Stran 1 od 1

Napetost zobatega jermena

Objavljeno: Sr jul 05, 2006 10:50 pm
Napisal/-a Primoz_86
Pri Unotu 60S L92 mi je začel ružit šponar. Ko sem odstranil pokrov zobatega jermena in motor zavrtel tako, da sta se klapali označbi na jermenici odmične gredi in glavi motorja, sem šponar brez težav z roko obračal, napet jermen pa brez težav premikal po jermenici odmične gredi. Šponar sem odstranil, v plastiko izvrtal luknjico, ga nafilal z mastjo in vse montiral nazaj kot je bilo. Jermen sem nekoliko bolj zategnil (na sredini med pumpo in odmično gredjo ga vseeno lahko zasučem do 90°, za šponar zavrtet se moram kar namatrat) saj se mi zdi, da je bil prej pramalo. Šponarja ni več slišat, ga bom pa vseeno zamenjal, ker ne bi rad zaradi njegove odpovedi delal kakšne generalke. Avto ima malo manj kot 80.000km, jermen je bil zamenjan na 50.000 pri nekem privatniku, ki je mimogrede polomil še pokrov jermena, ker je preveč zatisnil vijake, tako, da nisem prepričan v njegovo strokovnost :( Jermen bom menjal na 100.000km

A bi mi lahko kdo vsaj približno opisal, kako ugotoviš, če je jermen pravilno napet oz, ali je bil pred mojim posegom? Z zobatimi jermeni se nisem še nikdar ukvarjal, vem pa, kaj se zgodi, če fališ zob ali dva ali če jermen preskoči, zato sem ga tudi preventivno malo bolj napel, seveda pa ne bi rad zaradi tega imel problemov z ležaji

Na šponarju se vidi tudi, da je jermen občasno drsel po njegovi površini

Lp

Re: Napetost zobatega jermena

Objavljeno: Sr jul 05, 2006 11:14 pm
Napisal/-a SkIDiver
Primoz_86 je napisal/-a:... napet jermen pa brez težav premikal po jermenici odmične gredi.


Niti približno ni dost napet.

Objavljeno: Sr jul 05, 2006 11:37 pm
Napisal/-a Primoz_86
Saj ravno zaradi tega sem ustvaril to temo, ker ko sem preveril jermen sem se glede na napetost začudil, da ni že preskočil. Mogoče pa je :? Avto sicer pelje brez težav, primerno za svoje konje. Ko se označba na zgornji jermenici klapa z označbo na glavi motorja, je označba na spodnji jermenici na 2. črtici na pokrovu jermena, gledano od spredaj proti kabini. Na pokrovu so sicer 4 črtice ena ob drugi . Je pravilno?

S premikanjem jermena po jermenici seveda nisem mislil premikanje po zobeh, pač pa premikanje v smeri osi (jermenica nima robov), da ne bo kdo narobe razumel ;)

Motor od strani izgleda tako kot ta http://www.fiatforum.com/attachment.php ... 1100539187 (od puntota 55), na sliki manjka jermenica od motorne gredi

Objavljeno: Če jul 06, 2006 12:54 am
Napisal/-a Primoz_86
:D izgleda, da sem po občutku ravno prav nategnil jermen, seveda, če pravilno razumem poljsko http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,103.html

Pasek naciągamy tak aby nie skręcał się więcej niż o kąt 90 stopni.


Zdaj bom lažje zaspal :lol:

Lp

Objavljeno: Če jul 06, 2006 8:43 am
Napisal/-a SkIDiver
Vem, kaj si mislil s premikanjem jermena. Da si ga brez blema premikal levo/desno po jermenici.
Za označbe glavne gredi pa nimam pojma kako gredo pr fiatu. Sicer sem enkrat šraufal motor od unota samo je tega že davno davno daleč.
Sicer pa, če bi jermen preskoču za en zob bi avto še vedno laufal sam mal težje v prostem teku.

Objavljeno: Če jul 06, 2006 7:01 pm
Napisal/-a čare
dej ti takoj zameni jermen šponar in vodno pumpo ker če ti je ružil ti še 20 tisoč kilometrovne bo zdržu ampak ti ka bo samo odtrgal en dan sicer pa če je FIRE motor se ventili pa bati baje ne srečajo glede napetosti je pa tam kjer je največja razdalja med enim zobnikom(jermenico) in naslednjim tam se more obrnit za 90 stopinj če ti pa drsi po šponarju pa poglej če ti ne pušča tesnilo pokrova ventilov in teče pol po jermenu in ker je masten se premika

Objavljeno: Če jul 06, 2006 10:41 pm
Napisal/-a Primoz_86
Danes sem zamenjal šponar. Težava pa je, da ima novi (original) 3x več lufta med notranjim in zunanjim obročem kot stari, zato teče malo postrani in se mi je jermen za kakšnih 1.5mm premaknil iz sredine na jermenici odmične gredi :?

Jermen ni masten tako da to ni bil vzrok zdrsovanju.

Pumpa je sicer še vredu. Zdaj popravljam karoserijo, ko pa končam, bom zamenjal zobati jermen, pumpo, svečke, olje, oljni filter, filter za zrak, zavorno olje, amortizerje, akumulator (9 let star pa še vedno brezhiben :shock:) ter kupil kg masti, saj mi vse škriplje in cvili - ročica menjalnika, volan, zajla sklopke, ročna :lol: . Avto sem dobil pred kratkim od starih staršev ki so ga zadnja leta zelo malo rabili. Avto sicer izgleda kot nov, brez praske, cvili/škriplje pa kot kakšna podrtija tik pred odvozom na odpad

Sicer mi še neka stvar škriplje pri motorju, ob določenih vrtljajih, verjetno jermen od alternatorja.

Še nekaj me zanima. Kaj bi bil vzrok, da avto včasih malo pocuka pri pospeševanju? Kapa, rotor v kapi, svečke, kabli ali kaj drugega?

Motor je menda enak kot pri unotih 1.1 ie in Puntotih 55, le da je ta še na fergazer. Sta omenjena motorja FIRE, da imam vsaj eno skrb manj?
Motor izgleda tako kot ta: http://www.forum-auto.com/uploads/20040 ... no60s5.jpg
http://www.forum-auto.com/uploads/20040 ... no60s6.jpg

Lp

Objavljeno: Pe jul 07, 2006 11:49 am
Napisal/-a čare
fire motorji niso nikol bli na frgazer tista stvar je monotronic vbrizg kar ti misliš da je frgazer sta pa puntov in unotov motor u bistvu ista ja pa če ma nov šponar luft ga pejt zamenjat ker ga ne bi smel met nič vodna pumpa pa lahko da je dobra sam ko boš zamenju (ali napel) jermen bo zarad večje obremenitve (pač nov trši jermen) fasal ležaj u pumpi zato se menja skupaj z jermenom če jo le ta poganja ker če ti jo odtrga je isto kot bi ti utrgal šponar a ne

Objavljeno: So jul 22, 2006 8:23 am
Napisal/-a Marsovček
čare je napisal/-a:...glede napetosti je pa tam kjer je največja razdalja med enim zobnikom(jermenico) in naslednjim tam se more obrnit za 90 stopinj ...


Bi enak sistem napenjanja veljal tudi za Clia '96?