Stran 1 od 2

Kaj pomenijo oznake na olju?

Objavljeno: Po sep 19, 2005 2:13 pm
Napisal/-a babuska
Mam puntiča 55sx, pa ne vem ker ole bi not dal.

LP

Objavljeno: Po sep 19, 2005 2:24 pm
Napisal/-a Maco
Pojdi na Petrol oz. OMW in kupi olje 15W-40.
Oz natančneje - kupi tam, kjer je ceneje.

Lp :)

Objavljeno: Po sep 19, 2005 2:31 pm
Napisal/-a Vičo
Maco je napisal/-a:Pojdi na Petrol oz. OMW in kupi olje 15W-40.
Oz natančneje - kupi tam, kjer je ceneje.

Lp :)



:lol: :lol: :lol: :lol: zakon.

Oznake pomenijo viskoznost.
15w-40 navadno mineralno olje, najbolj poceni, menjava na 10k km.
10w-40 polsintetika, zadovoljivo za večino motorjev, menjava na 15k km
5w-40 sintetika, za bolj športne mašine (16 v), menjava na 20k km

To so najbolj pogoste vrste olja in praviloma naj bi blo tako, kot sem napisal.

lp

Objavljeno: Po sep 19, 2005 2:38 pm
Napisal/-a babuska
kaj pa če dam not 5w-40. A je to zelo narobe.?

Objavljeno: Po sep 19, 2005 2:44 pm
Napisal/-a alanq4
Če hočeš da ti bo lepo služil kupi olje selenia ali pa agip sint.

Objavljeno: Po sep 19, 2005 2:44 pm
Napisal/-a babuska
bom notr zliv kr 10w-40 ker je že čist na min.

thanks

Objavljeno: Po sep 19, 2005 2:44 pm
Napisal/-a Vičo
babuska je napisal/-a:kaj pa če dam not 5w-40. A je to zelo narobe.?


Hja , splača. To olje ni poceni. In zdej sam pregruntej kaj se ti splača.

Aja, pa še to: če ti mašina zdej pije olje, vedi da ti ga bo pol še bolj, ker je 5w-40 dosti bolj redko.

Objavljeno: Po sep 19, 2005 2:46 pm
Napisal/-a alanq4
babuska je napisal/-a:bom notr zliv kr 10w-40 ker je že čist na min.

thanks

Viskoznost ni tako pomembna važno je da ne mešaš mineralno pa sintetično olje med sabo. Res pa je da ti bo redkejšega malce več popil.

Objavljeno: Po sep 19, 2005 2:50 pm
Napisal/-a danny
V fiata je najboljs nalivat olje selenia.... Tega olja motor ne pije.... Smo probaval tud druga olja, pa se ni nekako dobro obneslo... Drgač pa najcenejšga 10W40, pa kontrolirat, če ga kej pije.

Objavljeno: Po sep 19, 2005 9:10 pm
Napisal/-a babuska
jutr grem iskat selenia 10w-40

:D

Objavljeno: Po sep 19, 2005 9:14 pm
Napisal/-a RKay
Drugače mojstri je men kolega reku da te ozbake pomenjo do katerih temperatur je olje vzdržljiv. oni majo na peugeotovem servisu na viču en tako tabelo pa ti vse piše. zdj nevem kolk je to res ker sam o tem nimam pojma.

VEČINA AVTOV MA 15W-40(ne bodi izjema ;) )

Objavljeno: Po sep 19, 2005 10:30 pm
Napisal/-a tešo
večina ima 10W-40 :!:

Objavljeno: To sep 20, 2005 6:59 am
Napisal/-a nebivedu
Dejte malo manj nakladat.
Olja so od 0W-30 pa do 20W-50.
Tukaj gre za viskoznost, obstojnost pri nizkih in visokih temperaturah in obnašanje pri vžigu ko mora olje največ mazat, ker steče skoraj vse v karter in ga mora mašina nametat v zgornji del mašine, da namaže vso mašino.
Pri zelo visokih zunanjih temperaturah in pri malem pregrevanju mašine lahko uporabiš 20W-50, ker je zelo gosto olje in maže šele pri visokih temperaturah. To olje je dobro tudi za slabe mašine, ki imajo probleme s pitjem olja. Nikakor pa to ni olje, ki bi ga uporabljal pozimi, ker deluje samo do 15 stopinj plusa, kar je nižje pod to temperaturo je pa lahko škodljivo za mašino, sploh pri vžigu mašine.
10W-40 ali 15W-40 so olja, ki jih potrebujemo v naši državi - so za zmerno temperaturo in delujejo do 15 stopinj minusa. To olje uporabljajo skoraj vsi proizvajalci navadnih osebnih avtomobilov.
0W-30 pa deluje pri zelo mrzlih okoljih. To olje naj bi bilo za do -30 stopinj zunanje temperature.

Objavljeno: To sep 20, 2005 7:32 am
Napisal/-a sašo&FIAT
RKay je napisal/-a:Drugače mojstri je men kolega reku da te ozbake pomenjo do katerih temperatur je olje vzdržljiv. oni majo na peugeotovem servisu na viču en tako tabelo pa ti vse piše. zdj nevem kolk je to res ker sam o tem nimam pojma.

VEČINA AVTOV MA 15W-40(ne bodi izjema ;) )

ti dej u golfa 15w-40 mineralnega,babuska pa nej da u puntota selenia gold 10w-40 je vsaj polsintetika. :!:

Objavljeno: To sep 20, 2005 8:39 am
Napisal/-a Nixxon
Olje je mla večja znanost kot si eni predstavljate. Imaš tudi olje, npr. Castrol RS 10W60, ampak je bolj za dirkalne motorje.

Vlij noter takega ki ga priporoča tovarna za tvoj avto!!!

Če ti ga pije, potem daj gostejšega.

NPR: Za moj avto tovarna predvideva 5W40 olje noter, samo meni ga poleti pije in sem začel vlivat not 10W40 in ga je ful nehal, sedaj ga pije minimalno. Pa še enkrat cenejše je.

PS: Osebno bi menjal olje, ne glede na napisan interval na največ 10kkm, pa naj tovarna napiše kar hoče.

Objavljeno: To sep 20, 2005 9:37 am
Napisal/-a nebivedu
Nixxon je napisal/-a:PS: Osebno bi menjal olje, ne glede na napisan interval na največ 10kkm, pa naj tovarna napiše kar hoče.


Enkrat sem bil na predstavitvi castrolovega olja, pa je tip preznal da po 8000km izgubi skoraj vsako olje viskoznost, tako da bi ga res moral vsi menjat že tam pri 7500km, samo firme dajejo že take matriale v mašine, da kljub izgube viskoznosti v olju mašina še vedno dela do predpisanega intervala. Če bi pa na taki mašini menjal olje vsakih 7500km bi pa taka mašina zdržala 2x dalj kot bo normalno.

Objavljeno: To sep 20, 2005 9:53 am
Napisal/-a JohnyR
nebivedu je napisal/-a:
Nixxon je napisal/-a:PS: Osebno bi menjal olje, ne glede na napisan interval na največ 10kkm, pa naj tovarna napiše kar hoče.


Enkrat sem bil na predstavitvi castrolovega olja, pa je tip preznal da po 8000km izgubi skoraj vsako olje viskoznost, tako da bi ga res moral vsi menjat že tam pri 7500km, samo firme dajejo že take matriale v mašine, da kljub izgube viskoznosti v olju mašina še vedno dela do predpisanega intervala. Če bi pa na taki mašini menjal olje vsakih 7500km bi pa taka mašina zdržala 2x dalj kot bo normalno.


Ponavadi je problem izgube lasnosti olja v tem kako gorivo je na voljo. Glede na to kakšno gorivo je bilo pri nas (pred EU gorivom), so rekli da po 15k km olje izgubi večino lastnosti. Tu ne gre samo za viskoznost, ker je zadeva malo bolj komplicirana. Olje ni samo mazilo, ampak tudi čistilo, hladilno sredstvo, ...

Glede na to da je kvaliteta goriva sedaj boljša, je interval 15k km čisto uredu.

Drugače, je pa tako, da je najbolje v motor dati olje, ki ima prvo številko gradacije enako tisti, ki jo predpisuje proizvajalec. Vsaka mašina je razvita za določen tip olja, zato je važno da se takšno olje tudi uporablja, saj lahko v nasprotnem primeru pride do prekinjanja tankega oljnega filma med komponentami v mašini, kar rezultira v večji obrabi ležajev in tornih delov, kar posledično rezultira v pregrevanju notranjih komponent motorja in krajše življenske dobe.


Kako vem? Na enem od HR forumov imajo uporabnika, ki se razume v olja do potankosti, kar je skozi svoje poste tudi dokazal, in je rekel to, kar sem jst napisal vam tu gor.

Torej: Nalivajte predpisano gradacijo olja od proizvajalca ki je napisan v navodilih od avta (Peugeot: TOTAL; Renault: elf; ...)

Objavljeno: To sep 20, 2005 11:41 am
Napisal/-a Nixxon
Že, vendar to z leti ni nujno pravilo. Kot sem rekel sem lansko poletje (ko se je poletju še lahko tako reklo :D ) imel notri TXT 5W40. Avto mi ga je popil kar nekaj, zato sem dolil notri 15W40 in ga ni več skor nič. Vendar to olje pozimi ni bilo dobro, ker so bili dročniki glasni. Sedaj mam že drugič notri Mobil 10W40 in mi ga tudi ko je bila vročina ni spil skoraj nič. Tako da jaz glede na izklušnje dam not 10W40. Nič ne rečem, če bi motor bil bolj ohranjen in nebi olja pil bi tud dal not to kar hoče tovarna, tako pa imam s tem slabe izkušnje. Pa tud Mobil mi je enkrat cenejši (kar sicer ni botrovalo odločitvi).

Za nove pa definitvno to kar pravi tovarna.

Objavljeno: To sep 20, 2005 12:02 pm
Napisal/-a JohnyR
Nixxon je napisal/-a:Že, vendar to z leti ni nujno pravilo. Kot sem rekel sem lansko poletje (ko se je poletju še lahko tako reklo :D ) imel notri TXT 5W40. Avto mi ga je popil kar nekaj, zato sem dolil notri 15W40 in ga ni več skor nič. Vendar to olje pozimi ni bilo dobro, ker so bili dročniki glasni. Sedaj mam že drugič notri Mobil 10W40 in mi ga tudi ko je bila vročina ni spil skoraj nič. Tako da jaz glede na izklušnje dam not 10W40. Nič ne rečem, če bi motor bil bolj ohranjen in nebi olja pil bi tud dal not to kar hoče tovarna, tako pa imam s tem slabe izkušnje. Pa tud Mobil mi je enkrat cenejši (kar sicer ni botrovalo odločitvi).

Za nove pa definitvno to kar pravi tovarna.


Jst bi na tvojem mestu vseeno raje točil Castrol olje, ker kukr vem je Castrol posebnež med olji. Men so rekl da za 19-ko 16v sploh ne razmišljam o biločem drugem kot elf, ker je en od ležajev v mašini tako narejen, da ga druga olja enostavno ne podmazujejo dovolj dobro. Še posebej so me opozorili na Castrol, ker se ob njegovi uporabi ta posebnost zelo hitro opazi (lahko ga čuješ).

Objavljeno: To sep 20, 2005 12:35 pm
Napisal/-a Alfist
to da moraš točiti v Renaulta Elf, Peugeota Total.....so zelo velike BUČEEEE!!!

LP