Stran 1 od 1
Čitalec kilometrine
Objavljeno: Po feb 20, 2006 9:16 pm
Napisal/-a [g0ran24]
Lep pozdrav vsem
Razmišljam da bi sestavil kakšno strojno opremo(elektroniko) s katero bi iz raznih znamk avtomobilov prebral kilometrino in mogoče še kakšne druge podatke, direktno iz CPU-ja avta. Zanima me če se je že kdo lotil kaj takega, in če ima shemo.
Objavljeno: Po feb 20, 2006 9:23 pm
Napisal/-a martk
če bi rad komu ali sebi kaj skuril, ti kar

Drugače pa , seveda se da (i will use google before asking dumb questions), samo za kak pionirki štromarski projekt pa ni lih zdravo igrat se, pol se pa žalit, ko čipe napihne.
Objavljeno: Po feb 20, 2006 9:25 pm
Napisal/-a [g0ran24]
martk je napisal/-a:če bi rad komu ali sebi kaj skuril, ti kar

Drugače pa , seveda se da (i will use google before asking dumb questions), samo za kak pionirki štromarski projekt pa ni lih zdravo igrat se, pol se pa žalit, ko čipe napihne.
google sm že neki pregledal, vendar je večinoma vse za VAG, jaz bi rabil za vozilo alfa romeo. Pionir v elektroniki nisem
Objavljeno: Po feb 20, 2006 9:34 pm
Napisal/-a martk
Pa kaki tuji forumi? Veliko je tega v <ang>, tako da načeloma rabiš samo ful cajta, da kaj najdeš. Je pa res, da se angleško govoreči svet lih ne navdušuje nad italijani...(pustmo Fer, pa Bugg, pa Lamb...). Pomoje je stvar združljiva s FIAT-om, kaj pa vem...
Objavljeno: Po feb 20, 2006 9:37 pm
Napisal/-a [g0ran24]
no od leta 2000 naprej naj bi vsi imeli klasični ODB II konektor, tako da pomoje je vmesnik isti(klasični MAX232), bi mi pa prav pršlo zdaj ker oče kupuje avto in prav alfa romeo 156 in je slišati dosti okoli kilometrine da so zgolufane, tako pa lepo prenosnik pa se lepo poveže na računalnik avta in prebere.
Objavljeno: Po feb 20, 2006 10:22 pm
Napisal/-a VAG_mehatronik
[g0ran24] je napisal/-a:no od leta 2000 naprej naj bi vsi imeli klasični ODB II konektor, tako da pomoje je vmesnik isti(klasični MAX232), bi mi pa prav pršlo zdaj ker oče kupuje avto in prav alfa romeo 156 in je slišati dosti okoli kilometrine da so zgolufane, tako pa lepo prenosnik pa se lepo poveže na računalnik avta in prebere.

ni tako preprosto kot si predstavljaš ti.
1. Vmesnik NI klasični max232. Max232 ti namreč samo pretvarja serijski PC signal +12/-12V v TTL signal 0 - 5v in nič drugega. Če boš to priklopil v OBD konektor boš najmanj skuril Max232 pa po možnosti še v avtu kaj.
2. V vmesniku ISO/SAE se signal iz TTL-a ( 5v) pretvarja v 12v signal. Komunikacija poteka preko t.i. K-linije bidirekcionalno s proženjem na povišan potencial mase. Komunikacija je časovno kritična. Ponavadi poteka z 9600 ali pa 10400 baudi.
3. OBD konektor je klasični 16-pinski pri vseh avtih. To pa še ne pomeni, da vsi proizvajalci uporabljajo isti protokol diagnoze. Osnovni komunikacijski protokol za skoraj vsa EU vozila se imenije ISO9141 novejši je KWP2000. Vsaka tovarna uporablja svojo izpeljanko, ki ni kompatibilna z ostalimi. Obstaja sicer protokol OBD II (adressewort 33), ki je za vse tovarne isti. Vendar je tu zajeta samo elektronika motorja in v njej samo napake in podatki, ki "vplivajo" na kakovost izpušnih plinov. Stanja prevoženih kilometrov žal ni med njimi. Obstajajo le določeni "freeze frame" podatki, ki si samo zapomnijo pri katerih prevoženih kilometrih se je neka napaka zgodila.
4. Če so kilometri prevrtenih jih mojstri prevrtijo v vseh pomnilnikih, zato tudi s testerjem ne vidiš nič pametnega.
5. Če ti že uspe prokužiti osnovni in tovarniški protokol pa potrebuješ še seed/key algoritem , ki ti omogoča security dostop do internega pomnilnika v ECUju, da bi lahko iz njega prebral podatke.
Opremo za take podvige je možno kupiti. Cene pa se gibljejo od 10.000 eur naprej.
Pa veliko sreče.
Lp,
Objavljeno: Po feb 20, 2006 10:25 pm
Napisal/-a DrMr
... wau, ti pa res obvladaš...
Objavljeno: Po feb 20, 2006 10:28 pm
Napisal/-a [g0ran24]
Uh me je malo minilo

Objavljeno: Po feb 20, 2006 11:00 pm
Napisal/-a pugi405
VAG_mehatronik je napisal/-a:[g0ran24] je napisal/-a:no od leta 2000 naprej naj bi vsi imeli klasični ODB II konektor, tako da pomoje je vmesnik isti(klasični MAX232), bi mi pa prav pršlo zdaj ker oče kupuje avto in prav alfa romeo 156 in je slišati dosti okoli kilometrine da so zgolufane, tako pa lepo prenosnik pa se lepo poveže na računalnik avta in prebere.

ni tako preprosto kot si predstavljaš ti.
1. Vmesnik NI klasični max232. Max232 ti namreč samo pretvarja serijski PC signal +12/-12V v TTL signal 0 - 5v in nič drugega. Če boš to priklopil v OBD konektor boš najmanj skuril Max232 pa po možnosti še v avtu kaj.
2. V vmesniku ISO/SAE se signal iz TTL-a ( 5v) pretvarja v 12v signal. Komunikacija poteka preko t.i. K-linije bidirekcionalno s proženjem na povišan potencial mase. Komunikacija je časovno kritična. Ponavadi poteka z 9600 ali pa 10400 baudi.
3. OBD konektor je klasični 16-pinski pri vseh avtih. To pa še ne pomeni, da vsi proizvajalci uporabljajo isti protokol diagnoze. Osnovni komunikacijski protokol za skoraj vsa EU vozila se imenije ISO9141 novejši je KWP2000. Vsaka tovarna uporablja svojo izpeljanko, ki ni kompatibilna z ostalimi. Obstaja sicer protokol OBD II (adressewort 33), ki je za vse tovarne isti. Vendar je tu zajeta samo elektronika motorja in v njej samo napake in podatki, ki "vplivajo" na kakovost izpušnih plinov. Stanja prevoženih kilometrov žal ni med njimi. Obstajajo le določeni "freeze frame" podatki, ki si samo zapomnijo pri katerih prevoženih kilometrih se je neka napaka zgodila.
4. Če so kilometri prevrtenih jih mojstri prevrtijo v vseh pomnilnikih, zato tudi s testerjem ne vidiš nič pametnega.
5. Če ti že uspe prokužiti osnovni in tovarniški protokol pa potrebuješ še seed/key algoritem , ki ti omogoča security dostop do internega pomnilnika v ECUju, da bi lahko iz njega prebral podatke.
Opremo za take podvige je možno kupiti. Cene pa se gibljejo od 10.000 eur naprej.
Pa veliko sreče.
Lp,
Po slovensko prosim :P ...
Objavljeno: To feb 21, 2006 3:42 am
Napisal/-a VET
@VAG_mehatronik,

.... kmalu bodo ta oprema na voljo v LJ za cca. 9000€ .... slučajno neki delam na tem ....
@[g0ran24], protokol se najprej iz RS232 pretvori na 5v logiko in nato v invertni 12v signal K-linije (razen simpl starih vag-com vmesnikov z optokoplerji, ki itaq ne delajo več na novejših VAGih - tistih še pred CANom). Tudi to linijo nimajo vsi avtomobili na istem OBD2 pinu .... samo zakonsko določene module, ker so drugi moduli prav tako na K-liniji, vendar na drugih (manufacturer-specific-free) pinih OBDja.
Tudi to ni glavni problem .... problem je vedet pravilne adrese in podatke na tistih lokacijah ....
@pugi405, slovenščina v elektroniki .... kaj je že to?
Če prejšnje poste kdo prevede v slovenščino še elektronika kot sta @VAG_mehatronik ali @[g0ran24] ne bosta zastopila o čem naklada ...

Objavljeno: To feb 21, 2006 7:26 am
Napisal/-a VAG_mehatronik
@VET: Jaz osebno tega ne rabim, ker to ni ravno moje službeno področje. Me pa veseli, da se tudi v SLO dogaja nekaj na tem področju.
Lahko pa zadeve še malo zakompliciramo in omenimo K1 in K2 (bivša L) linijo, pa CAN-BUS.
Pozabit ne smemo še na začetek protokola: Adress 5 baud, WuP, Time, ...
Sam imam izkušnje z Samtecom.
www.samtec.de
Lp,
Objavljeno: To feb 21, 2006 1:45 pm
Napisal/-a Lumpi
Pa še neki.
Da mi pride en mulo avto kupovat od mene in s svojim laptopom straši okoli priključka za računalnik avta bi ga najverjetneje 2 x okol ušes in nagnal stran.
Ne dovolim prčkat po avtu - edino uradni servis (glede Računalnika), ker če kaj skurijo bodo to tudi na lastne stroške porihtali.
Objavljeno: To feb 21, 2006 2:07 pm
Napisal/-a VET
@VAG_mehatronik, tudi jaz sem v avtodiagnostiki bolj slučajno ...
tudi moje službeno področje se bolj giblje okrog
-tega- 