Stran 2 od 2

Objavljeno: Sr apr 06, 2005 9:53 am
Napisal/-a VET
igor33 je napisal/-a:Ali altenator deluje, je enostavno preizkusiti z meritvijo napetosti na sponkah akumulatorja. Napetost mora znašati okoli 14V.
Pri starejših avtih je bila napetost ob praznem teku motorja nižja, pri novejših avtih pa v primeru prenizke napetosti krmilna elektronika poveča število vrtljajev motorja ob praznem teku na takšno vrednost, da izhodna napetost na spnkah altenatorja doseže okoli 14V.

Kasneje pa mora ostati napetost, kljub višjim vrtljajem motorja nespremenjena. Za nastavitev ustrezne napetosti skrbi regulator na altenatorju in nastavlja ustrezni vzbujevalni tok za altenator. Potrebni bzbujevalni tok se dobi s pomočjo treh manjših usmerniških diod (trifazno polvalno usmerjanje), za glavni tokokrog skrbi šest večjih usmerniških diod (trifazno polnovalno usmerjanje).

Altenatorju je vseeno kakšen porabnik ima priključen, vedno bo daval enako napetost okoli 14V do nazivnega toka. Večje potrebe po toku pa prevzame akumulator.

Napetost altenatorja je nastavljena tako, da se akumulator polni s približno 1/10 toka njegove nazivne kapacitivnosti. (45Ah - polnjenje 4.5A, 110Ah - polnjenje 11A).

Igor

Teoretično prcej blizu ... v praksi pa nekaj teh stvari ni res!
- krmilna elektronika nikoli ne poveča obratov motorja zaradi alternatorja ... pri novejših avtih to naredi zaradi vklopa klime!
- polnjenje Pb akumulatorjev je res z 1/10 nazivne kapacitete ... samo v avtu to ne drži, ker alternator ne more vedet kolikšen tok rabi akumulator koliko pa ostali porabniki ... zato vedno daje tolk toka, da vzdržuje napetost 14v v celem sistemu!


Gricko je napisal/-a:lej po kmečko!
...
upam da zdej zastopiš razliko med alternatorjem in akumolatorjem...
lp

:clapclap ... ponavad je res najboljš razložit po domače ... :)

Objavljeno: Če apr 07, 2005 2:11 pm
Napisal/-a TrijoAdijo
H2SO4 je napisal/-a:zdaj pa vprašanje :
dmPower je dal namesto 45Ah akumulatorja 63 Ah, zdaj mi pa povej kako ga bo napolnil, če pa fila akumulator z istim tokom, kot pa gre iz akumulatorja ??????


Matr kako glupo vprašanje.
Jest mam 55Ah alternator in 80Ah aku pa je aku skus poln.Zdej pa ti k si tok brihtn pa maš neko znanje,povej meni,KAK ZA VRAGA JE TO MOGOČE????

LP!

Objavljeno: Če apr 07, 2005 2:30 pm
Napisal/-a Mate
Poskuste locevat enote. A pomeni amper in je enota za tok, Ah je amperna ura in pove, kaksen naboje je (lahko najvec) shranjen v akumulatorju.

Sicer je pa igor ze zelo dobro razlozil delovanje :tomidelej:

Objavljeno: Če apr 07, 2005 2:32 pm
Napisal/-a Voith
H2SO4 lej tole sm si js naredu, pa je akumulator 75Ah skos poln, pa ups niti priblizn tok ne fila kot alternator. sam eventuelno ga nafila, in pol ko je potreba po toku je aku poln.

aja pa na sliki je 11,84V napetost po prblizn eni uri brez toka, kompjutr+ monitoor+ fersterker.

Slika

gor bi lahk prklopu tud 200Ah akumulator in bi ga nafilal, dl bi pac rabl sam nafilal bi ga.

isto je pr avtu. vecjo kapaciteto ko ma akumulator bols je, avto ga bo pa z brezhibnim alternatorjem nafilu 100%.

Re: Alternator

Objavljeno: To dec 06, 2022 12:49 pm
Napisal/-a Blinder
Koliko ur dela gre za zamenjavo alternatorja?
Zakaj so novi alternatorji za določeno vozilo v nenormalno širokem cenovnem rangu, od 65 do 240 €?

Re: Alternator

Objavljeno: To dec 06, 2022 1:27 pm
Napisal/-a jereb007
Odvisno za kateri avto gre. Nekateri so bolj ali manj kompleksni.
Cenovni rang je pa povezan tudi s kvaliteto. Najcenejši je verjetno kakšna čang šlang kopija.

Re: Alternator

Objavljeno: To dec 06, 2022 4:28 pm
Napisal/-a coco66
Na katrci ga menjaš v 15 minutah

Re: Alternator

Objavljeno: Če dec 08, 2022 8:35 pm
Napisal/-a RedBaron
Kot je bilo rečeno, cene so različne, ker so tudi različni proizvajalci, ki so različno pozicionirani v nek cenovni in s tem povezan kakovostni rang. Nek BOSCH, VALEO, HELLA... bo verjetno konkretno dražji od nekega ALANKO, RIDEX ipd. low budget zadev.
Pa tudi več različic alternatorjev se vgrajuje v nek tip vozila, odvisno od opreme in s tem povezanimi potrebami po el. energiji, se proizvajalec odloči kakšen (kako zmogljiv) alternator bo vgradil. Kar seveda tudi vpliva na ceno.

Čas menjave je zelo različen, odvisen od izkušenosti "mehanika" in pa lokacije, ter dostopa do alternatorja.