Stran 1 od 2
Mehka sklopka
Objavljeno: So apr 01, 2006 11:41 pm
Napisal/-a maki13
Lep pozdrav,zadnje case je sklopka postajala vedno mehkejsa,tko da je zelo tezko normalno spelat,ker mi takoj zagrab tudi ce je do konca prtisnjena.Ce jo hitr prtisnem pol se da neki upora nazaj,ce pa pa jo prtisnem pocas gre pa kot puter cist v podn brez vsakrsnega upora.Pa tud brzine ne morm uravnavat vec z njo(pri voznji v rikverc) in ko se ustavm in mam v prestavi lahko sklopko pohodm do konca ampak avto se vedno vlece naprej.Pa tud iz rikverca mi ne spusti oz. avto hoce se kr naprej vlect,tko da ga morm ugasnt,spustit sklopko do konca,pa jo se enkrat prtisnt in zamenjat v prvo!Rabu bi kaksn nasvet,a je lahko sla zajla za sklopko,a je sklopka fuc,a mozno da ma sklopka ksno pumpo pa da je sla u .....
Ker vem o sklopkah tok kot krava o kotalkah bi prosu za mal pomoci...
*Toyota Starlet 92*
Objavljeno: Ne apr 02, 2006 7:44 am
Napisal/-a URŠA
Najverjetneje ti je šla vzmet na potisni plošči.Tako da bo potrebno menjat potisno ploščo zraven pa po potrebi tudi lamelo.
Objavljeno: Ne apr 02, 2006 8:52 am
Napisal/-a zcmr
ce spomin ne vara me tvoj avto nima zajle! ima hidravlicni prenos. se pravi preveri nivo zavorne tekocine v posodici od pumpe sklopke ce manjka je to znakda nekje pusca , ce ne manjka so gumice v pumpi napihnjene in ob hitrem pritisku jo zabije in zato nekoliko odvoji.
a ce na hitro pritisnes pedal desetkrat zadrugoma se pedal otrdi ???
Objavljeno: Ne apr 02, 2006 10:04 am
Napisal/-a maki13
Ja no,mogoce je mal trsa,ampak se vedno se ne da spelat normalno.Kje pa je ta pumpa od sklopke,vsaj prblizn da bom lahko pogledu?
Objavljeno: Ne apr 02, 2006 10:37 am
Napisal/-a lexuss
zcmr je napisal/-a:ce spomin ne vara me tvoj avto nima zajle! ima hidravlicni prenos. se pravi preveri nivo zavorne tekocine v posodici od pumpe sklopke ce manjka je to znakda nekje pusca , ce ne manjka so gumice v pumpi napihnjene in ob hitrem pritisku jo zabije in zato nekoliko odvoji.
a ce na hitro pritisnes pedal desetkrat zadrugoma se pedal otrdi ???
nej te popravm da to lohk nrdiš sam pr zavorah, tkole 10x zbrcat pa otrdi, ker se tiče olja, za slkopko nej gre pa un h mehaniku, ne na servis, h mehaniku k sam ne bo nč popravu, je preveč umazan deu
Objavljeno: Ne apr 02, 2006 11:37 am
Napisal/-a zcmr
nej te popravm da to lohk nrdiš sam pr zavorah, tkole 10x zbrcat pa otrdi
poglej avtomehanik sem ze 21 let na mercedesu ki ima 99% sklopk hidravlicnih in sem jih ze toliko menjal in izzracil da me ni treba "popravljat" ker tocno vem kaj sem napisal in kako se dela. ce pa on ne bo uspel sam postimat jaz nevem , sem samo svetoval.
Objavljeno: Ne apr 02, 2006 1:05 pm
Napisal/-a maki13
ZCMR,zgleda da mas prov,sem pogledu mal po servisni knjigi(je v nemscini) pa sem najdu tole-(kupplungflussigkeitsbehalter) mejhna posodica gor pise(use only dot3)ni cist polna sam ni pa tud minimum.
Zcmr,a maš še kaksn predlog,neki si govoru o enih gumicah v pumpi.
Hvala!
Objavljeno: Ne apr 02, 2006 1:49 pm
Napisal/-a zcmr
no ce ni prazna potem ne pusca in ni druge kot menjat gumice na pompi ,seveda ce jih bos dobil,drugace celo pompo kar je se najbolse. zapelji se do mehanika ker sam bos tezko postimal !
Objavljeno: Ne apr 02, 2006 5:17 pm
Napisal/-a maki13
Sem zdej se mal bolj natančno pogledal pa je olje res samo do crtice minimum,tko da grem jutr olje kupit pa ga dotocit.Bomo vidl kaj bo,kolk pa drugac kej stanejo te "pumpe" sklopke al menjalnika oz. kaj bi jest sploh rabu?A mislis da pa ni mozno da bi bla sklopka kot celota tok slaba da bi jo blo treba menjat?
Objavljeno: Ne apr 02, 2006 5:54 pm
Napisal/-a fifi
Imam pa še js eno vprašanje in bom kar tu vprašal, čeprav se ne nanaša neposredno na to temo. Zadnjič sem v klancu z naklonom okoli 30 do 40% (ne vem točno, je bil pa hudo ornk klanec, v drugi mi ga ni uspelo zvozit z 1.2 8v mašino!) speljal in ugotovil, da mi ročna zavora ne prime dovolj. Ko je avto namreč stal na tem klancu in sem "zategnil" ročno zavoro do konca ter malce popustil pedal navadne zavore, se je avto začel premikati nazaj, tako da sklepam, da je ročna zavora fuč(čeljusti od bobnov ali pa celo oboje). Dobr to mi je jasno. Sem pa naredil eno bedarijo oz. sem bil malo "štorast" ter sem pri speljevanju v ta klanec potem, ko sem ugotovil, da ročna zavora ne prime dovolj, pozabil spustiti ročko ročne zavore! Rezultat je bil, da sem pri speljevanju bolj, kot bi bilo dejansko potrebno obremenil sklopko(speljal sem pod precej obrati in sklopko popuščal bolj počasi, da se je avto premaknil v tako močen breg). Brega je bilo vsega za kakšnih 10-15 metrov max. Ko se je avto ravno dobro začel premikati, seveda zelo počasi zaradi velikega naklona in zategnjene ročne zavore(očitno je še toliko držala, da je občutno dodatno obremenila avto), je v avtu zasmrdelo po nečem zažganem. Zdaj pa mene zanima katera stvar je zasmrdela po zažganem. Je bila to prekomerno obremenjena sklopka, ki se je začela žgati zaradi speljevanja pod velikimi obrati in dodatno obremenjena z ročno zavoro, ali so zasmrdele skurjene čeljusti na zadnjih bobnih? Moram priznati, da se nisem spomnil spustiti ročke ročne zavore vse dokler nisem parkiral na bližnjem parkplacu na vrhu tega klanca, tako da sem se vozil z zategnjeno ročno maximalno kakšnih 30 metrov oz. ca. 10 sekund. Ko sem parkiral, se je v nekaj sekundah vonj razblinil. Ročna je bila skurjena že od prej, verjetno ker sem jo enkrat pustil približno na četrt zategnjeno in se tako vozil ca. 2 kilometra, možno pa je, da je bila slaba še od prej pa pač nihče tega ni ugotovil, ker ni na večjih klancih parkiral oz. speljeval z njih. Kakorkoli že. Potem ko sem se odpeljal v dolino nisem mel občutka, da bi bilo s sklopko karkoli narobe, prijemala je na istem mestu in na enak način kot običajno. Tudi zdrsavanja sklopke med vožnjo ni bilo čutiti. Mene zanima, če lahko z enkratnim zgoraj opisanim ravnanjem pride do tolikšne obrabe sklopke, da začne smrdeti po zažganem ali je po vašem mnenju ta vonj povrzočala zadnja(ročna) zavora.
Objavljeno: Ne apr 02, 2006 6:41 pm
Napisal/-a TrijoAdijo
Hja ti pa si talent za speljevanje v hrib
No...tist kaj je tuk smrdelo po zažganem je bla sklopka.In ne ročna zavora.Sklopka je bila.
LP!
Objavljeno: Ne apr 02, 2006 7:28 pm
Napisal/-a fifi
Hehe, se mi je zdelo.

Tnx za info.
Objavljeno: Ne apr 02, 2006 8:48 pm
Napisal/-a zcmr
maki sklopka je dobra!gumice-gumice
fifi kmalu bos postavil temo zakaj mi sklopka trese ob speljevanju

Objavljeno: Po apr 03, 2006 1:44 pm
Napisal/-a fifi
zcmr je napisal/-a:maki sklopka je dobra!gumice-gumice
fifi kmalu bos postavil temo zakaj mi sklopka trese ob speljevanju

Tega vprašanja ne bom postavil, me pa zanima kako kmalu po tvojem bo moja sklopka po zgornjem pripetljaju začela kazati znake "skurjenosti"?

Namreč nova LUK-ova sklopka za moj avto stane le 14 čukov + montaža pri lokalnem majstru.

Zaenkrat se pa niti malo ne pozna, da bi bilo s sklopko kaj narobe, me pa zanima kolk km ji je še ostalo po tvojem.

Pa še eno vprašanje. V primeru, da se odločim za menjavo sklopke, baje so nove bolj trde na začetku, dokler se zadeva ne ulaufa in prijemljejo bolj sunkovito. Govorim baje, ker sem nekje zasledil tudi obraten primer, kjer je nova sklopka bila precej mehka in zelo blago nesunkovito prijemala. Ima kdo izkušnje z LUK-ovimi sklopkami, še posebej morda za Renaulte, kako se obnesejo in kakšen je pedal(mehek/trd), ko je sklopka nova ter kako se obnese košara pri speljevanju in menjavanju.
Objavljeno: Po apr 03, 2006 3:31 pm
Napisal/-a zcmr
ne se sekirat ce se ne trese bo lahko se dolgo trajala ,tisto zgoraj je bilo recno malo v sali....
sicer pa nima smisla komplicirati pri nahupu sklopke al je LUK al valeo al sacsh to so vse dobre marke in nima nobenega smisla komplicirat.
je pa res da se precej lamel poskoduje ob namescanju menjalnika ko le-ta ni dobro scentrirana in se menjalnik sili na mesto . potem ze od zacetka trese.....in je vse krivo le kdor je delal ne.
Objavljeno: Po apr 03, 2006 3:41 pm
Napisal/-a fifi
Ja, glede na to, da ima avto šele okoli 75 čukov kilometrov, bi rekel, da bi še vsaj neki kilometrov pa le morala zdržat navkljub zgornjem falusu pri speljevanju. Sicer bom pa tko reku, če se sklopka da skurit ali pa vsaj zelo bistveno obrabit v manj kot 15 sekundah, potem je to zelo nezanesljiv in nevzdržljiv del avtomobila.

Glede znamk pa takole, vem, da so vse približno tam tam pri kvaliteti. Vendar je od znamke za posamezen model avtomobila vseeno precej odvisno kako blizu bo občutek uporabe zamenjane sklopke občutku uporabe originalne kuplunge nameščene v avto v tovarni.

Ene so mal mehkejše, druge mal trše, tko da čist vseeno po mojem vseeno ni. LUK-ova kuplunga je tut precej poceni(samo 14 čukov), dvomim, da ima Sachs, Valeo in ostali kaj cenejše sklopke za moj avto, čeprov se ne bi branu še nižje cene.

Objavljeno: Po apr 03, 2006 4:07 pm
Napisal/-a fifi
zcmr je napisal/-a:je pa res da se precej lamel poskoduje ob namescanju menjalnika ko le-ta ni dobro scentrirana in se menjalnik sili na mesto . potem ze od zacetka trese.....in je vse krivo le kdor je delal ne.
Hm, tega zadnjega odstavka pa ne razumem najbolje kaj ima vezo z mojim post-om. Si hotel rečt, da so eni mehaniki šušmarji, ker ne znajo dobro sklopke namestit al je težava, ko se menjalnik menja?

Menjalnika na avtu js ne bi nikoli menjal, raje avto odpeljem na odpad. S samim mojim dogodkom(speljevanje v breg

) pa nima veze nameščanje lamele na menjalnik.

Objavljeno: Po apr 03, 2006 4:53 pm
Napisal/-a zcmr

fifi naj zaklucimo to temo......za menjat sklopko je treba snet menjalnik

in ko das novo sklopko na ustrajnik mora biti scentrirana da gre spojna osovna skoznjo in v lezaj na motorni gredi.....ce ni natanko scentrirana je treba menjalnik bolj na ho-ruk dat gor in osovina lahko zvije lamelo....no dovolj bo te teme!
LP_Z
Objavljeno: Po apr 03, 2006 5:09 pm
Napisal/-a fifi
Aha, no se mi je zdelo, da bo kaj takega. Se pravi to si napisal, da je treba met konkretnega mehankarja, ko se menja sklopko in ne kar enga šušmarja. Verjamem, da je to bolj važno od znamke sklopke. Sicer pa mislim, da smo vsi dobili vse informacije in se temo dejansko lahko zaklene.

Objavljeno: Po apr 03, 2006 5:29 pm
Napisal/-a maki13
No zdej je situacija taka,sem brsku pa masini,in zraven cilindra za sklopko je se ena posodica iz gume(manseta?) in tm je ena 1cm velika luknja,ko prtisnem na sklopko iz tm vn piha zrak?!A ma kdo kaksno idejo,ker avto je zdej ne vozen,se ne da spelat sklopka takoj zagrab in avto skoc in crkne?Ce ma kdo kasno idejo kako naprej nej prosim napise,al pa ce pozna ksnga mehanika iz lj. da bi mi to prsu pogledat,al mi ostane res samo to da ga odslepam na toyoto al pa en servis?
Hvala!