Stran 1 od 2
Kdaj preveriti nivo olja v otorju?
Objavljeno: So apr 01, 2006 11:26 am
Napisal/-a WiseMan
Lep pozdrav...
Najprej sm iskanje uporabu pa nism konkretnega odgovora najdu... Zato zdej tle temo odpiram v upanju, da mi bote znal konkretno odgovort...
Torej, kdaj se preverja nivo olja v motroju? Ko je avtomobil:
-
popolnoma hladen,
- takoj ko ga ugasneš, se prav takoj (po) delovanju (med najbrž ne...

)
- recimo kšno uro po delovanju, k se olje fajn posede, pa je še zmeri "vroč"?
Sm jih pač že slišu, da ni dobr čist do MAXimuma nalivat, k je motor hladen, k baje k se segreje olje čez meče... Drugi pravjo, da ne more čez metat...
No, zanima me kdaj je najbol kontrolirat, če ne že zarad druzga, k je baje lohk razlika tud po več kot deci, med dolivanjem v hladen in vroč motor... Baje...
Pa na kake intervale vi kontrolirat nivo? Jest na 5.000 km... Al pa če se motor kdaj kej čudn oglas pr hladnem zagonu, al pa teranju v obrate...
Hvala za kerekol odgovore...

Objavljeno: So apr 01, 2006 1:03 pm
Napisal/-a slobender
Nivo kontroliram vsak teden (oz. na 500km).
Nivo olja boš bolj težko kontroliral po tem, ko je mašina laufala, ker je razmazano po celi mašini.

Re: Kdaj preveriti nivo olja v otorju?
Objavljeno: So apr 01, 2006 1:05 pm
Napisal/-a sonček
WiseMan je napisal/-a:Lep pozdrav...
Najprej sm iskanje uporabu pa nism konkretnega odgovora najdu... Zato zdej tle temo odpiram v upanju, da mi bote znal konkretno odgovort...
Torej, kdaj se preverja nivo olja v motroju? Ko je avtomobil:
-
popolnoma hladen,
- takoj ko ga ugasneš, se prav takoj (po) delovanju (med najbrž ne...

)
- recimo kšno uro po delovanju, k se olje fajn posede, pa je še zmeri "vroč"?
Sm jih pač že slišu, da ni dobr čist do MAXimuma nalivat, k je motor hladen, k baje k se segreje olje čez meče... Drugi pravjo, da ne more čez metat...
No, zanima me kdaj je najbol kontrolirat, če ne že zarad druzga, k je baje lohk razlika tud po več kot deci, med dolivanjem v hladen in vroč motor... Baje...
Pa na kake intervale vi kontrolirat nivo? Jest na 5.000 km... Al pa če se motor kdaj kej čudn oglas pr hladnem zagonu, al pa teranju v obrate...
Hvala za kerekol odgovore...

Nivo olja se ponavadi kontrolira ko je motor hladen, lahko tudi ko je segret ampak moraš mal počakat da se vsede na spodnji del motorja v karter, v navodilih piše takole da se kontrolira vsakič ko napolnimo tank z gorivom,
Za začetek ti svetujem da redneje pregleduješ nivo olja, sej v vsakem primeru če ti ga zmanjka te bo prej opomnila lučka tako da ni nič hudega.
Ja no če se olje dolije do max. ni nič narobe ča pa prekoračiš ti ga pa bo nekje vn vrglo tam ko je šipka točka (bolj poredko se lahko to zgodi).Jest sem ga enkart preveč nalil ne vem kako sem gledal pridem domu in sem vidu da je vse po glavi od olja.
Jest ga kontoliram na 1000 km oz. tudi manj.
lp
Objavljeno: So apr 01, 2006 1:54 pm
Napisal/-a bass
Odvisno kok star je tvoj avto. Če ima več kot pet let je že treba malo bolj pogosto pogledat. Če pa je nov na začetku parkrat pogledaš in če ni sprememb...ni panike. Pol na par tednov ozr celo mesecev pogledaš.
Če je pa dosti starejši avto pa pogledaš ko tankaš. Vsakič.
Objavljeno: So apr 01, 2006 3:48 pm
Napisal/-a lisko
Jaz mam mojga že tko nagruntanga da če lučka za olje gori mal dlje kot ponavadi gre olje prot minimumu in po tem vem da morem dolit...... to pa se zgodi vsakih 10.000km.
Lučka ugasne takoj po zagonu..... če pa pride olje na šibki pod polovico pa lučka gori že par obratov in potem dolijem do maximuma in mam mir 10000km.
Objavljeno: So apr 01, 2006 4:07 pm
Napisal/-a monster_d
usakih par tisoc km preverim

ucas prej ucas pozneje

Objavljeno: So apr 01, 2006 4:16 pm
Napisal/-a Dariooo
samo to da je olje hladno sm tui js opazu razliko...
sm natocu olje not ko je bil motor hladen in je blo do predzadnje crtice...oz je bla se ena crtica fraj..
pol sem sel pogledat kolko je olja ko je bil motor vroc (ampak je stal pri miru ze 2 ure, tako da se je vse 100% dol scedilo) in je blo olja do vrha pa sm mislu da sm ga dal prevec....in sm se 1x pogledal zjutraj ko je bil motor cisto hladen in ga je zopet mankalo za eno crtico....kaj je mozno da se olje tko raztegne oz poveca volumen ko se segreje??..za kak 1-2dl??
LP
Re: Kdaj preveriti nivo olja v otorju?
Objavljeno: So apr 01, 2006 4:44 pm
Napisal/-a black
WiseMan je napisal/-a:-
popolnoma hladen,
- takoj ko ga ugasneš, se prav takoj (po) delovanju (med najbrž ne...

)
- recimo kšno uro po delovanju, k se olje fajn posede, pa je še zmeri "vroč"?
zadnja varijanta
Avto ko ima delovno temperaturo nima mrzlega olja not ampak je vroče in takega je treba tudi kontrolirat
Objavljeno: So apr 01, 2006 4:48 pm
Napisal/-a Cash
v mojih navodilih za P206 piše, da lahklo preveriš nivo olja 10 min po izklopu motorja.
Objavljeno: So apr 01, 2006 11:36 pm
Napisal/-a WiseMan
No, hvala lepa za tko izčrpne odgovore...
Sm sam tud opazu, da je najbol dolivat olje, k je recmo vsaj pol ure ugasnjen... Ker je bla pr men tud razlika za kak deci al pa dva... Od MIN pa do MAX je pa razlike 0,8 litra tko da se takoj vsak deci pozna...

ops: Morm rečt, da mam 14 let str avto, pa ne gledam pogost olja... Bom reku, da se zanašam na svoj občutek, k se čist drgač zasliš mašina ko avto hladen zalaufaš... Sevede je pa tud drgačen zvok, če avto teram v obrate, če mi manjka kakšna 2 al pa tri deci... No, na prbližn 5000 km kontroliram... Da bi vsakič kontroliru k tankam, se mi pa ne da... K bi to mogl bit vsakih 400 km... Mejčken kestl, pač... :P
Mrbit je prednost starih avtov to, da si poj že vsazga hrupa pa vsazga tresljaja navajen... In poj že vsakič skor 100% veš, kva avtu fali...

Objavljeno: Ne apr 02, 2006 8:04 am
Napisal/-a martk
Dariooo je napisal/-a:samo to da je olje hladno sm tui js opazu razliko...
sm natocu olje not ko je bil motor hladen in je blo do predzadnje crtice...oz je bla se ena crtica fraj..
pol sem sel pogledat kolko je olja ko je bil motor vroc (ampak je stal pri miru ze 2 ure, tako da se je vse 100% dol scedilo) in je blo olja do vrha pa sm mislu da sm ga dal prevec....in sm se 1x pogledal zjutraj ko je bil motor cisto hladen in ga je zopet mankalo za eno crtico....kaj je mozno da se olje tko raztegne oz poveca volumen ko se segreje??..za kak 1-2dl??
LP
Olje ma tud en določen temperaturni raztezek. V vojaške puch-e(avtomatike)se v menjalnik doliva olje, ki je segreto na 80°C. Čene baje lahko tud blok poči. Se pa olje
gleda redno, jaz npr, ko perem avto in če je že havba dvignjena... Držim pa nivo nekje
med sredino in max. (čeprav ga dolivam redko, ker ma avto 54kkm in je star dobri 2 leti).
Objavljeno: Ne apr 02, 2006 10:24 am
Napisal/-a andrazzupan
Olje meriš:
-ko je avto v vodoravnem položaju,
-ko je avto stal vsaj eno uro (ne vem kako potem pomerite ko tankate na črpalki?)
-ko je olje hladno (ker drugače ne moreš zaradi zgoraj navedenega)
Olje dolivaš:
-ko je motor hladen (če je motor vroč in vanj vliješ mrzlo olje se olje na hitro segreje in zapeče na motor)
-dolijemo ga malo pod max.
Če imamo v karterju 5 litrov olja se pri temperaturni razliki 80 stopinj (od 20 do100) olju poveča prostornina za 3 dl.
Objavljeno: Ne apr 02, 2006 10:32 am
Napisal/-a lexuss
andrazzupan je napisal/-a:Olje meriš:
-ko je avto v vodoravnem položaju,
-ko je avto stal vsaj eno uro (ne vem kako potem pomerite ko tankate na črpalki?)
-ko je olje hladno (ker drugače ne moreš zaradi zgoraj navedenega)
Olje dolivaš:
-ko je motor hladen (če je motor vroč in vanj vliješ mrzlo olje se olje na hitro segreje in zapeče na motor)
-dolijemo ga malo pod max.
Če imamo v karterju 5 litrov olja se pri temperaturni razliki 80 stopinj (od 20 do100) olju poveča prostornina za 3 dl.
tvoje besedilo je use prej k smešno, sploh pa tist da se olje zapeče na motor, namreč jst sm pr sep u vroč motor naliu mrzu ole, da nau pomote sobna temperature in ne uzet iz hladilnika heh, in se mi ni čist nč zapeku in nasledna smešna k je, kje je problem zate zmert po tankanju, ne vem mogoče si se kej zmotu al ti pa u priročniku narobe piše

D
Objavljeno: Ne apr 02, 2006 10:44 am
Napisal/-a andrazzupan
Odpri pokrov glave motorja. Drugače se ne da tega videt.
Oziroma pristavi posodo na štedilnik in jo segrevaj nekaj minut, potem pa nanj vlij olje (previdno

)
Preden boš zjutraj vžgal motor pomeri nivo olja. Potem ga zalavfaj za 30 sek in nato še enkrat pomeri. (Po tvojem ne bo razlike v nivoju)
Objavljeno: Ne apr 02, 2006 10:51 am
Napisal/-a lexuss
haha po tvoje je odpret pokrov motorja kokr odpret predal c c c
za ole pa lohk rečem zato , ker sem to sam naredu, in ni blo nobeneg cvrčanja ko sm dolivu tko da oprosti mi č si si u motor nalivu rastlinsko jedilno ole
Objavljeno: Ne apr 02, 2006 11:00 am
Napisal/-a andrazzupan
Motor ni to da se en kolo vrti desno en pa levo pol pa tom vse skupej dela. Motor je kar zapleten in tudi zelo natančen stroj, zato mu lahko škodujeje veliko malenkosti (nisem rekel da zacvrči - na hitro pa se vseeno segreje)
Glede odpiranja pokrova glave motorja pa ne vidim problema da ga nebi sam znal odpreti če imaš nekaj osnovnega znanja, pripomočke in malo izkušenj.
Objavljeno: Ne apr 02, 2006 11:08 am
Napisal/-a lexuss
poznam jst take picajzle k se usega pojijo in ihtijo č kej ni prou, pravm da nč se ni zgodil no
kok eni paničarjo
mam tut direktorja tazga picajzla
take iz easy
Objavljeno: Ne apr 02, 2006 12:38 pm
Napisal/-a martk
lexuss je napisal/-a:poznam jst take picajzle k se usega pojijo in ihtijo č kej ni prou, pravm da nč se ni zgodil no
kok eni paničarjo
mam tut direktorja tazga picajzla
take iz easy
Pol tud babo pa otroke tolčeš, pa te majo še zmeraj radi... Zarad mene lahk vodo vlivaš,
sej avto bo še zmeraj peljal. A je teženje pa pametovanje tvoj fetiš, al kaj... Saj ko avto
pereš, lahko vročo mašino polivaš. Ampak slejkoprej se bo olje iz nje uscal, prvič sigurno ne... Get the point?
LP
Objavljeno: Ne apr 02, 2006 1:04 pm
Napisal/-a Cash
Fant je na vprašanje teme dobil odgovore, zato se lahko tema zaklene, ker vidim, da se je kregarija ža pričela
Objavljeno: Ne apr 02, 2006 1:10 pm
Napisal/-a martk
lexuss je napisal/-a:andrazzupan je napisal/-a:Olje meriš:
-ko je avto v vodoravnem položaju,
-ko je avto stal vsaj eno uro (ne vem kako potem pomerite ko tankate na črpalki?)
-ko je olje hladno (ker drugače ne moreš zaradi zgoraj navedenega)
Olje dolivaš:
-ko je motor hladen (če je motor vroč in vanj vliješ mrzlo olje se olje na hitro segreje in zapeče na motor)
-dolijemo ga malo pod max.
Če imamo v karterju 5 litrov olja se pri temperaturni razliki 80 stopinj (od 20 do100) olju poveča prostornina za 3 dl.
tvoje besedilo je use prej k smešno, sploh pa tist da se olje zapeče na motor, namreč jst sm pr sep u vroč motor naliu mrzu ole, da nau pomote sobna temperature in ne uzet iz hladilnika heh, in se mi ni čist nč zapeku in nasledna smešna k je, kje je problem zate zmert po tankanju, ne vem mogoče si se kej zmotu al ti pa u priročniku narobe piše

D
lexuss je napisal/-a: haha po tvoje je odpret pokrov motorja kokr odpret predal c c c
za ole pa lohk rečem zato , ker sem to sam naredu, in ni blo nobeneg cvrčanja ko sm dolivu tko da oprosti mi č si si u motor nalivu rastlinsko jedilno olje
lexuss je napisal/-a:poznam jst take picajzle k se usega pojijo in ihtijo č kej ni prou, pravm da nč se ni zgodil no
kok eni paničarjo
mam tut direktorja tazga picajzla
take iz easy
In ta stvar se pojavlja znova in znova.
In ne, nisem se hotel kregat.
LP