Napetost zobatega jermena
Objavljeno: Sr jul 05, 2006 10:50 pm
Pri Unotu 60S L92 mi je začel ružit šponar. Ko sem odstranil pokrov zobatega jermena in motor zavrtel tako, da sta se klapali označbi na jermenici odmične gredi in glavi motorja, sem šponar brez težav z roko obračal, napet jermen pa brez težav premikal po jermenici odmične gredi. Šponar sem odstranil, v plastiko izvrtal luknjico, ga nafilal z mastjo in vse montiral nazaj kot je bilo. Jermen sem nekoliko bolj zategnil (na sredini med pumpo in odmično gredjo ga vseeno lahko zasučem do 90°, za šponar zavrtet se moram kar namatrat) saj se mi zdi, da je bil prej pramalo. Šponarja ni več slišat, ga bom pa vseeno zamenjal, ker ne bi rad zaradi njegove odpovedi delal kakšne generalke. Avto ima malo manj kot 80.000km, jermen je bil zamenjan na 50.000 pri nekem privatniku, ki je mimogrede polomil še pokrov jermena, ker je preveč zatisnil vijake, tako, da nisem prepričan v njegovo strokovnost
Jermen bom menjal na 100.000km
A bi mi lahko kdo vsaj približno opisal, kako ugotoviš, če je jermen pravilno napet oz, ali je bil pred mojim posegom? Z zobatimi jermeni se nisem še nikdar ukvarjal, vem pa, kaj se zgodi, če fališ zob ali dva ali če jermen preskoči, zato sem ga tudi preventivno malo bolj napel, seveda pa ne bi rad zaradi tega imel problemov z ležaji
Na šponarju se vidi tudi, da je jermen občasno drsel po njegovi površini
Lp

A bi mi lahko kdo vsaj približno opisal, kako ugotoviš, če je jermen pravilno napet oz, ali je bil pred mojim posegom? Z zobatimi jermeni se nisem še nikdar ukvarjal, vem pa, kaj se zgodi, če fališ zob ali dva ali če jermen preskoči, zato sem ga tudi preventivno malo bolj napel, seveda pa ne bi rad zaradi tega imel problemov z ležaji
Na šponarju se vidi tudi, da je jermen občasno drsel po njegovi površini
Lp