Mate je napisal/-a:Poglej, če se mogoče ventilator težko vrti in zato potegne več toka.
Vezava upora v serijo je slaba ideja. Raje popravi tisto, kar je res narobe.
Ventilator se vrti čisto OK. Med vikendom sem se malo zatopil v študiranje električnih načrtov, ki se tičejo klime in ventilatorja. Do leta 2000 so za modele s klimo vezali upor za stopnjo vzporedno z ventilatorjem, po leto 2000 pa zaporedno.
Sklepam, da je do težave prišlo, ker so se kontakti na rotorju motorja ventilatorja in krtačke obrabili. Zato se sorazmerno manj časa dotikajo eden drugega in je zato posledično pri vrtenju specifična upornost motorja ventilatorja zrasla. Ker pa ima upornik, ki mi dela preglavice, enako upornost kot prej, upornik pa je vezan vzporedno, je logično, da prek njega zato sedaj teče večji tok, kot prej in se zato bolj greje in termovarovalka prekine tok, ko pride do pregretja.
Verjetno so pri Fordu to (morda) dizajnersko napako kasneje odpravili, saj se enakega upora ne dobi več in so ga zamenjali z druačnim, ta pa je seveda po letu 2000 vezan zaporedno, in se zato pri normalnem delovanju, kljub staranju motorja ventaltorja, ne pregreva.
Tole moje razmišljanje bom šel preverit k avtoelektičarju...