Stran 1 od 1
Vprašanje o asimetričnih gumah
Objavljeno: Če apr 27, 2006 3:10 pm
Napisal/-a Pizzicato
Pred kratkim sem kupil 4 nove gume Continental PremiumContact2 (asimetrične gume). Ko sem jih namontiral in scentriral ugotavljam, da mi kadarkoli volan obrbnem rahlo v levo ali desno, le-tega začne rahlo tresti. Ko je volan naravnan ga ne trese (tresenje se občuti pri hitrostih od 60 - 140 in več km/h - najbolj med 120 in 140 km/h).
Odšel sem k drugemu vulkanizerju ki je preveril centriranost gum. Vse so bile vredu (0g).
Zdaj ko malo bolje pogledam gume vidim da imajo napis OUTSIDE, ki je seveda na zunanji strani avta. Nikjer pa ne najdem puščice za smer vrtenja. Ko še bolje pogledam in primerjam gume vidim, da imajo vse 4 enak vzorec profila, kar pa mislim da asimetrične gume ne bi smele imeti. Tako ima npr. leva sprenja guma ob zunanjem robu kanale obrnjene nazaj, sprednja desna guma pa ob zunanjem robu naprej. Iz tega sklepam da so mi poslail vse 4 gume enake (ali leve ali desne).
Ali ni ravno pri asimetričnih gumah glavna lastnost da leva ne more biti enaka desna zaradi tazličnih robov?
Ali je možno da mi gume trese ravno zaradi tega?
Objavljeno: Če apr 27, 2006 3:53 pm
Napisal/-a RedBull™
edini pogoj pri teh gumah je,da je napis OUTSIDE na zunanji strani - se razume na vseh 4 kolesih.
Vzrok za tresenje se pa lahko skriva kje drugje.
Objavljeno: Če apr 27, 2006 3:59 pm
Napisal/-a maniaxxx
tresejo lahko gume ce niso centrirane, ce imas kaj felge poskodovane ali ce je guma slucajno poskodovana.., kot je rekel red bull, je vazno da imas napis outside na zunanji strani pa so pravilno namontirane..preveri felge..
Objavljeno: Če apr 27, 2006 4:40 pm
Napisal/-a Pizzicato
Ja sej če mal teoretično premislimo lahko imajo vse outside na zunanji strani, ker pa so asimetrične, nikakor ne morejo imeti leve in desne istega profila.
Zamislite si da so res leve in desne enake, povrh pa še asimetrične. Lahko se zgodi tako kot meni, ko imam npr. vse 4 leve ali pa desne. Vse bodo imele outside na zunanji strani profil pa zaradi asimetrije ne bo enak na levi in desni strani.
Re: Vprašanje o asimetričnih gumah
Objavljeno: Če apr 27, 2006 4:49 pm
Napisal/-a Gricko
Pizzicato je napisal/-a:Zdaj ko malo bolje pogledam gume vidim da imajo napis OUTSIDE, ki je seveda na zunanji strani avta. Nikjer pa ne najdem puščice za smer vrtenja. Ko še bolje pogledam in primerjam gume vidim, da imajo vse 4 enak vzorec profila, kar pa mislim da asimetrične gume ne bi smele imeti. Tako ima npr. leva sprenja guma ob zunanjem robu kanale obrnjene nazaj, sprednja desna guma pa ob zunanjem robu naprej. Iz tega sklepam da so mi poslail vse 4 gume enake (ali leve ali desne).
tudi sam sem kupil kak mesec nazaj gume z asimetričnim profilom in ko sem gledal
profil sem se vprašal iste stvari kot ti!!
sem šel nazaj do prodajalca pa mi je rekel da so vse asimetrične gume enake!! in da ne obstajajo levo oz desne gume!!
edina firma , ki je imela, pa baje nima več (leve in desne gume) je nokian.
tko da sem začel gledati tudi okoli po drugih avtih in opazil , da imajo res vsi avti montirane 4 enake gume!
Pizzicato je napisal/-a:Ali ni ravno pri asimetričnih gumah glavna lastnost da leva ne more biti enaka desna zaradi tazličnih robov?
Ne!
to pomeni le da ima zunanji rob bolj močan, da se ne zvija toliko v ovinkih in da je manj narezana guma po zunanjem robu, zopet zaradi zvijanja in oprijema, notranja stran pa je boljša za odvajanje vode....
po besedah vulkanizerja te odvodni kanali nimajo nekega velikega pomena pri odvajanju vode, največjo vlogo ima vzdolžni kanal...
upam da sem kaj pomagal!
lp
Objavljeno: Če apr 27, 2006 6:20 pm
Napisal/-a Pizzicato
Gricko: A si potemtakem tudi ti imel težave z novimi gumami, da si raziskoval zakaj tak profil?
Objavljeno: Pe apr 28, 2006 1:49 pm
Napisal/-a Gricko
Pizzicato je napisal/-a:Gricko: A si potemtakem tudi ti imel težave z novimi gumami, da si raziskoval zakaj tak profil?
ne, nobenih težav, samo pri montaže sem opazil da so vse 4 enake in se mi je čudno zdelo....
tudi meni se je čudno zdelo potekanje stranskih kanalov...na eni strani je bilo normalno, na drugi pa se mi je zdelo da gledajo zareze v napačno smer, torej da ne odvajajo vode dovolj dobro.....zato sem šel nazaj po reklamacijo..., ki je seveda ni bilo....obrazložitev sem pa že prej napisal!
drugače pa meni nič ne trese, ropota ali kaj podobnega.....in dvomim da je pri tebi kriva guma....bolj verjetno je kaj drugega
Objavljeno: So apr 29, 2006 11:52 pm
Napisal/-a SkIDiver
Ne ga srat!
Fotr ma na mercedesu Bridgestone Turanza ER300, ki je asimetrična guma pa nima isto obrnjen profil na vseh 4 gumah!
Zaviti del lamel ima na notranji strani! Na sliki so te lamele na levi strani gume in ta guma se montira na desno stran avtomobila!
Bom pa jutr za 100% pogledal na avtu!

Objavljeno: Ne apr 30, 2006 2:30 am
Napisal/-a martk
Ma vi niste normalni... Če piše outside, je OUTSIDE. na zunanji strani. Na uni strani , kjer je pleh od avta, ki se ga vidi. Na tisti strani ki se gumo vidi.
ne kompliciraj
Objavljeno: Ne apr 30, 2006 2:25 pm
Napisal/-a SkIDiver
Sem dans pogledal. Na vsaki gumi piše outside. Gume pa so paroma po dve in dve. Dve pašeta na eno stran avtomobila dve pa na drugo. Gre tud obratno samo ni temu namenjeno glede na kanale na profilu gume. In ko pogledaš avto od zadaj se profil na levi in desni gumi steka enako! In ravno tako na spredaj!
Objavljeno: Ne apr 30, 2006 2:33 pm
Napisal/-a Gricko
mah vi ste vsi
seveda da piše OUTSIDE in to pomeni da je na zunanji strani!!!!
in zavit del je vedno na notranji , to je popolnoma jasno!!
mi smo govorili o notranjem delu, kjer kanali potekajo prečno po gumi
in logično bi bilo da zgledajo gume nekako tako:
II
\\ ----
//II (leva in desna guma) vendar ni tako
ampak je tako:
II
// ----
//II vsaj pri veliki večini!! in še vedno piše na zunanji strani OUTSIDE, vendar je na notranji strani profil "narobe " obrnjen!!
kar dobro poglejte na avtih in boste opazili da na notranji strani gume potekajo vsi kanali na vseh gumah v isto smer in ne po dve in dve gumi
Objavljeno: Ne apr 30, 2006 3:02 pm
Napisal/-a ANJCI
SkIDiver je napisal/-a:Sem dans pogledal. Na vsaki gumi piše outside. Gume pa so paroma po dve in dve. Dve pašeta na eno stran avtomobila dve pa na drugo. Gre tud obratno samo ni temu namenjeno glede na kanale na profilu gume. In ko pogledaš avto od zadaj se profil na levi in desni gumi steka enako! In ravno tako na spredaj!
Dj še enkrat poglej .....malo bolje.
Če bi želeli , da se celotni dezen tekalne površine vrti pri asimetričnih pnevmatikah v smeri vožnje potem to ni več asimetrična temveč smerna oz. simetrična pnevmatika.
Obstajajo pnevmatike z normalnim SIMETRIČNIM dezenom ( ponavadi vulkanizerji montirajo DOT na ven - čeprav to ni pravilo - zaradi banke podatkov - letnica itd..., katera je ponavadi samo na eni strani bočnice ), ASIMETRIČNE pnevmatike ( AUTSIDE - ven, INSIDE - notri , pri teh pnevmatikah se notranji del dezena razen ramenskega na eni strani vozila vedno vrti v obratno smer ), SMERNE pnevmatike so označene samo z rotacijo vrtenja ( puščica se vedno vrti naprej v smeri vožnje ) ali pa prav LEVA ter DESNA - LEFT, RAIGHT ( montiraš jo lahko samo na tisto stran za katero je narejena ).
Toliko , da ne boste odkrili kaj novega
Pa še nakaj slikic dezenov.....

in link do ...
http://www.dunloptyres.co.uk/ourTyres/c ... formation/
Objavljeno: Ne apr 30, 2006 8:02 pm
Napisal/-a Pizzicato
Zgleda da tukaj enim logika ne špila ravno normalno

.
Še enkrat poglejte Grickotovo sliko in pol boste vidli zakaj smo se eni začudili glede profila.
Normalno da mora OUTSIDE biti na zunanji strani in če so vse 4 gume enake, potem desno sprednjo zmontiraj na levo sprednjo - outside bo spet zunaj, tako kot je tudi prav, vendar pa se bo guma vrtela v nasprotno smer (zato tudi imela drugo obliko vzorca profila).
Hec je, ker na Continental PremiumContact 2 (asimetrične gume) ni smerne puščice niti oznake levo - desno. Piše samo OUTSIDE in vse 4 so enake.