Ok dost ste meli heca..... zdej pa resno boste zmogli na tem forumu? :P
Petka ma cilindrske puše..... tko da dejansk nima bloka ( ga ma ampak je neuničljiv
Tist da se prižiga lučka in glede na to da je 92 letnik sklepam da je to CAMPUS 1.1 motor...
Tile motorji so imeli hudo napako.... termostati so zelo radi zapikali in ko termostat zapika dejansk hlajenja ni.Zapikali so dostkrat v odprtem položaju.... ampak včasih tudi u zaprtem položaju ( ni hlajenja)
To da je imel slabšo moč je prvi znak pregretja motorja( motor ni več v idealnih pogojih in ima slabši izkoristek....)
GLede belga dima...... kak je zdej stanje? če je bil pregret in si pol mal počaku..... pol skor logičn da mal skadi ker pri vročini povsod mal kaj spusti.... in pol pač zgori in pri tem skadi .... če se avtek pelje sedaj dokaj normalno in če ni več kakeka dima vzad... pol je motor še ok.... drgač pa..
Kot prvo pa preglej termostat.... najdeš ga na toplem vodu od pume ( spredaj desno gledano u smeri vožnje) poleg glave pri vodni pumpi, v sami cevi ( edin na tem mestu ma cev dve objemki ) Vzmameš cev dol vzemaš ven termostat ven in ga daš u vrelo vodo ( lahk meriš če hočeš) pri 86 stopinj celzija mora odpret drgač je termostat fuč.
Če je to vredu pol neki ne štima al s kilerjem ( lahk ti termostikalo ne dela in ne vklop ventilatorja) preglej sproti še to..... sprobaj še ventilator. Enostavn vzem kable dol od termostikala (najdeš ga na kilerju) in jih kratko skleni..... ventilator more zagnat.
Temostikalo pa tud lahk sprobaš na dva načina....
Prvi je, da ga vzameš ven, ga daš u vodo in greješ.... pri tem meriš upornost ( dokler je voda mrzla more bit upornost velika) ko se voda ogreje nekje na 95 stopinj mora upornost past skoraj na nič...
Druga možnost je pa , da kurblaš avtek na mestu.... meriš temparaturo hladilne tekočine.... ko pride nekje na 95 stopinj more ventilator pognat.... shladit motor nekje do 88-85 stopinj in izklopit....
Pol je možn da je kiler zapacan.... al z mušicami ( od zunaj) ali pa ma premalo pretočnost....
Za prvi primer ga sper z motorne strani s kirherjem ( lahk ga vzameš dol pa vredu očistiš... ampak prva varjanta kr dost pomaga)
Lahk pa je zamašen od znotraj... se prav nima pretoka.
Vzamšeš kiler dol in ga spereš pod pritiskom ( druga možnost je servis da ti cel sistem prečistijo s pritiskom...)
Kot zadnje pa obstaja še vodna pumpa.....
Če bi jermen drsel in pumpe ne bi gnal dost.... pol bi posledično gorela tud lučka za alternator ( isti jermen žene oboje) .. torej to ni....
Lahk pa da je blem u sami pumpi..... lopatice pobralo.... sem tud že videl.
Sprobaš tko da odklopiš cev od hladilnika (pri termostatu) in motor poženeš... z nečim "pomagaš" termostatu da mal odpre.... voda more kr fino brizgnit ven... lahk tud termostat ven vzameš... sam u tem primeru ti more en drug mal pognat avto ( ponavad je dost da sam zaganjač mal obrne) in voda more brizgat...
če ne.. je vodna pumpa...
Videm da sem spet napisu cel roman.... ah jebat ga petke pač poznam
Aja tole sem pozabu..... tkole zgleda motor od petke ko sem prej reku da ma cilindrske puše...
Prva in četrta puša sta še noter.... med tem ko tretja in druga manjkata
Tle pa so puše že pobrane ven.... in ležijo poleg motorja ( na levi se vidi dve)
No tale motorček je bil pregret...... mel klepajoč dizlski zvok.... dokler ni popolnoma odpovedu.... ko sem ga odprl sem najdu bat ki je na zgornji sliki
