Stran 1 od 2
menjava olja menjalnik
Objavljeno: Po jun 05, 2006 1:18 pm
Napisal/-a matjaz19
zanima me kje se menja olje menjalnika? mi lahk kdo napiše kje je to al pa sliko pošlje ?hvala katero olje pa priporočate
Objavljeno: Po jun 05, 2006 1:44 pm
Napisal/-a TUNING_BOY
odvisno kak avto maš! Lahk ma tak ob strani al pa spodi, sej pravim da je čist odvisno!
Objavljeno: Po jun 05, 2006 2:28 pm
Napisal/-a svadreb
Olje se spusti iz vijaka, ki je na dnu menjalnika. Torej odviješ vijak in olje izteče - teko kot pri mašini. Dolivanje je pa mal težje. Luknja za dolivanje je ob strani in zaprta z vijakom. Ko olje doliješ do luknje je dosežen želeni nivo. Zdej pa odvisno, kej imaš to luknjo pozicionirano. Pri nekaterih avtih je celo treba met eno pumpico, s katero načrpaš olje v menjalnik.
olje menjalnika
Objavljeno: Po jun 05, 2006 4:59 pm
Napisal/-a matjaz19
mam puntota letnik 97! gor na vrhu je neka odprtina tam ko je kuplonga pa šalt hebl not skup mislim da se tam not nalije olje pa z plastičnim pokrovčkom je pokrito!
Re: olje menjalnika
Objavljeno: Po jun 05, 2006 5:03 pm
Napisal/-a TUNING_BOY
matjaz19 je napisal/-a:mam puntota letnik 97! gor na vrhu je neka odprtina tam ko je kuplonga pa šalt hebl not skup mislim da se tam not nalije olje pa z plastičnim pokrovčkom je pokrito!
Če js prav mislim, pol se mi zdi da si boš ti notr po kuplungi nalil olje? Ne delaj tega!!!
Ni to to, vem že zato ker si reku da je navrh in ne ob strani!
olje menjalnika
Objavljeno: Po jun 05, 2006 5:24 pm
Napisal/-a matjaz19
Ka mi lahk kdo pove kje je to ker bi jaz to sam menjal drugač me bo mehanik preveč orubu hvala za pomoč Mam puntota l97
Pa zanima me zakaj mi mal pri mali hitrosti volan trese pa so vse gume vredu centrirane pa optika tud vredu nareta? pri hitrosti 80 km/h pa mi šajthebl trese ka bi to lahk blo! Hvala
Objavljeno: Po jun 05, 2006 8:15 pm
Napisal/-a čare
olje se izpusti na strani menjalnika na imbus ključ nalije se pa na sprednji strani menjalnika isto imbus ključ gre pa not 1,7 litra sintetičnega olja za menjalnike 75W90 pa če ti mehanik za to vzame več kot 2 jurja je tele edin kar je tuki drago je olje
Objavljeno: To jun 06, 2006 6:30 am
Napisal/-a svadreb
Preveri v tehničnih navodilih, če se plje sploh menja. Nekateri menjalniki uporabljajo trajno olje, ki se ne menja. Tako je bilo pri mojem meganu letnik 96.
Re: olje menjalnika
Objavljeno: To jun 06, 2006 7:39 am
Napisal/-a Walker_P
matjaz19 je napisal/-a:Ka mi lahk kdo pove kje je to ker bi jaz to sam menjal drugač me bo mehanik preveč orubu hvala za pomoč Mam puntota l97
Pa zanima me zakaj mi mal pri mali hitrosti volan trese pa so vse gume vredu centrirane pa optika tud vredu nareta? pri hitrosti 80 km/h pa mi šajthebl trese ka bi to lahk blo! Hvala
Pr men so tut vse gume scentrirane pa še vedn trese, sam js vem vzrok. In ta vzrok je poškodovana guma in ima bule. Pa pr isti hitrosti mi začne trest avto. Tolk o nalitih gumah, so ble pa že na avtu k sm ga kupu.
Objavljeno: To jun 06, 2006 8:02 am
Napisal/-a bsmuk31
svadreb je napisal/-a:Preveri v tehničnih navodilih, če se plje sploh menja. Nekateri menjalniki uporabljajo trajno olje, ki se ne menja. Tako je bilo pri mojem meganu letnik 96.
trajno olje
to tudi obstaja
Ne vem zakaj potem ne uporabljajo tega olja za motor, ne pa da ga moramo vedno menjat?
@matjaz19 evo sliko gre pa za accenta

Objavljeno: To jun 06, 2006 8:18 am
Napisal/-a svadreb
bsmuk31 je napisal/-a:svadreb je napisal/-a:Preveri v tehničnih navodilih, če se oje sploh menja. Nekateri menjalniki uporabljajo trajno olje, ki se ne menja. Tako je bilo pri mojem meganu letnik 96.
trajno olje
to tudi obstaja
Ne vem zakaj potem ne uporabljajo tega olja za motor, ne pa da ga moramo vedno menjat?

Ne moreš verjet, toda tako je pisalo v navodilih. Meni je tud čudno, ampak tega si nisem izmislil.
Objavljeno: To jun 06, 2006 9:03 am
Napisal/-a vincent
načemoma naj bi olje v menjalniku zdržalo njegovo življensko dobo (tako da ga 99,9 % voznikov nikoli ne zamenja). Zdaj , zaradi boljšega spanca ga lahko daš zamenjat.
Če nočeš da te mehanik nategne, kupi olje sam (prekontroliraj katero specifikacijo rabiš (verjetno 75W-90) ter kako količino - verjetno nekje okrog 2 litrov). Cena olja je zelo različna - od par sto tolarjev po litru za mineralna do 6.000 SIT po lirtru (Castrol TAF-X - zakon od olja). To olje potem nesi do mehanika ter naj ti ga zamenja - menjavo ti pa ne sme račumnati več kot 2 jurja (še to bo nateg).
In to je to.
Glede komentarja nekoga - zakaj se potem to olje ne uporablja za motorje?
Zato ker ne smeš mešati jajčk in pomfrija. Menjalnik je zaprt sistem kjer ni obrabe olja, prav tako se noter ne izločajo umazanije kot ostanki izkorelega olja, ki ostaja v motrojih od hodu bata....obremenitve so popolnoma druge).
...in zaključek bedastega komentarja bi bil...da so v motrojih uporabljena boljša olja, ki pa so tudi mnogo bolj obremenjena.
ker če bi bilo vse tako enostavno bi imeli v avtih jedilno sončnično olje - olje kot olje...če je za pomfri dober bo tdui za motor.
koliko pa ima avto preboženih km da hočeš menjati olje?
(če je olje slabo se opazi tako da se težko prestavlja (pa ne v mrazu) - tresenje pa nia nobene veze s tem.
LP
Objavljeno: To jun 06, 2006 10:21 am
Napisal/-a bsmuk31
@Vincent Ne gre se za to kakšna je obraba kje. Če je olje trajno je trajno ne glede na druge faktorje in tega žal ni. Olje v menjalniku je kvečjemu doživljensko za menjalnik in NE trajno!
Objavljeno: To jun 06, 2006 10:55 am
Napisal/-a vincent
pa saj to je to....noben ne bo šel odpirati 20 let starega menjalnika in pretakati olje v drugega novega.
olje menjalnika
Objavljeno: To jun 06, 2006 1:01 pm
Napisal/-a matjaz19
avto ma 100000 prevoženih mislim, da ni treba menjat olja? moram pa menjat zobati jermen, ker ne vem kdaj je bil nazadnje ko sem kupu puntota je mel 96000 prevoženih.1 kaj se mi splača sammenjat jermen al je to zajebano, al ga rajš mehaniku pelam?
hvala
Objavljeno: To jun 06, 2006 1:18 pm
Napisal/-a phoebus
sam bi menjal jermen? groza

Pejt k mehankarju če sprašuješ taka vprašanja

Objavljeno: To jun 06, 2006 1:34 pm
Napisal/-a Mad
phoebus je napisal/-a:sam bi menjal jermen? groza

Pejt k mehankarju če sprašuješ taka vprašanja

...in če se že lotiš pol poišči na zobniku motorne gredi točko na bloku in točko na zobniku - ali zatočkano ali. pika ali bunka ali odlitek - grebenček isto ga imaš na zobniku odmične gredi in obrni motor na roke da se te točke pokrijejo ...na nekaterih avtomobilih imaš narejeno luknjo v glavi da daš skozi štifte, da po nesreči ne premakneš odmičnih ... pol menjaj vodno pumpo (na avtih kjer je gnana z zobatim jermenom) in pol zategni napenjalec toliko kot je bil jermen prej - ko je zategnjen ga primeš z palcem in kazalcem in ga moraš z težavo obrniti za 90 stopinj na sredini najdaljše vertikale jermena ... moraš prvo videti ... zato raje povprašaj kolege, ki so to počeli večkrat... L.p. Mad
Objavljeno: Sr jun 07, 2006 5:37 pm
Napisal/-a Cash
jst bi ti raje svetoval, da ti jermen zamenja kakšen mehanik, ki se je s tem že ukvarjal, pa mu dej tistih par jurjov, boljše, kot da sam menjaš, pa da ti pol zabije ventile, kjer bodo stroški popravila več kot par jurjov

Objavljeno: Sr jun 07, 2006 5:52 pm
Napisal/-a fifi
Praviloma se olje v menjalniku sicer ne menja oz. naj bi zdržalo do konca rabe avta. Vendar lahko iz lastnih izkušenj potrdim, da je v določenih primerih olje potrebno menjati in tako je bilo tudi v mojem! Na Twingu letnik `99 sem imel težave s prestavljanjem v določene prestave(zatikanje), ko se je motor ogrel in težave so se izredno zmanjšale po menjavi olja za menjalnik! Samo za info, sicer sem dobil informacijo, da so nekateri Twingoti letnik `99, ki so se prodajali pri nas, bili prvotno delani za drug trg(nižje temperature v povprečju) in je bilo v menjalniku olje neustrezne viskoznosti, zato se je pri višjih temperaturah ročica menjalnika rada zatikala. Po menjavi olja se je stvar obrnila in je malenkost trša ročka le dokler se mašinca malce ne ogreje, potem pa se šalta NEPRIMERNO bolje kot pred menjavo.
Objavljeno: Sr jun 07, 2006 11:24 pm
Napisal/-a Mad
...za tiste ki se izživljajo in bi radi da jim menjalnik lepo dela in poje čim-manj konjev na Dyno meritvah obstaja samo eno olje - Castrol SAF - XJ 75/140 rdeče barve da vam ne bodo kot meni na servisu BMW poturli kaj drugega - servis BMW ga ni imel dali so mi v kantice MOBIL1 na srečo so bile kantice prozorne in pravočasno sem opazil da ni isto olje... uporablja se v diferencialu M3-ja in daje dobre mazalne lastnosti ker je hidro-dinamično ... prilagaja se ko se stvari segrevajo menjalnik skače lepo v brzino samo ko je mrzel daje malo večji odpor ... L.p. Mad