej kako ga bo napolnil, če pa fila akumulator z istim tokom, kot pa gre iz akumulatorja ??????

lej po kmečko!

to je tko kot bi hotel napolniti 5 l kanto z vodo, ki bi tekla z majhnim curkom!
a jo bo napolnilo -BO!!
kaj pa če daš 10 l kanto in jo probaš z istim curkom napolniti!A jo bo al ne??
seveda da jo bo napolnilo, le dlje bo trajalo!!

Če pa rabiš naenkrat recimo 7 l vode ven vzet, iz kje jo boš lažje vzel iz 5 ali 10 l kante???

upam da zdej zastopiš razliko med alternatorjem in akumolatorjem...
lp


Se podpišem.....
Osnove kondenzatorjev.....
Drugač okol alternatorja bi se dal napist roman ( po čem sem znan tle gor :P )
Alternator je sinhronski motor..... deluje po načelo da daje napetost in kose pojavi potencijalna razlika med alternatorjem in akumulatorjem začne le ta polnit ( seveda če je potencijalna razlika u prid alternatorju oz. z drugiimi besedami če je na akku manj napetosti kot na alternatorju ... se prav 14.4V)
In ta napetost ( ta razlika) požene tok iz alternatorja ali v akumulator ali pa v porabnike.In ko se napetosti izenačita ( kr se dejansk nikoli) alternator neha polnit....
Zato rečmo avtek brez akku ne laufa ( oz. laufa sam tko tko ) ker ni nikjer drugega potencijala oziroma je enak 0. Torej alternator ne more polnit.... ker dela lih na tej razliki napetosti.
Večja kot je ta razlika večji je tok ki ga požene alternator proti poraniku ( al je to akku ali pa porabniki....) Ampak nekje mora met drugi izvor da lahko dela na tej potencijalni razliki.....
Po taki logiki če je akku slab..... tud alternator ne bo dost polno.... ker ne bo mel dost velike potencijalne razlike.... oz. kapacitivnost bo padla na akku in le ta se bo prehitr napolno ( logično tud hitrej izprazno) .
Dejansk alternator rabi en drug izvor ( ki je ob enem porabnik) da lahko glede na potencijalno razliko uravnava tok ki ga odaja.....
Dejansk je za vse kriva napetost..... šele ta potem požene potreben tok....
Zelo enostavno maš razložen od zgoraj z dvema posodama ( akkku je posoda... cevka po kateri teče u njo voda je pa alternator ki je dejansk sam črpalka ki črpa vodo iz druge posode..... druga posoda je pa motor ( logično... alternator mora vzet nekje to "vodo" a ne?))
Mojo razlago pa maš razloženo na osnovi elektrotehnike..... KI je sicer zelllllloooooo poenostavljena.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
powerDm
Novinec
 
Prispevkov: 233
Pridružen: Po maj 17, 2004 3:50 pm

Napisal/-a powerDm To apr 05, 2005 8:52 pm

Ja sory,sem se zmotu pri kw in Ah.
To se mi je začelo dogajat ko sem začeu devat muziko v avto in zamenjau aku za močnejšega,ampak to zgleda ni to,bom še morau alternator zamenjat al kaj :?
 
igor33
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 5
Pridružen: Pe feb 25, 2005 8:03 am

Napisal/-a igor33 To apr 05, 2005 9:54 pm

Ali altenator deluje, je enostavno preizkusiti z meritvijo napetosti na sponkah akumulatorja. Napetost mora znašati okoli 14V.
Pri starejših avtih je bila napetost ob praznem teku motorja nižja, pri novejših avtih pa v primeru prenizke napetosti krmilna elektronika poveča število vrtljajev motorja ob praznem teku na takšno vrednost, da izhodna napetost na spnkah altenatorja doseže okoli 14V.

Kasneje pa mora ostati napetost, kljub višjim vrtljajem motorja nespremenjena. Za nastavitev ustrezne napetosti skrbi regulator na altenatorju in nastavlja ustrezni vzbujevalni tok za altenator. Potrebni bzbujevalni tok se dobi s pomočjo treh manjših usmerniških diod (trifazno polvalno usmerjanje), za glavni tokokrog skrbi šest večjih usmerniških diod (trifazno polnovalno usmerjanje).

Altenatorju je vseeno kakšen porabnik ima priključen, vedno bo daval enako napetost okoli 14V do nazivnega toka. Večje potrebe po toku pa prevzame akumulator.

Napetost altenatorja je nastavljena tako, da se akumulator polni s približno 1/10 toka njegove nazivne kapacitivnosti. (45Ah - polnjenje 4.5A, 110Ah - polnjenje 11A).

Igor
 
powerDm
Novinec
 
Prispevkov: 233
Pridružen: Po maj 17, 2004 3:50 pm

Napisal/-a powerDm To apr 05, 2005 10:07 pm

A pol to pomeni da je alternator zanič/bo :cry: ,masa preslaba,kaj naj naredim :?:
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko To apr 05, 2005 10:17 pm

kok je aku star? celice so dost polne? ker enak blem sem mel jaz nedolg nazaj.... pa po dolgem ugotavljanju sem prišu do ugotovitve da so celice ble suhe.....
Kot drugo pa preveri napesto na akumulatorju na nekje 2000 obratih. Mora biti okol 14V +/- 1V
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
ziga24
Novinec
 
Prispevkov: 443
Pridružen: To dec 28, 2004 1:33 pm
Kraj: Robanov kot - Ljubljana

Napisal/-a ziga24 To apr 05, 2005 10:20 pm

pojdi prvo zmerit napetost in ne jokaj! ti ga lahko tut predelajo če hočeš.... Sam ne več spraševat in preidi k praksi ;)
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 59 gostov