Stran 1 od 1

Crkovanje termoelementa na špirali ventilatorja

Objavljeno: Pe jun 30, 2006 7:37 pm
Napisal/-a JoeLoe
Še drug problem na Fiesti l. 97, 1.25 16V, klima...
Že četrtič je na špirali (beri upor za ventilator hlajenja motorja) odpovedal termoelement. Izgleda, da se špirala zelo segreje, ko imam vklopljeno klimo. Je morda kdo že slišal za kak podoben problem?

Re: Crkovanje termoelementa na špirali ventilatorja

Objavljeno: Pe jun 30, 2006 7:42 pm
Napisal/-a nebivedu
JoeLoe je napisal/-a:Še drug problem na Fiesti l. 97, 1.25 16V, klima...
Že četrtič je na špirali (beri upor za ventilator hlajenja motorja) odpovedal termoelement. Izgleda, da se špirala zelo segreje, ko imam vklopljeno klimo. Je morda kdo že slišal za kak podoben problem?


Probaj dat manjšo varovalko. Očitno pride preveč toka in se preveč segreje. Najbrž so na servisu dali preveliko varovalko not.
Jst recimo imam poleti v avtu za ventilator kar 30A varovalko, normalno bi morala bit pa 15A(pozimi tudi je 15A), samo sem kable zamenjal in ventilator dobi sedaj še enkrat več toka in se tudi hitreje vrti in da več zraka v avto.

Re: Crkovanje termoelementa na špirali ventilatorja

Objavljeno: Pe jun 30, 2006 7:59 pm
Napisal/-a JoeLoe
nebivedu je napisal/-a:
JoeLoe je napisal/-a:Še drug problem na Fiesti l. 97, 1.25 16V, klima...
Že četrtič je na špirali (beri upor za ventilator hlajenja motorja) odpovedal termoelement. Izgleda, da se špirala zelo segreje, ko imam vklopljeno klimo. Je morda kdo že slišal za kak podoben problem?


Probaj dat manjšo varovalko. Očitno pride preveč toka in se preveč segreje. Najbrž so na servisu dali preveliko varovalko not.
Jst recimo imam poleti v avtu za ventilator kar 30A varovalko, normalno bi morala bit pa 15A(pozimi tudi je 15A), samo sem kable zamenjal in ventilator dobi sedaj še enkrat več toka in se tudi hitreje vrti in da več zraka v avto.


Ježeštana Nebivedu... O štromu pa že nekaj vem, da "količina toka" ni odvisna od varovalke. Varovalka ti omeji količino toka navzgor in bi v primeru, da dam šibkejšo not, pregorela. Ta, ki je not, je predpisana od proizvajalca. Štos mora biti drugje.

Re: Crkovanje termoelementa na špirali ventilatorja

Objavljeno: Pe jun 30, 2006 9:37 pm
Napisal/-a DrMr
nebivedu je napisal/-a: Probaj dat manjšo varovalko. Očitno pride preveč toka in se preveč segreje. Najbrž so na servisu dali preveliko varovalko not.
Jst recimo imam poleti v avtu za ventilator kar 30A varovalko, normalno bi morala bit pa 15A(pozimi tudi je 15A), samo sem kable zamenjal in ventilator dobi sedaj še enkrat več toka in se tudi hitreje vrti in da več zraka v avto.


... :roll: :roll: :roll: , ta je pa prava za Reporterja Milana....

...mislim, da ti crkuje motor ventilatorja in rabi preveč toka, ali pa slabi stik na kakšnem konektorju in dela ob iskrenju prevelike špice,...zato crkne "termoelement", ki je v bistvu termovarovalka... izmeri tok, ki ga vleče motor, ali pa brikaj termovarovalko (samo v tem primeru ti bo potem začelo kuriti žice in konektorje)...

Objavljeno: Pe jun 30, 2006 9:52 pm
Napisal/-a milankregar
Najboljše, da greš do kakšnega avtoelektričarja. Ti bo napako našel 1,2,3, ... ;)

Objavljeno: Pe jun 30, 2006 11:46 pm
Napisal/-a tony1
Torej ti v biszvu vsakič pregori varovalka električnega ventilatorja?

To preprosto pomeni, da je ventilator (+mogoče še kak upor, če ima ventilator več hitrosti delovanja) zrel za obnovo. Z demontažo vred računaj na strošek nekje med 15k-20k sit.

Objavljeno: So jul 01, 2006 12:17 am
Napisal/-a čare
e men je glih par dni nazaj crknila termovarovalka upora 1. stopnje ventilatorja in sem šel h kogovšku in mi je prodal 216 stopinjsko varovalko ker on pravi da je šezmeri take gor dajal pa nikol nobenih problemov

P.S. u conradu ali kakšni drugi trgovini z elektro elementi so te varovalke cenejše

Objavljeno: So jul 01, 2006 12:18 am
Napisal/-a milankregar
kaj pa če bi vmes dal enostavno en upornik?

Objavljeno: So jul 01, 2006 7:14 am
Napisal/-a JoeLoe
milankregar je napisal/-a:kaj pa če bi vmes dal enostavno en upornik?


Sem tudi pomislil, vendar gre za stopnje ventilatorja. Kolikor sem gledal načrte od napeljave za avto je ta upor ob vklopu klime vezan vzporedno (polovičen tok na ventilatorju). Ventilator
sem pa že menjal, sicer z rabljenim, pa se, ko sem ga priklopil na akumulator ni nobena žica grela... Mogoče se pa res odpravim do avtooelektričarja, samo prej bom moral obupat :-)

Objavljeno: So jul 01, 2006 9:58 am
Napisal/-a Mate
Poglej, če se mogoče ventilator težko vrti in zato potegne več toka.

Vezava upora v serijo je slaba ideja. Raje popravi tisto, kar je res narobe.

Objavljeno: Ne jul 02, 2006 10:32 pm
Napisal/-a JoeLoe
Mate je napisal/-a:Poglej, če se mogoče ventilator težko vrti in zato potegne več toka.

Vezava upora v serijo je slaba ideja. Raje popravi tisto, kar je res narobe.


Ventilator se vrti čisto OK. Med vikendom sem se malo zatopil v študiranje električnih načrtov, ki se tičejo klime in ventilatorja. Do leta 2000 so za modele s klimo vezali upor za stopnjo vzporedno z ventilatorjem, po leto 2000 pa zaporedno.
Sklepam, da je do težave prišlo, ker so se kontakti na rotorju motorja ventilatorja in krtačke obrabili. Zato se sorazmerno manj časa dotikajo eden drugega in je zato posledično pri vrtenju specifična upornost motorja ventilatorja zrasla. Ker pa ima upornik, ki mi dela preglavice, enako upornost kot prej, upornik pa je vezan vzporedno, je logično, da prek njega zato sedaj teče večji tok, kot prej in se zato bolj greje in termovarovalka prekine tok, ko pride do pregretja.
Verjetno so pri Fordu to (morda) dizajnersko napako kasneje odpravili, saj se enakega upora ne dobi več in so ga zamenjali z druačnim, ta pa je seveda po letu 2000 vezan zaporedno, in se zato pri normalnem delovanju, kljub staranju motorja ventaltorja, ne pregreva.
Tole moje razmišljanje bom šel preverit k avtoelektičarju...

Objavljeno: Sr jul 05, 2006 8:47 am
Napisal/-a SkIDiver
Če so to v letu 2000 popravl potem ne rabim pričakovat takšnih težav :tomidelej: =I Če pa že kdaj nastopijo pa bom vsaj vedu kaj iskat.