Stran 1 od 2
Problem z vodlivostjo pri visjih hitrostih.
Objavljeno: Ne maj 08, 2005 8:56 am
Napisal/-a Mate
Imam Golfa IV 1.9 TDI letnik 2000. Avto je bil znizan konec lanskega leta. Pred kaksnim mesecom pa preobut v 17" feltne in gume Goodyear Eagle F1 GS-D3 225/45ZR17 91Y.
Priblizno dva tedna po menjavi gum sem opazil cuden problem. Pri hitrosti visji od 100km/h se pojavi naslednje: ce volan cuknem in takoj nazaj poravnam, se avto na spremembo odzove (morda malo prepozno) potem pa parkrat zaniha (predvsem je cutiti da plese zadek) okrog ravnovesne lege (smeri naravnost). Zanimivo je morda to, da ko se je ta problem pojavil, je po 40km voznje in 3h mirovanja zginil za dva dni in enih 150km, potem pa se je ponovno pojavil in sedaj ne zgine. Pa zdi se mi, da je moc tega odvisna od temperature - bolj ko je toplo bolj se pozna. Je pa zelo odvisna od hitrosti. Pri 100km/h opazis, ce ves kaj moras opazitit, pri 140 je pa ze zelo motece (in morda tudi nevarno).
Sklopi podvozja (koncniki, zglobi, ...) so bili pregledani in nimajo lufta. Pri prijatelju in na uradnem servisu.
Volan ima cisto malo lufta. Takoj ko se obrne volan se premaknejo tudi gume.
Zamenjani so bili zadnji amortizerji.
Zamenjal sem gume nazaj na 205/55R16 91V 4 leta stare Nokian, kjer se problem tudi pojavlja, se ga pa ne cuti toliko kot pri 17". Potem sem dal nazaj gor 17".
Po razlagi Amortizerja so za tako obnasanje krive gume, ker so mehke in imajo dolge in globoke kanale vmes pa relativno ozko sticno povrsino s cesto - naj bi se ukrivila. Men se sicer zdi, da gume tolk ne morjo vplivat, mi je pa Turnsek vse razlozu, tako da razumem na kaksen nacin naj bi to vplivalo. Bral sem tudi temo o tramliningu pri teh gumah, a je bil opisan drugace kot moj problem.
Ima kdo kaksno idejo ali ve kako bi problem resil. Lahko se zmenimo tudi za kaksno pijaco in voznjo, ker jest res nimam vec idej. Avto se ceste dobro drzi, pri vecjih hitrostih je pa zelo slab obcutek, tako da se hitreje od 160 sploh se peljal nisem, odkar mam te gume.
Kdor ugotovi, dobi najmanj eno pijaco!

Objavljeno: Ne maj 08, 2005 10:06 am
Napisal/-a RedBull™
kaj ko bi šel sprobat še prve amortizerje v kakšnem stanju so?
drugače pa za moje pojme GY f1 niso bogsigavedi kaj....tko da....nevem no...itak če je ostalo ok,potem še to ostane v igri...
kaj pa tlak v gumah...kakšen je?
Objavljeno: Ne maj 08, 2005 10:10 am
Napisal/-a Mate
Ja, sprednji amortizerji bi bili se opcija - a se lahko slabo delovanje sprednjih amortizerjev odraza kot nihanje zadnjega dela?
Tlak v gumah je (na bencinski) trenutno tak: spredaj 2.7, zadaj 2.8. Prej sem imel zadaj 2.5 pa sem sel probat, ce je mogoce premalo. Moram probat se, ce je mogoce prevec... samo dvomim. Drugace pa vrednost 2.7 na bencinski ustreza 2.4 na servisu.
Objavljeno: Ne maj 08, 2005 10:18 am
Napisal/-a RedBull™
teli manometri ne bencinskih kažejo tko tko....povsod drugje po svoje:) tko da ti bodo že na servisu prekontrolirali zadevo kjer morajo biti manometri umerjeni 1x letno...drugače pa jih napumpaj 2.6 bara
Objavljeno: Ne maj 08, 2005 10:20 am
Napisal/-a _BiStRi_
Dej poizkusi, spredaj 2.3, zadaj 2.2!Oziroma,kolko ti pa piše,da je tovarniško priporočljivo???
L.p Bistri...
Objavljeno: Ne maj 08, 2005 10:54 am
Napisal/-a tešo
Imaš na avtu mogoče kaj takega, kar bi lahko, pri višjih hitrostih avto dvigovalo ali vplivalo na njegovo nestabilnost na cesti?
predvsem mislim na kak Home Made spojler
Objavljeno: Ne maj 08, 2005 11:31 am
Napisal/-a _Jerry_
Kot prvo imas prevec napumpane gume. 2.2 bara spredaj in 2.0 bara zadaj bo ravno prav, razen ce ne nalozis ravno 4 potnike in poln prtljaznik robe.
Za slabo stabilnost je pa lahko vec razlogov. Ce se cudno obnasa zadnja prema, je problem zadaj. Kako tocno pa si znizal avto? Si vzmeti dal odrezat, pogret ali si jih zamenjal?
Za Golfa IV sicer ne vem, ampak III ima tako zanic podvozje proti konkurenci, da nisem mogel verjet... in sem potem kupil nekaj drugega rano zaradi tega, ceprav mi je bil sicer avto ZELO vsec...

Objavljeno: Ne maj 08, 2005 12:56 pm
Napisal/-a Mate
Bom spustil gume.
Avto je bil znizan tako kot mora biti. Nove vzmeti (Eibach), zamenjane gumice nad amortizerji in strsani in obnovljeni amortizerji.
Bom poskusil danes spustiti gume, pa potem jutr porocam o rezultatu.
Hvala vsem zaenkrat

Objavljeno: Ne maj 08, 2005 1:34 pm
Napisal/-a Voith
pr kolegovmu escortu 1.6 16v je isti problem. cim je nad ene 100-150 kmg, se avto cudno ziblje iz levega sprednjega dela na zadnji desni al pa lih obratno. skratka plava kot kksna ladja, pa ma avto vse postiman tko ko more bit. cudn.
Objavljeno: Ne maj 08, 2005 2:17 pm
Napisal/-a RedBull™
sorry jerry sam to se pa meni krepko zdi premalo napumpana guma za dimenzijo 225/45ZR17 k sam mal v večjo luknjo bo priletel pa se bo zvilo platišče....tko da če želiš lahko sprobaš..... k vsi obični vulkanizerji obične dimenzije pumpajo okoli 2.1 vse štiri...
no poročaj jutri potem!
Objavljeno: Ne maj 08, 2005 3:24 pm
Napisal/-a lisko
Podoben oz. kr enak problem mam jaz pri mojem..... do 100 še nekak gre.... nad 100 pa je že skor nevarn se pelat.
Problem pri men so amortizerji..... vsi 4je so čist hin.... oz. tko rekoč jih sploh več ni..
Praviš da maš obnovljene amortizerje..... men osebno so jih odsvetoval ( obnovitev) monstru je en spustu po manj ko pol leta....
Jaz sumim amortizerje..... naj ti na servisu sprobajo amortizerje. Glede lega pa lahk sprednji amortizerji ogromno vplivajo.
Objavljeno: Ne maj 08, 2005 6:29 pm
Napisal/-a jakaracman
šmeks je napisal/-a:sorry jerry sam to se pa meni krepko zdi premalo napumpana guma za dimenzijo 225/45ZR17 k sam mal v večjo luknjo bo priletel pa se bo zvilo platišče....tko da če želiš lahko sprobaš..... k vsi obični vulkanizerji obične dimenzije pumpajo okoli 2.1 vse štiri...
no poročaj jutri potem!
Nizkoprofilnih gum v principu ni teb anic kaj vec pumpa ot "navadnihh" ... Bolj je odvisno od trdote boka. 2.8 je prvec, priorovil 58 2.3/2.1 hladnih, torej cca 2.5/2.3 na segreti gumi.
SSicer pas e mi zdi vse sklupaj podobno problemu spremenjene prednje geometrije na racun nizanja ...
Objavljeno: Ne maj 08, 2005 7:14 pm
Napisal/-a ale10
Men gume prav lepo držijo pri visokih hitrostih. Po Višnjegorskih ovinkih le prov zanimivo pri 215-220 km/h.
Imam pa gume 225 40 18 GY F1 GSD3.
Ne vem. Napumpane imam 3,2 s plinom.
Je pa res da so še nove in ni še tistega pravega oprijema zadej. Čez en teden jih bom zamenjal naprej nazaj. Pol pa ogenj.
Objavljeno: Ne maj 08, 2005 9:17 pm
Napisal/-a Mate
Sem prisel do enega racunalnika . Da grem lepo po vrsti.
@tešo: na avtu ni nobenega spojlerja.
@Jerry, bistri: Gume sem spustil na 2.3 spredaj in 2.1 zadaj. Avto se pelje se slabse. Pozna se, da tudi zavije kasneje in pa, da precej bolj vlece po svoje - kamor je cesta nagnjena. Obcutek v ovinku je cuden - kot bi se guma spodvijala. Bom jutri napumpal nazaj tako kot je bilo, ali pa bom poskusil s 3.0. Na gumi je najvecji dovoljeni pritisk 350kPa, kar je 3.5 bara.
@voith: pri meni problem ni cisto tak kot si opisal.
@urby: se bili vijaki zategnjeni dvakrat navornim kljucem, enkrat pa sem jih sam prsraufu gor. Prisraufano je sigurno zadosti, kaksnega cudnega tresenja pa ni opaziti.
@jakaracman: se da to popraviti z optiko? Po zamenjavi amortizerjev sem sel na optiko in je bilo vse vredu, nisem pa preprican, ali je stvar pomeril tudi, ko je bila vto spuscen. Zaracnuali so mi samo pregled. Verjetno bi moral stvari prevertiti tudi, ko je avto na tleh. Koga priporocate, da mi anredi optiko. Iz okolice Ljubljane.
@lisko: z amortizerji je tako, da se avto tud nic kaj ne ziblje, ce se ga poskusi zanihat. Bi pa verjeto nihal drugace, ker so trsi fedri.
@ale10: sej se tud meni zdi cudno, da bi bila guma kriva za vse to. Drugace se tudi meni v ovnikih dobro drzi. Se predn sm spustu pritisk v gumah, sem poskusal zavijati malo daljse zavoje. Nekako takole: ko zavijem, avto zacne takoj zavijati, samo ne toliko kot bi mogu. Kaksne pol sekunde po tem, ko zavijem, pa zacne zavijat tko k more.
LP

Objavljeno: Po maj 09, 2005 12:40 pm
Napisal/-a gerchy
Hmmm ... če si menjal gume, in je pojav isti, je vzrok drugje. Najprej preveri, če so vzmeti prave. Eibach ima kar nekaj različic namenjenih istim vozilom, predvsem z razliko obtežitve (sploh dizelski in bencinski agregati). Stršani amortizerji so bolj "amaterska" in predvsem kratkotrajna rešitev, vsekakor je ob menjavi vzmeti priporočljivo zamenjati vse štiri.
Objavljeno: Po maj 09, 2005 12:47 pm
Napisal/-a iKst
Možno da so zanič kakšne gumice na podvozju ? Ste to preverili ?
Objavljeno: Po maj 09, 2005 1:29 pm
Napisal/-a Bel-Tirid
Lahko da je z optiko nekaj narobe, se splaca pogledat. So se mogoce fedri razlicno posedli, eden vec drugi manj.
Lahko pa je vse v tvoji glavi. Jest k sm dal spet letne gume in feltne gor, se mi je zdel da je vse narobe, ampak potem se navadis

in pogruntas da je vse v glavi
Objavljeno: Po maj 09, 2005 5:59 pm
Napisal/-a Mate
Prevozu sm enih 100km z manj napumpanimi gumami pa ni to to, zato sm jih sedaj napumpal na 3.2 - tudi sedaj se pojavlja enak problem.
@gerchy: fedri mislim, da so originalni. Komplet zamenjavo je konec lanskega leta delal Amortizer iz LJ. Stevilk nisem sel kontrolirati, mislim pa da so vzmeti ta prave za golfa TDI, ker se je znizan pol leta vozil vredu.
@iKst: preverjeni so bili koncniki, gumice stabilizatorja so bile zamenjane par mesecov nazaj, silent bloki so ok. Kaj se ostane?
@Bel-Tirid: na oko ni videti, da bi bil avto razlicno poseden. V moji glavi pa mislim da ni, ker je ta pojav precej opazen - bi bil pa vesel, da bi bilo vse le v glavi. Optika pa je bila po nizanju preverjena in je menda vredu - bil sem pri Spanu.
Sem pa ugotovil se dve stvari: da ob voznji cez kaksno neravnino spredaj nekaj poci.
Ko sem se vozil po ac, sem sukal volan (5-10cm), tako da sem ujel frekvenco tega pojava. Avto je sicer malo nihal - peljal pa je skoraj cist naravnost. Ce sm v skrajni legi volan zadrzal, je zacel delat opazen ovink. Ce pa sem ga zadrzal v ravnovesni legi je se dvakrat bolj zanihal, potem pa se je peljal naravnost.
Zaenkrat imam na spisku:
Preveriti sprednje amortizerje in
Optika.
Malo skoda se mi zdi it na opitko, ce se bo potem se sraufalo okrog koles, bo gotovo potrebna se ena nastavitev.
Pozna kdo kaksnega majstra, ki bi se bil pripravljen it zapeljat en krog, ugotoviti napako in jo popraviti?
Objavljeno: Po maj 09, 2005 6:02 pm
Napisal/-a RedBull™
če ti gre avto naravnost potem brez pomena hodit na optiko ter nastavljat špuro.